Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ihmetellyt miksi naapurisi ei käy töissä

Vierailija
07.09.2025 |

Iloisesti freesinä tervehtii sinua ulkina kun tulet nuutuneena töistä. Iltaisin istuu parvekkeellaan hyväntuulisena lipittämässä viiniä kun sinä jo sterssaat seuraavan aamuherätyksestä. 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhän on rahan ansaitsemista varten, osa ihmisistä on perinyt sen verran rahaa ettei tarvitse töitä tehdä, hyvä niin kun häneltä vapautuu yksi työpaikka muille jotka sen tarvitsee. Itse olen TK-eläkkeellä nivelvaivojen takia mitkä ei näy päällepäin, pystyn uimaan ja kuntoilemaan kunhan pidän huolen etten lliikaa rasita nivelrikkojani, tutut tarjoaa välillä tekemistä entisestä ammatistani johtuen kun eivät tahdo uskoa tilannettani kun olen kohtuu hyvänkuntoisen oloinen. Ei näitä aina asioita aina ulospäin näe.

Vierailija
22/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta yhtään mitä naapurit tekee tai on tekemättä. Kun eivät häiritse niin se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä naapureiden elämästä. 

Vierailija
24/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuu rikas perijätär perheineen, sen mieskin lopetti palkkatyön teon muutama vuosi sitten. 

Oma ukkoni taas on pääomasijoittaja. Välillä naapurit utelee onko hän sairaseläkkeellä, kun noin nuorena ei töissä käy vuosikausiin. Minä taas olen pätkätyöläinen ja ihan rehellisesti työtön eri pituisia pätkiä työpätkien välissä. 

Muutoin naapurustossa ajellaan kiltisti töihin aamuin illoin.

Vierailija
25/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oikeastaan ihmettele, että miksi ei käy töissä mutta kiinnostaisi tietää silti millä elää. Naapuri puuhailee päivät pihassaan sitä sun tätä pierun polttamissa verkkareissa eikä käy koskaan muualla kuin ehkä kaupassa ja kävelyllä koiran kanssa. Verokalenterin mukaan pääomatulot vuosittain 400.000 - 500.000 euroa eli ei tarvi töissä käydä mutta mistä noin kivat massit tulee? Tuskin tuolla kukkapenkin kaapimisella noin hyvin tienaa. Eikä siinä, oikein mukava ukko ja kiva naapuri mutta en kehtaa kysyä, että mitä h...ttiä.

Vierailija
26/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä.

Vierailija
27/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oikeastaan ihmettele, että miksi ei käy töissä mutta kiinnostaisi tietää silti millä elää. Naapuri puuhailee päivät pihassaan sitä sun tätä pierun polttamissa verkkareissa eikä käy koskaan muualla kuin ehkä kaupassa ja kävelyllä koiran kanssa. Verokalenterin mukaan pääomatulot vuosittain 400.000 - 500.000 euroa eli ei tarvi töissä käydä mutta mistä noin kivat massit tulee? Tuskin tuolla kukkapenkin kaapimisella noin hyvin tienaa. Eikä siinä, oikein mukava ukko ja kiva naapuri mutta en kehtaa kysyä, että mitä h...ttiä.

Jos et ymmärrä ansio ja pääomatulojen eroa niin vaikea sun käsittää

Vierailija
28/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen. Varsinkin kun heidän asunto on saman kokoinen kuin minun ja tiedän että tässä asuminen maksaa 1300€/kk. Varmaan saanut jonkun perinnön sitten.

Vierailija
29/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mistä minä edes tietäisin käykö hän töissä vai ei?! Miksi se kiinnostaisi minua?!

Vierailija
30/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset keskittyisivät omaan elämäänsä samalla hartaudella kuin miten he keskittyvät naapureidensa asioihin niin varmasti maailma olisi hieman parempi paikka.

Vierailija
31/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai , no meidän yx naapuri tekee etätyötä oikein kalenterin kanssa ja tunteja laskee. Sisällä joutuu sen takia olemaan koneella.  Ja toinen naapuri on eläkkeellä ja ravaa yhtenään lääkärissä. Hoitaa lapsenlapsia. Kohta 90 vuotias. Ja taas virolainen nuori nainen kiroilee kun ei saanut työpaikkaa ja elää puoliksi Virossa puoliksi Suomessa. Sitten oli yksi vanhempi nainen joka oli tekemisissä Ukrainasta tulleen perheen kanssa jotka jakeli avustusruokia naapureille. Sitten yksinhuoltaja jonka päällä on hänen tyttären vaatteita kun hän on työtön Venäjältä . Sitten on reippaita nuoria jotka juoksee kouluun ja muutama lapsi mitä viedään päiväkotiin aamuisin. Ja sähköpyöräileviä nuoria naisia jotka käy työssä. Ja autot seisoo pihassa kunnes vievät lapsia harrastuksiin. Lähellä on palvelutalo mistä rollaattori jengi hyökkää usein ostarille ja lääkäriin. Sitten ne työttömät nuoret notkuu kirjastossa ja ostarilla. Heidät pitäisi tietysti viedä johonkin harrastukseen ja työharjoitteluun. Nuoria miehiä. 

Vierailija
32/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tiedän, että hän tekee etätöitä. 

Vierailija
33/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin pari vuotta kun naapurin mies ei ikinä lähtenyt kotoaan aamuisin töihin vaan aina on kotona eikä käy juuri missään, silti hänellä on uusi auto ja ei näytä olevan rahasta pulaa. Myöhemmin selvisi että tekeekin etätöitä kotoa käsin. Itsekin teen nykyään osittain etätöitä ja nykyään enemmän (aiemmin en tehnyt lainkaan etätöitä) niin monet varmaankin luulevat minuakin työttömäksi kun en lähde aamuisin töihin.

Vierailija
34/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen. Varsinkin kun heidän asunto on saman kokoinen kuin minun ja tiedän että tässä asuminen maksaa 1300€/kk. Varmaan saanut jonkun perinnön sitten.

Käytäntö 1300€ kk maksaa omaa asuntoa pankille. Mikä järjettömyys.  Ehkä sun naapuri omistaa sen asunto osakkeen. Vuokralaiset maksaa. 

Vierailija
35/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ajattelen että minua ei kiinnosta mitä naapuri tekee tai on tekemättä kunhan ei häiriköi. 

Vierailija
36/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista lnaapureista, jotka eivät käy töissä eivätkä ole eläkkeellä, on läheisin tyttäreni parhaan kaverin isä. Ymmärtääkseni hän elää pääomatuloilla. En tarkkaan tiedä miten hän on ne hankkinut, mutta ymmärsin rivien välistä hänen myyneen yrityksensä. Ilmeisen hyvin hän pärjää, koska autot heillä vaihtuvat vähän väliä ja talo on täynnä viimeisintä huutoa olevaa elektroniikkaa. 

Vierailija
37/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitä ei koskaan näy..........eikä se hae ruokaa sieltä, mistä sitä saa, jos tilaa sinne.........eikä sitä näy edes meidän NS viikko palavereissa...............mulla o ainaki 3 naapuria, joista vain yhtä en oo koskaan tavannut...........yks luulee olevansa joku muusikko.......kitarasta ei lähde ääntä nimeksikään................soittavat ja "laulavat" vain muiden biisejä..............kyllä hävetti !!!!!! 

Vierailija
38/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä, koska mulla todettiin vakava sydänvika nuorehkona. Aivan sama, mitä naapuri ajattelee. Ovat korkeintaan kateellisia ja tietämättömiä hölmöjä, vain siksi kun en käy töissä sydänsairauteni takia. Ei ymmärrys riitä kaikilla naapureilla näihin asioihin. Hyvän koulutuksen ja työkokemuksen ehdin silti hankkia ennen sairastumistani. 

Vierailija
39/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se mulle kuuluu

käy tai ei, iha sama kuha asuu siivosti metelöimättä yöt myöten

Vierailija
40/70 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ihmetellyt tätä asiaa.Tien toisella puolella asuu romaneita. Ilmeisesti käyvät yöllä töissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän