Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero juuri ennen synnytystä ja sen jälkeen "sirkus"

Vierailija
07.09.2025 |

Exäni jätti minut kesäkuun alussa, hänen nykyinen tyttöystävänsä kannusti häntä jättämään minut. Meidän lapsemme syntyi kesäkuun lopussa. Hän oli synnytyksessä mukana, mutta jätti minut yksin sairaalaan vauvan kanssa. Hän lähti treffeille kyseisen naisen kanssa ravintolaan ja jäin itkemään sairaalaan yksikseni perhehuoneessa. Eräs hoitaja oli töykeä sairaalassa ja se pahensi vielä enemmän oloani. Halusin vaan kotiin. Jouduin kuitenkin olemaan vielä yhden ylimääräisen päivän sairaalassa, ennen kuin pääsin pois sieltä.

Ostimme yhteisen asunnon maaliskuussa ja minua odotti tyhjä koti vauvan kanssa, sillä exäni muutti heti eron jälkeen miespuolisen ystävänsä luokse. Hän kuitenkin käyttää asuntoa "hotellina", pesee täällä pyykkejä ja syö täällä. Aikaisemmin hän kävi täällä suihkussakin. Nytkin hänen puhtaat pyykit ovat koneessa, enkä voi pestä vauvan vaatteita. Hänen tavaroitaan ja vaatteita on ympäri asuntoa niinkuin hän asuisi vielä täällä. Olen myös lainannut hänelle rahaa ja maksanut hänen puhelinlaskunsa (hän pyysi sitä itse ja laittoi rahaa siihen).

Hän ilmoitti nyt muutama viikko sitten, että he kävivät lomamatkalla Italiassa tämän naisen kanssa ja alkoivat seurustelemaan. Tuntuu todella pahalta, vaikka en rakasta häntä enään. Me olemme kaikki työkavereita. Uusi nainen on siis myös samassa työpaikassa töissä, onneksi hän ei ole minun läheinen työkaveri, vaan eri toimipisteessä töissä. Exäni on kuitenkin samassa toimipisteessä töissä kuin minä. Onneksi olen tällä hetkellä äitiyslomalla. En tiedä miten pystyisin tällä hetkellä olemaan edes normaalisti töissä tällaisessa tilanteessa.

Exäni puhui jo pian eron jälkeen, että haluaa tyttöystävän ja perhe tulee etusijalle, joten tyttöystävä tulee olemaan "sidehoe" (kyllä, hän käytti tätä sanaa). Suutuin yhtenä päivänä hänelle ja sanoin, että toivottavasti hänet jätetään, jotta hän kokisi miltä se tuntuu (hän on ollut aina jättävä osapuoli). Hän sanoi, että toivottavasti hänet jätetään ja hän löytää kyllä heti uuden tyttöystävän, kun se on hänelle niin helppoa. Ottaisi kuulemma vaikka varatun naisen, jos on siitä kiinni.

Haluan vain tästä tilanteesta pois, itken joka päivä kun tämä tuntuu niin raskaalta. Jouduin lopettamaan imetyksen, kun maitoa ei tullut enään ollenkaan, luultavasti stressin takia. Laitoin kuulemma hänet tähän lapsiloukkuun, vaikka kerroin hänelle ehkäisyn pois jättämisestä ja raskauden mahdollisuudesta. Hän ei kuulemma uskonut, että voisi ikinä saada lapsia, vaikka kaikki toimii normaalisti hänellä.

Seksi minun kanssani oli kuulemma tylsää ja hän ehdotti kuristamista ja hiuksista vetämistä, jotta seksi ei olisi niin tylsää. En suostunut, mikä on varmaan yksi syistä, miksi hän menetti mielenkiinnon. Aikaisemmat tyttöystävät olivat kuulemma tykänneet tuollaisesta. Ehdotin jotain roolileikkejä ja asuja, mutta hän ei halunnut niitä.

Hän hyväksikäyttää minua, autan häntä koulutehtävissä ja työasioissa. Aion nyt laittaa stopin tälle. Luultavasti hän suuttuu siitä. Kun olen ottanut asian puheeksi aikaisemmin, hän uhkaa nähdä lastaan vähemmän, vain 1-2 tuntia muutaman kerran viikossa. Tällä hetkellä hän käy 3-4 kertaa viikossa 4-5 tuntia kerrallaan. Meillä ei ole sovittuna vauvan tapaamisista mitään virallisesti. Hän ärtyi, kun yritin ehdottaa tapaamisien sopimisesta paperilla. Hän on työnarkomaani ja vetoaa työkiireisiin.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI OLET AP KYNNYSMATTO.  Hän kuitenkin käyttää asuntoa "hotellina", pesee täällä pyykkejä ja syö täällä. Aikaisemmin hän kävi täällä suihkussakin. Nytkin hänen puhtaat pyykit ovat koneessa, enkä voi pestä vauvan vaatteita. Hänen tavaroitaan ja vaatteita on ympäri asuntoa niinkuin hän asuisi vielä täällä. Olen myös lainannut hänelle rahaa ja maksanut hänen puhelinlaskunsa (hän pyysi sitä itse ja laittoi rahaa

Annat kaiken tuon tapahtua, miksi??

Edellinen pitkä suhteeni oli myös henkisesti väkivaltainen. Kai olen joku kusipäämagneetti ja tottunut huonoon kohteluun.

Laitan nyt tälle stopin. Ihan sama, vaikka kärsimme lapsen kanssa hetken aikaa, asiat järjestyvät kyllä. Olen antanut hänen kiristää minua lapsen tapaamisilla, hän on uhannut vähentää niitä. Se on sitten hänen häviönsä, jos ei halua omaa lastansa nähdä. Narsistit to

Juuri näin ap, kyllä sinä pärjäät. Ehkä pahimman kriisin ohi mentyä olet onnellinen, kun pääsit tuollaisesta mulkerosta eroon. Äläkä ainakaan ota takaisin, jos jossain vaiheessa yrittää ja selittelee kuinka oli vain paniikkireaktio isäksi tulon takia eikä enää ikinä tee mitään tuollaista...

Vierailija
102/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin näkee näin kankeaa ja paskaa provoa, silti debiilit vastailevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin näkee näin kankeaa ja paskaa provoa, silti debiilit vastailevat.

Ja millä perusteella oletat, ettei noin voisi tapahtua?

Vierailija
104/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu ja huoli-ilmoitus lapsesta ja äidistä, mikäli jatkat tuolla linjalla, huostaanotto on ainut järkevä keino suojella lasta näin epävakaassa ympäristössä.

Vierailija
105/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaikka copy-paste tästä tekemästäsi aloituksesta, ja laita se alueesi lapsiperheiden sosiaalihuoltoon tai neuvolaan tiedoksi. Linkkiä en voi antaa kun en tiedä missä asut, mutta varmasti jokin sähköinen kanava löytyy.

Olet tilanteessa, jossa tarvitset apua miehestä irti pääsemiseksi, ja vanhemmuuteen kasvamiseksi. Olet nyt vastuussa lapsesta, ja tuollainen psyykkinen paine ja sinuun kohdistuva henkinen väkivalta tuhoaa sekä omasi että lapsesi mahdollisuuden normaaliin arkeen. 

Alistettuna ja manipuloituna on mahdotonta erottaa totuutta valheesta ja oikeaa väärästä ilman ulkopuolista apua ja tukea. Sanon tämän kokemuksesta, olen itse auttanut työssäni ihmisiä joilla vastaava tilanne. Vauvan vanhempana sinulla on oikeus palveluihin, hyödynnä niitä. 

Vierailija
106/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä wt-sirkus!

Parannuksenteon paikka joka jannulla.

Vierailija
107/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasu ja huoli-ilmoitus lapsesta ja äidistä, mikäli jatkat tuolla linjalla, huostaanotto on ainut järkevä keino suojella lasta näin epävakaassa ympäristössä.

Ei todellakaan ole, vaan huostaanotto tuollaisessa tilanteessa estäisi kiintymyssuhteen muodostumisen äidin ja vauvan välille, ja aiheuttaisi tarpeetonta kärsimystä vuoksi, maksaisi satoja tuhansia euroja yhteiskunnalle. 

Tilanteessa tulee tukea äidin ja vauvan suhdetta ja arkea, tarjota äidille vahvistusta äitiyteen ja uskoa omaan selviytymiseen, ja siihen että hän oppii tunnistamaan mikä ihmissuhteissa on normaalia ja mikä väkivaltaa. Lapsen saaminen voi olla hieno tilaisuus käsitellä omia haavoja siten, että niistä ei enää seuraava sukupolvi joudu kärsimään, mutta se harvoin onnistuu ilman apua. Huostaanotto nyt olisi aivan liioiteltu toimenpide josta ei olisi hyötyjä kenellekään, päin vastoin. 

T: lasu-työntekijä 

Vierailija
108/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole, vaan huostaanotto tuollaisessa tilanteessa estäisi kiintymyssuhteen muodostumisen äidin ja vauvan välille, ja aiheuttaisi tarpeetonta kärsimystä vuoksi, maksaisi satoja tuhansia euroja yhteiskunnalle. 

Tilanteessa tulee tukea äidin ja vauvan suhdetta ja arkea, tarjota äidille vahvistusta äitiyteen ja uskoa omaan selviytymiseen, ja siihen että hän oppii tunnistamaan mikä ihmissuhteissa on normaalia ja mikä väkivaltaa. Lapsen saaminen voi olla hieno tilaisuus käsitellä omia haavoja siten, että niistä ei enää seuraava sukupolvi joudu kärsimään, mutta se harvoin onnistuu ilman apua. Huostaanotto nyt olisi aivan liioiteltu toimenpide josta ei olisi hyötyjä kenellekään, päin vastoin.

Hyvin kirjoitettu. Lapsen syntyminen on suuri positiivinen muutos monen kohdalla, jos hän hakeutuu avun piiriin.

T. Perheterapeutti

Vierailija
109/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on rage bait, onhan?

Vierailija
110/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka jakelet tekoälyltä kysymiäsi vastauksia, lopeta.

Vierailija
111/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lukot oveen, niin tyyppi ei pääse sotkemaan kotiasi. Miehen kamppeet laitat jätesäkkeihin ja nostat pihalle.Sitten haet yksinhuoltajuutta.

Tuo mies vain haluaa vaikeuttaa elämääsi. Helpommalla pääset vaikka olisit totaaliyksinhuoltaja.

Vierailija
112/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potaskaa. Muka yhteishuoltajuus, lapsi vastasyntynyt. Jos satuilee kannattaa ottaa asioista selvää🤨

Vierailija
113/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mies suuttuisi sinulle ja katkaisisi välit rajojesi asettamisesta on itse asiassa parasta mitä nyt voisi tapahtua, usko pois.

Vierailija
114/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pelkää, että mies vie lapsen kotimaahansa?

Vierailija
115/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin kuulemma hänet tähän lapsiloukkuun, vaikka kerroin hänelle ehkäisyn pois jättämisestä ja raskauden mahdollisuudesta. Hän ei kuulemma uskonut, että voisi ikinä saada lapsia, vaikka kaikki toimii normaalisti hänellä.

Kumpi jätti ehkäisyn pois? Sinä jätit ottamatta pillerit vai sinä sanoit että miehen ei tarvitse käyttää kondomia?

Vierailija
116/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vain kuristanut ja vetänyt tukasta.

Vierailija
117/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potaskaa. Muka yhteishuoltajuus, lapsi vastasyntynyt. Jos satuilee kannattaa ottaa asioista selvää🤨

Kesäkuussahan se oli syntynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan