Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti: Miten suhtaudutte maailmantilanteeseen?

Vierailija
06.09.2025 |

Vielä 10 vuotta sitten kaikki oli niin paljon paremmin maailmassa. Ainakin Suomen kannalta. 

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas maailmansota on tulossa, etupiirejä jaetaan jo. 

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011474104.html

Suomi totta kai kuuluu samaan porukkaan, vaikka miten Stubb kävisi nuolemaasa Trumpia golfkentällä. Meillä on pitkä yhteinen raja, kyllä Suomi naapuria kiinnostaa. 

Vierailija
42/67 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hällä väliä. Jos jotain sattuu niin ei minun murehtiminen sitä olisi estänyt. Miksi murehtia asioista joille ei voi yhtikäs mitään?

Minä olen onnekseni kuusikymppinen. Minulla ei muutenkaan olisi enää pitkää aikaa ollut elää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa vastustaa ylikansallista oligarkiaa on kääntyminen Herran puoleen nöyrällä sydämellä.

Vierailija
44/67 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa tapa vastustaa ylikansallista oligarkiaa on kääntyminen Herran puoleen nöyrällä sydämellä.

Tällaista ei-uskovaiselle menevät tuollaiset jutut yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Haukotuttaa vaan. 

Vierailija
45/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varautua, mutta en oikein osaa. 

Vierailija
46/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet on pilanneet kaiken. niitä on liikaa.

Vierailija
47/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi totta kai kuuluu samaan porukkaan, vaikka miten Stubb kävisi nuolemaasa Trumpia golfkentällä. Meillä on pitkä yhteinen raja, kyllä Suomi naapuria kiinnostaa. 

Kolmas maailmansota on peruttu.

Trumpin Intia uhittelulla oli toivotusta täysin päinvastainen vaikutus. Se ajoi Intian Kiinan ja Venäjän syliin. Koska tämä blokki on reaalitaloudeltaan kolme kertaa jenkkilän kokoinen, Trump päätti, ettei länsimaat voi enää voittaa ja suuntasi katseensa takapihallensa eli Eteläamerikkaan.

Vierailija
48/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa. Ja mun mielestä hu*raus on aika pieni synti kun katsoo tätä kaikkea sotaa ja sortoa, mikä ei ketään kuitenkaan haittaa jostain syystä.

Vierailija
49/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, koska kenelläkään ei ole siinä mitään voitettavaa. 

Vierailija
50/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtu mitä tapahtu, minulla yksittäisellä ihmisenä siihen ei ole kauheasti vaikutusvaltaa.

Vierailija
51/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi varautua, mutta en oikein osaa. 

En mä ainakaan jaksa varautua. Todennäköisyys on muutenkin olematon.

Vierailija
52/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En murehdi asioista mitkä ei vaikuta suoraan minuun eikä ole minun vaikutusvallan alaisuudessa

Vierailija
53/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa. Ja mun mielestä hu*raus on aika pieni synti kun katsoo tätä kaikkea sotaa ja sortoa, mikä ei ketään kuitenkaan haittaa jostain syystä.

Miksi puhut "tästä kaikesta sodasta ja sorrosta", ihan kuin sitä olisi joka puolella manteretta? Itä-Ukrainassa soditaan ja sorretaan, ei muualla Euroopassa. Koittakaa hyvät ihmiset pitää suhteellisuudentajunne reilassa.

Vierailija
54/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli ennen ja nyt on nyt, ei se siitä itkemällä miksikään muutu. 

Vierailija
55/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksumuurin takana ( IL ) oli uutinen että puolet amerikkalaisista uskoo, että maailmanloppu tulee pian?

Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
56/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut "tästä kaikesta sodasta ja sorrosta", ihan kuin sitä olisi joka puolella manteretta? Itä-Ukrainassa soditaan ja sorretaan, ei muualla Euroopassa. Koittakaa hyvät ihmiset pitää suhteellisuudentajunne reilassa.

Kyllä sitä sattuu ihan joka puolella koko ajan kun lukee vähän historiaa. Jos luet mediaa, niin paljonko siellä on ylipäätään positiivisia aiheita?

Vierailija
57/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä sattuu ihan joka puolella koko ajan kun lukee vähän historiaa. Jos luet mediaa, niin paljonko siellä on ylipäätään positiivisia aiheita?

Historia on mennyttä, se ei liity nykypäivään? Haloo? Ja uutistoimistot suoltavat negaa koska sillä saa huomiota, ja huomiosta uutistoimistot elävät. Ja koska ihminen ei biologisena olentona ole vieläkään laskeutunut savannipuusta betoniviidakkoon, luemme alitajuisesti paljon herkemmin negatiivisia kuin positiivisia uutisia. Kierre on valmis.

Vierailija
58/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua ahdistaa se, että jos sota syttyy, en tiedä, mitä käytännössä pitää tehdä. Miten valmistautua jne. Tarkemmat ohjeet pitäisi saada kuin se valmiusopas. 

Pitääkö siirtyä jonnekin, tuleeko armeijaa käymättömälle naiselle tehtäviä jne. Minne suojautua. 

Taloyhtiön pommisuojaan ei ole huol

----

Suomessa ei ole kaikkialla pommisuojia.

Mutta Helsingissä on. Kokonaan oikea kaupunki Helsingin asfaltin alla.

Helsinkiläisiä pidetään niinä parempina ihmisinä. Totta kai kaikkia pitää suojella, ei siinä mitään

Rajaseuduilla asuville tiedoksi se, että pelastakoon itsensä ken voi.

Vierailija
59/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksumuurin takana ( IL ) oli uutinen että puolet amerikkalaisista uskoo, että maailmanloppu tulee pian?

Mitä se tarkoittaa?

Sitä että ne ovat yhä samoja idi_ootteja kuin aina ennenkin. Moni uskoo Joulupukkiinkin.

Vierailija
60/67 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa?

Ainakaan se ei tarkoita, että maailmanloppu olisi millään tavalla todennäköinen. Amerikkalaisista saman verran uskoo enkeleihin, litteään maahan ja liskoihmisten maailmanherruuteen.