Ero juuri ennen synnytystä ja sen jälkeen "sirkus"
Exäni jätti minut kesäkuun alussa, hänen nykyinen tyttöystävänsä kannusti häntä jättämään minut. Meidän lapsemme syntyi kesäkuun lopussa. Hän oli synnytyksessä mukana, mutta jätti minut yksin sairaalaan vauvan kanssa. Hän lähti treffeille kyseisen naisen kanssa ravintolaan ja jäin itkemään sairaalaan yksikseni perhehuoneessa. Eräs hoitaja oli töykeä sairaalassa ja se pahensi vielä enemmän oloani. Halusin vaan kotiin. Jouduin kuitenkin olemaan vielä yhden ylimääräisen päivän sairaalassa, ennen kuin pääsin pois sieltä.
Ostimme yhteisen asunnon maaliskuussa ja minua odotti tyhjä koti vauvan kanssa, sillä exäni muutti heti eron jälkeen miespuolisen ystävänsä luokse. Hän kuitenkin käyttää asuntoa "hotellina", pesee täällä pyykkejä ja syö täällä. Aikaisemmin hän kävi täällä suihkussakin. Nytkin hänen puhtaat pyykit ovat koneessa, enkä voi pestä vauvan vaatteita. Hänen tavaroitaan ja vaatteita on ympäri asuntoa niinkuin hän asuisi vielä täällä. Olen myös lainannut hänelle rahaa ja maksanut hänen puhelinlaskunsa (hän pyysi sitä itse ja laittoi rahaa siihen).
Hän ilmoitti nyt muutama viikko sitten, että he kävivät lomamatkalla Italiassa tämän naisen kanssa ja alkoivat seurustelemaan. Tuntuu todella pahalta, vaikka en rakasta häntä enään. Me olemme kaikki työkavereita. Uusi nainen on siis myös samassa työpaikassa töissä, onneksi hän ei ole minun läheinen työkaveri, vaan eri toimipisteessä töissä. Exäni on kuitenkin samassa toimipisteessä töissä kuin minä. Onneksi olen tällä hetkellä äitiyslomalla. En tiedä miten pystyisin tällä hetkellä olemaan edes normaalisti töissä tällaisessa tilanteessa.
Exäni puhui jo pian eron jälkeen, että haluaa tyttöystävän ja perhe tulee etusijalle, joten tyttöystävä tulee olemaan "sidehoe" (kyllä, hän käytti tätä sanaa). Suutuin yhtenä päivänä hänelle ja sanoin, että toivottavasti hänet jätetään, jotta hän kokisi miltä se tuntuu (hän on ollut aina jättävä osapuoli). Hän sanoi, että toivottavasti hänet jätetään ja hän löytää kyllä heti uuden tyttöystävän, kun se on hänelle niin helppoa. Ottaisi kuulemma vaikka varatun naisen, jos on siitä kiinni.
Haluan vain tästä tilanteesta pois, itken joka päivä kun tämä tuntuu niin raskaalta. Jouduin lopettamaan imetyksen, kun maitoa ei tullut enään ollenkaan, luultavasti stressin takia. Laitoin kuulemma hänet tähän lapsiloukkuun, vaikka kerroin hänelle ehkäisyn pois jättämisestä ja raskauden mahdollisuudesta. Hän ei kuulemma uskonut, että voisi ikinä saada lapsia, vaikka kaikki toimii normaalisti hänellä.
Seksi minun kanssani oli kuulemma tylsää ja hän ehdotti kuristamista ja hiuksista vetämistä, jotta seksi ei olisi niin tylsää. En suostunut, mikä on varmaan yksi syistä, miksi hän menetti mielenkiinnon. Aikaisemmat tyttöystävät olivat kuulemma tykänneet tuollaisesta. Ehdotin jotain roolileikkejä ja asuja, mutta hän ei halunnut niitä.
Hän hyväksikäyttää minua, autan häntä koulutehtävissä ja työasioissa. Aion nyt laittaa stopin tälle. Luultavasti hän suuttuu siitä. Kun olen ottanut asian puheeksi aikaisemmin, hän uhkaa nähdä lastaan vähemmän, vain 1-2 tuntia muutaman kerran viikossa. Tällä hetkellä hän käy 3-4 kertaa viikossa 4-5 tuntia kerrallaan. Meillä ei ole sovittuna vauvan tapaamisista mitään virallisesti. Hän ärtyi, kun yritin ehdottaa tapaamisien sopimisesta paperilla. Hän on työnarkomaani ja vetoaa työkiireisiin.
Kommentit (110)
Joku irakintuontiko sulla on lapsen isä ku iloisena esittelee uusia kaatojaan, miehen kyläpyöräily kun on ok rauhanuskonnossa. Annatko vielä sille kun se tulee kylään pesemään pyykkejään?
Kiva tarina, en usko sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on Venäjän kansalainen ja ryhtyy hankalaksi tehden jotain rikollista, niin hänen oleskelunsa täällä voi loppua lyhyeen. Venäjä kyllä ottaa takaisin kansalaisensa, jotka karkotetaan ja miehesi saattaisi joutua rintamalle. Tämä varmasti tekee hänestä yhteistyöhaluisemman.
Kysy tästäkin asiasta lakimieheltä.
Miten niin jos?
venäjän (aina pienellä) kansalaisuudesta ei pääse eroon.
Venäjän kansalainen kirjoitetaan isolla kuten Italian kansalainenkin.
Jos mies on asunut pitkään Suomessa, hän on saanut Suomen kansalaisuuden halutessaan tai voi olla kaksoiskansalainen.
venäjä-sanaa ei kirjoiteta nykyään isolla missään, vaikka se aloittaisi lauseen. Sama kuin nimi putin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on Venäjän kansalainen ja ryhtyy hankalaksi tehden jotain rikollista, niin hänen oleskelunsa täällä voi loppua lyhyeen. Venäjä kyllä ottaa takaisin kansalaisensa, jotka karkotetaan ja miehesi saattaisi joutua rintamalle. Tämä varmasti tekee hänestä yhteistyöhaluisemman.
Miten niin jos?
Jos mies on asunut pitkään Suomessa, hän on saanut Suomen kansalaisuuden halutessaan tai voi olla kaksoiskansalainen.
Hänellä on kaksoiskansalaisuus.
T. Ap
Sitten häntä ei voi karkottaa Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin jos?
T. Ap
Sitte
Sai ap:lta haluamansa eli passin. Ap meni viel porsimaan sille....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nro 50 vastaa. Kysyin tekoälyltä neuvoa ja sen mukaan yhteisomistus voidaan purkaa käräjäoikeuden avulla, jos toinen osapuoli ei suostu ostamaan osuuttasi eikä asunnon myymiseen. Yhteisomistuksen purku -hakusanalla löytynee hakemus käräjäoikeuden sivuilta, oikeus määrää pesänjakajan, joka hoitaa homman.
Tuosta tulee tietysti jonkin verran kuluja molemmille, mutta saat oman osuutesi asunnosta ilman sen isompaa sirkusta. Ensin sen lakimiehen tulisi soittaa miehellesi ja ehdottaa asunnon myymistä ja osuutesi maksamista. Kiinteistönvälittäjältä pyydetään arvio, tehdään kauppakirja ja mies maksaa summan sinulle. Tai sitten asunto pannaan myyntiin ja jaatte summan, jonka kaupasta saatte (virallinen asiakirja, jonka lakimies laatii).
Älä missään tapauksessa ryhdy hoitamaan tuota asiaa omin päin, lakimiehen palkkaaminen tekee asiasta helpomman ja nopeamman, jos mies suostuu maksamaan sinull
Suru ja tuska monella äidillä on siitä, kun lapsen ulkomaalainen isä on vienyt lapsen kotimaahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nro 50 vastaa. Kysyin tekoälyltä neuvoa ja sen mukaan yhteisomistus voidaan purkaa käräjäoikeuden avulla, jos toinen osapuoli ei suostu ostamaan osuuttasi eikä asunnon myymiseen. Yhteisomistuksen purku -hakusanalla löytynee hakemus käräjäoikeuden sivuilta, oikeus määrää pesänjakajan, joka hoitaa homman.
Tuosta tulee tietysti jonkin verran kuluja molemmille, mutta saat oman osuutesi asunnosta ilman sen isompaa sirkusta. Ensin sen lakimiehen tulisi soittaa miehellesi ja ehdottaa asunnon myymistä ja osuutesi maksamista. Kiinteistönvälittäjältä pyydetään arvio, tehdään kauppakirja ja mies maksaa summan sinulle. Tai sitten asunto pannaan myyntiin ja jaatte summan, jonka kaupasta saatte (virallinen asiakirja, jonka lakimies laatii).
Älä missään tapauksessa ryhdy hoitamaan tuota asiaa omin päin, lakimiehen palkkaaminen tekee asiasta helpo
Suru ja tuska monella äidillä on siitä, kun lapsen ulkomaalainen isä on vienyt lapsen kotimaahansa.
Nyt ei pääse matkustamaan venäjälle kovin helposti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli tarina on totta, näin epävakaa tilanne lapsen kannalta on vahingollista, olisi suotavaa lapsi huostaanottaa.
Ei lapsi tässä ole kerrotun perusteella vaarassa, vaikka tilanne kieltämättä on todella haastava. Mutta kyllä asiat vähitellen selviävät. Uskoisin, että jos mies kuitenkin periaatteessa on normaali kansalainen, niin se kun lakimies soittaa hänelle, saa hänet ymmärtämään, että venkoilu loppuu nyt tähän.
Mielestäni sinun kannattaisi muuttaa pois asunnosta mahdollisimman pian ja olla maksamatta vastiketta yksin. Lakimies kertoo sinulle miten tuo käytännössä toteutetaan, että sinä maksat vain oman puolikkaasi vastikkeesta ja mies omansa. Ehkä pitää ilmoittaa taloyhtiölle, että lähettävät jaetun laskun?
Jos mies muuttaa asuntoon silloin kun sinä muutat pois, hän maksaa vastikkeen. Lakimies voi sitten kertoa nämä vaihtoehdot miehelle
Kiitos, uskon että hän kuuntelee kyllä ihan järkipuhetta. Hän on normaali kansalainen kuitenkin. Hän ymmärtää kyllä todella hyvin suomea ja puhuukin sujuvaa suomen kieltä. Eli ei heti näy, että on venäläinen. Kysyn taloyhtiöltä tuota yhtiövastikkeen puolittamisen mahdollisuutta ja laskun jakamista.
T. Ap
Mutta miksi Allu ei saa naista, vaikka kysynyt neuvoja täältä neuvolasta tuhat miljoonaa kertaa? Miesrakkausmiehet vastatkaa.
"Kysyn taloyhtiöltä tuota yhtiövastikkeen puolittamisen mahdollisuutta ja laskun jakamista."
Jos hän on edelleen talossa kirjoilla, niin lasku lähetetään sitten asuntoon, josta hän sen voi käydä hakemassa. Jos asuu muualla, pyytäköön itse laskun sinne.
Näin toimimalla et joudu vastuuseen, jos hän jättää oman osuutensa maksamatta, vaan perintätoimisto perii sen häneltä. Jos asunnosta jätetään vastikkeet maksamatta useamman kuukauden ajan, niin taloyhtiö ottaa asunnon hallintaansa ja panee sen vuokralle, kunnes vastikkeet perintäkuluineen on saatu.
Mutta jos mies käy töissä, niin kaipa hän maksaa, ettei joudu ulosottoon.
Voi tätä avoimen suhteen sietämätöntä keveyttä
MIKSI OLET AP KYNNYSMATTO. Hän kuitenkin käyttää asuntoa "hotellina", pesee täällä pyykkejä ja syö täällä. Aikaisemmin hän kävi täällä suihkussakin. Nytkin hänen puhtaat pyykit ovat koneessa, enkä voi pestä vauvan vaatteita. Hänen tavaroitaan ja vaatteita on ympäri asuntoa niinkuin hän asuisi vielä täällä. Olen myös lainannut hänelle rahaa ja maksanut hänen puhelinlaskunsa (hän pyysi sitä itse ja laittoi rahaa
Annat kaiken tuon tapahtua, miksi??
Vierailija kirjoitti:
MIKSI OLET AP KYNNYSMATTO. Hän kuitenkin käyttää asuntoa "hotellina", pesee täällä pyykkejä ja syö täällä. Aikaisemmin hän kävi täällä suihkussakin. Nytkin hänen puhtaat pyykit ovat koneessa, enkä voi pestä vauvan vaatteita. Hänen tavaroitaan ja vaatteita on ympäri asuntoa niinkuin hän asuisi vielä täällä. Olen myös lainannut hänelle rahaa ja maksanut hänen puhelinlaskunsa (hän pyysi sitä itse ja laittoi rahaa
Hän on juuri synnyttänyt ja kokenut valtavan kriisin, kun ero on tullut. Asiat ovat sekamelskana mielessä, kun on kriisitilanne päällä. Mutta pikkuhiljaa asiat kyllä selkenevät yksi kerrallaan.
Minä koittaisin kasata miehen tavarat yhteen huoneeseen ja pyrkiä tekemään jakoa sillä tavalla. Jos pesukone on miehen oma ja asuntohan on myös hänen, niin ei ap pysty kieltämään miestä käyttämästä pesukonetta ja käymästä asunnossa. Näin luulen, että asia on. Ketään ei voi myöskään häätää asunnosta, jonka hän omistaa. Jos olisi vuokra-asunto, voisi hakea käräjäoikeudelta häätöä, sen saaminen kestää muutamista kuukausista puoleen vuoteen, jonka jälkeen tavarat voi heittää roskiin, ellei niitä haeta. Mutta se ei siis tähän tilanteeseen sovellu, koska asunto on myös miehen.
Se on kuitenkin mahdollista, että miehen tavarat erotellaan ap:n ja vauvan tavaroista ja kasataan johonkin. Muuta ei oikein voi tehdä ennen kun lakimiehen avulla on selvitetty mitä mies aikoo tehdä. Ostaako ap:n osuuden, myydäänkö yhteisymmärryksessä vai haetaanko yhteisomistajuuden purkua käräjäoikeudesta, mistä tulee kuluja myös hänelle. Hän siis joutuu maksamaan kuluista puolet. Sovintoratkaisu tulee siis kaikille paljon halvemmaksi, vaikka ap joutuukin nyt vähän maksamaan lakimiehen neuvontapalveluista.
Itse asiassa tekoälyn mukaan yhteisomistusten purut eivät ole mitenkään harvinaisia. Ja onhan se varmaan loogisestikin ajatellen näin, koska on paljon avopariskuntia, jotka eroavat eivätkä pääse sopuun yhteisen asunnon kohtalosta. Lakimiehelle ihan rutiiniasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen pitkä suhteeni oli myös henkisesti väkivaltainen. Kai olen joku kusipäämagneetti ja tottunut huonoon kohteluun.
Laitan nyt tälle stopin. Ihan sama, vaikka kärsimme lapsen kanssa hetken aikaa, asiat järjestyvät kyllä. Olen antanut hänen kiristää minua lapsen tapaamisilla, hän on uhannut vähentää niitä. Se on sitten hänen häviönsä, jos ei halua omaa lastansa nähdä. Narsistit toimivat juuri näin, oma elämä on se tärkein, ei mikään muu. Hänessä on kuitenkin paljon narsistisia piirteitä. Aika näyttää sitten, haluaako olla oikeasti lapsensa kanssa tekemisissä. Kyllä hän nyt ainakin näyttää nauttivan isyydestä.
T. Ap
Aikamoista säätöä. Pitäisiköhän sun ap ryhdistäytyä ja keskittyä omaan elämääsi ja lapseesi.
Nyt selkä suoraksi, et ole mikään heittopussi miten mies sinua kohtelee. Et ansaitse sitä miten sinua kohdellaan. Jos miehen pyykit on koneessa, heitä ne sieltä pois, vaikka lattian kulmaan. Älä elä elämääsi miehen ehdoilla. Älä lainaa miehelle rahaa. Mene terapiaan.
Tulet selviämään tästä, mutta se vaatii sinulta määrätietoista otetta ja omien puoliesi pitämistä. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen pitkä suhteeni oli myös henkisesti väkivaltainen. Kai olen joku kusipäämagneetti ja tottunut huonoon kohteluun.
Laitan nyt tälle stopin. Ihan sama, vaikka kärsimme lapsen kanssa hetken aikaa, asiat järjestyvät kyllä. Olen antanut hänen kiristää minua lapsen tapaamisilla, hän on uhannut vähentää niitä. Se on sitten hänen häviönsä, jos ei halua omaa lastansa nähdä. Narsistit to
Olen eri, mutta itse pitäisin sitä kyllä etuna, jos tuolla tavalla käyttäytyvä mies ei halua lasta tavata. Elätte kahdestaan paljon rauhallisemmin sitten, kun asunnon yhteisomistus on purettu ja pääset ikiomaan asuntoosi asumaan.
Aloita psykoterapia Perheasiainneuvottelukeskuksessa ja pyydä siis apua siihen, että suhteesi ovat olleet henkisesti väkivaltaisia. Muuta elämääsi lapsen takia, ettei hän saa sinulta mallia huonosta parisuhteesta. Niin kauan kunnes olet varma, että huomaat varoitusmerkit miehessä, älä hankkiudu suhteeseen. Yksinkin voi elää hyvää elämää, tosin turvaverkkojakin tarvitaan ja niitä sinulla on ilmeisesti vähänlaisesti. Onneksi saat perheohjaajaltakin apua. Tutustut varmasti lapsen kautta myöhemmin muihin äiteihin ja saat heistä ystäviä, jotka ymmärtävät lapsen kanssa elämistä ja voitte auttaa toisianne lastenhoidossa puolin ja toisin. Yleensä niin käy, kun lapsia tulee.
Sinä selviät. Olet jo sillä tiellä vahvasti, kun olet tehnyt päätöksiä. Sitten vain niitä yksi kerrallaan toteuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan nyt tälle stopin. Ihan sama, vaikka kärsimme lapsen kanssa hetken aikaa, asiat järjestyvät kyllä. Olen antanut hänen kiristää minua lapsen tapaamisilla, hän on uhannut vähentää niitä. Se on sitten hänen häviönsä, jos ei halua omaa lastansa nähdä. Narsistit to
Se olisi varmasti oikein hyvä ,ettei tuollainen holtiton hu,,, ra ukko tapaisikaan lasta. Jos olet vähänkään normaali, lähdet lapsen kanssa pois asunnosta ,koska ymmärtääkseni mies omistaa siitä enemmän, maksanut käsirahan jne. Tyhmää sun maksaa sitä nyt vastiketta ja lyhentää sen lainaa. Millainen kauppakirja teillä on? Montako% sinä omistat ja ja entä mies. Vai onko peräti asunto hänen nimissään?
Sen arvaan , että hän ei luovu siitä asunnosta. Olet ymmärtääkseni tyhmä lypsylehmä.
Elle sinulla ole varallisuutta, on helppo vuokrata asunto sinulle ja lapselle. . Saat asumistukea, yksihuoltajanntukea, lapsilisää ja isän maksamat elatustuet. ( tai.kelalta)
Tyhmä ei tartte olla,En silmissäni sietäisi tuollaista huo,,,pukkia. Varo ,ette haksahda uuteen samanlaiseen. Et ole enää pentu , lähellä neljää kymppiä, kun kerroit ,että oli kiire saada lapsi. Minnekkään vanhempien hoteisiin aikuisen ihmisen pidä mennä. Sain lapseni 24 vuotiaana ja 26vuotiaana ja huvin olen pärjännyt. Kävin töissä ja lapset päiväkodissa.,, nyt jo lukiossa.
Tyhmä ei tarvitse olla.!!! Toki se vaatii nyt vaivan näköä ja vähän rahaa, mutta tyhmyydestä ja sinisilmaisyydestä sakotetaan.
"Saat asumistukea, yksihuoltajanntukea, lapsilisää ja isän maksamat elatustuet. ( tai.kelalta) "
Ap on töissäkäyvä ihminen, joten tuskin saa asumistukea. Lapsilisää toki saa ja elatusapua, ap kertoi, että ovat jo käyneet lastenvalvojalla, jos oikein ymmärsin. Mies käy töissä, joten häneltä elatustuki peritään, tarvittaessa ulosoton kautta, ei tarvitse kelan maksaa.
Toivottavasti ap vaati maksimisumman elatusapua mitä mieheltä voi saada eikä ole suostunut pienempään summaan. Jos tapaamisista ei ole vielä sovittu, tulee varmaan vielä toinenkin istunto lastenvalvojan kanssa? Pidä huolta siitä, ettet suostu taloudellisesti epäoikeudenmukaisiin sopimuksiin, vaan maksimielarit, jota miehen tuloilla voi saada.
Itse olen sillä kannalla, että hakisit yksinhuoltajuutta, jos mies on epäluotettava eikä edes halua tavata lasta. Jos ja kun katkaiset kaikki siteet mieheen mahdollisimman tarkasti, niin pääset eteenpäin helpommin. Noin pientä imetettävää vauvaa ei varmaan isälle edes anneta hoitoon eli jos hänellä on tapaamisoikeus, ne tunnit on vain jotenkin selvittävä, kun lasta näytetään hänelle. Sovi tapaamiset jatkossa julkisille paikoille, ei kotiisi, johon tulet muuttamaan yhteisestä asunnostanne. Älä päästä häntä uuteen asuntoosi sisälle ollenkaan, voitte tavata muualla.
Vierailija kirjoitti:
Muista Ap kertoa lakimiehelle heti aluksi, että olet maksanut vastikkeet ja se, että mies on maksanut käsirahan niin että miehelle lähtee ehdotus, jossa kaikki olennainen on huomioitu.
Kysyin tekoälyltä paljonko yhteisomistuksen purku käräjäoikeudessa maksaa, se on vain 250 euroa ja pesänjakajan palkkio joka on vähintään 1000 euroa. Se miten nopeasti asia etenee riippuu siitä minkä verran kyseisessä käräjäoikeudessa on ruuhkaa.
Jos olet oikeutettu yleiseen oikeusapuun, niin siinä tuntipalkkio on 136,40 euroa, yksityisten lakimiesten palvelut ovat 200-300 euroa tunti. Pankin lakimies on varmasti halvempi, olen itse saanut yhden käynnin testamentin laatimista varten ilmaiseksi, kun maksoin sen kertyneillä bonuksilla (OP). Koeta sopia pakettihinta asioillesi, niin ei ole sitten piikki auki, jos turvaudut yksityiseen lakimieheen.
Jos et ole suurituloinen, vaan pieni- tai keskituloinen, niin voit saada oikeusapua. Siinä huomioid
Muistaakseni menee niin, että jos kotivakuutuksen oikeusturvavakuutus korvaa, niin se menee oikeusavun edelle. Eli se kannattaa selvittää ensin.
T. Ap