Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paniikki iskee. Lapset isällä, eikä se vastaa puhelimeen!

Vierailija
09.04.2007 |

Olemme eronneet, ja lapset on nyt isällään. Olen yrittänyt koko aamun soittaa, mutta mies ei vastaa puhelimeen. Ja TIEDÄN että sillä on puhelin aina mukana, äänet päällä. Ei edes viestiini vastaa. Tiedän senkin että se tekee tuon ihan tahallaan.

Mulla alkaa ihan oikeasti paniikki iskemään tästä. Mitä he*****ä teen jos en saa sitä enää kiinni, enkä pääse puhumaan lasteni kanssa?! Missä vaiheessa voin soittaa johonkin, ja yleensäkin minne soitan? Poliisille? Lastenvalvojalle? Meillä on yhteishuoltajuus, mutta lapset asuvat luonani.

Tämä on pitkä juttu, enkä jaksa kaikkea tänne kirjoittaa, mutta uskokaa pois kun sanon että se jättää tahallaan vastaamatta. Pelkäsin tätä, mutta halusin uskoa olevani väärässä kun lapset annoin matkaansa :((

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n huoli on täysin aiheellista ja osoittaa suurta rakkautta lapsiaan kohtaan.

Normaali äiti olisi tuollaisessa tilanteessa huolissaan lapsistaan (lapset pieniä, olleet vain vähän isän luona. Ja jos isä on vielä muutenkin hiukan epäluotettava niin...)! Joten sitä ei tarvitse hävetä yhtään. Ja turha siitä on äitiä moittia. En ymmärrä, miten joku voi olla niin tunteeton, että moittii ap:ta tästä asiasta. Hävetkää.

Äidillä on oikeus olla puhelimitse yhteydessä lapseensa, vaikka lapsi olisikin isällä hoidossa. On lasten kehityksen ja turvallisuudentunteen kannalta ensiarvoisen tärkeätä, että avioeron jälkeen molempiin vanhempiin pidetään yhteyttä, ja että päähuoltajaan voi olla aina yhteydessä. Koska tässä tapauksessa isä ei ole päähuoltaja eivät lapset välttämättä uskalla hänelle ilmaista äidinkaipuutaan ja siksi on hyvä, että äiti itse pyrkii olemaan lapsiinsa yhteydessä. Lisäksi jos isä kerran ilmeisen selvästi suhtautuu äitiin ja hänen yhteydenpitoonsa vihamielisesti voivat lapset pelätä ilmaista yhteydenpitohaluaan. Lapset voivat pelätä isän vihastumista, uutta hylkäämistä, ettei isä rakastakaan. Lapsi ei näe eikä ymmärrä maailmaa samalla tavalla kuin aikuiset.

Minun tuttavapiirissäni on juuri tuollainen mies, joka ei anna lasten olla yhteydessä äitiinsä silloin kun lapset ovat hänen luonaan: jättää piruuttaan vastaamatta puhelimeen ja sitten keksii kaikkia valheita, että miksi ei ole vastannut. Olen monesti nähnyt lasten kasvoilla hämmentyneen ilmeen, kun mies raivoissaan huutaa " V*ttu taas se soittaa!" , ja kuitenkin tunnin päästä vastatessaan keksii jonkun valheen. Arvatkaa miltä lapsista tuntuu, kun ensin isä on RAIVOISSAAN kun äiti yrittää lapsiaan tavoittaa ja sitten vielä VALEHTELEE lasten kuullen ihan mitä sattuu. Tokko sallisi lapsilleen moista valehtelua.

Joten ymmärrän ap:n huolen täysin.

Vierailija
22/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aamulla ei mies vastaa puhelimeen?

ovat siellä loppuviikkoon asti ja nyt jo ap on kauhusta jäykkänä???

no huh huh!!!

ovat varmaan ulkoilemassa, koitahan ap rauhoittua ja nauti omasta ajastasi!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat pieniä ja vain kerran vuodessa isällä niin juuri yöt voivat olla raskaita, jos joutuvat olemaan äidistä erossa.

Et oikeastaan viestillä paljastanut muuta kuin oman epäempaattisuutesi ja tietämättömyytesi lapsen kehityksestä ja psykologisista tarpeista.

Kuten joku viisas joskus sanoi: jos on tyhmä niin ei kannata sitä ainakaan maailmalle toitottaa (eli: pitää suunsa kiinni).

Vierailija
24/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä hetki isän kannalta asiaa saa kerrankin lapset luokseen haluaa nauttia heidän seurastaan. Lapset ovat luonasi suurimman osan ajastaan ja saat olla heidän seurassaan ja nyt on isän vuoro.

Et ole vastannut näihin kysymyksiin:

Minkä ikäisiä lapset ovat?

Onko mies ulkomaalainen?

Minkälainen välimatka kotienne väillä on (siis teidän ja lasten isän) ?

Ole järkevä ja nauti lomastasi ja pidä hauskaa ystäviesi kanssa niin minä teen kun lapseni ovat isänsä luona kerran vuodessa max viikon, heillä on kuitenkin kännykät mukana ja soittavat itse minulle niin kuin minäkin heille.

Olet jotenkin niin hysteerinen joten rauhoitu nyt.

Vierailija
25/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä kyllä täysin ymmärrän, muilta osin paitsi,

MIKSI ihmeessä annoit lapset pois viikoksi jos ovat pieniä eivätkä ole montaa kertaa sitä miestä (isäänsä edes tavanneet)? Sanoit että kerran vuodessa käyvät isällään,

koska teillä on ilmeisesti niin huonot välit, on lastenvalvojan luona varmasti tehty sopimus lasten tapaamisesta,

oletko todella allekirjoittanut että viikko isällään? Jos et, niin ei sinun tarvitse antaa viikoksi. Varsinkaan kerran vuodessa jos muuta ei ole, lapsillekin varmaan todella outoa tavata " isää" kerran vuodessa...

Ei sen kyllä oikeasti ole pakko vastata vaikka siihen viikkoon, sillä ei ole mitään velvoitetta edes omistaa puhelinta. Suulliset sopimukset eivät ole minkään arvoisia.

Sinuna en enää ikinä toistaisi tätä virhettä, vaan jatkossa antaisin lapsia vain sovittujen tapaamisaikojen puitteissa.

Vierailija
26/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tietää, miten lasten yö on mennyt, etenkin pienemmän. Lapset ovat nyt 3 ja 5 vuotiaita, eikä heillä tosiaankaan ole omaa kännykkää johon voisin soittaa. Lapset eivät juurikaan ole viettäneet öitä erossa minusta (joo, naljailkaa nyt sitten tästäkin) syystä että isää ei kiinnosta kuin kerran vuodessa, ja minulla ei ole mitään sellaista paikkaa johon voisin lapsiani joskus yökylään viedä ilman että itse olen mukana. Joten mielestäni minulla on syytä miettiä miten ensimmäinen yö on mennyt, kun ovat pitkästä aikaa isänsä luona. Ehkä sitten olen jonkun mielestä hysteerinen.. mutta ajatus ikävöivästä ja itkevästä lapsesta saa minut voimaan huonosti. Kun lapset saatoin isälleen, he jäivät kyyneleet silmissään vilkuttamaan perääni, siksi voi olla mahdollista että yö on voinut olla heistä pelottava.

Uskon kyllä että lapsilla tuo ikävä menee ohitse, kunhan nyt ensin taas tottuvat isäänsä, mutta nämä ensimmäiset hetket voi olla vaikeita. Näin minä koen ja tunnen.

En tiedä. On niin paha olla jotenkin tämän takia. Taidan lähteä itse ulos hetkeksi, jotta rauhoittuisin hiukan..

Kiitos teille jotka edes yritätte ymmärtää huoltani.

Vierailija
27/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on joku ählämi niin eipä taida lapset takaisin tulla. Ties missä rituaalisilvonnassa nyt parhaillaan ovat.

Vierailija
28/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimenomaan on sovittu lastenvalvojan luona, että tapaa lapsiaan sitten pitempään kun välimatka on niin pitkä. Eli noin viikon. Olisi nyt halunnut pitemmäksikin aikaa ottaa, en suostunut juuri em. syistä.

Kyllä minua tuo viikkokin mietitytti kun asioista sovittiin, mutta luotin lastenvalvojan ammattitaitoon kun hän vakutti että se ei ole lapsille liian pitkä aika vaikka isää eivät usein näekään. Kyllä minä olen näitä miettinyt ja kysellyt viranomaisilta miten olisi LASTEN kannalta parasta. Ei tätä ole päätetty hetken mielijohteesta tai siitä syystä että saisin itselleni vapaata. Nämä on sovittu siksi että lapsille olisi hyvä. Mutta välillä vähän epäilyttää..

Vierailija
29/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta edelleen en ymmärrä sitä MIKSI ihmeessä jätit miehelle lapset joita hän on tavannut vain muutaman kerran?! Mieltääkö se 3-vuotias sitä edes isäksi (läheiseksi) jos on eläissään tavannut muutaman kerran?!

Huolen siis ymmärrän mutten lainkaan sitä miksi alunperin jätit pienet itkevät lapset sinne puskista näin pitkäksi aikaa?!

Et itse luota siihen mieheen, hän ei ole ollut läsnä lastensa elämässä, 3-vuotias on ihan eri ihminen kun oli vuosi sitten 2-vuotiaana siittäjänsä nähdessään...Mitä oikein ajattelit?

Sinä voit varmaan soittaa huomenna lastenvalvojalle ja vedota kirjalliseen sopimukseen lasten tapaamisajoista, sanot että hän rikkoo niitä eikä ole palauttanut.

Oletan että isän on palautettava lapset sinulle ennen kuin viikko on ummessa jos tämä kummallinen vierailu on vain suullisesti sovittu ja ei mahdu kirjallisten tapaamisaikojen puitteisiin ja haluat joko valehdella hänen siepanneen lapset tai pystyt huolella näyttämään toteen että lapset ovat ns vaarassa ja sinä et millään keinolla saa heitä enää käsiisi.

Tosin sen jälkeen välinne ovat lopullisesti solmussa ja isä tuskin lapsiaan enää ottaa,

en vaan usko että poliisit hakevat lapsia pois ellet ole ensin yrittänyt itse kaikin keinoin saada yhteyttä isään (eli menet käymään ja soitat anopit jne) ja todennat vaaran joka lapsilla siellä on.

Mieti nyt itseksesi syvään että miksi tosiaan edes jätit lapset sinne?

Nyt todella joudun kysymään asutteko Porvoossa?

Vierailija
30/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi siihen, mikä sinua vissin eniten mietityttää: -ei, exmieheni ei ole ulkomaalainen vaan ihan suomalainen. Kyllä niitä ilkeitä miehiä ihan kotimaalaisistakin löytyy, usko pois.

Unohdin jo mitä muuta minun piti kirjoittaa, mutta olkoon. Pakko päästä ulos hetkeksi..

Vierailija
31/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yhteishuoltaja ja lapsi tapaa isäänsä muutaman kerran vuodessa. En ikimaailmassa antaisi lasta hänelle viikoksi, koska on niin vähän tekemisissä lapsen kanssa.

Sitten olisi eri tilanne jos isä olisi aktiivinen vanhempana ja tapaisi lasta säännöllisesti, mutta tässä tilanteessa ei missään tapauksessa.

Varmasti lapsilla on ikävä jos käytännössä vieraan ihmisen kanssa pitää viikko olla. Kannattaa jatkossa pitää lastesi puolta..ja tosiaan eihän isän tarvitse puhelimeen vastata jos lapset on kerta hänelle viikoksi annettu.

Toivottavasti lapset kuitenkin on kunnossa ja isä palauttaa lapset sinulle kuten olette sopineet. Voimia!

Niin ja tosiaan yksinhuoltajuus ei tapaamiskuvioita muuta mitenkään että siitä ei siinä asiassa ole hyötyä..eikä isältä tapaamisoikeutta pidäkkään viedä, mutta tapaamiset kannattaa sopia lyhyemmiksi ajoiksi.

Vierailija
32/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti sinulla ei ole lapsia, tai ne pitäisi kiireellisesti huostaanottaa!!

Vierailija
33/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos mies ei välittömästi vastaa, niin ilmoitat poliisille.

Johan alkaa kusipää vastaamaan!!

Vierailija
34/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisit ei kyllä heti edes tee mitään,

onneksi,

koska mies on lähtenyt lapsiensa ja uuden naisystävänsä kanssa ulkoilemaan, äidilleen tms ja unohtanut puhelimen kotiin.

Vierailija
35/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näille jotka ihmettelevät miksi äiti on antanut lapset isälle viikoksi....jos se on sovittu lastenvalvojan luona ja viranomainenkin on sitä puoltanut niin äiti siinä joutuisi ikävyyksiin jos kieltäytyisi sopimuksen jälkeen!!

Ymmärrän täysin hädän ja ihmettelen kyllä lastenvalvojan sanoja jos on sanonut ettei ole liian pitkä aika (muistelen kuulleeni että lasten ikävuosien määrä on pisin yökyläily mikä olisi heille kohtuullinen eli 3v. - 3 yötä).

Itse tulen näistä jutuista niin vihaiseksi kun aina puhutaan lasten oikeuksista ja isän oikeuksista ja kun ne eivät läheskään aina kohtaa. Tässäkin tapauksessa isällä on oikeus mutta lapset eivät välttämättä nauti noin pitkästä erosta tutuimmastaan eli äidistä.

Ja näitä isiä (ja äitejäkin) riittää jotka oikeuksistaan jaksavat pitää kiinni mutteivät VELVOLLISUUKSISTAAN. Eli siitä että kantavat vastuun lapsen kasvatuksesta ja niistä " ikävistäkin" asioista joita pieni ihminen vanhemmilleen tuo. Juurikin tuo että otetaan kerma päältä ja unohdetaan kuitenkin loppujen lopuksi se lapsen tarve ja mikä hänelle olisi parasta. Vaikkakin ero tulisi niin toinen vanhempi voi asua semmoisella etäisyydellä jossa lapsiaan säännöllisesti tapaa ja varmaan tärkeintä kaikista olisi olla sen verran kypsä ettei anna aikuisten kärhämöiden tulla millään tavalla lapsen ja vanhemman suhteen väliin.

Vierailija
36/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta on kaapattu lapsia toisen vanhemman taholta Afrikan maihin, Lähi-Itään, Venäjälle.

Muutama juttu on vireillä - joten mielenterveyttäni on turha epäillä. Tietyt uskonnolliset rituaalit tehdään maamme laeista piittaamatta. Tyttöjen ja poikien sukuelimiä silvotaan. Jos tämä oli sinulle uutinen se on voi voi. Herää todellisuuteen.

Tideän toki että kotimaisissakin miehissä on kaheleita, he eivät sentään vie lapsia maasta pois.

Tuo ap:n kertoma stoori pistää epäilemään ap:n omaa järkevyyttä ja sitä puhuuko edes totta. Ensin on valmis antamaan lapset viikoksi isälleen ja jo seuraavana päivänä katuu ja itkee täällä tekoaan. Eikö aikuinen ihminen osaa ajatellla päivää pidemmälle.

Toki mielenterveyttäni ei ole tutkittu (liekö epäilijän) ja lapsiakin minulla on.

Vierailija
37/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kerran vuodeksi viikko kerrallaan isälleen, kun on noin pienistä kyse eikä isä ihan ulkomailla asu.

Saat siihen muutoksen ihan ilman sitä kummallista lastenvalvoojaakin, menet oikeudentuomarin juttusille niin hän todennäköisesti muuttaa tapaamisajat kohtuullisemmiksi lapsille.

Minkä ikäinen nuorimmainen oli kun suostuit tähän kerta per vuosi ja viikko isällään? Mitä ajattelit?

Et olisi oikeudessa joutunut taipumaan noin pölhöön sopimukseen jos mies ei olisi lastenvalvojan luona itse suostunut muuhun ja asia olisi käräjille viety.

Vierailija
38/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sovittu viikosta, on hysteeristä olla poissa tolaltaan huolesta jo alle 24 tunnin kuluttua. Miten ap aikoo selvitä loput 6 vuorokautta? Todella selväjärkinen kasvattaja!

Yksikään lastenvalvoja ei suosittelisi viikon tapaamisia noin pienille lapsille noin harvoin. Viikon tapaamiset ovat ok, jos niitä on joka toinen viikko, mutta ei noin harvoin. Lastenvalvojien mielestä ylipäätään noinkin pienten lasten tulisi tavata molempia vanhempiaan vähintään kahden viikon välein, mielellään useammin.

Isä ei yleensä ole lapsille kovin vieras, onhan hän asunut lasten kanssa 24/7 yleensä ihan hiljattain ja varmaan niin on tapahtunut tässäkin tapauksessa, jos lapset ovat noinkin nuoria.

Miten isästä on yhtäkkiä tullut noin epäluotettava, vaikka ap on tehnyt hänen kanssaan kaksi lasta. Kaksi! Yhden vahingon vielä ymmärtää, mutta kaksi.

Ja mitä ap:n kysymykseen tulee, niin oikea viranomainen, johon ottaa yhteyttä, on lääkäri. Jos vanhemmilla on yhteishuoltajuus, poliisilta saa vain hiukan myötätuntoa, jos sitäkään. Lapsi ei lähtökohtaisesti ole kateissa saati vaarasas ollessaan toisen täsyivaltaisen huoltajansa seurassa. Vaikka isä jättäisi lapsen palauttamatta sovittuna aikan, ei poliisi tee mitään. Ei ole rikos pitää omaa lastaan luonaan.

Jos isä jättää palauttamatta, ap voi hakea käräjäoikeudelta tapaamissopimuksen täytäntöönpanoa.

Vierailija
39/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkin järkevä vanhempi ei anna lapsiaan heille tuntemattomalle henkilölle vaikka olisi biologinen isä. Kerran vuodessa näkeminen ei riitä luomaan tunnettavuussuhdetta.

Olisi järkevämpää että isä käy aika-ajoin lasten kotona tapaamassa heitä kun ovat vielä pieniä. Kouluikäinen voi matkustaa jo pidemmäksi aikaa tapaamisiin vaikkei niitä olisi kovinkaan usein.

Vierailija
40/46 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 40 kirjoitti niin rasistiseen ja törkeään sävyyn, että todellakin toivon ettei tuollaisella ihmisellä olisi lapsia. Toivottavasti osaat kuitenkin kasvattaa lapsesi hieman avarakatseisimmiksi.

Ja ei, ei osunnut eikä uponnut. Mies on ihan supisuomalainen ja lapset pellavapäitä. Mutten IKINÄ päästelisi tuollaisia kommenttejani suustani/näppiksestäni. Se ON sairasta.