Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos taloyhtiössä on hiljaisuus 22-06; saako pesukone lingota klo21:30?

Vierailija
07.09.2025 |

Vai pitääkö pyykinpesun suhteen olla vielä hiljaisempi ja pestä vain 09-20 välissä arkisin? Miten itse toimit?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on "kiva" herätä siihen lingon aiheuttamaan resonanssiin klo 01.30. Siihen resonointiin ei auta edes korvatulpat.

Muuta omakotitaloon jos normaalit ja sallitut kerrostalon äänet häiritsee.

Tyypillinen nykyaikaiseen elämäntyyliin sopiva äärimmäisen itsekeskeinen kommentti. Minä, minä, minä. Minulla on oikeus elää kuin siat pellossa välittämättä muista. Minun ei tarvitse välittää muista. Omakotitaloasukkaat kehuvat, että saavat möykätä miten haluaa, koska oma tupa, oma lupa. Kerrostalossa möykkäävä käskee muiden muuttaa omakotitaloon. Kenenkään ei tarvitse ottaa muita huomioon. Voi rellestää miten vaan koska MINÄ JA MINUN MAAILMANI KIERTYY MINUN, SIIS MINUN OMAN NAPANI YMPÄRILLE.

Sinä olet tässä nyt se itsekäs. Jos

Sitä pyykkiä voi pestä muulloin kuin yöllä. Teen kolmivuorotyötä, eikä siitä huolimatta ole ollut koskaan tarvetta pestä pyykkiä yöllä. Se on puhtaasti kusipäisyyttä ja arjenhallintaongelmaa, jos pitää pyykätä yöllä.

Vierailija
62/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietysti lingota, saat myös lingota hiljaisuuden aikana. Hölmö kysymys, pyykinpesu kuuluu normaaliin elämiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä pyykkiä voi pestä muulloin kuin yöllä. Teen kolmivuorotyötä, eikä siitä huolimatta ole ollut koskaan tarvetta pestä pyykkiä yöllä. Se on puhtaasti kusipäisyyttä ja arjenhallintaongelmaa, jos pitää pyykätä yöllä.

Yöllä peseminen on ekologista ja fiksua. 

Vierailija
64/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaako vakuutus, jos tiskikone aiheuttaa yöllä vesivahingon? | Apu https://share.google/LkTB1skfuwvrYqm8U

Vierailija
65/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti yöllä. Silloin sähköä kuluu vähemmän kun tehtaat, toimistot ja muut eivät sitä yhtä paljoa kuluta. On hyväksi koko yhteiskunnalle (ja myös luonnolle), että sähkön käyttöä jaetaan tasaisemmin koko vuorokauden ympäri ja lasketaan kulutuspiikkejä. 

Vierailija
66/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa tietysti lingota, saat myös lingota hiljaisuuden aikana. Hölmö kysymys, pyykinpesu kuuluu normaaliin elämiseen!

Vain kusipään pesukone linkoaa kerrostalossa taloyhtiön hiljaisuuden aikana.

Vierailija
67/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöllä peseminen on ekologista ja fiksua. 

Jep, jos asuu omakoti- tai erillistalossa.

Vierailija
68/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali elämä on sallittua myös hiljaisena aikana. Eli voit lähteä kotoa, tulla kotiin, käydä suihkussa, laittaa ruokaa ja vaikka pestä ne pyykitkin jos on pakko. Tietysti voi miettiä että joku voi olla herkkäuninen ja töihin täytyy herätä puoli viideltä niin onko se myöhäinen pyykinpesu välttämätöntä? Että tekisi niin kuin toivoisi itselle tehtävän?

Kerrostaloissa löytyy ammattivalittajia joka lähtöön. Omat vanhemmat jotka eivät omien sössimisten takia olleet työelämässä kehtasivat valittaa siitä että yläkerran lapsiperhe pesi pyykkiä sunnuntaina aamupäivällä. Että kun he vihdoin ja viimein pääsivät aamupalalle klo 11 niin joku rikkoo rauhan. Ja joku kolmesta muksusta kehtaa vielä itkeä aamupalan aikana! 

Vierailija
69/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kerrostalossa tuli valvottua lukuisina öinä naapurien yöllisen pyykinpesun ja jopa imuroinnin takia. Eipä ole todellakaan ikävä takaisin kyseiseen apinatarhaan.

Vierailija
70/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kerrostalossa tuli valvottua lukuisina öinä naapurien yöllisen pyykinpesun ja jopa imuroinnin takia. Eipä ole todellakaan ikävä takaisin kyseiseen apinatarhaan.

Jotkut ihmiset silkkaa ilkeyttään päättävät "elää' yöaikaan vaikka olisivat olleet koko päivän kotona (päivällä hiljaa mutta mitä lähempänä hiljaisuusaika sitä kovempaa aletaan kohkata) 

Vierailija
71/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ihan vapaasti.

Toisia kohtaan on kohteliasta että jos ei ole tekemässä jotain metelöivää, niin ei alkaisi tehdä mitään uutta meteliä aiheuttavaa juuri ennen hiljaisuuden alkua. Mutta kesken olevia metelöiviä hommiaan voi kyllä vapaasti jatkaa ihan siihen asti että hiljaisuus alkaa.

Vierailija
72/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähköläinen ainakin voi pestä ja lingota silloin kun sähkö on halpaa.  Vaikka toiset kyllä ruikuttaa suihkun ja wc pytyn käytöstäkin.

Tämä on törkeä valhe, hiljaisuuden aikana ei ole pyykinpesun eikä kuivausrummun käyttö sallittu.

Monilla on ilmeisesti koneet huolimattomasti tasapainotettu, kun koneet aiheuttavat rakenteissa vahvaa resonoivaa melua.

Talo on melko nuori, mutta ei kestä näiden koneiden tärinää.

Vierailija
73/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus ei tarkoita sitä ettei mitään kuulu. Saat käydä suihkussa ja vetää vessaa, tehdä ruokaa, avata ovia, katsoa televisioo, Sairas lapsi saa itkeä yms. Pyykkiä saa pestä jos tosiaan koneesi ei ole se kova äänisin.

Vierailija
74/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siis pitää toimia jos tulee illalla kotiin ja pitää saada työvaatteet aamuksi puhtaiksi? 

Minulla on useammat kuin yhdet työvaatteet

Vierailija
75/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muuta omakotitaloon jos normaalit ja sallitut kerrostalon äänet häiritsee."

Kiva! Alankin tekemään etätöitä ja opettelen kanta-astumaan mahdollisimman lujaa.

Vierailija
76/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida koneen linkous kestää puolta tuntia...

Vierailija
77/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole hiljasuusaika niin saa soittaa vaikka rumpuja! Ihme valittajia täällä.

Vierailija
78/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneen ohjelman pituuden näkee etukäteen, joten on helppo laskea päättykö lingous ja koko ohjelma ennen kello kymmentä illalla. Miksi naapureita pitäisi ehdoin tahdoin ärsyttää sen sijaan että heidän kanssa olisi puolin ja toisin hyvät välit?

Lingous 🙄

Vierailija
79/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olin käymässä kotona, äidillä Alzh. Sängyssä oli ja housuvaippa fuskasi; suihkutin hänet, vaihdoin uudet, ja petivaatteet. Laitoin ne ensin likoamaan sankkoon, se ulosteen (pskn) haju oli niin voimakas, että vein sen sankon sitten parvekkeelle. Laitoin sen/ne sitten aamulla koneeseen. Mitä ois pitänyt tehdä - laittaa kone päälle klo. 22-23?

Ajattelin lähinnä naapureita. ... Siinä sulle itsekeskeisyyttä. Taidat itse olla narsisti?

Muistakaa nuoret naiset tämä, vanha mies vaipoissaan. Valvoo myös aamuöisin, kun ei enää pysty nukkumaan.

Vierailija
80/86 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käyminen, pesukoneiden ääneet ym. ovat ok mutta kerrostalossa ärsyttävintä on naapurin kovaääniset, älyttömät riidat joissa kumpikin osapuoli huutaa kurkku suorana toiselleeen ja paiskoo vielä tavaroita. Kun tuollaista kuuntelee niin ajattelee miten hyvä on olla sinkkuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi