Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottavaa miten psykiatriassa yritetään viedä ihmisyys

Vierailija
07.09.2025 |

Ihan tulee n atsit mieleen. Tunteita ei saa olla kaikki on sairautta, kaikki mikä vähän ärsyttää muita. Pyritään vaientamaan ja hiljentämään. Lobotoimaan jotta tunteita ei en ole, ihmisyyttä ei enää ole. Voitte pitää tätä dramaattisena mutta miettikääpä, näin se menee. On helpompaa että "hullu"ksi luettu on sitten emotionaalisesti zombi ja kasvis. Ihan sama mitä on elämässään joutunut käymään läpi. Sen sijaan että potilaille tarjottaisiin emotionaalisesti turvallinen tila käsitellä asioita, työnnetään piikillä väkivalloin rauhoittavaa. 

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikotaan 

Ne ovat mielipidekysymyksiä!

Ei se näin mene. Mielipide on mielipide. Ihmisoikeudet ovat jokaisella. 

No ei pidä paikkaansa tämäkään. Kun sota tulee, vihollisen saa tappaa, koska tällä ei enää ole ihmisarvoa, eikä täten ihmisoikeuksia. 

Ihmisoikeudet ovat määrittelykysymys. 

Vierailija
62/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurisyihin on ; pitkäkestoinen,  jatkuva trauma (fyysinen väkivalta, kuoleman todellinen uhka, henkinen väkivalta) ikävuosien 0-19 välillä (myös tämän jälkeen). Lääke poistaa oireet hetkellisesti, joten olen työkykyinen ja työelämässä.

Olen aloittamassa elämäni toisen, pitkän traumaterapian piakkoin. Ensimmäinen ei auttanut oireisiin yhtään, vaikka tein kaiken ohjeiden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen epävakaa on omanlaisensa. Itse perheellinen ja pitkässä parisuhteessa. Hyvä työpaikka ja velaton omistusasunto. Et tiedä, kuka on epävakaa. Heitä on prosentuaalisesti yhtä paljon kuin narsistisia persoonallisuushäiriöisiä.

Totta.

Mutta jos epävakauteen sekoittuu äärimmäistä huomiohakuisuutta sekä narsismia niin silloin kyseessä on ihmisen muotoinen josta jokaisen kannattaa pysyä kaukana.

Niin - joillakin on sekä narsistinen, että epävakaa persoonallisuushäiriö samanaikaisesti.

Vierailija
64/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikotaan 

No ei pidä paikkaansa tämäkään. Kun sota tulee, vihollisen saa tappaa, koska tällä ei enää ole ihmisarvoa, eikä täten ihmisoikeuksia. 

Aivan kuin psykiatria on sotaa potilasta vastaan, pyrkimyksenä tainnuttaa hänet

Vierailija
65/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetytti yksi asia; epikriisit on täynnä negatiivisia tulkintoja persoonastani. Missä ne positiiviset asiat ovat persoonastani ja miksei niitä löydy sieltä teksteistä?

Kun puhutaan pakkohoidoista, lapsikaappauksista ja tällaisista niin valmistellaan keissiä sinua vastaan ei sinun puolestasi. Olet tuottavin silloin, kun mielipiteesi on nullifioitu "hullun houreina". Tällöin sinua voi lypsää aina kun tarve vaatii, ja kairata mihin reikään milloinkin parhaalta tuntuu.

Miettikääpä nyt ihan tosissanne miten lääketiedettä tehdään. Koko ajan kidutetaan ja rääkätään miljardeja eläimiä "tieteen vuoksi". Mitäpä luulette, että he ihmisille tekevät? Sairas ala, joka vetää puoleensa psykopaatteja ihan joka asteella.

Vahvasti harhaista tekstiä.

Vierailija
66/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetytti yksi asia; epikriisit on täynnä negatiivisia tulkintoja persoonastani. Missä ne positiiviset asiat ovat persoonastani ja miksei niitä löydy sieltä teksteistä?

Kun puhutaan pakkohoidoista, lapsikaappauksista ja tällaisista niin valmistellaan keissiä sinua vastaan ei sinun puolestasi. Olet tuottavin silloin, kun mielipiteesi on nullifioitu "hullun houreina". Tällöin sinua voi lypsää aina kun tarve vaatii, ja kairata mihin reikään milloinkin parhaalta tuntuu.

Miettikääpä nyt ihan tosissanne miten lääketiedettä tehdään. Koko ajan kidutetaan ja rääkätään miljardeja eläimiä "tieteen vuoksi". Mitäpä luulette, että he ihmisille tekevät? Sairas ala, joka vetää puoleensa psykopaatteja ihan joka asteella.

