Mieheni koko olemassaolo on yksi loputon ääntelyn viidakko!! En jaksa!!
Ukko tulee kotiin. Ovi SLÄMPAM. Kengät ähkien jalasta HNNGG-UH-SCHLOP. Mies menee keittiöön. Lättäjalat SLÄP-TÖP. Keittiön kaapinovet BOM-BOM. Mehun kaato KLOGKLOGKLOG ja mies juo GLYÖGLYÖ-ÄÄHHMMMNNN!
Sitten mies syö KRAK-NJÄÄM-MH-NJÄÄM. Aterimet SKRIIK-VIIKVIIK-KLÄNG. Nenänniisto HRÖÖT-HRÖÖT-ÄHMNN. Mahanrapsutus SKRAAT-SKRAAT, röyhtäys GRYÖÖÖÖÖT. Sohvalle, lättäjalat SLÄP-TÖP, iskeytyminen sohvaan FLÖRT. Pieru FFFFFFRRRRTTTTTT-GRAAAAAT!
Naurua telkkarille HNÄHÄHÄHÄ. Lättäjalat SLÄP-TÖP sängyn luo. Iskeytyminen sänkyyn PUMFF. Mahanraavinta SKRAAT-SKRAAT, pieru GRÄÄÄÄÄT-FT! Naurua Tiktok-videoille HNÄHÄ-HÖHÖ. Lopulta kuorsaus GÖRNÄÄÄÄ-HAG-GÖRNÄÄÄÄ-HAG! Miljoona pierua GLORT-FFFFT, minä isken avarilla persaukselle SLÄT ja ukko havahtuu sekunniksi NÖF.
Ja huomenna sama helevetti alusta. Miten ihmeessä tätä jaksaa?? Päivästä toiseen?? Jos pyydän lopettamaan metelöinnin, niin tsemppaa ehkä päivän ja sitten alkaa taas. Miten te muut naiset jaksatte tällaista?
Kommentit (623)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole sukupuolisidonnaista, vaikka yleisesti mun mielestä vanhemmista miehistä lähteekin enempi tuollaista turhaa ähinää ja puhinaa.
Just hotellin aamupalalla, joku nainen jatkuvasti niiskutti nenäänsä (ei sillä mitään nuhaa ollut eli ilmiselvästi joku typerä tapa kyseessä), selvitti kurkkuaan tai yskähteli ja köhisi sellasta turhaa virkayskää. Ihan vidun ärsyttävää, kun ei voi olla hetkeäkään hiljaa.
Tiedä sitten mikä tuota ihmistyyppiä vaivaa. Tai mistä tuollaiset jatkuvat ääntelyn tavat tarttuu. Eivät varmasti tajua myöskään, että tuo on muiden mielestä aivan helvetin ärsyttävää. Onneksi asun yksin.
Minä olen nainen ja joudun yskimään usein. Hengityselimissä ongelmaa. Lääkkeet eivät auta ihan kaikkeen. Ongelma päättyy samalla kun hengityskin. Pahoittelut, mutta voin vakuttaa, että ei se ole kivaa itsellenikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne sun miehen lättäjalat joku erityinen ongelma ? Minä sain omani pitkän maanittelun jälkeen hankkimaan tukipohjalliset. Sovittiin, että pitää niitä sisätossuissakin kotona. Ja ei sitten ole lättäjalan läpsyttelyä enää kuulunut.
Mun miehellä kans lättäjalat ja mä niin samaistun tohon raivostuttavaan läpsyttämiseen. 😂
Ramppaa öisin vessassa *läps läps läps*. Herään siihen joka kerta.
On siinä jumalauta naisilla ongelmat. Miehen lättäjalat. Olisitte aikanaan valinneet toisin ja jonkun vauvajalkaisen hippiäisen kanssa menneet yhteen.
Mulla on myös lättäjalat, nillä voi myös kävellä hiljaa. Ei niitä tarvitse läpsyttää lattiaan. Me naiset osaamme tämän. Mies menee yöllä vessaan läps, läps. Niistää nenää siis nenästä truutataan ulos kaikki mitä tulee, trööt, trööt. Vetää vessan tietty kansi auki. Kaikki ovet pitää paiskoa myös.
Mitä ehdottaisit, jos henkilölle muodostuu runsaasti limaa nenäonteloihin? Kotenkinhan se on saatava pois. Oletko ehdottanut nenäkannun käyttöä?
Toivon, että Tourette ihmisiä ymmärettäisi paremmin. Ei he tahallaan tai ilkeyttään tee mitään monista ehkä hieman epäilyttävää toimintaa tai sanomisia. Kaikki johtuu sairaudesta. Muut ihmiset ei useinkaan osaa kohdata vammaista oikein he voivat olla epävarmoja miten kuuluisi olla ja se tuo ,myös tilanteisiin arkuutta. Erikseen on sitten ne ilkeät ja oma hyväiset ihmiset. Unohtavat,että heillekin voi tulla joku vamma tai sairaus. Tuo mies oli varmaan ihan niinkuin on tapana sanoa normaali. Kuka meistä lopulta on normaali. Mitä edes koko Normaali tarkoittaa. ?
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että Tourette ihmisiä ymmärettäisi paremmin. Ei he tahallaan tai ilkeyttään tee mitään monista ehkä hieman epäilyttävää toimintaa tai sanomisia. Kaikki johtuu sairaudesta. Muut ihmiset ei useinkaan osaa kohdata vammaista oikein he voivat olla epävarmoja miten kuuluisi olla ja se tuo ,myös tilanteisiin arkuutta. Erikseen on sitten ne ilkeät ja oma hyväiset ihmiset. Unohtavat,että heillekin voi tulla joku vamma tai sairaus. Tuo mies oli varmaan ihan niinkuin on tapana sanoa normaali. Kuka meistä lopulta on normaali. Mitä edes koko Normaali tarkoittaa. ?
Tämä!
Aivan kuin minä aloittajan mies.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen aistiyliherkän (=ap) kannattaisi elää yksin.
Hän on äliyyniherkkä.
On kodikasta,kun on joku kotona tuhisemassa ja kuorsaamassa ja juttuseurana.Jos olisi hipihiljaista,olisi varmaan kovin yksinäistä.
Olen vanha huonokuntoinen ja painoa liikaa. Kipuja on ja kävellessä huohotan ja puheiden kun vanha höyryveturi.
Tässä ketjussa vasta täysin ymmärsin mitä on ääniyliherkkyys Kenelläkään tuntemallani ei tuota ole. Perheessäni on aistiyliherkkyyttä. Siskoni on erityisherkkä.
Apn ja miehen kannattaisi erota asap. Ei tee kumppanillekaan hyvää ettei häntä hyväksytä omana itsenään vaan halveksutaan. Itsetunto tuhoutuu helposti tuollaisessa.
Sitten on nämä joiden pitää koko ajan puhua. Niin kauan että tuntuu että tulee kuuroksi. Ihan kuin tulisi maailmanloppu jos olisi hetkenkin hiljaisuus.
Jos olisi edes asiaa, mutta valitusta, kommentointia ja toisten ihmisten arvostelua. Jatkuva virta.
Kyllähän sitä yleensä tietää toisen tavat ennekuin menee yksiin jonkun kanssa. Jos kovin ärsyttää, miksi on mennyt naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne sun miehen lättäjalat joku erityinen ongelma ? Minä sain omani pitkän maanittelun jälkeen hankkimaan tukipohjalliset. Sovittiin, että pitää niitä sisätossuissakin kotona. Ja ei sitten ole lättäjalan läpsyttelyä enää kuulunut.
Mun miehellä kans lättäjalat ja mä niin samaistun tohon raivostuttavaan läpsyttämiseen. 😂
Ramppaa öisin vessassa *läps läps läps*. Herään siihen joka kerta.
On siinä jumalauta naisilla ongelmat. Miehen lättäjalat. Olisitte aikanaan valinneet toisin ja jonkun vauvajalkaisen hippiäisen kanssa menneet yhteen.
Mulla on myös lättäjalat, nillä voi myös kävellä hiljaa. Ei niitä tarvitse läpsyttää lattiaan. Me naiset osaamme tämän. Mies menee yöllä vessaan läps, läps. Niistää nenää siis nenästä truutataan ulos kaikki mitä tulee, trööt, trööt. Vetää vessan tietty kansi auki. Kaikki ovet pitää paiskoa myös.
Mitä ehdottaisit, jos henkilölle muodostuu runsaasti limaa nenäonteloihin? Kotenkinhan se on saatava pois. Oletko ehdottanut nenäkannun käyttöä?
Kyllä mös naiset osaavat tömistellä. Minä miehenä kävelen yleensä kotona enemmän päkiöillä ja lähinnä äänettömästi (kuin petoeläin :P). Vaimo tömistää tomerasti kantapäillään :).
Millaiset pierut oluen jälkeen?
Ite en kans siedä mitään ähinää, yskimistä maiskuttelua tai kolistelemista kotona ku haluan olla rauhassa.. siks asunki onnellisesti yksin 😀🤣
Vierailija kirjoitti:
Sitten on nämä joiden pitää koko ajan puhua. Niin kauan että tuntuu että tulee kuuroksi. Ihan kuin tulisi maailmanloppu jos olisi hetkenkin hiljaisuus.
Jos olisi edes asiaa, mutta valitusta, kommentointia ja toisten ihmisten arvostelua. Jatkuva virta.
Ai heitä on enemmänkin.
Rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Henkilö, joka puhuu kokoajan kuuntelematta toisia tai kertoo jatkuvasti vitsejä. Pakko esiintyä. Porukan hauskuuttaja. Kukaan ei ole ilmeisesti koskaan kehdannut pyytää olemaan hiljaa.
Mun yks hyvä ystävä ääntelee tuohon tyyliin! Ei jaksa olla pitkiä aikoja hänen kanssa samassa osoitteessa ainakaan krapulassa. Kännissä ei asia. Oma mies ei ääntele noin paljon, vaikka kyllä sekin kuorsaa ja piereskelee.
Jos ärsyttää toisen äänet kovasti niin...? Hmm. Oisko eron ensimerkkejä? Tai sitten hommaa jotku vastamelukuulokkeet ja kuuntele vähemmän ärsyttäviä ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Tourette-ihmistenkään KAIKKI tekeminen ei johdu sairaudesta, ei itse asiassa läheskään kaikki. Riippuu myös sairausasteesta, ja erilaisia sairauksia on vaikka kuinka paljon, jotka aiheuttavat erilaista käytöstä ja tekemistä jne.
Noista lattajalkohen läpsytyksistä tuli mieleen eräs naispuolinen kumppani aikoihaan.
Hän oli petsoonaltaan ns. koleerikko ja siihen kuului hänen kohdallaan mm. aigan järjettömän kova jalkojen hakkaaminen lattiaan kävellessään, ja kyn hän suuttui se oli vielä kovempaa.
Sanoin usein että ajattele nyt vähän alakerran naapureita, mutta ei, hän ei vain osannut rajoittaa sitä.
En tiedä mikä siinä oli, muuten ainakin suht täysipäinen.
Ei ole junttimaisuutta ilmaista itseään. On ihmisiä joita ahdistaa olla ilmaisematta itseään, kannattaa yrittää ymmärtää heitäkin jos haluaa olla hyvä ihminen.