Väsymys ja toistuva masennus - mitkä puutosoireet voisivat selittää?
Ferritiini mulla on ollut huono, olen kerran saanut rautainfuusionkin. Pitäisi käydä taas verikokeissa. Vaikea löytää sopivaa rautavalmistetta, joka sekä nostaisi arvoja että sopisi vatsalle.
B12-vitamiinen puute voi käsittääkseni myös aiheuttaa psyykkisiä oireita.
Mitä muuta?
Kommentit (54)
Seleenistä usein vajetta. Olen alkanut syömään multi-tabsia (coop merkillä muutaman euron iso purkki) kokeillakseni muuttaako mitään.
Ympäristö? Mun toistuvat masennus ja ahdistuneisuus loppui kun muutin maalle. Ärsyketulva pienempi ja saan palautua rauhassa luonnon hiljaisuudessa työpäivien jälkeen. Helsingissä näitä palautumiskeinoja ei ollut.
Olen kuin eri ihminen, koko ikäni kaupungissa asuneena minusta tuli pikkuhiljaa takakireä ihmisvihaaja, maalla tätä ei mulla ole.
Mutta siis mikä toimii yhdellä, ei toimi toisella. Joku muu taas saattaisi ahdistua ja masentua täällä.
Omega3? Muut omegat saa ruokavaliosta, mutta tuo on niistä ainut, jota aivot tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Seleenistä usein vajetta. Olen alkanut syömään multi-tabsia (coop merkillä muutaman euron iso purkki) kokeillakseni muuttaako mitään.
Veikkaan, että tossa on ihan vauva-annokset kaikkea. Kannattaa ostaa apteekista!
Jos ferritiini ei nouse, kannattaisi ehkä käydä mittauttamassa folaatti. Joillakin ferritiini lähtee nousuun, kun folaattiarvot saadaan kohdalleen.
Veikkaan, että kyse on siitä ferritiinistä edelleen. Ja tiesittehän, että rautaa tarvitaan myös niiden kilppareiden muodostumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samaa, alkaa väsyttää aina joskus 16-17.00 ja nukahdan 30 minuutiksi. Voiko tätä estää?!
Minulla sama ongelma. lopulta nukahtelin jo istualleen. Kilpirauhanen! kun sain lääkityksen, elämä muuttui. Kilpirauhasella on vireystilaan aivan järkyttävä vaikutus. Enpä olisi uskonut
Ok, mutta mulla on tutkittu ja otettu kokeita mutta ei ollut. Mä epäilen, että olen totuttanut kehoni päiväuniin ja alkaa väsyttää aina tohon aikaan. Jos koittais pysyä hereillä, mutta joskus se on vaikeaa
Kärsin kroonisesta unettomuudesta. En osaa nukahtaa. Olisin ikionnellinen, jos joskus saisin nukuttua yöllä ja myös päikkärit olisi suorastaan ihme. Mitä uni- tai nukahtamislääkkettäkö. Ei missään nimessä oli lääkärin mielipide. Saatan nimittäin tulla riippuvaiseksi. Mitä sitten, jos pidän annostuksen sovitussa ja saan avun. Lääkärin/apteekin ja Kelan helppo seurata käyttääkö lääkettä reseptissä sovitun annostuksen mukaan. Jos ei pysy sovitussa, niin sitten reseptin uusiminen loppuu. Helppoa!
Mikäli teet ulkona fyysistä työtä, voi olla, että syöt liian vähän. Syö runsaampi lounas tai illallinen , jaksaminen kasvaa.
Minulla oli vuosia vakavaa msennusta, eikä mitään häikkää ei oikein löytynyt. Ubiquinol oli lähes nollissa.
Sain parannettua itseni sillä, että aloin syömään lisäravinteita paljon. Pidin huolen, että söin niitä monipuolisesti ja pidin myös taukoja etten vaurioita sisäelimiä. Otin folaattia, raskausajan multitabseja ja muita prenatal vitamiineja, ubiquinolia jopa 600mg korkeimmillaan. Taisin ottaa chlorellaa ja spirulinaa, kurkumiinia ja monia muita terveyttä ylläpitäviä valmisteita. Rautavalmistetta otin myös alkuun joka toinen päivä ja sen jälkeen harvensin sen ottoa.
Lisätyn sokerin jätin pois ja alkoholin täysin, vaikka se vähäistä oli muutenkin ollut.
Elämääni palasi ilo, enkä ole ollut enää masentunut sen jälkeen.
Psykoosista toipumiseen voi auttaa syvä ketoosi. Ryhdy siis karnivoori ruokavaliolle niin olet onnellinen, jaksava ja elinvoimainen jo muutaman viikon kuluttua. Unohda hoppa poppa jutut.
Mulla on sekä matala ferritiini että kilppariongelma. Terveydenhuollossa ei suostuta tekemään mitään joten täytyy kai vain hyväksyä elämä zombina. Kai se on sitten yhteiskunnallekin ok että olen tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sekä matala ferritiini että kilppariongelma. Terveydenhuollossa ei suostuta tekemään mitään joten täytyy kai vain hyväksyä elämä zombina. Kai se on sitten yhteiskunnallekin ok että olen tekemättä mitään.
Minulla muuten pitkät hiukset mutta ohentuneet otsalta niin etten kehtaa enää kulkea ulkona muuten kun talvella pipo päässä.
Valitin väsymystä neurologilleni, kuuluu tämän sairauden oireisiin. Vastaus oli, että kaikki on väsyneitä. Siinä ainakin erään neurologin ammattimainen mielipide.