No kyllä tuo on aika monen kokemus. Kiusaamisesta, alistamisesta, vallankäytöstä. Itse kokenut myös pilkkaamista.

Vierailija
67/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinustako eläinkokeita ei ole tehty psyykenlääkkeiden takia?  Se nyt ainakaan ei ole mitenkään harhainen väite, vaan fakta.

eri

Vierailija
68/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se surkeaa, että et saa raivota pidäkkeittä.

Jos joku pelkästään korottaa ääntään esimerkiksi siksi että on henkilökunnan mielestä aiheetta huolissaan esimerkiksi läheisistään, hänelle melko varmasti tarjotaan rauhoittavaa ja jos hän ei ota sitä, se annetaan väkisin pistoksena. Voisitko kuvitella tällaista koskaan tapahtuvan somaattisella puolella? Siellä asiat pitää hoitaa toisin.

Kuulostaa DDR-meiningiltä, mutta on valitettavasti totta. 

Ei nyt sentään. Mielenterveyslain mukaisia pakkokeinoja käytetään viiimeisenä keinona. Kyllä psykiatriassa koitetaan oikeasti auttaa. Psyk.sh.

Vierailija
69/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että olet pitänyt ammattilaisia tavatessasi positiiviset puolet itsestäsi piilossa. Menetkö vastaanotolle mielessäsi ajatus, että siellä on taas vastassa joku joka ei ymmärrä, tai joku joka kirjoittaa vain reseptin ja kehottaa liikkumaan enemmän? Ennakkoasenteemme vaikuttavat siihen kuinka seuraava kohtaaminen sujuu.

Itse olen ollut nuoresta asti kiinnostunut psykologiasta ja ihmismielen toiminnasta, ja suorastaan ahminut aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Samalla olen oppinut itsestäni paljon, ja opetellut myös kehittämään hyviä puoliani sekä vaimentamaan huonoja. Nuorena kärsin huonosta itsetunnosta, ja olin valmis huonoonkin kohteluun, jotta saisin edes joskus tuntea olevani rakastettu. Lukemisintoni myötä tutustuin myös siihen, miksi nämä ihmiset toimivat niinkuin toimivat, ja samalla ymmärsin, että vika ei olekaan minussa. Minun pitää kuitenkin rakastaa ja arvostaa itseäni sen verran, etten anna kohdella itseäni huonosti. Samalla opin tiedostamaan, että meillä kaikilla on heikkoutemme ja kipukohtamme ja ne määrittävät käytöstämme muita kohtaan.

Joku on viisaasti lausunut " huono ei ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista". Nämä heikot puolet meissä näkyvät toisille negatiivisessa valossa, mutta niistä on mahdollista päästä eroon itseään kehittämällä ja oppimalla ymmärtämään itseään. Kaikkihan tietävät sen, että toisia ei voi muuttaa  mutta itseään ja omaa käytöstään voi.

Jos koet, ettet saa tarvitsemaasi apua mistään ja sama toistuu joka kerta, olisiko sinulle apua siitä, että kävisit lainaamassa kirjastosta YHDEN kirjan, mikä käsittelee YHTÄ sinun elämääsi haitannutta asiaa ja lukisit sen ajatuksen kanssa kaikessa rauhassa. Yksistään jo ihmisen henkistä kasvua käsitteleviä kirjoja on lukemattomia, ja veikkaan että niitä lukemalla saat uusia oivalluksia ja opit näkemään itsesi uudessa valossa. Ja kun sinä näet ja ymmärrät sen, muutkin alkavat sen nähdä. Yksistään jo sen ääneen lausuminen lääkärin vastaanotolla, että sinua ahdistaa kun sinua luonnehditaan negatiivisesti, voi alkaa lievittää kipeää asiaa.

Näkisin, että saat paremmin apua, kun tuot piilossa olevan hyvän ja melko varmasti kipeän ja herkän puolen esiin ja paljastat sen mitä olet piilotellut. Se on usein mielen pahoinvoinnin syynä.

Vierailija
70/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikotaan 

Juuri näin. Tilannekohtaisia.

Siis määrittely ja mielipidekysymyksiä.

Eikä asia hokemalla että eivät ole mielipidekysymyksiä muutu miksikään.

Vierailija
71/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikotaan 

Eivät ne mihinkään sodan aikanakaan katoa. Kuten eivät katoa 10 käskyäkään. Jos katoavat, niin sitten ei ole kyse arvoista vaan conviniencesta, ja sinä olet selkärangaton.

Vierailija
72/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikotaan 

Okkei eli sinun mielestäsi kaikkia sopimuksia saa alkaa soveltamaan kun tilanteet muuttuvat. Toivottavasti olet avoin tästä piirteestäsi esim. kaikille tapaamillesi naisille, jotta he voivat tehdä sinusta riskiarvion ennen kuin päästävät sinua elämäänsä. Itse sanoisin että noin ajattelevan miehen luotettavuus on -100/10 ja ei missään nimessä tule ottaa edes katsekontaktia tällaiseen valehtelija-petolliseen elukkaan.

Vierailija
73/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikotaan 

Eivät ne mihinkään sodan aikanakaan katoa. Kuten eivät katoa 10 käskyäkään. Jos katoavat, niin sitten ei ole kyse arvoista vaan conviniencesta, ja sinä olet selkärangaton.

Moni sellainen joka on ehdoton tuossa asiassa on tosiasiassa hyvin selkärangaton muita ihmisiä, erityisesti läheisiään, kohtaan.

Vierailija
74/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikotaan 

Okkei eli sinun mielestäsi kaikkia sopimuksia saa alkaa soveltamaan kun tilanteet muuttuvat.

Ja jos tällainen mies pysyy itsestä vähintään 50km etäisyydellä niin sitä parempi. Parempi kun ei ole tietoinen olemassaolostasikaan. Voi sitten sovellella sopimuksiaan vaikka niiden r yssien ja muiden yhtä luotettavien tahojen kanssa.

Vierailija
75/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikotaan 

Moni sellainen joka on ehdoton tuossa asiassa on tosiasiassa hyvin selkärangaton mu

Kerrot paljon itsestäsi ja läheisistäsi. Toivottavasti emme tapaa koskaan.

Vierailija
76/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikotaan 

Moni sellainen joka on ehdoton t

Normaalit säännöt ja normit ovat ahdistavia vankiloita. Siksi ne pitää pöyhiä tähän päivään sieltä tunkkaiselta 50-luvulta.

Vierailija
77/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kesällä 5 viikkoa psykiatrisella osastolla ja sain apua.  

Vierailija
78/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että olet pitänyt ammattilaisia tavatessasi positiiviset puolet itsestäsi piilossa. Menetkö vastaanotolle mielessäsi ajatus, että siellä on taas vastassa joku joka ei ymmärrä, tai joku joka kirjoittaa vain reseptin ja kehottaa liikkumaan enemmän? Ennakkoasenteemme vaikuttavat siihen kuinka seuraava kohtaaminen sujuu.

Itse olen ollut nuoresta asti kiinnostunut psykologiasta ja ihmismielen toiminnasta, ja suorastaan ahminut aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Samalla olen oppinut itsestäni paljon, ja opetellut myös kehittämään hyviä puoliani sekä vaimentamaan huonoja. Nuorena kärsin huonosta itsetunnosta, ja olin valmis huonoonkin kohteluun, jotta saisin edes joskus tuntea olevani rakastettu

Riippuu varmaan lääkäristä mitä tapahtuu jos tuo esiin, ettei tykkää että sinusta esimerkiksi vääristellään asioita. 

Psykiatri saattaa kirjoittaa: "potilas vainoharhainen" 

Minusta esimerkiksi _keksittiin_ että kuulen päässäni  äänen joka kehottaa minua olemaan puhumatta. Kuulostaa varmaan hauskalta mutta ei ole, kun kyseessä on oikea vallankäyttö näiden tulkintojen perusteella. Hiljaa olin mutta syystä että mitä tahansa sanoin se käännettiin minua vastaan. Se että keksitty tulkinta kirjoitetaan ylös totuutena, pystyn kuvittelemaan millainen villi länsi tuon alan kanta-kirjaukset ovat.

Vierailija
79/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulut suljetulle osastolle ja vahva Leponex!

Joku psykiatrikin ennätti palstailemaan. 

Joo, ihmettelen näitä muille pahan toivottajia. Joutuisipa oikeasti itse kokemaan väkivaltaa jo ennalta tuskaisessa tilanteessa, niin laittaisiko suunsa kiinni?

Ap

Tuollainen kohtelu ei kävisi mitenkään päinsä somaattisella puolella.

Vierailija
80/95 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kesällä 5 viikkoa psykiatrisella osastolla ja sain apua.  

Voivat kiusata vain pakko hoidossa olevia. Vapaaehtoisessa hoidoissa oleviin ei voi käyttää pakkokeinoja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi