Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anona kehtaat varmaan kertoa: kuinka tarkka olet käsiesi pesemisestä?

Vierailija
03.01.2024 |

Voit myös perustella kantasi...

Itse olen sitä mieltä, että elimistön puolustusjärjestelmällä pitää olla töitä, joten pesen käsiäni vain silloin kun teen ruokaa perheen ulkopuolisille. Heillä kun on liiallisen hygienian takia huono vastustuskyky. Itse olen hyvin harvoin sairaana. Silloinkin vain siksi, että en kehtaa paljastua "syylliseksi" mihinkään epidemiaan. Työpaikalla yms vain teeskentelen peseväni käteni. Olen suurperheen äiti.

Kuinka usein peset kätesi?

Vaihtoehdot

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Ano. Hänen viimeaikaiset lausuntonsa ovat olleet todella heikkolaatuisia.

Vierailija
2/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes joka vessakäynnin jälkeen. Enkä ole jatkuvasti kipeenä kuten kaikki ylihygget.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin näkee yhdenkään naisen pesevän kunnolla käsiään, saippuaa ei hierota käsiin kuin ehkä sekunnin tai sitten sitä ei käytetä ollenkaan. Miesten tottumuksista en tiedä, mutta epäilen, että pesevät vielä naisiakin huonommin.

Itse pesen kädet HUOLELLISESTI myös keskellä yötä yksin kotona wc-käynnin jälkeen. Olen todella harvoin kipeä ja mahatauteja en sairasta koskaan. Parhaan vastustuskyvyn saa altistumalla maaperän bakteereille, ei ihmisten ulosteperäisille taudinaiheuttajille.

Käsienpesu on ennen kaikkea huomaavaisuutta muita kohtaan, itse saat vapaasti pyöriä omissa paskoissasi, mutta älä tuo niitä muiden ruokaostoksiin ja noutoruokailun ottimiin. Olet itsekäs ja oksettava.

Vierailija
4/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käteni joka kerta, kun olen koskenut johonkin, johon jonkun saastaiset tahmanäpit ovat potentiaalisesti koskeneet. Olen kerran vuodessa tai harvemmin sairaana, koska osaan pitää huolta hygieniasta.

Vierailija
5/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän välillä pesemättä saippualla kotona pissaamisen jälkeen. En yleensä pese käsiäni ennen ruoanlaittoa jos teen vain itselleni ruokaa. Mutta esim. aina kun tulen kotiin pesen kädet äärimmäisen tarkkaan, kiva ois välttyä flunssilta. En ole ollut kipeänä 3 vuoteen.

Vierailija
6/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tarkka.

t. hoitaja

Vierailija
7/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet idiootti.

Minä en "noudata suosituksia", vaan peseydyn, koska olen mieluummin puhdas kuin paskainen. Ja tuo, että yksilö muka on sitten vastustuskykyisempi, kun on likainen, on pelkkää puppua eikä perustu tieteellisiin tutkimuksiin. Esimerkiksi eläimille lapsuudessa altistuminen voi vähentää allergioita ja parantaa vastustuskykyä, mutta se ei tarkoita, että on ok kaivella persettä ja kätellä muita.

Sitä paitsi immuunipuolustukseltaan heikkoja ei varmaan juuri lohduta, että sinä pysyt terveenä, vaikka levität pöpöjä muille. 

Vuosia sitten jollain ruotsinlaivalla oli noroepidemia, jonka lähteeksi paljastui miesten vessa. Sieltä pesemättömistä käsistä levisi virus pikkulapsiin, vanhuksiin, raskaana oleviin naisiin. Osa sairastuneista joutui sairaalaan. Infektio voi olla jopa kohtalokas. Laivan desinfiointikin on kallista lystiä. 

Sinun kaltaisillasi ihmisillä on varmaan joku persoonallisuushäiriö. 

Vierailija
8/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä aloituksia on silloin tällöin. Ilmeisesti nämä kpäät uskovat, että muutkin ovat samanlaisia arjen terroristeja, jotka eivät välitä muiden terveydestä ja turvallisuudesta. Ja hygieeniset ihmiset ovat tyhmiä lampaita, jotka sokeina tottelevat turhia suosituksia. Vastenmielinen ihmistyyppi. 

Vierailija
9/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.puhti.fi/tietopaketit/immuniteetti-eli-vastustuskyky/

Tuolta voi ap ja muut sottapytyt käydä lukemassa, miten immuniteettia oikeasti voi parantaa. Keinoja ovat mm. hyvä ravinto, joka pitää suoliston mikrobit kunnossa, stressin välttäminen, liikunta, jne. Luonnossa liikkuminen lapsena edistää immuniteetin kehittymistä. 

Ap voi vapaasti etsiä tähän lähteitä, jotka todistavat, että käsien pesimistä välttämisellä on positiivisia terveysvaikutuksia.

Vierailija
10/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä suositukset sanovat, mutta mä pesen kädet AINA

- kotiin tullessa

- vessakäynnin yhteydessä

- ruuanlaittoon ryhtyessä

- syömään käydessä

- jos ne muuten likaantuvat/koen tarpeelliseksi

Vierailija
11/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsihygienia on itsestäänselvyys ja käy ihan automaattisesti niin töissä kuin vapaallakin. 

Välinehuoltaja

Vierailija
12/12 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä suositukset sanovat, mutta mä pesen kädet AINA

- kotiin tullessa

- vessakäynnin yhteydessä

- ruuanlaittoon ryhtyessä

- syömään käydessä

- jos ne muuten likaantuvat/koen tarpeelliseksi

Juuri näin. Suosituksia tarvitaan, koska on AP:n kaltaisia saastaisia sottapyttyjä, jotka eivät osaa luonnostaan näitä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan