Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuo huumeiden esim. peukku käytön lisääntyminen ketään haittaa?

Vierailija
07.09.2025 |

Itse en näe huumeiden käytössä mitään ongelmaa. 

Voisi lopettaa öyhöttämisen koko asiasta ja sen sijaa  opettaa lapsille miten käyttäjän seurassa toimitaan. 

Kommentit (218)

Vierailija
201/218 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kestä tätä elämää ilman huumeita voisi vetää itsensä heti kaulakiikkuun niin säästyisi kunnon ihmiset narkkareiden häiriköinniltä ja pahanteoilta.

Alkoholia saa vetää niin paljon kuin sielu sietää vaikka se aiheuttaa paljon häiriköintiä ja pahantekoa. Kaksinaismoraali jyrää.

Ei sitä kannata vetää. Ei kukaan kehota vetämään, eikä siinä ole mitään kaksinaismoraalia. Yhdenkin aineen kanssa on jo tarpeeksi ongelmia, niin ei tarvita lisää. Eikä muiden aineiden tuominen rinnalle ainakaan auta asiaa ollenkaan. Sekakäyttäjät on nykyäänkin arvaamattomia.

Ne kaikki muut aineet ovat jo rinnalla ja lisää tulee. Ei se laittomuus mitään estä se vain tekee siitä haitallisempaa. Ja kyllä se on kaksinaismoraalia kun kannabis on laitonta. Paljon vähemmän haitallinen päihde kuin alkoholi. Ei voi kieltää vähemmän haitallista samaan aikaan kun sallitaan paljon haitallisempi. Se juuri on kaksinaismoraalia.

Ei se laillisuus tee niistä haitattomampia. En halua mitään peukkupäitä vapaasti hortoilemaan ja vetämään aineitaan missä tahansa. Jatkuvasti paasaat kannabiksesta, koska se on joku mielipäihteesi. Muuta vaikka Hollantiin ja vedä siellä mielin määrin. Itselle toki kannabiksen laillistaminen ei olisi mikään juttu. Kovien aineiden vetäjät ja sekakäyttäjät ovat silti olemassa, oli se laillista tai ei.

Vierailija
202/218 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä hollannissa on pienempi huumeongelma kuin suomessa. Siinä nähdään kuinka nimenomaan laiton myynti lisää enemmän kovien huumeiden käyttöä. Ei ne katoa kannabiksen laillistamisella mutta jos ne saa edes vähemmäksi niin sekin on jotain. Kumma kun pitää syyttää käyttäjäksi sillä perusteella kun kertoo näitä asioita. Mut joo kyllä mä käytän ja mua tympäisee kun tuttujakin on sortunut kovien aineiden käyttöön. Kymmeniä vuosia nähnyt tuota touhua niin ihan oikeasti kannabiksen laittomuus on täysin hölmälän hommaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/218 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko logiikka siis se, että mitä mikään ketään haittaa, ku itseä ei ole vielä joku asia haitannut?

Olet yhden satunnaisen narkin nyrkin iskun päässä julistamasta täällä, kuinka kaikki narkit pitää tappaa.

Vierailija
204/218 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuus- ja henkeen sekä terveyteen kohdistuvat rikokset haittaavat. Siksi huumeiden käyttö haittaa.

Vierailija
205/218 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko logiikka siis se, että mitä mikään ketään haittaa, ku itseä ei ole vielä joku asia haitannut?

Olet yhden satunnaisen narkin nyrkin iskun päässä julistamasta täällä, kuinka kaikki narkit pitää tappaa.

Aivan varmasti. Jos ensin huutaa 63 ketjun verran väkivaltafantasioitaan, on todella vaikea yhtäkkiä pelata uhrikortti uskottavasti.

Vierailija
206/218 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaisuus- ja henkeen sekä terveyteen kohdistuvat rikokset haittaavat. Siksi huumeiden käyttö haittaa.

Niinpä. Alkoholi osuus väkivalta ja henkirikoksiin on 70 ja 80 %. Siihen ei tarvittaisi kovien huumeiden ongelmia lisäksi. Nykyisellä huumepolitiikalla kovien huumeiden käyttö on kolminkertaistunut kymmenessä vuodessa. Minä haluan haitat vähemmiksi ja vaadin poliitikoilta parempaa huumepolitiikkaa. 

Vierailija
207/218 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kannabiksessa joku paha ainesosa on jos sillä saa itselleen skitsofrenian aikaiseksi. Kaikilla ei aivo- ja neurologia toimi samalla tavalla eli kaikkea voi tapahtua elämässä yllättäin. Kun antaa pikkusormen niin vie koko käden.

Skitsofrenia ja psykoosi pelottelut eivät perustu mihinkään todelliseen. Kannabis on niin yleistä että kaikki olisivat jo nähneet nuo haitat jos ne olisivat totta. 

Psykoosia hoetaan paljon kun puhe on kannabiksesta. Joku kuvittelee että toistaminen tekee siitä totta. Kun ei ole mitään oikeita perusteluja kieltoon niin siksi hoetaan esim. psykoosia.

Käyttäjät eivät näe kannabispsykooseja. Käyttäjien tuttavat eivät näe kannabispsykooseja. Vain kannabiksen vastustajat näkevät kannabispsykooseja joka puolella. Kannabis pitäisi laillistaa tai vähintään sallia kun mitään todellista syytä sen kieltoon ei ole.

Vierailija
208/218 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan kun vaaditaan huumeiden vapauttamista on esimekiksi joku nuuska Suomessa kielletty! Ketä haittaa jos joku laittaa nuuskaa poskeensa? Siitä kun ei edes pää mene sekaisin 

209/218 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pilaa Helsingin maineen.

Yksi aamu ratikassa oli päihtyneitä ihmisiä kyydissä ja turisteja myös matkusti samassa.

Annettiin taas hyvä mielikuva että maailman onnellisesimmassa maassa ollaan päihtyneenä julkisesti ja riehutaan.

Toinen ongelma on Pasilan kauppakeskus tripla päihtyneet asunnottomat vievät vanhuksilla istuma penkkejä.

Ennen joulua vierailin triplassa alakerrassa siellä kepeillä kävelevä vanhempi herra olisi tarvinnut istumapaikkaa mutta päihtyneet asunnottomat olivat vallanneet nämä penkit.

Eikävätkä hievatanetkaan.

pisti kyllä raivon partaalle.

Vierailija
210/218 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä hollannissa on pienempi huumeongelma kuin suomessa. Siinä nähdään kuinka nimenomaan laiton myynti lisää enemmän kovien huumeiden käyttöä. Ei ne katoa kannabiksen laillistamisella mutta jos ne saa edes vähemmäksi niin sekin on jotain. Kumma kun pitää syyttää käyttäjäksi sillä perusteella kun kertoo näitä asioita. Mut joo kyllä mä käytän ja mua tympäisee kun tuttujakin on sortunut kovien aineiden käyttöön. Kymmeniä vuosia nähnyt tuota touhua niin ihan oikeasti kannabiksen laittomuus on täysin hölmälän hommaa. 

Diilerit saattavat tuputtaa noita kovempia eivätkä pidä saatavilla mietoja. Keskikaljaa on sentään aina saatavilla, kun valtio säätelee asiaa

Vierailija
211/218 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon samaa mieltä, että pitää lopettaa öyhöttäminen ja alkaa jakamaan narkkareille ilmaiseksi pitkiä piikkejä 100% puhtaalla pollella, eli kerrankin sellainen trippi joka toimii ja riittää niin, ettei tarvitse tulla heti rutisemaan lisää.

Vierailija
212/218 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa. Eli Ap paljasti itsensä. Hän on peukuttaja, nisti paljasti itsensä. Ei jumalauta mikä idiootti. Tosin nistor onkin idiootteja kun tuhoavat elämänsä.

Vierailija
213/218 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon samaa mieltä, että pitää lopettaa öyhöttäminen ja alkaa jakamaan narkkareille ilmaiseksi pitkiä piikkejä 100% puhtaalla pollella, eli kerrankin sellainen trippi joka toimii ja riittää niin, ettei tarvitse tulla heti rutisemaan lisää.

Voi vihellys näitä jotka puhuu huumeista ilman että tietävät niistä mitään. Heroiinilla ei oteta trippejä vaan lsd ja sienet ovat trippiaineita. Opiaattien/opioidien käyttäjien lisäksi käytetään paljon amfetamiinia jolla on aivan eri vaikutus kuin opiaateilla. 

Sitten joku kannabis jolla ei ole yhtään kovien huumeiden ominaisuutta on samassa nipussa oikeiden huumeiden kanssa. Typerää suorastaan järjetöntä huumepolitiikkaa.

Vierailija
214/218 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni on peukkuaddikti. En ole nähnyt häntä kyseisen aineen vaikutuksen alaisena, mutta itse sanoo käyttäytyvänsä kuin apina, klassinen polkupyörävaras. Pitää omaa käyttöään ongelmana ja ihan syystä.

Periaatteessa JOS minkä tahansa aineen vaikutuksen alaisena osaisi käyttäytyä aiheuttamatta hallaa muiden terveydelle ja omaisuudelle, niin mielestäni pitäisi olla sallittua päihdyttää itsensä sillä aineella millä huvittaa. 

Samaa mieltä. Jos päihtyneenä on hyvä meno, kustantaa päihteensä itse eikä häiritse ketään, niin mitä väliä sillä on onko päihde alkoholi vai kokaiini.

Peukkuun ja muihin muuntopaskoihin suhtaudun negatiivisesti, mutta kokaiini, piri, LSD ja MDMA ovat niin vanhoja huumeita, että näiden vaikutukset tunnetaan. Kuka on kuullut väkivaltaisesta essopäästä?

Ehkä sinua ei sitten haittaa sekään, jos asuntoosi murtaudutaan ja kaikki arvokas viedään kamanostoa varten? Sekään ei sinua vaivaa, että joku kamapää hyökkää sinun ja /tai lapsesi kimppuun ja ryöstää putipuhtaaksi ja voi kamapäissään iskeä ilmat pihalle, jos fyrkkaa ei ole tarpeeksi. 

Vierailija
215/218 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vihellys näitä jotka puhuu huumeista ilman että tietävät niistä mitään. Heroiinilla ei oteta trippejä vaan lsd ja sienet ovat trippiaineita. Opiaattien/opioidien käyttäjien lisäksi käytetään paljon amfetamiinia jolla on aivan eri vaikutus kuin opiaateilla. 

Sitten joku kannabis jolla ei ole yhtään kovien huumeiden ominaisuutta on samassa nipussa oikeiden huumeiden kanssa. Typerää suorastaan järjetöntä huumepolitiikkaa.

Kuinka niin? Yksi piikki ja narkki saa kerrankin haluamansa yhteiskunnan laskuun ja sen jälkeen hän lakkaa olemasta kuluerä ja jatkuva huolenaihe sekä yhteiskunnalle että omaisilleeb

Vierailija
216/218 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Yksi piikki ja narkki saa kerrankin haluamansa yhteiskunnan laskuun ja sen jä

Kasvaneet huumekuolemat eivät ole vähentäneet huumeiden käyttäjiä missään. Olet ilmeisesti niitä jotka eivät halua vähentää huumeiden aiheuttamia haittoja. Hallitus on samalla linjalla kun torjuivat kaikki asiantuntijoiden ehdotukset haittojen vähentämiseksi.

Vierailija
217/218 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollannissa on myös eniten mielenterveyspotilaita. 

Vierailija
218/218 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pks-junissa ja erityisesti lentokenttäjunassa sekaisin olevia kodittomia ihmisraunioita. Tikkurilan asemalla lauma aivan sekaisin olevia ihmisiä. Helsingin rautatieasemalla ja edustalla sekaisin olevaa porukkaa.

Huumeongelma ei ole marginaaliongelma. 
Onko jatkossa kuljettava työmatkat omalla autolla , koska P-junalla ei uskalla kulkea?