Työpaikan saaminen on nykyään aivan hemmetin vaikeaa!!
Täytyy tehdä vaikka minkälaisia videoita ja testejä matalapalkka töihinkin...
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
VOI KUULE! EI TARVII EDES OLLA PALKKA TYÖ VAAN IHAN KOULUN TYÖSSÄOPPIMISJAKSO!
Ihan haastatellaan kuin hakis kaupunginjohtajaksi prkl!
Tuollaisella asenteella et saa edes palkkatöitä...
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli asiakaspalvelutehtävään yli 600 hakemusta. Jos haastattelisin jokaisen kasvokkain, tekisin sitä hamaan tappiin saakka. On pakko käyttää jotain karsintaa, mutta silti se juuri siihen rooliin sopiva saattaa livahtaa ohi. Nyt on vaan ihan hirveästi tulijoita eikä vaan ole paikkoja vaikka kuinka haluaisi työllistää.
3 kk jos kaikki tulee paikalle.
Lisäksi jos halutaan palkata hyvä työntekijä se vaan täytyy tehdä noin mutta jos halutaan hyvä työnhakija niin silloin voidaan karsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan saaminen on nykyään aivan hemmetin vaikeaa!!
Täytyy tehdä vaikka minkälaisia videoita ja testejä matalapalkka töihinkin...
Jep huomasin juuri saman kun jouduin pitkästä aikaa hakemaan. Hemmetin vaikeaa pitää pokkaa kun laitetaan tekemään testejä ja psykoanalysoidaan kuin jotain tulevaa toimitusjohtajaa. En enää edes tiedä haluanko paikkaa.
Osaatko rehellisesti vastata mitä haluaisit tehdä työksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi yli vuoden työttömämä olevat ja "iäkkäät" työttömät laitetaan näihin Typ: n ja Tym" n ns. " palveluihin (lue kuntouttaviin työtoimintoihin.)
Älä nyt vaan sano, että kuntouttavalle työtoiminnalle on keksitty jotain seksikkäämpiä nimiä. Minä olen elämäni kunnossa, akateeminen ja 15 vuotta töitä tehnyt. Potkut tuli tässä kurjassa taloustilanteessa. Ei löydy töitä. Sitten pit arvioida työkuntoani. Sitten tarjottiin kuntouttavaa😣
Tuo on tosiaan naurettavaa että terveille ja täysin työkykyisille edes kehdataan tarjota kuntouttavaa työtoimintaa,mutta tähän on näköjään tultu että ilmaiseksi yritetään saada ihmisiä tekemään normi palkkatöitä.
Vierailija kirjoitti:
miten noi ulggikset ilman kielitaitoa eikä kirjoitustaitoa pääsevät töihin? Ihan vakava kysymys.
Tekee alle liiton palkkojen. Halpatyövoimaa. Näin pyörii esim rakennusala.
Ihmettelen, miten työpaikoilla on epäasiallisia, laiskoja, ylipainoisia, kielitaidottomia, osaamattomia, epäpäteviä jne. töissä. Sen sijaan koulutettu, tunnollinen, asiallinen ja ystävällinen, normaalipainoinen, raitis, terve ihminen ei saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan haastatellaan kuin hakis kaupunginjohtajaksi prkl!Tuollaisella asenteella et saa edes palkkatöitä...
Ei ole tarkoituskaan sillä korkeakouluttaudun ja luon kansainvälisen suuyrityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikeaa jos olet jo jossakin työpaikassa. Kerrot vaan miksi haluat vaihtaa, työuran kehitys yms . Vain kokoikätyöttömille on ihan hemmetin vaikeaa
En ole kokoikätyötön, vaikka työttömyysjaksokin on ollut. Vaikeaa se on varsinkin jos et loista jossain videoissa ja testeissä. Kun nekin ovat vaan ensimmäinen vaihe, sen jälkeen tavan haastattelu, jos niin pitkälle pääsee. Huhhuh
Mikä on kokoikätyötön?
Miksi haet paikkoihin, joihin et edes halua?
En tiedä, ehkä pitkäaikaistyötön? Haen vaan paikkoihin mihin haluan. Ehkä sen todistaa, että käytän tosi paljon aikaa tehdäkseni näitä vastauksia.
Minä sain ainakin helposti. Laitoin yhden hakemuksen ja sain töitä. Oli se tietenkin vaivalloista, mutta niin elämä on.
Minä hain it-alan työpaikkaa, mistä minulla pitkä työkokemus. Tehtävä on tietyn järjestelmän kehittämistä eli en ole johtaja tai esimies. Olen devaaja.
Minut pyydettiin tekemään soveltuvuusarviotesti. Jälkikäteen minulle selvisi että suuri osa tuon testin tehtävistä oli Mensan testin tehtäviä. Sain kyllä paikan, mutta olin hämmästynyt että miksi rividevaajan työhön teetätetään Mensan testit?!? Tähän mun työhön koulutuksena on AMK- it insinöörin tutkinto tai DI. Ihan tavallisia ihmisiä tätä työtä tekee, ei tähän Einsteinia tarvita. Nämä soveltuvuustestit on lähteneet ihan lapasesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miten työpaikoilla on epäasiallisia, laiskoja, ylipainoisia, kielitaidottomia, osaamattomia, epäpäteviä jne. töissä. Sen sijaan koulutettu, tunnollinen, asiallinen ja ystävällinen, normaalipainoinen, raitis, terve ihminen ei saa töitä.
Tämä epäasiallisten ihmisten pään silittely töissä on käsittämätöntä. Itsellä takana 20 vuotta teollisuusyrityksissä ja tuntuu että nämä elämäntapavittuilijat ja työpaikkakiusaajat ei koskaan päädy yt:ssä pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Olet aika yksinkertainen jos et ymmärrä. Kyse on sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain it-alan työpaikkaa, mistä minulla pitkä työkokemus. Tehtävä on tietyn järjestelmän kehittämistä eli en ole johtaja tai esimies. Olen devaaja.
Minut pyydettiin tekemään soveltuvuusarviotesti. Jälkikäteen minulle selvisi että suuri osa tuon testin tehtävistä oli Mensan testin tehtäviä. Sain kyllä paikan, mutta olin hämmästynyt että miksi rividevaajan työhön teetätetään Mensan testit?!? Tähän mun työhön koulutuksena on AMK- it insinöörin tutkinto tai DI. Ihan tavallisia ihmisiä tätä työtä tekee, ei tähän Einsteinia tarvita. Nämä soveltuvuustestit on lähteneet ihan lapasesta.
Jos saa liian hyvän tuloksen ei valita . Ei saa olla pomoa fiksumpi.
-kaappiMensalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan haastatellaan kuin hakis kaupunginjohtajaksi prkl!Tuollaisella asenteella et saa edes palkkatöitä...
Ei ole tarkoituskaan sillä korkeakouluttaudun ja luon kansainvälisen suuyrityksen.
Epäilen vahvasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä epäasiallisten ihmisten pään silittely töissä on käsittämätöntä. Itsellä takana 20 vuotta teollisuusyrityksissä ja tuntuu että nämä elämäntapavittuilijat ja työpaikkakiusaajat ei koskaan päädy yt:ssä pihalle.
Sitähän sinäkin teet parhaillaan.
Minä saan aina sen työpaikan mitä haen.
Palkkaisin vaikka heti hyvän tyypin, mutta ongelmana on ollut huono valittava asenne, myöhästyminen sovitusta haastattelusta, muiden ihmisten jatkuva haukkuminen ja kielitaidottomuus. Palkkakin olisi 5000 euroa kuukaudessa, mutta ihan sama.
Minä perustin oman yrityksen ja nyt menee ihan kivasti. Muutaman ihmisen olen palkaannut, mutta täytyy sanoa, että palkkaisin enemmänkin jos olisi hyviä tekijöitä. Ihmiset suuttuu kun en ota jotain töihin. Kuinka typerä saa olla että luulee yritysten palkkaavan epäpätevän hyvää hyvyyttään. Työntekijän on tuotava arvoa enemmän mitä hänelle maksetaan palkkaa+muut kulut. Jos työpaikkaa ei saa, pitää kehittää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työntekijästä on yritykselle hyötyä, hän jää töihin. Keskity ennemmin niiden töiden tekemiseen äläkä muiden kyttäämiseen.
Koska nykyään hakijoita on satoja tuhansia enemmän