Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero juuri ennen synnytystä ja sen jälkeen "sirkus"

Vierailija
07.09.2025 |

Exäni jätti minut kesäkuun alussa, hänen nykyinen tyttöystävänsä kannusti häntä jättämään minut. Meidän lapsemme syntyi kesäkuun lopussa. Hän oli synnytyksessä mukana, mutta jätti minut yksin sairaalaan vauvan kanssa. Hän lähti treffeille kyseisen naisen kanssa ravintolaan ja jäin itkemään sairaalaan yksikseni perhehuoneessa. Eräs hoitaja oli töykeä sairaalassa ja se pahensi vielä enemmän oloani. Halusin vaan kotiin. Jouduin kuitenkin olemaan vielä yhden ylimääräisen päivän sairaalassa, ennen kuin pääsin pois sieltä.

Ostimme yhteisen asunnon maaliskuussa ja minua odotti tyhjä koti vauvan kanssa, sillä exäni muutti heti eron jälkeen miespuolisen ystävänsä luokse. Hän kuitenkin käyttää asuntoa "hotellina", pesee täällä pyykkejä ja syö täällä. Aikaisemmin hän kävi täällä suihkussakin. Nytkin hänen puhtaat pyykit ovat koneessa, enkä voi pestä vauvan vaatteita. Hänen tavaroitaan ja vaatteita on ympäri asuntoa niinkuin hän asuisi vielä täällä. Olen myös lainannut hänelle rahaa ja maksanut hänen puhelinlaskunsa (hän pyysi sitä itse ja laittoi rahaa siihen).

Hän ilmoitti nyt muutama viikko sitten, että he kävivät lomamatkalla Italiassa tämän naisen kanssa ja alkoivat seurustelemaan. Tuntuu todella pahalta, vaikka en rakasta häntä enään. Me olemme kaikki työkavereita. Uusi nainen on siis myös samassa työpaikassa töissä, onneksi hän ei ole minun läheinen työkaveri, vaan eri toimipisteessä töissä. Exäni on kuitenkin samassa toimipisteessä töissä kuin minä. Onneksi olen tällä hetkellä äitiyslomalla. En tiedä miten pystyisin tällä hetkellä olemaan edes normaalisti töissä tällaisessa tilanteessa.

Exäni puhui jo pian eron jälkeen, että haluaa tyttöystävän ja perhe tulee etusijalle, joten tyttöystävä tulee olemaan "sidehoe" (kyllä, hän käytti tätä sanaa). Suutuin yhtenä päivänä hänelle ja sanoin, että toivottavasti hänet jätetään, jotta hän kokisi miltä se tuntuu (hän on ollut aina jättävä osapuoli). Hän sanoi, että toivottavasti hänet jätetään ja hän löytää kyllä heti uuden tyttöystävän, kun se on hänelle niin helppoa. Ottaisi kuulemma vaikka varatun naisen, jos on siitä kiinni.

Haluan vain tästä tilanteesta pois, itken joka päivä kun tämä tuntuu niin raskaalta. Jouduin lopettamaan imetyksen, kun maitoa ei tullut enään ollenkaan, luultavasti stressin takia. Laitoin kuulemma hänet tähän lapsiloukkuun, vaikka kerroin hänelle ehkäisyn pois jättämisestä ja raskauden mahdollisuudesta. Hän ei kuulemma uskonut, että voisi ikinä saada lapsia, vaikka kaikki toimii normaalisti hänellä.

Seksi minun kanssani oli kuulemma tylsää ja hän ehdotti kuristamista ja hiuksista vetämistä, jotta seksi ei olisi niin tylsää. En suostunut, mikä on varmaan yksi syistä, miksi hän menetti mielenkiinnon. Aikaisemmat tyttöystävät olivat kuulemma tykänneet tuollaisesta. Ehdotin jotain roolileikkejä ja asuja, mutta hän ei halunnut niitä.

Hän hyväksikäyttää minua, autan häntä koulutehtävissä ja työasioissa. Aion nyt laittaa stopin tälle. Luultavasti hän suuttuu siitä. Kun olen ottanut asian puheeksi aikaisemmin, hän uhkaa nähdä lastaan vähemmän, vain 1-2 tuntia muutaman kerran viikossa. Tällä hetkellä hän käy 3-4 kertaa viikossa 4-5 tuntia kerrallaan. Meillä ei ole sovittuna vauvan tapaamisista mitään virallisesti. Hän ärtyi, kun yritin ehdottaa tapaamisien sopimisesta paperilla. Hän on työnarkomaani ja vetoaa työkiireisiin.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa vähän, miksi mies jätti ehkäisyn pois?

AP tässä. Mies ei ikinä käyttänyt ehkäisyä. Jätti sen minun vastuulle. Olimme kuitenkin 3,5 vuotta yhdessä. Ajattelin, että hän olisi vastuullinen mies, eikä tekisi tällaista. Miksi muuten olisin ollut hänen kanssaan niin pitkään?

Vierailija
42/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa sekopäinen tarina. Trolli.

Mutta kymmenet naiset tulevat tänne, pitävät tarinaa totuutena ja haukkuvat miehet. Myöhemmin he siteeraavat tuon tekstiä ja vetoavat että siinäkin ketjussa miehet...

Kymmenet naiset myös kuvittelevat, että voivat noin vain vaihtaa lukkoja tai ottaa avaimet toiselta pois. 😂

Naiset ovat oikeasti heikkolahjaisia, näkeehän sen kaikissa näissä ketjuissa.

Suomalainen nainen ei kykene edes aloituksen mukaista asiaa hoitamaan kysymättä netissä asiasta. Siis oikeastiko... tuolla tasolla olevat ihmiset kuitenkin sitten äänestävät. 

Ei ihme että kissanpentujen polttajat saavat ääniä.

Olen jo hoitamassa asiaa. Minulla on tiistaina pankin kanssa neuvottelut. Ja maanantaina laitan stopin koulutehtävissä auttamiselle yms. Ehkä hain vertaistukea täältä, mutta näköjään kaikki haluavat vaan haukkua. Mitä muuta sitä voisi olettaa anonyymillä palstalla.

Hait vertaistukea? Vänisemällä "mitä minun kannattaisi tehdä" ?

Miksi muuten jätit mainitsematta että pankin kanssa on jo neuvottelua jne? Aloituksessa oli muuten runsaasti "asiaa" mutta tuollaiset jutut sit jäi kertomatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otit venäläisen miehen ja kuvittelet että hänellä on suomalainen arvomaailma. Väärin ymmärretty. Sinun tulee toimia kuten hän haluaa. Nyt hänellä on sinun avullasi ankkurilapsi ja me muutkin joudumme kärsimään vain siksi että sinä halusit lopettaa ehkäisyn. 

Vierailija
44/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinua kohdellaan todella väärin ja on käytetty synnytyskoneena. Oikeastaan mikään tuosta manipulatiivisesta ja välittömästä väärinkohtelusta ei vedä vähääkään vertoja sille, että hän käytti kohtuasi ä pärän tuottamiseen ja kohteli sinua tietysti naisena ja ihmisenä, mutta erityisesti lapsensa äitinä täysin ala-arvoisesti ja ihan giljotiini-tason vääryydellä.

Jos miehellä on huoltajuus niin seuraavan hoidon yhteydessä en enää suostuisi ottamaan lasta takaisin vaan jättäisin hänet pärjäilemään sen kanssa uuden tyttöystävänsä kanssa loppuelämäkseen. Kukaan nainen ei ansaitse tuollaista kohtelua. 

Vierailija
45/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein asia olisi nyt hankkia lainopillista apua siihen, että pääset irti yhteisen asuntonne omistamisesta. Onko sinulla pankin kautta mahdollisuus lakiapuun edullisesti? Joissakin pankissa on tällaista palvelua. Jos sellaista ei ole, niin ainoa mahdollisuus on sitten ottaa yhteyttä lakimieheen ja värvätä hänet soittamaan miehellesi niin että hän joko ostaa osuuden asunnosta tai asunto myydään. Myynti ei välttämättä kuitenkaan onnistu ihan heti, myyntiajat ovat useita kuukausia.

Hyvä puoli tässä on se, että sinulla on työpaikka ja saat tuloja, jolloin voit hankkia ehkä toisen oman asunnon. Mutta koska mies on hankala, hän varmaan jättää vastikkeen maksamatta kostoksi vai onko hän jo tehnyt sen? Jos hän on ollut sinua kohtaan väkivaltainen, hakeudu turvakotiin. Siellä sinua autetaan kaikissa asioissa, myös lakiasioissa.

Jos sinulla on joku luotettu läheinen, joka voisi olla tukenasi, niin turvaudu häneen ja hankkiudu Kirkon Perh

Ei ole luotettuja läheisiä, sehän joutuu kysymään apua teiltä :D

Vierailija
46/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaa vähän, miksi mies jätti ehkäisyn pois?

AP tässä. Mies ei ikinä käyttänyt ehkäisyä. Jätti sen minun vastuulle. Olimme kuitenkin 3,5 vuotta yhdessä. Ajattelin, että hän olisi vastuullinen mies, eikä tekisi tällaista. Miksi muuten olisin ollut hänen kanssaan niin pitkään?

Ajattelit, mutta et keskustellut?

Nooh rusakon kanssa seurusteleva voi tosiaan olla just noin heikkolahjainen

Vierailija
47/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinua kohdellaan todella väärin ja on käytetty synnytyskoneena. Oikeastaan mikään tuosta manipulatiivisesta ja välittömästä väärinkohtelusta ei vedä vähääkään vertoja sille, että hän käytti kohtuasi ä pärän tuottamiseen ja kohteli sinua tietysti naisena ja ihmisenä, mutta erityisesti lapsensa äitinä täysin ala-arvoisesti ja ihan giljotiini-tason vääryydellä.

Jos miehellä on huoltajuus niin seuraavan hoidon yhteydessä en enää suostuisi ottamaan lasta takaisin vaan jättäisin hänet pärjäilemään sen kanssa uuden tyttöystävänsä kanssa loppuelämäkseen. Kukaan nainen ei ansaitse tuollaista kohtelua. 

Tuo spermaviemäri itse lopetti ehkäisyn salaa

Vierailija
48/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Teen huomioita ympäröivästä yhteiskunnasta ja varoitan poikia ettei teihin kannata sekaantua vaikka hormonit myöhemmin sanoisikin jotain muuta.

Todistatte itse päivä toisensa perään millaisia kaikki naiset ovat."

Kannattaisi sitten varmaankin mennä vaikkapa ylikselle julistamaan tuota sanomaasi. Siellä ne pojat ovat, eivät tällä palstalla, typerys.

Ulilaudalla on seurantaketjuja, tätä palstaa luetaan nuorten poikien toimesta varsin ahkerasti.

Vertaa vaikka feissarimokiin tai rentoon feministiryhmään. Kaikki tietää mitä puhutaan vaikka ei osallistu keskusteluun aktiivisesti

Ihmettelin kerran, mikä naurunremakka kuului meidän keittiöstä. Poikani kavereineen kävivät katsomassa tätä palstaa ja nopeasti löysivät "eivittumikäpelle"-tyypin. Kun vähän kyselin, mistä on kyse, niin äkkiä selvisi, ketä tarkoittivat. Että sellainen "varottaja".

Vierailija
49/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein asia olisi nyt hankkia lainopillista apua siihen, että pääset irti yhteisen asuntonne omistamisesta. Onko sinulla pankin kautta mahdollisuus lakiapuun edullisesti? Joissakin pankissa on tällaista palvelua. Jos sellaista ei ole, niin ainoa mahdollisuus on sitten ottaa yhteyttä lakimieheen ja värvätä hänet soittamaan miehellesi niin että hän joko ostaa osuuden asunnosta tai asunto myydään. Myynti ei välttämättä kuitenkaan onnistu ihan heti, myyntiajat ovat useita kuukausia.

Hyvä puoli tässä on se, että sinulla on työpaikka ja saat tuloja, jolloin voit hankkia ehkä toisen oman asunnon. Mutta koska mies on hankala, hän varmaan jättää vastikkeen maksamatta kostoksi vai onko hän jo tehnyt sen? Jos hän on ollut sinua kohtaan väkivaltainen, hakeudu turvakotiin. Siellä sinua autetaan kaikissa asioissa, myös lakiasioissa.

Jos sinulla on joku luotettu läheinen, joka voisi olla tukenasi, niin turvaudu häneen ja hankkiudu Kirkon Perh

Eikö olekin eriskummallista, miten yksi kusipää ukko voi työllistää 5-10 auttajaa naiselle tekemällään pahalla, jota tekee ihan tuosta noin vaan luonnostaan?

Ja kuka tämä helvetinkätyri on, joka suostuu panemaan miestä, jolla raskaana oleva tai vasta synnyttänyt nainen? 

Rehellisesti: EROON kaikista kytköksistä tällaiseen saastaan keinolla millä hyvänsä. Tuollaisen saastan lapsikin saastuttaa kaiken ympärillään, joten sen voi sukupuolettoman vanhemmuuslain aikana jättää tämän saastan "huoltoon". 

Hyi helvetti millaisia ihmisiä täällä elää.

Vierailija
50/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettiko vai keksitkö tämän naisvihoissasi päästäsi?

Vierailija
51/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen tarina aamun kunniaksi.

En siis jaksanut lukea kaikkea, mutta jokainen sana on varmasti totta ja palstan spermaviemärit tulevat pian haukkumaan kaikki miehet.

Mitä saat näistä irti kun tehtailet näitä juttuja tänne?

Mitenkä minusta tuntuu, että juuri sinä (naisia spermaviemäreiksi haukkuva, vaikka sulla se viemäri on. Sun pusseissa on spermaa ja niistä pusseista lähtee se viemäri jota myöten se sperma vessanpöntöön lentää, kun naista sulle ei ole, eikä tule olemaan) olet tämän aloituksen tehtaillut. 

Haluat, että naiset tulee tänne tuomitsemaan kaikki miehet ja sinä saat sitten tulla puolustamaan miehiä ja haukkumaan naisia spermaviemäreiksi:DDDDDDDDDDDDDDDD

Olet naurettava. Nyt on tulossa kaunis sunnuntaipäivä, että mitähän jos tyhjentöisit ne pussissi sitä viemäriä myöten tumppuun ja lähtisit sitten ulos, kauniiseen alkusyksyn päivää. 

Ja vetäiset vaikka 10 km lenkin juosten niin saat muuta ajateltavaa, kuin tuon spermaviemärihöpötyksen. 

Aloitus on niin sekava ja naurettava, että kukaan täysijärkinen ei sitä usko.  Ihan täysillä käyvä ihminen sitä ei ole rustannut. 

0/5

Vierailija
52/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettiko vai keksitkö tämän naisvihoissasi päästäsi?

Täähän on keksitty juttu koko paska. Ei kannata tähän tuhlata kaunista sunnuntaiaamua.

Annetaan tuon spermaviemäriukon jäädä tänne yksin jaarittelemaan. 

Vierailija
53/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Teen huomioita ympäröivästä yhteiskunnasta ja varoitan poikia ettei teihin kannata sekaantua vaikka hormonit myöhemmin sanoisikin jotain muuta.

Kannattaisi sitten varmaankin mennä vaikkapa ylikselle julistamaan tuota sanomaasi. Siellä ne pojat ovat, eivät tällä palstalla, typerys.

Ulilaudalla on seurantaketjuja, tätä palstaa luetaan nuorten poikien toimesta varsin ahkerasti.

Vertaa vaikka feissarimokiin tai rentoon feministiryhmään. Kaikki tietää mitä puhutaan vaikka ei osallistu keskusteluun aktiivisesti

Ihmettelin kerran, mikä naurunremakka kuului meidän keittiöstä. Poikani kavereineen kävivät katsomassa tätä palstaa ja nopeasti löysivät "eivittumikäpelle"-tyypin. Kun vähän kyselin, mistä on kyse,

No tälle mälliaivomiehelle nyt nauraa naurismaan aidatkin, vaikka eihän tämä pölvästi sitä tajua. Jatkaa vaan itsensä nolaamista ja kuvittelee, että joku ottaisi hänen turpatörkynsä tosissaan :D

Vierailija
54/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty juttu, jos olisikin totta ap on täysi idiootti, edelleen roikkuu miehessä koka käyttää hyväkseen. Eikö tämän "iigorin" aika olisi palata kotimaahansa.

Vierailija
55/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista. Onneksi täältä on tullut useampikin järkevä vastaus niinkuin tämä. Ihmiset eivät ymmärrä millaista on olla henkisesti väkivaltaisessa suhteessa. Sitä vaan jotenkin alistuu siihen kohteluun ja uskoo että tämä on normaalia käytöstä. Väkivallan uhkaa oli, mutta ei onneksi lyönyt minua ikinä. Eikä sitä näe päällepäin toisesta heti, että "hei tämä ihminen on henkisesti väkivaltainen". Se paljastuu vähitellen ja toinen manipuloi ollen vuorostaan lempeä sekä taas ilkeä ja kylmä sen jälkeen. Sitten se on jo liian myöhäistä.

Kyllä, hän on jo jättänyt vastikkeen maksamatta. Maksan lainaa ja vastiketta yksikseni. Mutta olen hänelle myös velkaa, sillä hän maksoi asunnon käsirahan, joten maksan nyt sitä tavallaan pankille pois. Asunnon myynnin yhteydessä nuo kuitenkin tarkistetaan sitten.

Minun pitää kysyä tuosta lakiasiasta pankilta tiistaina. Luulisi heillä olevan asianajajat. Onhan minulla kotivakuutuskin, niin korvaahan sekin asianajajan kulut.

Kysyn kirkosta apua, kuulun kirkkoon, liityin siihen takaisin, jotta voin kastaa lapseni. Kelan terapia on liian kallista minulle tällä hetkellä. Olen käsittänyt, että siinä omavastuu on noin 200 euroa/kk.

T. Ap

Vierailija
56/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 50 vastaa. Kysyin tekoälyltä neuvoa ja sen mukaan yhteisomistus voidaan purkaa käräjäoikeuden avulla, jos toinen osapuoli ei suostu ostamaan osuuttasi eikä asunnon myymiseen. Yhteisomistuksen purku -hakusanalla löytynee hakemus käräjäoikeuden sivuilta, oikeus määrää pesänjakajan, joka hoitaa homman.

Tuosta tulee tietysti jonkin verran kuluja molemmille, mutta saat oman osuutesi asunnosta ilman sen isompaa sirkusta. Ensin sen lakimiehen tulisi soittaa miehellesi ja ehdottaa asunnon myymistä ja osuutesi maksamista. Kiinteistönvälittäjältä pyydetään arvio, tehdään kauppakirja ja mies maksaa summan sinulle. Tai sitten asunto pannaan myyntiin ja jaatte summan, jonka kaupasta saatte (virallinen asiakirja, jonka lakimies laatii).

Älä missään tapauksessa ryhdy hoitamaan tuota asiaa omin päin, lakimiehen palkkaaminen tekee asiasta helpomman ja nopeamman, jos mies suostuu maksamaan sinulle tai suostuu myymään asunnon. Sekin on mahdollista, että uusi tyttöystävä ostaa sinun osuutesi. Kiinteistönvälittäjä arvioi asunnon ja laaditaan kauppakirja sinun osuudestasi.

Eli hakeudu lakimiehen juttusille, hän sitten soittaa miehelle. Luultavasti lakimiehen palkkaaminen auttaa tilanteessa niin että venkoilu ainakin vähenee, ellei lopu kokonaan, niin pääset eroon yhteisestä asunnosta.

Vierailija
57/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isä tunnustanut lapsen? Jos ei, niin älä edes laita virallisesti isäksi. Venäjän viranomaisten kanssa yhteistyö ei nimittäin ole mahdollista.

Vierailija
58/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kerran, mikä naurunremakka kuului meidän keittiöstä. Poikani kavereineen kävivät katsomassa tätä palstaa ja nopeasti löysivät "eivittumikäpelle"-tyypin. Kun vähän kyselin, mistä on kyse,

Voi kultapieni, ei sulla edes ole mitään poikaa. 

Vierailija
59/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen tarina aamun kunniaksi.

En siis jaksanut lukea kaikkea, mutta jokainen sana on varmasti totta ja palstan spermaviemärit tulevat pian haukkumaan kaikki miehet.

Mitä saat näistä irti kun tehtailet näitä juttuja tänne?

Mitenkä minusta tuntuu, että juuri sinä (naisia spermaviemäreiksi haukkuva, vaikka sulla se viemäri on. Sun pusseissa on spermaa ja niistä pusseista lähtee se viemäri jota myöten se sperma vessanpöntöön lentää, kun naista sulle ei ole, eikä tule olemaan) olet tämän aloituksen tehtaillut. 

Haluat, että naiset tulee tänne tuomitsemaan kaikki miehet ja sinä saat sitten tulla puolustamaan miehiä ja haukkumaan naisia spermaviemäreiksi:DDDDDDDDDDDDDDDD

Olet naurettava. Nyt on tulossa kaunis sunnuntaipäivä, että mitähän jos tyhjentöisit ne pussissi sitä viemäriä myöten tumppuun ja lähtisit si

Kultapieni, ei mun tarvitse keksiä näitä juttuja, te olette joka päivä satojen ketjujen voimalla liikkeessä. Miten minä siihen yksin pystyisin. :)

Tää on kaikki teidän naisten juttuja, ota rohkeasti vastuu teoistasi.

Vierailija
60/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi kultapieni, ei sulla edes ole mitään poikaa."

Voi inkkelireppanaa, kun ei osaa edes kuvitella, että jollain palstailijalla voi olla peräti KOLME poikaa. Niin on raukalla köyhä mielikuvitus 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan