Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan saaminen on nykyään aivan hemmetin vaikeaa!!

Vierailija
08.09.2025 |

Täytyy tehdä vaikka minkälaisia videoita ja testejä matalapalkka töihinkin...

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakki kouraan ja tehtaan portille aamulla klo.06.00.Kyllä tekevälle töitä löytyy.

Itse työllistyin aikoinaan about tuohon tapaan, mutta ne ajat ovat mennyttä. Kilpailu on kovaa, eikä ketään oteta ylimääräiseksi oli sitten miten tekevä tahansa.

Vierailija
62/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten noi ulggikset ilman kielitaitoa eikä kirjoitustaitoa pääsevät töihin? Ihan vakava kysymys.

tämä!! Osaako joku kertoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakki kouraan ja tehtaan portille aamulla klo.06.00.Kyllä tekevälle töitä löytyy.

Tehtaalta? Joka tehtaalta laitetaan porukkaa ulos koko ajan. 

Tämä! Tehtailla ovet ja portit käyvät toiseen suuntaan.

Vierailija
64/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneks olen loppuelämän duunissa (toivottavasti).

Jos et ole jäämässä eläkkeelle, niin et ole. On niitä armeijan skappareita ja kunnan rakennustarkastajiakin potkittu pihalle.

Vierailija
65/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten työpaikoilla on epäasiallisia, laiskoja, ylipainoisia, kielitaidottomia, osaamattomia, epäpäteviä jne. töissä. Sen sijaan koulutettu, tunnollinen, asiallinen ja ystävällinen, normaalipainoinen, raitis, terve ihminen ei saa töitä.

Nuo mainitsemasi ihmisryhmät ilmeisesti ovat kuitenkin sinua pätevämpiä ja halutumpia työntekijöitä...

Vierailija
66/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen työni Paavo 

Ukkini maksoi minulle 500mk, kun kannoin haisevan sontatynnyrin (40kg) 500m päähän tunkiolle metsän laitaan.

Kärpäset häärivät kasvoillani ja ne pyrkivät vinkeinä sieraimiini ja niitä möyri kasvoillani. Tuhahtelin kärpäsiä sieraimillani ja puhaltelin pois poskilta. Jokunen halusi maiskutella paskasilla koivillaan silmieni rähmäisää kastetta ja maistoikin!

Kymmeniä kärpäsiä kasvoilla, hiuksilla, korvilla surisemassa, samassa suven vieno tuulenvire tarttui tynnyrin ulostemassasta liehuvaan vessapaperin viipaleeseen, joka siveli minua poskille, nenään ja leukaan. Kellanvaalea paperi, jossa oli jonkun sukulaisen meritähden kuvio ja vähän verta, heilui näkökentässä kuin viiri koko matkan ajan tunkiolle.

500e oli tosi vähän rahaa tuollaisesta työstä, koska tynnyri piti kaapia klapilla puhtaaksi savesta ja huuhtoa ojan vedessä puhtaaksi. Kakkainen tynnyri oli hyvin tiiviiksi pusertunutta savea, joka sisälsi runsaasti raatokärpäsen toukkia ja kuoriutumattomia kärpäsen koteloita. Osa oli varmasti juuri kuoriutunut pitkällä hikisellä marssilla kohti tunkiota ja he luulivat minua emäkseen. "Sitä pitää ruopata lankunpalalla tyhjäksi ja kaapia puhtaaksi sonnasta, sekä huuhdella ojassa" kuului ukkini ohjeet pääni sisällä ojan laidalla, jossa sammakotkin ilakoi ennen suurta lemua. Hikisenä, paarmojen puremana, itikoiden pistelemänä, ohdakkeiden, nokkosten raapimana ja lukuisten kärpästen lääppimänä olin saavuttanut työni loppuun 500mk rikkaampana. Sillä minä ostinkin ensimmäisen kauluspaitani. 

Vierailija
67/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOI KUULE! EI TARVII EDES OLLA PALKKA TYÖ VAAN IHAN KOULUN TYÖSSÄOPPIMISJAKSO!

Ihan haastatellaan kuin hakis kaupunginjohtajaksi prkl!

Tuollaisella asenteella et saa edes palkkatöitä...

