Ihana tuo dokumentti pmmp - ei enää ikinä. Ihan itketti.
Oli kyllä todella koskettava dokumentti. Hienoa, että avaavat rehellisesti tuota aikaa kun olivat nuoria.
Ei ole ollut helppo tie mutta näen kyllä kaksi upeaa vahva naista heissä. Arvostan.
Kommentit (219)
Kinnunen uskoo yhtyeellä itsellään olleen huomattavasti sananvaltaa siihen, minkälainen mielikuva bändistä syntyi aluksi esimerkiksi seksiaiheisella esikoissinglellä Rusketusraidat ja hyvin provosoivalla levynkannella.
Historian käsittelyssä ratsastetaan mielestäni kaksilla rattailla, koska siitä unohtuu tuo toinen puoli. Tussusensibiliteetti-sanalla olen viitannut nimenomaan esikoislevyn aikaiseen bändin brändäykseen, jossa on ollut mukana seksillä myymisen idea. En osaa pitää silloista sanavalintaani kyseenalaisena levyarvioissa edelleenkään, Kinnunen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
olihan pmmp melkoista herutusta ja kiusoittelua
itse loivat imagonsa ja nyt keski-ikäisenä uhriudutaan
Hassua, en mä vaan naisena kokenut tuota aikoinaan herutteluna, vaan ennemminkin kapinana tai hauskanpitona.
Kannattaa etsiä oman elämänsä sankaria itsestään, eikä jostain vesipäistä :D
Siis sä oot heti tussu, jos nuorena naisena haaveilet seksistä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, en mä vaan naisena kokenut tuota aikoinaan herutteluna, vaan ennemminkin kapinana tai hauskanpitona.
nyt koet sen herutteluna kun "ajat muuttuneet"
aika naurettavaa uhriutua jostain 20 vuotta vanhasta sanasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt koet sen herutteluna kun "ajat muuttuneet"
En koe vieläkään.
Mietin tässä, että olen tainnut katsoa noista mainituista aikoinaan tuon Hyppönen ja Enbuske haastattelun ainakin. Monikohan katsojista piti sitä silloin loukkaavana, kun itse ainakin muistan tulkinneeni koko jutun lähinnä typeränä huumorina ja läpänheittona, jota ei kannata ottaa millään tasolla vakavasti, enkä lainkaan ymmärtänyt, että ne jutut saattoi oikeasti loukata/tai olleet tarkoitettuja loukkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan en ymmärrä mikä siinä Sannan ja Pinjan laulussa oli niin pahaa? Minusta näytti, että sanoittivat laulua uudestaan itseensä sopivaksi. Siis toinen lauloi omista raskausarvistaan ja toinen omasta syömisestään. Ei se vitsailu kohdistunut Miraan ja Paulaan.
Mäkin odotin jotain kamalaa näiden juttujen perusteella. Ihan oli huumoria.
SK: Paula Vesala avautuu mielenterveysongelmistaan ambulanssi kiidätti suljetulle osastolle: lopetti lääkityksen, kun rahat eivät riittäneet
Päädyin lopulta ambulanssilla suljetulle osastolle. Olin siellä vajaan kuukauden, Vesala kertoo Suomen Kuvalehden haastattelussa.
no nyt ymmärrän...
Vierailija kirjoitti:
on se niin raskasta näillä miljonääreillä
ja korona vei keikat ja rahat
Koronarajoituksista älähtänyt Paula Vesala takoi jättitulot
Yksi eniten kulttuurialan ahdingosta ääntä pitäneistä on muusikko Paula Vesala. Vesalan omassa tilipussissa korona ei näkynyt. Vuonna 2020 Vesala kuittasi ansiotuloja 234281 euroa ja pääomatuloja 11448 euroa eli yhteensä 245729.
Vuonna 2019 Vesala tahkosi ansiotuloja huimat 257626 euroa.
Paulahan älähti muiden alalla olevien puolesta. Haastattelussa sanoi, ettei hänellä itsellään ole hätää, vaan muiden takia pitää asiasta meteliä tms.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä, että olen tainnut katsoa noista mainituista aikoinaan tuon Hyppönen ja Enbuske haastattelun ainakin. Monikohan katsojista piti sitä silloin loukkaavana, kun itse ainakin muistan tulkinneeni koko jutun lähinnä typeränä huumorina ja läpänheittona, jota ei kannata ottaa millään tasolla vakavasti, enkä lainkaan ymmärtänyt, että ne jutut saattoi oikeasti loukata/tai olleet tarkoitettuja loukkaamaan.
ei ne loukannukaan mutta kun nykyaikana pitää kaikesta päästä uhriutumaan ja syyttämään miehiä
Vierailija kirjoitti:
monet vihaavat upeaa PMMP : tä koska nämä kertoivat totuuden joku raja biisillään
kaikki jotka hakkaavat kumppaniaan lopputtomiin on oikeus tappaa ja se on totuus
"https://www.youtube.com/watch?v=_KvM_l1Z1UY
Myös väkivaltaiset naiset joita on vähintään yhtä paljon kuin miehiä?
eli dokumentin tärkein aihe on se että heidän muusikkia on arvosteltu, olisi pitänyt vain kehua ja mielistellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntui silloin että tämä liittyi jotenkin Raptorin Oi Beibi- biisiin, oli ikään kuin naisnäkökulma aiheeseen.
On mahfollista, että PMMP väärinymmärrettiin Suomessa vähän kuin Suomen t.A.T.u :ksi. Ja sehän duo esitti jotain tyttörakkausteemoja kouluouvut päällä. Siihen aikaan monilla miehillä oli lesboihin jotenkin fetissimäinen suhtautuminen. Tumputelleet liikaa elokuvien ääressä, todellisuudentaju hämärtyi kun tytöt lauloivat housujen ja paitojen heittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on se niin raskasta näillä miljonääreillä
ja korona vei keikat ja rahat
Koronarajoituksista älähtänyt Paula Vesala takoi jättitulot
Yksi eniten kulttuurialan ahdingosta ääntä pitäneistä on muusikko Paula Vesala. Vesalan omassa tilipussissa korona ei näkynyt. Vuonna 2020 Vesala kuittasi ansiotuloja 234281 euroa ja pääomatuloja 11448 euroa eli yhteensä 245729.
Vuonna 2019 Vesala tahkosi ansiotuloja huimat 257626 euroa.
Paulahan älähti muiden alalla olevien puolesta. Haastattelussa sanoi, ettei hänellä itsellään ole hätää, vaan muiden takia pitää asiasta meteliä tms.
Eikös hän kuitenkin hakenut ja saanut itselleen koronatukea 100.000e "ansionmenetyksiin"?
Vierailija kirjoitti:
Kinnunen uskoo yhtyeellä itsellään olleen huomattavasti sananvaltaa siihen, minkälainen mielikuva bändistä syntyi aluksi esimerkiksi seksiaiheisella esikoissinglellä Rusketusraidat ja hyvin provosoivalla levynkannella.
Provosoiva levynkansi? Miesrokkarit posaaranneet vastaavalla tavalla iät kaiket. Enemmän se ekan levyn kansi lainaa jostain punk-poseerauksista. Ei siinä mitään seksi-viittauksia ole.
Spice Girlseillähän ei ollut yhtään hyvää biisiä. Olivat vaan sellainen levy-yhtiön tuote.