Pahinta, mitä voi kuulla työhaastattelussa
"Joo, haastatellaan vielä hakijoita tämä ja ensi viikko, ja sitten ehkä soitellaan". Tietää jo siinä kohtaa, että mahdollisuudet ovat menneet...
Kommentit (50)
Tarjotaan ihan naurettavan pientä palkkaa työn vaatimuksiin nähden ja vielä pitäisi hankkia omakustanteisesti työvälineitä ja jopa ajella omalla autolla omaan piikkiin työajoja. Kaikenlaisia paskoja vedättäjiä on tullut kohdattua.
Multa kysyttiin kansainvälisen yrityksen haastattelussa, että jos me palkataan sinut niin oletko vuoden kuluttua äitiyslomalla?
Arvostelu ja kovistelu. Osaatko sitä ja tätä, miksi et. Kai joku oppiikin taitoja vai mitä. Firman pitäisi erottaa koska se hakee kokenutta ja koska aloittelijaa.
Joo, kyllä tuo on vähän huono merkki, että haastatellaan tässä vielä muita. Eli et ihan tehnyt täysin vaikutusta, ja haastattelija katsoo vielä, jos löytyisi joku parempi. Yleensä paikan saa heti, jos miellytit haastattelijaa.
Saat paikan, mutta meillä ei ole varaa maksaa sinulle puoliakaan siitä mitä sait edellisessä paikassasi.
Saat paikan.
On hakenut paikkaa, koska pitää hakea neljää paikkaa kuukaudessa ja joutuukin työhön mihin ei oikeasti haluisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Saat paikan.
On hakenut paikkaa, koska pitää hakea neljää paikkaa kuukaudessa ja joutuukin työhön mihin ei oikeasti haluisikaan.
Sit sä heräsit.
Sain kutsun haastatteluun. Esimies tiesi minkä ikäinen olin, se näkyi hakemuksessa. Hän sanoi, että " ei meidän ikäiset jaksa tehdä näitä töitä "
Olen työtön lähihoitaja. Kun valmistuin, sanottiin, että töitä löytyy vaikka miten paljon. Saa valita parhaat päältä. Vantaalla avoinna peräti 12 paikkaa, kun 3 vuotta sitten vapaita paikkoja oli satoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön lähihoitaja. Kun valmistuin, sanottiin, että töitä löytyy vaikka miten paljon. Saa valita parhaat päältä. Vantaalla avoinna peräti 12 paikkaa, kun 3 vuotta sitten vapaita paikkoja oli satoja.
Mä opiskelin putkiasentajaksi, kun niitä kuulemma aina tarvitaan ja varmasti työllistyy. Ja paskat, valmistuin just tähän lamaan, jo harjoittelupaikan saaminen oli haastavaa.
Ei pahin, mutta sieltä päästä "Me ei kyllä yleensä palkata tollaisia, mutta..."
Eli vastassa mitä ilmeisimmin huono tai vähättelevä työilmapiiri, jos saat tuntea nahoissasi että et ollut haluttu, mutta parempaa ei ollut tarjolla.
"Ahaa, sä oot niitä miehiä. Eiköhän tämä haastettelu ollut tässä."
Ei minulle selvinnyt mitä miehiä haastattelija kuvitteli minun olevan.
Olinpa kuitenkin onnellinen, että en joutunut työpaikkaan sitoutumaan.
Ihan sama kuvittelivatko minut homoksi, skinheadiksi vai mp-jengin jäseneksi. Parempi minullekin niin!
Tollasiin paskafirmoihin en töihin lähde! Jos joku tarvitsee, niin haen "yrityksen" nimen kyllä julkiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä tuo on vähän huono merkki, että haastatellaan tässä vielä muita. Eli et ihan tehnyt täysin vaikutusta, ja haastattelija katsoo vielä, jos löytyisi joku parempi. Yleensä paikan saa heti, jos miellytit haastattelijaa.
Tai sitten on vain sovittu jo valmiiksi esim. 4 haastattelua potentiaalisten hakijoiden kanssa. Se ensimmäinen voi tuntua täydelliseltä, mutta ei voi luvata mitään, kun on 3 haastateltavaa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Itse 62v, työtön lähihoitaj, isäni hoitaja. . Sain kutsun kunnan monialaiseen ( Tym), keskusteluun. Se tietää johonkin ilmaistöihin pakottamista. Voi hyvä luoja tätä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Se että tarjotaan jotain alempitasoista tehtävää selvästi pienemmällä palkalla, mitä ei ole edes hakenut.
En ollut kyllä päässyt edes haastatteluun hakemaani paikkaan (johon olisin ollut pätevä), mutta sitten myöhemmin soitettiin perään, että olisi tämmöinen alemman tason lyhyempi pesti. Otin työttömänä mielelläni vastaan, ja kiva kesäduuni olikin, pienempi palkka mutta olipa vähemmän vastuutakin. Ja samassa lafkassa olen sittemmin ollut monessa projektissa
Se että tarjotaan jotain alempitasoista tehtävää selvästi pienemmällä palkalla, mitä ei ole edes hakenut.