Rehellisesti: Miten suhtaudutte maailmantilanteeseen?
Vielä 10 vuotta sitten kaikki oli niin paljon paremmin maailmassa. Ainakin Suomen kannalta.
Kommentit (67)
Totuttiin liian hyvään. Mulla ainakin on huijattu olo. Kunpa joku painas punasta nappia ja posauttas koko planeetan paskaks.
Maailmantilanne on aika vaappuva. Asiat voivat muuttua nopeastikin. Parantuvat ja taas pahentuvat. Yllätyksiin kannattaa varautua joka aamu, kun uutisotsikot vilkaisee.
Näin jatkuu, kunnes pahuus lopulta pääsee irti ihan kunnolla. Sitten Jeesus palaa ja pelastetuilla on kaikki asiat ikuisesti hyvin. Kyllä tämä loppuaika tästä nyt sitten jo menee. Hyvin lyhyt on varmasti enää jäljellä oleva paha maailmanaika.
En kyllä kuulu niihin, jotka uskovat Jeesuksen paluuseen tänä syksynä. Itse veikkaan, että ehkä noin 5-10 vuoden aikajanalla saattaisi jo alkaa uusi aika, jossa Jeesus hallitsee. Törmäsin juttuun, jonka mukaan juutalainen kalenteri ja ajanlasku olisi jäljessä n. 210 vuotta. Jos näin oikeasti on, niin siinä tapauksessa uusi vuosituhat alkaa jo 5 vuoden sisällä.
En minä pelkää sodan syttymistä. Kun Ukrainaan hyökättiin, silloin pelkäsin hetken ja selvitin asioita. Pommisuoja on suoraan asuntoni lattian alla. Mutta en usko, että sellaiseen tulee tarvetta mennä. Kun se viimeinen maailmansota syttyy, se on niin lyhyt ja tuhoisa, ettei suojat auta.
Tärkeämpi on laittaa asiat kuntoon Kaikkivaltiaan Jumalan kanssa, että kuolematon sielu pääsee turvaan iankaikkisesti.
Sodista, laskusuhdanteista, epidemioista ja nälkävuosista on vaihtelevalla menestyksellä kuitenkin aina selvitty. Ne ovat osa lajimme jokapäiväistä eloa.
Sen sijaan ihmiskunnan kujanjuoksu on lopussa kun olemme turmelleet ympäristön, hävittäneet enimmän osan muista selkärankaisista ja tehneet kerran niin paratiisillisesta planeetasta asuinkelvottoman. Ei siihen kauan nykytahdilla mene.
Miksi olet kiinnostunut minun mirlipiteestä? Mitä sillä on väliä?
Vierailija kirjoitti:
Maailmantilanne on aika vaappuva. Asiat voivat muuttua nopeastikin. Parantuvat ja taas pahentuvat. Yllätyksiin kannattaa varautua joka aamu, kun uutisotsikot vilkaisee.
Näin jatkuu, kunnes pahuus lopulta pääsee irti ihan kunnolla. Sitten Jeesus palaa ja pelastetuilla on kaikki asiat ikuisesti hyvin. Kyllä tämä loppuaika tästä nyt sitten jo menee. Hyvin lyhyt on varmasti enää jäljellä oleva paha maailmanaika.
En kyllä kuulu niihin, jotka uskovat Jeesuksen paluuseen tänä syksynä. Itse veikkaan, että ehkä noin 5-10 vuoden aikajanalla saattaisi jo alkaa uusi aika, jossa Jeesus hallitsee. Törmäsin juttuun, jonka mukaan juutalainen kalenteri ja ajanlasku olisi jäljessä n. 210 vuotta. Jos näin oikeasti on, niin siinä tapauksessa uusi vuosituhat alkaa jo 5 vuoden sisällä.
Jos elämästä erkaantumisella eli kansankielisesti kuolemisella tarkoitetaan sitä, että "on kaikki asiat ikuisesti hyvin", niin olen samaa mieltä kanssasi. Muussa tapauksessa säälin sinua harhaisuutesi takia.
Sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet elää 80-90-vuotiaaksi hyvällä tuurilla. Vai ajattelitko hoitaa homman ennenaikaisesti maaliin?