Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on rinnassa, kainalon luona, patti. =(

Vierailija
09.04.2007 |

Huomasin sen torstaina, kun imetin kuopusta 3kk. Ihan selkeä, kova patti :( Ja se ei siinä ole ennen ollut. Eka aattelin, että se on vaan maitorauhanen tms. mutta kun se ei ole hävinnyt!!!!

Otetaanko mua, 26v, vakavasti, jos menen tk:hon sanomaan, että epäilen kasvainta? Vai voiko tosiaan tuo patti johtua imetyksestä?

Tukea kaipaan. Kamala viikonloppu ollut, kun on epätietoisuudessa ja pelkää :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että patti on hyvänlaatuinen.

Vierailija
2/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet heti tiistaina lääkärille näyttämään pattia. Siitä otetaan varmaan pikimmiten ohutneulanäyte, joka lähetetään patologille. Yritä pitää itsesi nyt kasassa, et voi tietää, mitä se on, joten keskity nyt vain kiirehtimään käytännön asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tutkii, ja sitten sä saat ajan ultraan, jos ultrassa ilmenee jotain outoa, niin sitten otetaan se ohutneulanäyte.

Vierailija
4/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän väliä noita tukkeumia jotka eivät hävinneet välttämättä moneen päivään..

Vierailija
5/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ultrattiin ja oli vaan joku maitorauhanen tms, ei kuitenkaan mulla tulehtunut

Vierailija
6/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista vastauksista.

Menen tiistaina heti päivystykseen ja jos ei sinne oteta niin yksityiselle, niin paljon tämä vaivaa..

Äitini kanssa puhuin ja kuulin, ettei meidän suvussa ole kellään naisella ollut rintasyöpää, eikö ole aika positiivista? Eikös rintasyöpä kulje suvussa? Olen myös imettänyt kaksi lasta yli vuoden, tämä nyt kolmas. Eiös imetyskin suojaa syövältä?!

Mutta huolettaa silti.

Lisään vielä, että patti ei tunnu kun tutkin seisaaltaan vaan ainoastaan makuuasennossa sen tunnen ja sillloin kun maito ei ole noussut rintaan.

Ap

Vierailija
7/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene suoraan vaan yksityiselle

Vierailija
8/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi puolesta voit olla kohtuullisen rauhallisin mielin kyllä

Vierailija
9/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 29v ja olen ollut monien pattien takia tutkimuksissa. Myös siis ohutneulanäytteessä. meillä on suvussa paljon rintasyöpää ja äidin serkku kuoli siihen alle kolmikymppisenä. nyt minulla on kainalon luona taas yksi patti ja kutittaa siitä kohdasta. sen tunteen hyvin ja on irrallinen kova patti. eli taas noin neljännen kerran tutkimuksiin. aiemmin löytyneet ovat hävinneet imetysten jälkeen kokonaan ja olivat hyvälaatuisia kasvaimia. tekisi jo mieli poistattaa koko rinnat, kun niistä saa vain päänvaivaa.

joten koita olla murehtimatta. minulla on imetysten aikaan ollyt paljonkin niitä patteja. hormoonit aiheuttavat varmasti niitä ja suurentaa myös normaaleja rintarauhasia.

Vierailija
10/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin myös patin rinnastani nyt imetysaikana, kävin lääkärissä ja sain lähetteen mammografiaan + ultraan. Nyt patti on hävinnyt ja tutkimukset ensi viikolla...

Vierailija
11/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes missään käynyt silloin näyttämässä kun ajattelin automaattisesti sen liittyvän tuohon imettämiseen, niinkuin liittyikin. Mutta, toki jos olet huolissasi, mene ihmeessä lääkäriin oman mielenterveyden vuoksi.

Vierailija
12/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ois ollut ihan rauhallisin mielin näitten pattien suhteen, nyt kuulee koko ajan jostakin mediasta kuinka paljon syöpää on jne.. Sitä alkaa pelkäämään ihan tosissaan..

Kuinka kauan kestää, ennen kuin tulokset ohutneulanäytteestä tulee?

Käydäänkö eka mammografiassa?

Ap

Vierailija
13/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisenä pitää aloittaa mammografiat? Minkä ikäisillä todetaan rintasyöpää eniten?

ap taas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän