Oletko koskaan ihmetellyt miksi naapurisi ei käy töissä
Iloisesti freesinä tervehtii sinua ulkina kun tulet nuutuneena töistä. Iltaisin istuu parvekkeellaan hyväntuulisena lipittämässä viiniä kun sinä jo sterssaat seuraavan aamuherätyksestä.
Kommentit (70)
Yx vanha siivooja osti ulkomaa kanssa puoliksi mökin . Ukko joi viinaa ja akka vähän auttoi ja se kuoli. Kaikki oletti että siivooja tappoi sen miehen . No akka sai mökin. Ellei ollut velkaa. Ruma arabinainen. Vihasi sitä ukkoa. Mutta saattaa äkkiseltään tuntua ettei joku käy työssä mutta käy kuitenkin. Nimittäin monet tekee YÖTYÖTÄ ja ILTA työtä ja osa aika työtä !! Moni lähtenyt yöllä työhön tai tullut yöllä kotiin työstä. Monet nukkuu päivän kun menee yötyöhön. Toiset lähtee iltatyöhön 11-13 aikaan. Tunti työmatkaan. PÄIVÄ TYÖSSÄ EI IHAN OSAA AJATELLA ETTÄ MUILLA ON ERILAISET TYÖAJAT KUIN ITSELLÄÄN. ( ja kotityöt kuten prostituoidut ja ompelu korjaus työt tehdään kotona kuin lapsia hoidetaan kotona kuin myytävää valmistetaan kotona kuin netissä myytäviä kuin koruja tehdään usein ja taidetta .) On ihan meikkiyrityksiä mitä myydään kotoa käsin kuin astioita Tupperware tyyliin. Osa aika myyjät ja toimiston osa aikaiset. Keikkatyöläiset ja iltatarjoilijat. Tuuraajat. Ja yrittäjät. Lehtien jakajat ja mainosten ne tekee pari tuntia päivässä. Yöllä tullaan kotiin työstä väsyneenä tai aamulla. Laivatyöläiset ja sairaaloiden pääsee aamulla yövuorosta. Siivoojatkin voi tehdä yöllä työtä. Nukkua päivän. Iltavuorolaiset tulee kotiin myöhään illalla. Ja väsyneenä. Ja varastaminen on syntiä uskonnosta riippumatta koskee kaikkia. Palauta.
En tiedä käykö naapurini töissä. Keskityn omaan elämääni enkä heidän tekemisiinsä. Tämän lisäksi teen kolmivuorotyötä, niin jos joku täällä ihmettelee outoon aikaan vapaalla oloa, niin se on varmaan naapuri ihmettelemässä minua eikä toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurustossa asuu vanha ihminen kenen luona käy päivittäin hänen keski-ikäinen poika, olen ihmetellyt miten hän ei käy töissä niin kuulemma on pääoma sijoittaja eikä tarvitse käydä töissä. Ehkä voittanut lotossa rahaa, autoja on useampi tuliteriä ja ne vaihtuu usein ja paksut kultaketjut on kaulassa ja asunto myös Espanjassa.
On ihan rehellisiä lähes autokauppiaita mutta myös niitä rosvoja jotka myy varastettuja autoja . Espanjassa on edullisempaa asua ja hinnat. Myös koruja varastetaan Varastetuissa koruista tehdään jopa kierrätys nimellä uusia koruja ja kultahampaita. Kultakoru liikkeiden ryöstely on ihan ammattilaisten puuhaa. Myös ihmisten kaulasta on viety tai ranteesta kulta koru. Meiltäkin Singapore niminen ranneketju jonka nainen otti kädestä. Ehkä virosta tullutta. Varastetut autot on iso bisnes niitä viedään Viron kautta tai Hangosta.
Nykyään kuka vain pitkälle lukenut voi joutua työttömäksi. Henkilö on fiksu tyyppi, mutta ei ole oman alan työtä tarjolla. Sen sijaan vaikka siivoojilla voi olla töitä. Mutta pitkälle lukeneena en suostu tämän kaltaisiin töihin.
Moni vuorotyötä tekevä joutuu kärsimään kun yrittää nukkua päivällä ja lähtee illalla yövuoroon kun muut menee nukkumaan.
En kyttää naapureideni tekemisiä. Mutta koska jokaisen naapuriasunnon arvo tällä alueella on miljoonan euron luokkaa, kuten omanikin, tuossa tapauksessa naapuri olisi todennäköisesti lomalla, vapaalla, eläkkeellä tai ns. vapaaherrana eli jollain tapaa vaurastunut. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Kun asuin Hekalla, yli puolet naapureista ei käynyt töissä. Siinä olisi riittänyt ihmettelemistä joka päivälle.
Juttelitko noin paljon ja noin monen naapurisi kanssa? Asun itse Hekalla ja en tiedä kuka naapureistani käy töissä ja kuka ei, moikataan ja jutellaan säästä ja joskus valitellaan pihan hoitoa ja roskakatoksen kuntoa. Joku varmaan luulee että minä en käy töissä, koska teen etätöitä ja olen ''joka päivä'' vain kotona.
Meiltä naapuri kysyi suoraan että olemmeko jossain töissä.
Rikolliset vei varastettua tavaraa varastetuissa matkalaukussa, myös huijaaminen on varastamista , Venäjälle. Sekä autoilla että busseilla. Sekä junissa. Valtavat määrät varastettua kenkää , kassia, vaatetta, farkkuja, meikkejä, koruja, rahaa, jopa ruokaa. Varastettuja Benetton vaatteita ja muita merkkituotteita. Nuorten vaatteita ja kenkiä kuin takkeja. Ihan joukolla veivät. Nyt on ollut vaikeampi viedä varastettua rajan yli . Huumeet kyllä kulkee. Kultahampaisiin menee osa varastetuissa kultakoruista. Messinkiä varastivat jopa huonekaluista , ruuvasivat irti. Osa toimii yhdistysten kautta. Ja avustusnimellä on 89% varastettua. Huijattua. Ammattimaista varastamista. Venäjä Viro Latvia. Turkki. Erikoista varastelua tekivät nuoret lähiöissä ; kynsilakka , hiusharjat, shampoot, pesuaineet , takkeja ja alusvaatteita. Lakanoita kuin koiria. Kelloja ja koruja. Vanhemmat laittaa lapsensa asialle. Samoin vanhemmat laittaa kauppaan lapsensa varastamaan ruokia ja lasten vaatteita. Eräs romaninainen Venäjältä jäi kiinni mukanaan hohtimet millä irrottaa varashälyttimet myymälän pukukopissa.
En ole joutanut tarkkailemaan. Työssä käyvä ei jouda vahtimaan naapureitaan koko ajan. Voihan hän käydä töissä kanssani samaan aikaan. Hän varmaan ihmettelee, miksen käy töissä: kuten sinä teet.
Ainut, ja ei-toivottu kontakti naapuriin hänen parvekkeeltaan kantautuva röökin ällöttävä katku. En olisi kaivannut tuotakaan.
en, olenhan minäkin joka päivä kotona.
T: pitkäaikaissairas
Naapuri asuu miljoona asunnossa . Ei käy töissä kun ei kuulemma tarvi . Ei sen enempää ole avannut asiaa. 2 porschea on pihassa . Naisia käy jatkuvasti kylässä ja viipyvät ehkä tunnin. 2 lasta näyttää olevan välillä hänen luona. Iältään 35-40 ikäluokkaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen ihmetellyt tätä asiaa.Tien toisella puolella asuu romaneita. Ilmeisesti käyvät yöllä töissä
Jos eivät saa lapsilisää niin ovat eläkkeellä, vuoden joutuvat siinä välissä kärvistelemään kun lapsilisä loppuu 17v.
Yks ainoo syy: työnantaja ei palkkaa.
Minä teen etätöitä. Siinähän ihmettelevät.
asun eläkeläisten taloyhtiössä, käyköhän täällä kukaan töissä paitsi minä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se tehdä vaikka etätöitä
Liian tyhmä sellaiseen työhön.
Meidän naapurustossa asuu vanha ihminen kenen luona käy päivittäin hänen keski-ikäinen poika, olen ihmetellyt miten hän ei käy töissä niin kuulemma on pääoma sijoittaja eikä tarvitse käydä töissä. Ehkä voittanut lotossa rahaa, autoja on useampi tuliteriä ja ne vaihtuu usein ja paksut kultaketjut on kaulassa ja asunto myös Espanjassa.