Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana tuo dokumentti pmmp - ei enää ikinä. Ihan itketti.

Vierailija
06.09.2025 |

Oli kyllä todella koskettava dokumentti. Hienoa, että avaavat rehellisesti tuota aikaa kun olivat nuoria.

Ei ole ollut helppo tie mutta näen kyllä kaksi upeaa vahva naista heissä. Arvostan. 

Kommentit (219)

Vierailija
161/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi epäselväksi mitä Paula tarkoitti avunhuudoillaan. Ja mistä ajasta puhui? Hän kertoi, että luuli olleensa hiljaa, mutta oli myöhemmin tajunnut huutaneensa apua. Tarkoittiko lapsuudessaan/nuoruudessaan kirjoittamiaan tekstejä, kun lapsuudenkodissaan lapset olivat hänen sanojaan lainaten heitteillä, vai tarkoittiko avioliittoaan? Vai setämiesten vähättelevä asennetta?

Vierailija
162/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta heidän kiertue-elämänsä oli ahdistavaa. Dokata bussissa hikisten äijien kanssa, kaljaa, lonkeroa ja tupakkaa. En kyllä yhtään kadehdi. Ja pummia joltain narkilta hänen masennuslääkkeensä, reseptilääkkeet!

Se miten heitä on kohdeltu on johtunut myös siitä, etteivät he ole laittaneet niitä rajoja itse. Haastattelussa olisi ihan hyvin voinut haistatella takaisin niille punkerosedille. Ei se suosio olisi siitä vähentynyt, päinvastoin.

Mutta että häpesin Hyppöstä ja Enbuskea ja sitä kolmatta läskiä, jonka nimeä en muista. Ja sitä neljättä aamutv:n (?)  haastattelijasetää. On ne olleet ihan luusereita. Ovatko vieläkin?

Valikoituivatko Paula ja Mira setämiehien uhreiksi taustojensa takia? Paula oli isätön jo ennen syntymäänsä, ja Mira sen pervon musamaikan uhri. Rikolliset haistaa aina sopivat uhrit.

Yksi pervo setämieshän vastasi Paulan miksi teet tätä kysymykseen, että kaikillehan hän tekee näin tms. ja musamaikallakin taisi olla monta uhria. Varmaankin nuo ahdistelijat ovat hakeutuneet ahdistelun mahdollistavaan asemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi mitä Paula tarkoitti avunhuudoillaan. Ja mistä ajasta puhui? Hän kertoi, että luuli olleensa hiljaa, mutta oli myöhemmin tajunnut huutaneensa apua. Tarkoittiko lapsuudessaan/nuoruudessaan kirjoittamiaan tekstejä, kun lapsuudenkodissaan lapset olivat hänen sanojaan lainaten heitteillä, vai tarkoittiko avioliittoaan? Vai setämiesten vähättelevä asennetta?

Eikö hän sanonut, että rikos ei ole vanhentunut? Vai liittyikö se johonkin muuhun? Oletan, ettei tarkemmin halunnut kertoa, varmaan ei halua viedä asiaa eteenpäin. Jos kyseessä on rikos, josta syyttäjä voi nostaa syytteen riippumatta uhrin tahdosta ja Paula ei halua niin käyvän?

Vierailija
164/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseensä täynnä olevia narskuja.

No haloo, niin se tuossa ammatissa pitää ollakin. Ei sinne lavalle kukaan ujo kampea itseänsä.

Paula ja Mira ovat molemmat kutsuneet itseään ujoksi. :D Ovat myös kertoneet epävarmuuksistaan julkisesti ja narsistihan ei heikkouksiaan myönnä.. 

Vierailija
165/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana dokumentti

Vierailija
166/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hän sanonut, että rikos ei ole vanhentunut? Vai liittyikö se johonkin muuhun? Oletan, ettei tarkemmin halunnut kertoa, varmaan ei halua viedä asiaa eteenpäin. Jos kyseessä on rikos, josta syyttäjä voi nostaa syytteen riippumatta uhrin tahdosta ja Paula ei halua niin käyvän?

Totta, katsoin tuon kohdan uudestaan, ja mainitsi tosiaan rikoksen, joka ei ole vanhentunut. Eli avunhuuto tarkoitti konkreettista huutoa, ja joku oli tullut väliin. 

Vierailija
167/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin taiteeseen tulee tuputuksen ja käännyttämisen energiaa ja asiat alkaa toistaa itseään. 

Tuputus ja käännytys kannattaakin leipoa osaksi bändin ideaa jo alkuvaiheessa. (esim. DEVO)

Vierailija
168/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin dokumentin tulemista ylelle, mutta yllättäen en jaksanutkaan kovin pitkälle. Paljon sitä samaa puolivillaista hössäämistä ja epä-älyllisyyttä, kuin aikoinaankin. Ehkä ei vaan sovi minulle. Yritän myöhemmin uudestaan.

Vierailija
169/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohvisten Sanna ja Pinja (jos muistan nimet oikein?). Ihan totaalisen oksettavaa toimintaa ko. dokkarissa nähdyllä videolla. Hyi helvetti.

Kunnon kiusaaja tyttöjä! Mietin missä olen heidät joskus nähnyt.

Pidin ennen Sohvikset ohjelmasta mutta mitä pidempään sitä seurasi niin tajusi, että kiusaajiahan suurin osa noista siellä on ja kommentit on suuremmaksi osaksi pelkkää v*ttuilua. Arvostellaan hyvin ilkeinkin sanankääntein ohjelmissa näkyviä ihmisiä esim. asioista joille he eivät voi mitään: ulkonäkö, puheääni jne.

Vierailija
170/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan lienee tämä Popstars tuotannossa ollut mies, joka osallistujia oli ahdistellut? Toivottavasti löytää edestään vielä sen mitä on menneisyydessä tehnyt.

Vierailija
171/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paulan poskipäät näyttivät kovin siltä, että onko hänkin iän myötä sortunut täyteaineisiin?

Ihan samoin kävi mielessä, että ei naisilla vanhemmiten yleensä kasva poskipäät ja ylähuuli.

Vierailija
172/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätöntä miten paljon pmmp naisia on seksualisoitu, tämä on itselläni mennyt täysin ohi, kun olin itse n. 15-vuotias rusketusraidat-aikoihin. Jopa itse sen ikäisenä tajusin, että he ovat ESIINTYJIÄ ja rusketusraidoissa nämä vihjailevat sanoitukset on HUUMORIA ja TARKOITUKSELLA provosointia. Eivätkä he koskaan edes pukeutuneet erityisen huomiota herättävän paljastavasti. Siitä sen huomaa, että ei ole väliä mitä laitat päällesi niin lokaa saat silti vain olemalla nuori nainen. 

Ja muutenkin, miksi naisartistit aina saavat kuraa niskaan siitä, jos joku muu tekee heille biisejä? Miksei tätä nosteta miesartistien kohdalla koskaan tikun nokkaan? Ei kaikki miesartistit tee omia kappaleitaan. Paula ja Mira ovat sitä paitsi aina osallistuneet omien biisiensä tekoon, ainakin sanoituksiin. Ja myöhemmin Paula onkin keskittynyt enemmänkin säveltämiseen.

Vierailija
173/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula tuntuu olevan nykyään joka toisessa suomalaisessa elokuvassa mitä tv:ssä näytetään.

Vierailija
174/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan se nuoruus oli itsellänikin. Limaisten setämiesten väistelyä ja mukahauskoille jutuille "nauramista". Kyllä tuli ahdistavia muistoja pintaan. N43

Vierailija
175/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan en ymmärrä mikä siinä Sannan ja Pinjan laulussa oli niin pahaa? Minusta näytti, että sanoittivat laulua uudestaan itseensä sopivaksi. Siis toinen lauloi omista raskausarvistaan ja toinen omasta syömisestään. Ei se vitsailu kohdistunut Miraan ja Paulaan. 

Vierailija
176/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levy-yhtiön sedät tiesi sitten aika vähän. Värkätessään Suomen spicegirlsiä valitsivat oikein vain 1/3 naisartisteista. Vain Gimmelin Jennistä tuli tähti. Sitten nämä 2 rääväsuuta, jotka ei olleet ehkä tarpeeksi nättejä tyttöbändiin setien mielestä, tai mikä nyt ikinä olikaan syynä (lauluääni se ei ollut, koska sitä ei ollut kuin Jennillä), perustaa altavastaajina itse bändin ja tekevät/teettävät itse musaa. Ja saavat aivan hurjasti menestystä ja pitkän uran. Siis aivan mahtava tarina.

Vierailija
177/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se niin raskasta näillä miljonääreillä

ja korona vei keikat ja rahat

Koronarajoituksista älähtänyt Paula Vesala takoi jättitulot

Yksi eniten kulttuurialan ahdingosta ääntä pitäneistä on muusikko Paula Vesala. Vesalan omassa tilipussissa korona ei näkynyt. Vuonna 2020 Vesala kuittasi ansiotuloja 234281 euroa ja pääomatuloja 11448 euroa eli yhteensä 245729.

Vuonna 2019 Vesala tahkosi ansiotuloja huimat 257626 euroa.

Vierailija
178/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin aina, että PMMP olisi tehnyt lisää yhtä iloista ja riehakasta musiikkia kuin Rusketusraidat. Sedät olisi saaneet kiusata enemmänkin, jos se inspiroi tuon laulun. "Helvetin hyvin menee". Hävinneet juuri laulukilpailun ja tippuneet pois unelmabändistä. Tuo eka huutohan oli suoranaista kettuilua sedille.

Vierailija
179/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levy-yhtiön sedät tiesi sitten aika vähän. Värkätessään Suomen spicegirlsiä valitsivat oikein vain 1/3 naisartisteista. Vain Gimmelin Jennistä tuli tähti. Sitten nämä 2 rääväsuuta, jotka ei olleet ehkä tarpeeksi nättejä tyttöbändiin setien mielestä, tai mikä nyt ikinä olikaan syynä (lauluääni se ei ollut, koska sitä ei ollut kuin Jennillä), perustaa altavastaajina itse bändin ja tekevät/teettävät itse musaa. Ja saavat aivan hurjasti menestystä ja pitkän uran. Siis aivan mahtava tarina.

Muistan sen popstarsin, olin pettynyt että Mira ja Paula eivät päässeet Gimmeliin. Toivoin siis että kaikki 5 olisi valittu.

Vierailija
180/219 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olihan pmmp melkoista herutusta ja kiusoittelua

itse loivat imagonsa ja nyt keski-ikäisenä uhriudutaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi