Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan saaminen on nykyään aivan hemmetin vaikeaa!!

Vierailija
08.09.2025 |

Täytyy tehdä vaikka minkälaisia videoita ja testejä matalapalkka töihinkin...

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana pk-sektorilla toimiminen on erityisesti Suomessa tehty hankalaksi ja riskialttiiksi. Jo yhden ulkopuolisen työntekijän työllistäminen tuottaa roppakaupalla lisätöitä, byrokratiaa, lisävastuita ja on lisäksi kallista vaikka työntekijän palkka ei edes olisi kovin korkea. Ostan kaiken lakisääteisen byrokratian ulkopuoliselta ja maksan ajoittaiselle työntekijälle palkan pimeänä. Ja niin tekee moni muukin. Sosialismi on aatteena kaunis mutta käytännössä se ei toimi. Olemme Euroopan viimeinen maa, joka sinnittelee aatteen varassa ja uskoo parempaan huomiseen, ilman mitään kunnollisia muutoksia järjestelmään, jaamme aatteille rahaa, jota meillä ei ole.

Veronmaksajalle vastaan verojen saajana eli tukia "nauttivana" että puuttuu sellainen tuhat euroa että saisi inhimillistä elämää. Mihin nämä valtavat vero rahat siis oikeasti katoaa? kun tiet on huonossa kunnossa, puolustusvoimat, sairaanhoito, poliisit, kunnat... huutaa lisää rahaa.

Vierailija
102/112 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten noi ulggikset ilman kielitaitoa eikä kirjoitustaitoa pääsevät töihin? Ihan vakava kysymys.

Täällä Suomessa on sellaisia attendoja, salaattifirmoja, hesburgereita yms. jotka suosivat halpuutettuja kehitysmaalaisia työntekijöitä suomlaisten edelle, että ehkä ihan siksi... Mutta tästä ei saa julkisesti keskustella koska razismi ja hyväveli.

Ei ole rasismia puhua ulkomaalaisesta halpatyövoimasta. Rasismi on ennakkoluuloja liittyen etnisyyteen. Etnisyys ja ennakkoluulot ei liity siihen mitenkään että meillä on luotu järjestelmä joka maksaa alle liittojen palkkaa työntekijöille ja siten luo epärealistisen kilpailu asetelman heille jotka asuu suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten noi ulggikset ilman kielitaitoa eikä kirjoitustaitoa pääsevät töihin? Ihan vakava kysymys.

tämä!! Osaako joku kertoa?

Siten että heille maksetaan 40% vähemmän kuin suomalaiselle.

-kokoomus

Vierailija
104/112 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen työni Paavo 

Ukkini maksoi minulle 500mk, kun kannoin haisevan sontatynnyrin (40kg) 500m päähän tunkiolle metsän laitaan.

Kärpäset häärivät kasvoillani ja ne pyrkivät vinkeinä sieraimiini ja niitä möyri kasvoillani. Tuhahtelin kärpäsiä sieraimillani ja puhaltelin pois poskilta. Jokunen halusi maiskutella paskasilla koivillaan silmieni rähmäisää kastetta ja maistoikin!

Kymmeniä kärpäsiä kasvoilla, hiuksilla, korvilla surisemassa, samassa suven vieno tuulenvire tarttui tynnyrin ulostemassasta liehuvaan vessapaperin viipaleeseen, joka siveli minua poskille, nenään ja leukaan. Kellanvaalea paperi, jossa oli jonkun sukulaisen meritähden kuvio ja vähän verta, heilui näkökentässä kuin viiri koko matkan ajan tunkiolle.

500e oli tosi vähän rahaa tuollaisesta työstä, koska tynnyri piti kaapia klapilla puhtaaksi savesta ja huuhtoa ojan vedessä puhtaaksi. Kakkainen tynnyri oli hyvin tiiviiksi pusert

500 eurosta voisin tehdä saman. Lisäksi voisin myös ostaa kauluspaitoja näiden pikeepaitojen tilalle.

Vierailija
105/112 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOI KUULE! EI TARVII EDES OLLA PALKKA TYÖ VAAN IHAN KOULUN TYÖSSÄOPPIMISJAKSO!

Ihan haastatellaan kuin hakis kaupunginjohtajaksi prkl!

Tuollaisella asenteella et saa edes palkkatöitä...

Ei ole tarkoituskaan sillä korkeakouluttaudun ja luon kansainvälisen suuyrityksen.

Itsensä myyminen Dubaissa oli ja meni jo. Eikä siellä riitä pelkkä suukki...

T. Sara S

Miehenä on vähän vaikea myydä. Näköjään tiedät aiheesta omakohtaisesti enemmän.

Vierailija
106/112 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

95% työsuhteista solmitaan suhteiden perusteella. Loppuosa on sitten noita psykoanalyysipaikkoja joita ensisijassa työttömät hakevat koska heillä ei ole suhteita.

Nämä "suhteet" on juuri syy miksi suomi ei menesty. Palkataan ryyppy kaveri pomoksi tehtävään missä tulisi olla vähintään AMK tutkinto mutta kaverilla ei ole tehnyt muuta kuin ajanut 10 vuotta taksia. Sitten ihmetellään miksi työyhteisö voi huonosti.

Vierailija
107/112 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa jos olet jo jossakin työpaikassa. Kerrot vaan miksi haluat vaihtaa, työuran kehitys yms . Vain kokoikätyöttömille on ihan hemmetin vaikeaa 

No ei oo helppoa vaikka ois jo töissä. Tai ainakin riippuu alasta. Mie oon koettanut vaihtaa, mutta no luck so far. 

Vierailija
108/112 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kokenut mitenkään vaikeaksi. Nykyisen työni (vakituinen virka) sain täyttämällä hakemuksen kuntarekryssä ja käymällä haastattelussa. Edelliset työt olen saanut puhelinsoitolla, lähinnä suorittavia hommia. Opistotason koulutuksella olen työllistynyt ihan hyvin.

Vierailija
109/112 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOI KUULE! EI TARVII EDES OLLA PALKKA TYÖ VAAN IHAN KOULUN TYÖSSÄOPPIMISJAKSO!

Ihan haastatellaan kuin hakis kaupunginjohtajaksi prkl!

Tuollaisella asenteella et saa edes palkkatöitä...

Ei ole tarkoituskaan sillä korkeakouluttaudun ja luon kansainvälisen suuyrityksen.

Itsensä myyminen Dubaissa oli ja meni jo. Eikä siellä riitä pelkkä suukki...

T. Sara S

Miehenä on vähän vaikea myydä. Näköjään tiedät aiheesta omakohtaisesti enemmän.

Ei kovin vaikeaa nuorena tai nuorehkona hyvärunkoisena miehenä. Asiakaspiiriä ei kyllä voi rajata pelkästään naisiin jos haluaa tulosta. Ennakkoluulotonta asennetta siis vaaditaan. 

M26

Vierailija
110/112 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt oli viimeinen kerta kun teen mitään videoita!!! Ihan turhaa työtä.

Vierailija
111/112 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole kokenut mitenkään vaikeaksi. Nykyisen työni (vakituinen virka) sain täyttämällä hakemuksen kuntarekryssä ja käymällä haastattelussa. Edelliset työt olen saanut puhelinsoitolla, lähinnä suorittavia hommia. Opistotason koulutuksella olen työllistynyt ihan hyvin.

No ihan samoin minäkin teen, mutta ei sitä paikkaa vaan ole tullut, joten on se vaikeaa. Ei varmaan kaikille tosin.

Vierailija
112/112 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ja jatkuvasti pitäisi olla erialan koulutus tai siitä kokemusta. Eli jatkuvasti pitäisi olla uutta alaa opiskelemassa se 2-3 vuotta. Sitten kun saat opiskelut päätökseen, tällä alalla ei tietysti olekaan enää töitä. Sitten olet lainahelvetissä myös.