Väsymys ja toistuva masennus - mitkä puutosoireet voisivat selittää?
Ferritiini mulla on ollut huono, olen kerran saanut rautainfuusionkin. Pitäisi käydä taas verikokeissa. Vaikea löytää sopivaa rautavalmistetta, joka sekä nostaisi arvoja että sopisi vatsalle.
B12-vitamiinen puute voi käsittääkseni myös aiheuttaa psyykkisiä oireita.
Mitä muuta?
Kommentit (54)
Tarkkaavaisuuden häiriöt aiheuttaa uupumusta
Vierailija kirjoitti:
Jodinpuutos.
Jorman puutos
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se, mikä vaivaa, selviä niissä verikokeissa, eikä keskustelupalstalta. Jos kokeissa näkyy häikkää, vaiva varmasti alkaa selvitä, jos taustalla vaikuttaa (myös) joku ravintoainepuutos.
Niinhän se selviää, jos ne kokeet otetaan. Pitää ymmärtää myös ehdottaa verikokeita, jotta joku voi määrätä lähetteen ja verikoe voidaan ottaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaavaisuuden häiriöt aiheuttaa uupumusta
No sellainen mulla kyllä on. Olen vaihtanut ammattiakin sen takia.
Ap
Näillä lähtötiedoilla sanoisin että matala testosteroni, se on yleistä +40v miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Näillä lähtötiedoilla sanoisin että matala testosteroni, se on yleistä +40v miehillä.
Olen nainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen.
Ap
Seksin puute
Lopeta pihtaaminen niin et kärsi puutteesta
Ihan minä hetkenä hyvänsä keksin mistä tämä kaikki johtuu ja silloin väsymys ja masennus on totaalisesti voitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kyseessä ferritiini, yksi tankkaus harvemmin riittää täyttämään varastoja. Onhan ferritiinin matalan tason syy selvitetty?
Niihän se varmasti on. Toista rautatankkausta en millään haluaisi, koska se aiheutti niin voimakkaat oireet. Ei ole varsinaisesti selvitetty, mutta eiköhän syynä ole raskaudet, synnytykset ja runsaat kuukautiset. Suoliston verenvuotoa selvitettiin kyllä, ei ole sitä.
Ap
Minkälaista oiiretta sinulla aiheutti rautainfuusio? Haluaisin sen. En saa, koska hemoglobiini on 120.
Oletko minkä ikäinen? Esivaihdevuosioireet voi aiheuttaa vaikka mitä. 40+ kaikki moninaiset terveysongelmani on olleet yhteydessä hormoneihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samaa, alkaa väsyttää aina joskus 16-17.00 ja nukahdan 30 minuutiksi. Voiko tätä estää?!
Minulla sama ongelma. lopulta nukahtelin jo istualleen. Kilpirauhanen! kun sain lääkityksen, elämä muuttui. Kilpirauhasella on vireystilaan aivan järkyttävä vaikutus. Enpä olisi uskonut
Ja raudanpuute on usein syynä kilpirauhasen ongelmiin, koska myös kilpirauhanen tarvitsee rautaa toimiakseen hyvin. Kuten 200 muutakin asiaa ihmiskehossa/elimistössä.
Mikä tahansa puutostila varmasti väsyttää jos elää epäterveellisesti.
D-vitamiinin puute. Sehän on käytännössä myös hormoni. Ja lukema pitää olla 150 paikkeilla, joku 50 tai 70 ei ole tarpeeksi. Joillain pitää olla jopa 250 jotta olo on virkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samaa, alkaa väsyttää aina joskus 16-17.00 ja nukahdan 30 minuutiksi. Voiko tätä estää?!
Minulla sama ongelma. lopulta nukahtelin jo istualleen. Kilpirauhanen! kun sain lääkityksen, elämä muuttui. Kilpirauhasella on vireystilaan aivan järkyttävä vaikutus. Enpä olisi uskonut
Ja raudanpuute on usein syynä kilpirauhasen ongelmiin, koska myös kilpirauhanen tarvitsee rautaa toimiakseen hyvin. Kuten 200 muutakin asiaa ihmiskehossa/elimistössä.
Jopa erikoissairaanhoidossa sanotaan raudanpuutteessa: Syö enemmän tyroksiinia.
Vierailija kirjoitti:
Jotain naistenvaivojohan ne on.. monilla samanlaisia mitä lukenut. ferritiini, rauta, hormonivaihtelut...
Ferritiini on varastoitunutta rautaa, eli raudanpuute = huono ferritiini.
Esim. yksinäisyys ja virikkeiden puuttuminen voi aiheuttaa masennusta ja sitä kautta väsymistä. Onko elämäsi sellaista, että aivosi pääsevät aktivoitumaan siten miten niiden tarvitsee?
Sulla on päässä jotain vikkaa vikkaa vikkaa vikkaa vikkaa. Koitapa vaan hyväksyä se, on turha yrittää tukeutua siihen, että se johtuu jostain, jonka voi helposti korjata.
Eiköhän se, mikä vaivaa, selviä niissä verikokeissa, eikä keskustelupalstalta. Jos kokeissa näkyy häikkää, vaiva varmasti alkaa selvitä, jos taustalla vaikuttaa (myös) joku ravintoainepuutos.