Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auton renkaan paikkaus itse

Vierailija
08.09.2025 |

Oletko itse paikannut auton renkaan? Miten se on onnistunut?

Mistä ostit paikkaustarvikkeet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran olen.  Paikka-aineet saa melkein mistä vaan.

Vierailija
2/9 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko, miten paikkaus tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko, miten paikkaus tapahtuu.

Siinä sarjassa kyllä hyvät ohjeet... Suurennetaan reikä, työnnetään paikka-aine tappi, katkaistaan.  Ilmat sisään ja baanalle.  

Vierailija
4/9 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet reiät menee renkaanpaikkauspullolla.

Vierailija
5/9 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saako ainakaan katsastusmiehen mielestä paikata itse? Säilyykö purkkapaikatun renkaan turvallisuus ja nopeusluokitus? Jääkö paikkausvaahto täristämään vai pääsitkö heti ajamaan sen tasaiseksi (on muuten tarkkaa peliä - vaatii tietyn aikaa ja tietyn nopeuden, muuten jää epätasapainoon)

Mä ajoin joskus vuokra-auton renkaan puhki ja pakottivat maksamaan koko renkaasta. Hyvä etteivät ostattaneet koko sarjaa. 

Onneksi renkaat kestävät nykyään hyvin. Silloin kun tuo oli vielä joka äijän taito irroittaa rengas vanteelta ja paikata se, renkaat hajoilivat paljon useammin. Nykyinen teräsvyö kestää heittämällä ne muutaman kymmentä tuhatta km ellet nyt ruuviin osu. 

Vierailija
6/9 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kamelinpaska hyvällä tuurilla asiansa ajaa, mutta en siihen enää luottaisi niin kuin ehjään tai kunnolla paikattuun renkaaseen.

Vierailija
7/9 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kannata paikkailla kuin korkeintaan sillä vaahtopullolla...

Vierailija
8/9 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä suomessa saa kamelin-paskaa ja eikö se liukene sateella ?

Vierailija
9/9 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä saako ainakaan katsastusmiehen mielestä paikata itse? Säilyykö purkkapaikatun renkaan turvallisuus ja nopeusluokitus? Jääkö paikkausvaahto täristämään vai pääsitkö heti ajamaan sen tasaiseksi (on muuten tarkkaa peliä - vaatii tietyn aikaa ja tietyn nopeuden, muuten jää epätasapainoon)

Mä ajoin joskus vuokra-auton renkaan puhki ja pakottivat maksamaan koko renkaasta. Hyvä etteivät ostattaneet koko sarjaa. 

Onneksi renkaat kestävät nykyään hyvin. Silloin kun tuo oli vielä joka äijän taito irroittaa rengas vanteelta ja paikata se, renkaat hajoilivat paljon useammin. Nykyinen teräsvyö kestää heittämällä ne muutaman kymmentä tuhatta km ellet nyt ruuviin osu. 

Tietyömailla ainakin vieläkin puhkeilee, terävää mursketta sattunut välillä.  Paikkausvaahdosta ei jatkossa renkaan asentajat tykkää.