Paniikki iskee. Lapset isällä, eikä se vastaa puhelimeen!
Olemme eronneet, ja lapset on nyt isällään. Olen yrittänyt koko aamun soittaa, mutta mies ei vastaa puhelimeen. Ja TIEDÄN että sillä on puhelin aina mukana, äänet päällä. Ei edes viestiini vastaa. Tiedän senkin että se tekee tuon ihan tahallaan.
Mulla alkaa ihan oikeasti paniikki iskemään tästä. Mitä he*****ä teen jos en saa sitä enää kiinni, enkä pääse puhumaan lasteni kanssa?! Missä vaiheessa voin soittaa johonkin, ja yleensäkin minne soitan? Poliisille? Lastenvalvojalle? Meillä on yhteishuoltajuus, mutta lapset asuvat luonani.
Tämä on pitkä juttu, enkä jaksa kaikkea tänne kirjoittaa, mutta uskokaa pois kun sanon että se jättää tahallaan vastaamatta. Pelkäsin tätä, mutta halusin uskoa olevani väärässä kun lapset annoin matkaansa :((
Kommentit (46)
Meillä ollut monesti sama tilanne, lapset viikonlopun isällään enkä ole koko viikonloppuna saanut kiinni ja syy on ollut muka ettei ole katsonut puhelintaan koko päivänä (???) tms. yhtä tyhmää. Ja kyllä ekalla kerralla iski kauhea paniikki ja sen jälkeen suutuin todella paljon. Meilläkään tilanne ie ole mistään parhaimmasta päästä, siis minun ja exänvälit eivät tod. ole kunnossa.
Jos ei kuulu sittenkään soitat isovanhemmille josko he tietäsivät jotain mihen siis poikansa liikkeistä.
Jos kukaan ei tiedä mitään niin soitto poliisille tunnin kuluttua sovitun palautusajan jälkeen.
Onko miehesi kenties joku ulkomaalainen joka on kaapannut lapset ja vienyt kotimaahansa. Siinä tapauksessa voi olla ylivoimaista löytää heitä.
Enkä todellakaan aio odottaa sinne saakka! Lapset ovat vielä pieniä eivätkä ole nähneet isäänsä kovinkaan useasti, joten haluan puhua heidän kanssaan että tiedän etteivät ole kovin ikävissään!! Ja tiedän että tekee tämän kiusatakseen. Halusin uskoa siitä parempaa, mutta näköjään se tyyppi on niin läpimätä ettei siinä ole mitään hyvää. Aina saan pettyä kun siitä ihmisestä yritän hyvää ajatella, tai edes jollain tasolla luottaa.
Mulla on hätä, kun en tiedä miten lapseni voivat :((
ap
miksi mies ei saisi rauhassa olla lasten kanssa jos kerran ajat on sovittu?
Sitten mä ymmärtäisin jos mies ei olisi tuonut lapsia takaisin, mutta ei kai tapaamisoikeutta tarvitse käyttää exän kanssa puhelimessa.
Vai soitteletteko te päivittäin exän kanssa sillon kun lapset on sinun kanssa?
Periaatteessahan siis, mikään laki ei velvoita miestäsi vastaamaan puhelimeen, kyllä hän saa vastaamatta olla jos tahtoo... Ymmärrän huolesi, mutta ei miehesi tässä sinänsä mitään väärää ole tehnyt - vaikka todellakin läpimädältä vaikuttaa :-(.
Ovatko soittaneet isän luota? Onhan tuo todella julmaa mieheltä, jos tekee tahallaan.
Tai jollekin miehen kaverille/yhteiselle tuttavallenne, ja pyydä häntä soittamaan miehelle.
haluaisin vain tietää miten lasten ensimmäinen yö on mennyt. Olen huolissani siitä miten he voivat, ymmärrätkö? En tosiaan ajatellut soitella jatkuvasti, kunhan vain tiedän että lapset voivat hyvin eivätkä kovasti ikävöi tms.
Ja ei, emme soittele päivittäin kun lapset ovat luonani. Isää ei kovasti kiinnosta..
Tunnepa itseni täysin idiootiksi kun luotin siihen taas. Tämä on ihan kauheaa, koko tämä juttu. Joka ei ole kaunis eikä edes lyhyt. Omatunto soimaa, miksi annoin lapseni sille, vaikka tiedän millainen se tyyppi on?? Mä oon kauhea äiti.. Mutta ajattelin että lapsille on parempi edes jonkinlainen isä kuin ei isää ollenkaan.
Mä alan olla väsyny tähän, tai siis eksääni. Kun sen kanssa ei mikään ole helppoa eikä mikään koskaan suju niinkuin aikuisten välillä luulis sujuvan. Ja kun tähän ei ole luvassa helpotusta.
Onko näin käynyt ennenkin? Asukoo exäsi kaukana, voitko mennä käymään? Millaiset välit sinulla on anoppiin?
Etpä sinä voi paljoa tehdä jos teillä on yhteishuoltajuus. Kyllä isälläkin on oikeus lapsiinsa.
Vai miksi olet niin huolissaan? Osaako hoitaa lapsia?
Miehen kavereita en tunne eikä meillä yhteisiäkään tuttuja enää ole ollut vuosiin.
Vastaisuuden varalle, voinko kieltäytyä antamasta lapsiani enää yön ylitse isälleen? Miksi minulla, lasten lähivanhempana ei ole mitään oikeuksia, mutta isällä on? Miehellä joka ei osallistu lasten arkeen eikä kasvatukseen millään tavalla, ja joka kuorii kermat päältä tasan silloin kun itselleen sopii. Lapset on sille vain näyttelyesineitä, ei mitään muuta.
Miksi minulla on pakko vastata sille vaikka keskellä yötä jos se saa päähänsä soittaa, kun sillä ei edes lapsilleen ole silloinkaan asiaa, vaan minulle. Ja jos en vastaa, se ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja valittaa etten KOSKAAN vastaa sille. Se on soitellut lv:lle monta kertaa, ja vihjaillut toistuvasti että olisin henkisesti sairas enkä kykene lapsiani hoitamaan :(( Onneksi lastenvalvoja tuntee minut ja tietää ettei se ole totta, ja että lapset asuvat ihan normaalin tervepäisen äidin kanssa. Miksi minun pitää suostua joka-ainoaan oikkuun minkä se mies saa päähänsä, ja sitten sen ei tarvitse tehdä mitään mitä se ei halua. Edes vastata siihen hemmetin puhelimeen kun yritän soittaa!
Itkettää koko juttu..
Älä vastaa sihhen puhelimeen keskellä yötä, mikään laki ei niin velvoita. Se, että miehesi on sairas ei tarkoita että sinun pitäisi tanssia hänen pillinsä mukaan. Mutta se, että teillä on yhteishuoltajuus tarkoittaa että molemmilla on yhtäläiset oikeudet lapsiinne. Isällä on oikeus ottaa lapset yökylään. Hae yksinhuoltajuutta, kerää todistusaineistoa siitä, että mies on epäkelpo huoltaja. Sitä ennen sinulla ei ole paljon mitään tehtävissä.
voisi sopia yksinhuoltajuudesta?? tai muuttakaa eri kaupunkiiin niin on joku syy ettei tarvi niin usein lapsia sinne laittaa..
Mutta ei ole ilmoitellut.
Jos tietäisin, että lapsilla on kaikki ok, niin en edes yrittäisi soittaa. Jos tietäisin, että lapset ei ikävöi, en yrittäisi soittaa. Mutta kun en tiedä!! Lapset tapaavat isäänsä vain kerran vuodessa, joten minulla on ihan syytäkin miettiä, onko lapsilla ikävä vai ei!! Välimatka on pitkä, joten en voi lähteä edes käymään siellä..
Tämä on pelkkää kiusantekoa isän puolelta. Jos saisin vain hetken puhua lasten kanssa, kysyä kuulumiset niin en enempää pyydä. Sitten saisi olla ihan rauhassa lastensa kanssa. Kyllä kai muutkin eronneet vanhemmat haluavat soittaa lapsilleen ja kysyä miten menee?
Jos se ei tänään vastaa ollenkaan, on ihan varma että huomenna soitan jonnekin asiasta. Ja on ihan varma, että jos se käyttäytyy näin koko sen ajan kun lapset on sillä, teen kaikkeni etten enää ikinä ole sen ihmisen kanssa missään yhteistyössä. Mä oon yrittänyt olla joustava ja ymmärtää ja antaa anteeksi ja luottaa ja vaikka mitä. Mutta jos se ite on tuommonen niin en mä jaksa enempää. Tämä on vain jäävuoren huippu..
Kyllä tuossa pitää löytyä sen verran aikuismaisuutta ja toisen kunnioitusta että hoitaa asiat kunnolla. Ei se et paperissa lukee et lapsilla on oikeus isään tarkoita tuollaista toimintaa. Ei kai kukaan nyt jätä lapsiaan viikoksi muuallekaan ettei soittaisi ja kyselisi kuulumisia.. Jos se lv tuntee sut nii puhu sille tästä.
Koeta oikeesti nyt rauhoittua! Täällä on ainakin ulkona hyvä ilma. Ehkä he on lähteny ulkoilemaan, ja vaikka puhelin jääny kotiin. Mieti mitä tahansa muuta kuin pahinta, vaikka se vaikeeta onkin.
Yrittänyt selvittää, että se asia ei muuttaisi mitään muuta kuin paperiasioita vain helpommiksi kun ei tarvitsis molempien nimeä allekirjoitukseen (meillä välimatkaa tosi paljon..) olen yrittänyt sanoa ettei se tarkoita sitä ettei lapset enää ikinä isää näkisi jne jne , mutta se ei suostu. Se ei suostu edes kuuntelemaan. Se ei suostu ikinä mihinkään, mitä ehdotan.
Olen puhunut yksinhuoltajuudesta lv:lle, mutta sen saaminen on kuulema todella vaikeaa ja pitkällinen prosessi. Eikä se hänen mukaansa vaikuta tapaamisiin yms. :( Oliskohan sitä kovinkin rikollinen, jos muuttais nimensä ja muuttais asuinpaikkaa, vaihtais osoitteen salaiseksi ja ottais uuden puhnron.. Paitsi että lasteni kauttahan se mut löytäis. Mä en vaan jaksais enää tämmösiä ihme episodeja sen kanssa. Edes muutamaa kertaa vuodessa :(
Ei kuulosta siltä kuin mies olisi kovin tottunut/motivoitunut hoitamaan lapsia, kerran vuodessa jne.. Eksäsi kuulostaa aika paljon sellaiselta " täällä haisee kakka, tee jotain" -tyyppiseltä isiltä, olenko oikeassa?
Luulen, että voit luottaa siihen, että jos lapset sairastuvat, ovat kovin itkuisia tms, heidät kärrätään aika nopeasti takaisin äidin huomaan!
Milloin lapset pitäisi palautua kotiin, moneltako?
Nythän ei ole muuta hätää kuin, että hän ei vastaa. Odota ensin tuoko lapset sovittuna aikana.