Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette hankkineet lapsenne ensimmäiseen kotiin hänen

Vierailija
06.09.2025 |

Muuttaessaan omilleen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassille 6 hengen terassipöytä ja tuolit.

Vierailija
2/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillikota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin jotain siivousvälineitä hankkia. Opiskelija-asunto, niin oli kalustettu. 

Vierailija
4/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon olen auttanut lapsia. Esikoiselle maksoin vaikka mitä. Helpoin oli, kun hän itse kävi ostamassa ja sitten korvasin hänelle, kun halusin auttaa. Osti muistaakseni 1200 eurolla astioita, verhoja, mattoja, keittiön pienkoneita, lakanoita.. Sitten annoin rahaa tv:n ostoon. Annoin kotoa myös sohvan.

Nuoremmat lapset muuttivat opiskelemaan soluasuntoon, joten heille olen hankkinut vähemmän. Kaikkea kuitenkin mitä ovat tarvinneet. 

Vierailija
5/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoimme 4900e verottomana käteen ja kehoituksen ostaa mitä tarttee. Ja jos jää rahaa yli, saa käyttää ekan opiskelijavuoden menoihin (= risteilyt, fuksiviikot, laskettelureissu jne.)

Vierailija
6/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin omaan kämppään uutta ja lykkäsin lapselle lähtiessä vanhat romut mukaan, pääsin näppärästi eroon.

Vierailija
7/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle olen antanut kaiken kodissa tarvittavan perustarpeiston. Siis astiat, keittiövehkeet, sängyt jne.. Ja maksanut takuuvuokran.

Vierailija
8/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvun matkasauvan annoin matkoille turvaksi.

Vierailija
9/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri kuopuksen muutto meneillään ja "kaikki" on hälle hankittu, niin esikoisellekin muutama vuosi sitten, kun muutti opiskelujen alettua toisaalle.

Vierailija
10/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin ruokakaupassa yhdessä, sain mukaan paljon, esim. liinavaatteita, kaikki omat tavarani tietty, sohvan, siivoustarvikkeet hommattiin, iskä puolestaan sai ostaa pesukoneen, asunto oli vaarilta vuokrattu

Vierailija
11/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin ruokakaupassa yhdessä, sain mukaan paljon, esim. liinavaatteita, kaikki omat tavarani tietty, sohvan, siivoustarvikkeet hommattiin, iskä puolestaan sai ostaa pesukoneen, asunto oli vaarilta vuokrattu

Ja ikeassakin taidettiin käydä kun minulle astiatkin hommattiin, tosin sain niitä myös sukulaisilta

Vierailija
12/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset alapeukuttaa sitä, jos jotkut antaa paljon rahaa/tavaraa nuorelle? Kai omia lapsiaan saa auttaa? Vai pitäiskö ne rahat hillota johonkin sijoitusrahastoon tai ostaa kenties uusi polkupyörä?

Vierailija
13/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hankittu mitään. Kotoa löytyi kaikki mitä tarvitsi.

Vierailija
14/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa lähti lapsen mukaan piano, työpöytä ja tuoli ja yksi valaisin. Uuteen kotiin hankittiin kirjahylly, sänky, pari valaisinta ja neljän hengen ruokailuryhmä. Sitten tietenkin astioita ja ruuanlaittovälineitä ja siivousvälineitä. Lisäksi pesutorni.

Monet tuntuivat tuosta pesutornista närkästyvän, mutta se on edelleen käytössä nyt seitsemän vuoden ja kahden muuton jälkeen. Ostettiin sen kokoinen, että sillä pärjää pitkään ja nyt sillä pestään vauvapyykkejä.

Vierailija
15/24 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaljasalkkua

Vierailija
16/24 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset alapeukuttaa sitä, jos jotkut antaa paljon rahaa/tavaraa nuorelle? Kai omia lapsiaan saa auttaa? Vai pitäiskö ne rahat hillota johonkin sijoitusrahastoon tai ostaa kenties uusi polkupyörä?

Koska palstalla on "äitejä" jotka ensinnäkin potkaisevat lapsensa ulos ovesta heti 18v päivänä ja toiseksi heitä joiden periaate ja mantra on "kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat" ts lasta ei auteta eikä tueta, pitää "kärsiä" ja olla vain se ylähuuli näkkärin päällä ja elää hyvin askeettisesti ja vaikka tyhjässä asunnossa (mieluiten mahd monen muun kanssa, koska yksin asuva on lellikermaperä) kunnes saa itse hankittua huonekalut ja tarpeistot vuosien kuluessa.

Noista aineksista on täällä useimmat mammat veistetty.

T. 20v palstakokemuksen havaintoja (ja itse toiminut/toimin aivan päinvastoin)

Vierailija
17/24 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sohvan ja ruokapöydän tuoleineen. 

Vierailija
18/24 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varaa on, niin ostaa huonekalut, keittiö tarvikkeet, siivousvälineet. Tilaa vaikka ikeasta suoraan kotiin kaiken mitä tarvitsee.

Vierailija
19/24 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa niiden lastenne olla RAUHASSA.  Tekee pahaa lukea tuollaisia aloituksia.

Vierailija
20/24 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken siitä asunnosta alkaen. Mukavampi opiskella, kun ei ole huolta vuokranmaksusta ja tietää, että koti on pysyvä. Tätä kutsutaan verosuunnitteluksi. Miksi odottaa kuolemaansa asti, että antaa lapselle varallisuutta, sen voi tehdä jo lapsen ollessa 19v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi