Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero juuri ennen synnytystä ja sen jälkeen "sirkus"

Vierailija
07.09.2025 |

Exäni jätti minut kesäkuun alussa, hänen nykyinen tyttöystävänsä kannusti häntä jättämään minut. Meidän lapsemme syntyi kesäkuun lopussa. Hän oli synnytyksessä mukana, mutta jätti minut yksin sairaalaan vauvan kanssa. Hän lähti treffeille kyseisen naisen kanssa ravintolaan ja jäin itkemään sairaalaan yksikseni perhehuoneessa. Eräs hoitaja oli töykeä sairaalassa ja se pahensi vielä enemmän oloani. Halusin vaan kotiin. Jouduin kuitenkin olemaan vielä yhden ylimääräisen päivän sairaalassa, ennen kuin pääsin pois sieltä.

Ostimme yhteisen asunnon maaliskuussa ja minua odotti tyhjä koti vauvan kanssa, sillä exäni muutti heti eron jälkeen miespuolisen ystävänsä luokse. Hän kuitenkin käyttää asuntoa "hotellina", pesee täällä pyykkejä ja syö täällä. Aikaisemmin hän kävi täällä suihkussakin. Nytkin hänen puhtaat pyykit ovat koneessa, enkä voi pestä vauvan vaatteita. Hänen tavaroitaan ja vaatteita on ympäri asuntoa niinkuin hän asuisi vielä täällä. Olen myös lainannut hänelle rahaa ja maksanut hänen puhelinlaskunsa (hän pyysi sitä itse ja laittoi rahaa siihen).

Hän ilmoitti nyt muutama viikko sitten, että he kävivät lomamatkalla Italiassa tämän naisen kanssa ja alkoivat seurustelemaan. Tuntuu todella pahalta, vaikka en rakasta häntä enään. Me olemme kaikki työkavereita. Uusi nainen on siis myös samassa työpaikassa töissä, onneksi hän ei ole minun läheinen työkaveri, vaan eri toimipisteessä töissä. Exäni on kuitenkin samassa toimipisteessä töissä kuin minä. Onneksi olen tällä hetkellä äitiyslomalla. En tiedä miten pystyisin tällä hetkellä olemaan edes normaalisti töissä tällaisessa tilanteessa.

Exäni puhui jo pian eron jälkeen, että haluaa tyttöystävän ja perhe tulee etusijalle, joten tyttöystävä tulee olemaan "sidehoe" (kyllä, hän käytti tätä sanaa). Suutuin yhtenä päivänä hänelle ja sanoin, että toivottavasti hänet jätetään, jotta hän kokisi miltä se tuntuu (hän on ollut aina jättävä osapuoli). Hän sanoi, että toivottavasti hänet jätetään ja hän löytää kyllä heti uuden tyttöystävän, kun se on hänelle niin helppoa. Ottaisi kuulemma vaikka varatun naisen, jos on siitä kiinni.

Haluan vain tästä tilanteesta pois, itken joka päivä kun tämä tuntuu niin raskaalta. Jouduin lopettamaan imetyksen, kun maitoa ei tullut enään ollenkaan, luultavasti stressin takia. Laitoin kuulemma hänet tähän lapsiloukkuun, vaikka kerroin hänelle ehkäisyn pois jättämisestä ja raskauden mahdollisuudesta. Hän ei kuulemma uskonut, että voisi ikinä saada lapsia, vaikka kaikki toimii normaalisti hänellä.

Seksi minun kanssani oli kuulemma tylsää ja hän ehdotti kuristamista ja hiuksista vetämistä, jotta seksi ei olisi niin tylsää. En suostunut, mikä on varmaan yksi syistä, miksi hän menetti mielenkiinnon. Aikaisemmat tyttöystävät olivat kuulemma tykänneet tuollaisesta. Ehdotin jotain roolileikkejä ja asuja, mutta hän ei halunnut niitä.

Hän hyväksikäyttää minua, autan häntä koulutehtävissä ja työasioissa. Aion nyt laittaa stopin tälle. Luultavasti hän suuttuu siitä. Kun olen ottanut asian puheeksi aikaisemmin, hän uhkaa nähdä lastaan vähemmän, vain 1-2 tuntia muutaman kerran viikossa. Tällä hetkellä hän käy 3-4 kertaa viikossa 4-5 tuntia kerrallaan. Meillä ei ole sovittuna vauvan tapaamisista mitään virallisesti. Hän ärtyi, kun yritin ehdottaa tapaamisien sopimisesta paperilla. Hän on työnarkomaani ja vetoaa työkiireisiin.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa sekopäinen tarina. Trolli.

Mutta kymmenet naiset tulevat tänne, pitävät tarinaa totuutena ja haukkuvat miehet. Myöhemmin he siteeraavat tuon tekstiä ja vetoavat että siinäkin ketjussa miehet...

Kymmenet naiset myös kuvittelevat, että voivat noin vain vaihtaa lukkoja tai ottaa avaimet toiselta pois. 😂

Naiset ovat oikeasti heikkolahjaisia, näkeehän sen kaikissa näissä ketjuissa.

Suomalainen nainen ei kykene edes aloituksen mukaista asiaa hoitamaan kysymättä netissä asiasta. Siis oikeastiko... tuolla tasolla olevat ihmiset kuitenkin sitten äänestävät. 

Ei ihme että kissanpentujen polttajat saavat ääniä.

Vierailija
22/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies on muualta Suomeen tullut?

Äkkiä vaan kamat jakoon ja mies luiskaan, hanki tukiperhe tai muuta tukea lapsen kanssa selviämiseen. Voitko mennä muutamaksi kuukaudeksi vaikka lapsuuden kotiin ja järjestelllä asunnon hankintaa sieltä käsin? Mitä nopeammin pääset miehen tavaroista eroon, sen nopeammin pystyt aloittamaan oman elämän lähes puhtaalta pöydältä.

Exäni on muuttanut 16 vuotta sitten Venäjältä Suomeen. Hänen nykyinen tyttöystävänsä on myös venäläinen. Se onkin ainoa yhteinen asia heillä.

Vanhempani ovat eronneet ja asuvat kummatkin kaukana. Lisäksi isäni on huonossa kunnossa, hän on jo melkein 80-vuotias ja asuu keskellä ei mitään vuokralla mummon mökissä. Äitini kanssa välit ovat ok, mutta hän ei ole kuitenkaan niin läheinen minulle (asuin isäni kanssa eron jälkeen). Minulla on tiistaina pankin kanssa neuvottelut, kysyn lainalupausta uuteen asuntoon, luultavasti johonkin kaksioon.

Yritän nyt päästä tästä tilanteesta pois mahdollisimman pian. Luultavasti exäni suuttuu ja katkaisee välit hetkeksi. Parempi se kuin tämä piina.

Kaikki tämä on valitettavasti totta. Ehkä myyn tämän jutun jonnekin, niin saisi ainakin vähän rahaa lisää, vaikka palkka onkin hyvä. Työnantaja maksaa siis minulle palkkaa vielä, Kela maksaa työnantajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kymmenet naiset tulevat tänne, pitävät tarinaa totuutena ja haukkuvat miehet. Myöhemmin he siteeraavat tuon tekstiä ja vetoavat että siinäkin ketjussa miehet...

Kymmenet naiset myös kuvittelevat, että voivat noin vain vaihtaa lukkoja tai ottaa avaimet toiselta pois. 😂

Suomalainen nainen ei kykene edes aloituksen mukaista asiaa hoitamaan kysymättä netissä asiasta. Siis oikeastiko... tuolla tasolla olevat ihmiset kuitenkin sitten äänestävät. 

Ja täällä sinä vain viihdyt päivästä toiseen meidän heikkolahjaisten naisten keskuudessa. Taidat tuntea olosi kotoisaksi.

Vierailija
24/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä ajatella tästä. Ensin tuli olo, että ok, tämän on oltava huono trolli.

Mutta teksti sisältää liikaa yksityiskohtia ja sai epäilemään, että kyse ei ole kantasuomalaisesta pariskunnasta ja aloittaja on todella tuossa tilanteessa, mutta kääntänyt tuon tekstin joltakin muulta kieleltä. Tuollainen ihmeellinen kaikki samassa työpaikassa viittaa myös siihen, että puoli sukua pyörittää samaa ravintolaa tms. 

Ja vastaan tähän vain, koska joku Suomeen muuttanut nainen voi todella olla tuollaisessa tilanteessa - alistettuna ja miehen pompoteltavana. Normaalilla järjellä varustettu nainen olisi käskenyt tuollaisen äijän painua jo ajat sitten tavaroineen johonkin. 

Totaalinen ero nyt tästä miehestä, tavarat pois, ulkopuolista apua ja tukea järjestämään mies vastuuseen (elarit tai miten huoltajuus meneekään, varmaan yh paras ratkaisu tuossa tilanteessa ettei tarvitse nähdä häntä) ja muutenkin kaikki yhteydenpito minimiin. Selviät kyllä, lapsi etusijalle. 

Jos mies voi olla vaarallinen kun päätät yhteydenpidon tai hankkiudut hänestä eroon (jos et voi kieltää häntä tulemasta asuntoon niin sinun on lähdettävä vaikka turvakotiin ja etsittävä jokin muu ratkaisu) niin ehdottomasti yhteys myös viranomaisiin. Jotkut miehet kuvittelevat omistavansa naisen ja lapsen ja voivan vielä elää lisäksi uudessa suhteessa (tämäkin viittaa maahan, jossa moniavioisuus ok).  

Vierailija
25/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap? Montako poikuutta olet vienyt? 🙂

Vierailija
26/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo hoitamassa asiaa. Minulla on tiistaina pankin kanssa neuvottelut. Ja maanantaina laitan stopin koulutehtävissä auttamiselle yms. Ehkä hain vertaistukea täältä, mutta näköjään kaikki haluavat vaan haukkua. Mitä muuta sitä voisi olettaa anonyymillä palstalla.

Vierailija
27/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi, jos voisit mennä esim. vanhempiesi luokse asumaan, jos et pysty muuttamaan omaan asuntoon. Nyt sua käytetään hyväksi todella rankasti. Asunnon saat myytyä hakemalla yhteisomistuksen purkua ja asunnon myynnin hoitaa tähän määrätty henkilö. Tämä ei ole ilmaista, mutta on pieni hinta vapaudesta. 

Vierailija
28/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä sinä vain viihdyt päivästä toiseen meidän heikkolahjaisten naisten keskuudessa. Taidat tuntea olosi kotoisaksi.

Teen huomioita ympäröivästä yhteiskunnasta ja varoitan poikia ettei teihin kannata sekaantua vaikka hormonit myöhemmin sanoisikin jotain muuta.

Todistatte itse päivä toisensa perään millaisia kaikki naiset ovat.

Vierailija
29/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ap? Montako poikuutta olet vienyt? 🙂

Painu sinä jo hus helvettiin täältä jankkaamasta, i d a r i.

Vierailija
30/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo hoitamassa asi

Avaa vähän, miksi jätit ehkäisyn pois?

Vierailija
31/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt jo paljon tilanteesta pois pääsemisen eteen. Jatka samalla linjalla, jonain päivänä helpottaa ja pääset aloittamaan omannäköisesi elämän. Etenet asia kerrallaan määrätietoisesti kohti eroa ja irti tuosta miehestä. 

Vierailija
32/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teen huomioita ympäröivästä yhteiskunnasta ja varoitan poikia ettei teihin kannata sekaantua vaikka hormonit myöhemmin sanoisikin jotain muuta.

Todistatte itse päivä toisensa perään millaisia kaikki naiset ovat."

Kannattaisi sitten varmaankin mennä vaikkapa ylikselle julistamaan tuota sanomaasi. Siellä ne pojat ovat, eivät tällä palstalla, typerys.

Vierailija
33/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teen huomioita ympäröivästä yhteiskunnasta ja varoitan poikia ettei teihin kannata sekaantua vaikka hormonit myöhemmin sanoisikin jotain muuta.

Tuo ero palstailevissa nsisissa ja sinussa on: Me naiset tiedämme, että on olemassa normaalejakin miehiä, emmekä oleta kaikkien miesten olevan sinun kaltaisia heikkolahjaisia pellejä.

Vierailija
34/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa vähän, miksi mies jätti ehkäisyn pois?

Vierailija
35/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että kissanpentujen polttajat saavat ään

Trolli jaksaa trollata... Ja sitten ihmetellään miksi Suomessa on niin paljon naisvihaa ja lähisuhdeväkivaltaa. Tässä taas yksi hyvä esimerkki naisvihasta.

Vierailija
36/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarina jatkuu vielä tässä:

Ystäväni sanoi, että vaikka olemme "eronneet", ihan kuin meillä olisi jokin avoin suhde. Mikä ei todellakaan sovi minulle. Hän vielä heittää "vitsillä" sellaista kommenttia, että huh. Loukkaavia piikkejä ja dominoivia juttuja. Viimeksi käydessään sanoi haluavansa olla "perheen pää" minulle. Vastasin, että emme ole enään parisuhteessa. Haluan vaan koko tilanteesta pois, tämä on henkisesti raskasta ja kärsin. Ainoa hyvä puoli tässä on ihana lapsi, jonka hymyt tuovat valoa tähän elämään.

Mitä mieltä olette? Mitä minun kannattaa tehdä?

Perheen pää  on Jeesus Kristus. Kyllä, lukee ihan Raamatussa.

Vierailija
37/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi sitten varmaankin mennä vaikkapa ylikselle julistamaan tuota sanomaasi. Siellä ne pojat ovat, eivät tällä palstalla, typerys.

Ulilaudalla on seurantaketjuja, tätä palstaa luetaan nuorten poikien toimesta varsin ahkerasti.

Vertaa vaikka feissarimokiin tai rentoon feministiryhmään. Kaikki tietää mitä puhutaan vaikka ei osallistu keskusteluun aktiivisesti

Vierailija
38/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ero palstailevissa nsisissa ja sinussa on: Me naiset tiedämme, että on olemassa normaalejakin miehiä, emmekä oleta kaikkien miesten olevan sinun kaltaisia heikkolahjaisia pellejä.

Ette viestienne perusteella. Johan olette tässäkin yleistäneet tuon aloituksessa mainitus mielikuvitushahmon edustavan kaikkia miehiä

Vierailija
39/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein asia olisi nyt hankkia lainopillista apua siihen, että pääset irti yhteisen asuntonne omistamisesta. Onko sinulla pankin kautta mahdollisuus lakiapuun edullisesti? Joissakin pankissa on tällaista palvelua. Jos sellaista ei ole, niin ainoa mahdollisuus on sitten ottaa yhteyttä lakimieheen ja värvätä hänet soittamaan miehellesi niin että hän joko ostaa osuuden asunnosta tai asunto myydään. Myynti ei välttämättä kuitenkaan onnistu ihan heti, myyntiajat ovat useita kuukausia.

Hyvä puoli tässä on se, että sinulla on työpaikka ja saat tuloja, jolloin voit hankkia ehkä toisen oman asunnon. Mutta koska mies on hankala, hän varmaan jättää vastikkeen maksamatta kostoksi vai onko hän jo tehnyt sen? Jos hän on ollut sinua kohtaan väkivaltainen, hakeudu turvakotiin. Siellä sinua autetaan kaikissa asioissa, myös lakiasioissa.

Jos sinulla on joku luotettu läheinen, joka voisi olla tukenasi, niin turvaudu häneen ja hankkiudu Kirkon Perheasiainneuvottelukeskukseen ilmaiseen terapiaan. Pääset pienen vauvan äitinä kaikkien jonojen ohi ja voit mennä, vakka et kuuluisi kirkkoon. Tarvitset ehdottomasti useamman ihmisen apua, että tilanne menee vähitellen parempaan suuntaan.

Vierailija
40/110 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa vähän, miksi mies jätti ehkäisyn pois?

Ap kertoi itse jättäneensä ehkäisyn pois. Jos luet tekstin siitä on oma mainintansa. Ilmeisesti tavoitteena oli päästä porsimaan ko. aarteelle.

Kiinnostaisi tietää ap:n motiivit tässä skenaariossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme