Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehestäni on vanhemmiten tullut läheisriippuvainen!

Vierailija
28.07.2024 |

Mies täyttänyt 60 v ja pelottavan nopeasti ruvennut iän myötä olemaan minussa kiinni. Ei töiden jälkeen käy ikinä missään aina haluaa olla kotona minun kanssa. Kauppaankaan ei suostu lähtemään ilman minua. Olen miestäni huomattavasti nuorempi ja pelottaa miehen riippuvuussuhde minuun. Jopa televisiota katsellessa haluaa että minä olen hänen seuranaan. Iän myötä läheisriippuvuus vain pahentunut, haluaa koko ajan hipsutella ja pussailla ym läheisyyttä. Tulevaisuus pelottaa ja parisuhde lähinnä ahdistaa miehen jatkuvan tarvitsevuuden takia. Omat ystävät on hänellä jääneet ja nyhjää kotona minun seuraan ripustautuen. Samalla myös antaa minulle periksi kaikessa ja on pehmennyt iän myötä ihan tossukaksi. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus tarkoittaa pakonomaista huolehtimissuhdetta alkoholistiin tai narkkariin. Kumpi olet?

Vierailija
2/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvuus tarkoittaa pakonomaista huolehtimissuhdetta alkoholistiin tai narkkariin. Kumpi olet?

Mitä ihmettä? En ole kumpaakaan. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltäsi, mikset ala harrastamaan jotain ? Mitä mies vastaa siihen ? Minä kysyisin mikä on vikana

Vierailija
4/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa että parisuhde voi hyvin ja yrittää lujittaa sitä. Ja se on ahdistava asia sinulle?

Vierailija
5/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan kauhistus tuollainen tilanne. Tuosta syystä suostunkin otsamaan vain itseäni 5-15 vuotta nuorempia miehiä. Vaikka olisivat läheisriippuvaisia, niin niistä pääsee eroon ja ne pääsevät aina jaloilleen erosta huolimatta. En tiedä mitä itse tekisin tuossa tilanteessa. Joko puhe tai sitten pakkohan tuosta ois ottaa aikalisä taukoineen.

Vierailija
6/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäsi, mikset ala harrastamaan jotain ? Mitä mies vastaa siihen ? Minä kysyisin mikä on vikana

Mies ei jaksa harrastaa mitään. Valittaa selkäkipuja eikä edes pysty kävelylenkkiä tekemään. Eikä häntä kiinnosta kuin syöminen ja television katsominen minun seurassa. Yksin ei halua olla hetkeäkään. Mun henkireikä on päästä urheilemaan ja olemaan yksin silloin. 

Vierailija
7/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä sanoja, joiden merkitystä et ymmärrä.

Eri

Vierailija
8/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taantuu siis jo nyt taaperoksi. Olisiko alkavaa muistisairautta .

Vierailija
9/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa että parisuhde voi hyvin ja yrittää lujittaa sitä. Ja se on ahdistava asia sinulle?

Tuohan on muuttunut NAISEKSI. 

Muutos on hormonaalinen. En osaa sanoa kuka voisi auttaa paitsi lääkäri. Ellei sitten käytä päihteitä. Juopoille normaali muutos, että sukupuoli korjaantuu.

Vierailija
10/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä tarkoita.

Vierailija
11/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hän sentään on töissä...Mutta iän puolesta ei enää monta vuotta. Sitten vasta hankalaa tulee teillä olemaan. Omat ystävät olisivat hänelle tärkeitä, entä hänen sukulaissuhteet, pitääkö sukulaisiin yhteyttä ?

Vierailija
12/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

No sellainen passiivisagressiivinen viesti siellä. 

Vierailija
13/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Hei autisti. Aika moni sotkee nuo. Jopa ammattilaiset.

Vierailija
14/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan voi olla myös oire alkavasta muistisairaudesta. Luottaa sinuun kun olet nuorempi ja reipas.

Vierailija
15/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei läheisriippuvuuteen alkoholistia tai narkkaria tarvita. Miksi joku yläpeukuttaa tuotakin kommenttia? Palsta täynnä vajaaälyisiä.

Vierailija
16/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap:n mies on läheisriippuvainen, se tarkoittaa että AP:lla itsellään on sen tasoinen ongelma (päihde tai muu), joka heijastuu myös mieheen. Mies siis kärsii mukana Ap:n ongelmassa. 

Eli Ap tarvitsee hoitoa.

Vierailija
17/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hän sentään on töissä...Mutta iän puolesta ei enää monta vuotta. Sitten vasta hankalaa tulee teillä olemaan. Omat ystävät olisivat hänelle tärkeitä, entä hänen sukulaissuhteet, pitääkö sukulaisiin yhteyttä ?

Ei pidä yhteyttä. Minä olen se, joka on yhteydessä sukulaisiin. Miehelleni esim kahvittelu sukulaisten kanssa on taakka. Ei pidä yhteyttä kehenkään muuhun kuin minuun ja lapsiin. Nuorin lapsi on vasta 12 vuotias, joten kaikki lapset asuvat vielä kotona

Vierailija
18/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhui miehestään.

Voi sitä termiä käyttää noinkin. Jos apn mies olisi esim. alkoholisti, hän saattaisi muuttua tällaiseksi lopettamisen jälkeen. Läheisriippuvuus voi puhekielessä olla riippuvuutta toisesta ihmisestä, läheisestä. Se tarkoittaa alunperin riippuvuutta PÄIHTEESTÄ, jota ei itse käytä. Sinäkään et sitä tiennyt ennen tätä. 

Vierailija
19/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole alkoholisti tai narkkari:D 

Terveet elämäntavat ja urheilu itselleni tärkeitä arvoja. Olen sporttinen ja urheilu on minulle tärkeää. 

Vierailija
20/36 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus ei tarkoita riippuvuutta läheisestä ihmisestä. Läheisriippuvainen kärsii läheisen ihmisen ongelmasta, esim alkoholismista. Kyseessä on huono käännös englannin co-dependent -sanasta.