Ei ole tarkoituskaan sillä korkeakouluttaudun ja luon kansainvälisen suuyrityksen.

Itsensä myyminen Dubaissa oli ja meni jo. Eikä siellä riitä pelkkä suukki...

T. Sara S

Vierailija
68/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sä siellä portilla meinasit tehdä? Se vartija ei ollut sua sisälle päästämässä. Ja jos sisälle pääset, niin lennät kyllä tosi nopeeta pihalle.

Vierailija
69/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten noi ulggikset ilman kielitaitoa eikä kirjoitustaitoa pääsevät töihin? Ihan vakava kysymys.

tämä!! Osaako joku kertoa?

Täällä Suomessa on sellaisia attendoja, salaattifirmoja, hesburgereita yms. jotka suosivat halpuutettuja kehitysmaalaisia työntekijöitä suomlaisten edelle, että ehkä ihan siksi... Mutta tästä ei saa julkisesti keskustella koska razismi ja hyväveli.

Vierailija
70/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% työsuhteista solmitaan suhteiden perusteella. Loppuosa on sitten noita psykoanalyysipaikkoja joita ensisijassa työttömät hakevat koska heillä ei ole suhteita.

Vierailija
71/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten työpaikoilla on epäasiallisia, laiskoja, ylipainoisia, kielitaidottomia, osaamattomia, epäpäteviä jne. töissä. Sen sijaan koulutettu, tunnollinen, asiallinen ja ystävällinen, normaalipainoinen, raitis, terve ihminen ei saa töitä.

Nuo mainitsemasi ihmisryhmät ilmeisesti ovat kuitenkin sinua pätevämpiä ja halutumpia työntekijöitä...

Vaikuttaa siltä että kyse siitä että ylimielisyytesi loistaa kauas ja työnantaja ei halua sellaista palkata.

Vierailija
72/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen työni Paavo 

Ukkini maksoi minulle 500mk, kun kannoin haisevan sontatynnyrin (40kg) 500m päähän tunkiolle metsän laitaan.

Kärpäset häärivät kasvoillani ja ne pyrkivät vinkeinä sieraimiini ja niitä möyri kasvoillani. Tuhahtelin kärpäsiä sieraimillani ja puhaltelin pois poskilta. Jokunen halusi maiskutella paskasilla koivillaan silmieni rähmäisää kastetta ja maistoikin!

Kymmeniä kärpäsiä kasvoilla, hiuksilla, korvilla surisemassa, samassa suven vieno tuulenvire tarttui tynnyrin ulostemassasta liehuvaan vessapaperin viipaleeseen, joka siveli minua poskille, nenään ja leukaan. Kellanvaalea paperi, jossa oli jonkun sukulaisen meritähden kuvio ja vähän verta, heilui näkökentässä kuin viiri koko matkan ajan tunkiolle.

500e oli tosi vähän rahaa tuollaisesta työstä, koska tynnyri piti kaapia klapilla puhtaaksi savesta ja huuhtoa ojan vedessä puhtaaksi. Kakkainen tynnyri oli hyvin tiiviiksi pusert

Paavo Dynni?

Vierailija
73/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa löytäisikin motivoituneen ihmisen joka haluaa tehdä töitä.. En halua parasta, haluan sellaisen joka ei tiedä kaikkea, mutta on minua fiksumpi niissä taidoissa mitä etsin, joka aidosti haluaa kehittyä ja on mukava ja tulee tiimini kanssa toimeen. 

Sinä löydät, sinä haluat, sinä etsit...

Oletko koskaan katsonut peiliin, millainen työkaveri SINÄ olet?  Onko työntekijällä muuta roolia kuin täyttää SINUN halujasi?

Vierailija
74/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi video juttu on syvätä ainakin. Kaikissa kuvissa pääni näyttää turvonneelta, että ulkonäköni ja kuvaustaitojeni ansiosta en ikinä saisi töitä. Onneksi itselläni on nyt töitä, mutta en tiedä kuinka pitkäksi aikaa.

Vierailija
75/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi yli vuoden työttömämä olevat ja "iäkkäät"  työttömät laitetaan näihin Typ: n  ja Tym" n  ns. " palveluihin  (lue kuntouttaviin työtoimintoihin.)

Ei laiteta. Ei kunnilla ole resursseja paimentaa edes puolta tämänhetkisestä työttömien joukosta. Lisäksi kuntouttavakin ollaan ajettu jo osittain alas, sillä kun ei voi enää kiertää työttömästä koituvaa sakkomaksua.

Vierailija
76/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen työni Paavo 

500e oli tosi vähän rahaa tuollaisesta työstä, koska tynnyri piti kaapia klapilla puhtaaksi savesta ja huuhtoa ojan vedessä puhtaaksi. Kakkainen tynnyri oli hyvin tiiviiksi pusert

Annakkö arvaan. Meni paskaseks se vanha paita ja ei lähteny paskanhaju pesussakaan?

Vierailija
77/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1980-luku meni jo.

Vierailija
78/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hain it-alan työpaikkaa, mistä minulla pitkä työkokemus. Tehtävä on tietyn järjestelmän kehittämistä eli en ole johtaja tai esimies. Olen devaaja. 

Minut pyydettiin tekemään soveltuvuusarviotesti. Jälkikäteen minulle selvisi että suuri osa tuon testin tehtävistä oli Mensan testin tehtäviä. Sain kyllä paikan, mutta olin hämmästynyt että miksi rividevaajan työhön teetätetään Mensan testit?!? Tähän mun työhön koulutuksena on AMK- it insinöörin tutkinto tai DI. Ihan tavallisia ihmisiä tätä työtä tekee, ei tähän Einsteinia tarvita. Nämä soveltuvuustestit on lähteneet ihan lapasesta.

Joku rekrytoija selitti että noilla testataan enemmänkin hakijan tapaa tehdä töitä ja reagoida stressiin. Jääkö esim. jumittamaan yhteen tehtävään mitä ei osaa ratkaista vai palaako siihen myöhemmin, alkaako hutiloida ja vastailla väärin kun

Voihan se näinkin olla. Mutta minusta väärä tapa arvioida devaajan kyvykkyyttä. Devaus ei ole nopeuslaji. Pitää olla tarkka ja mieluiten kerrasta oikein, vaikka käyttäisi hiukan enemmän aikaa ratkaisun rakentamiseen. En ole 20 vuoden uralla nähnyt hutiloivaa tai jumittavan devaajaa. Kaikki tuntemani henkilöt olleet normaaleja ja perusfiksuja ihmisiä, jotka tekevät työnsä keskimääräisessä ajassa. Tai sitten nuo soveltuvuustestit on karsineet sellaiset hutiloijat/superhitaat pois.

Vierailija
79/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä perustin oman yrityksen ja nyt menee ihan kivasti. Muutaman ihmisen olen palkaannut, mutta täytyy sanoa, että palkkaisin enemmänkin jos olisi hyviä tekijöitä. Ihmiset suuttuu kun en ota jotain töihin. Kuinka typerä saa olla että luulee yritysten palkkaavan epäpätevän hyvää hyvyyttään. Työntekijän on tuotava arvoa enemmän mitä hänelle maksetaan palkkaa+muut kulut. Jos työpaikkaa ei saa, pitää kehittää itseään.

Täysin keksitty tarina jotta voit jankuttaa tuota työntekijän on tuotava arvoa pälä pälä jota olet autistijankuttanut jo miljoonaan kertaan täällä.

Vierailija
80/94 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut työpaikan saamista kovin vaikeaksi.

Olen pitänyt huolta siitä, että olen sellainen työntekijä, jonka työnantaja haluaa palkata. Koulutan itseäni vapaa-ajalla ja työn ohessa. Pidän huolta fyysisestä kunnosta ja kaikkein tärkeimpänä pidän sitä, että minua pidetään luotettava omassa verkostossa.

Olen nyt neljännessä työpaikassa tällä vuosituhannella. Eikä työpaikat ole olleet samaa duunia naapurifirmassa.

Tällä hetkellä opetusalalla, jonne siirryin logistiikka-alan asiantuntijatehtävistä. Suoritin opeopinnot eka vuoden aikana (kolme vuotta olisi ollut aikaa).

Nyt sitten mietin oisko kuitenkin kaupan ala kivaa, kun sitä en ole vielä kokeillut. Open lomat vielä jarruttaa päätöstä, mutta nekin on (ehkä) neuvoteltavissa uuden työnantajan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi