Rehellisesti: Miten suhtaudutte maailmantilanteeseen?
Vielä 10 vuotta sitten kaikki oli niin paljon paremmin maailmassa. Ainakin Suomen kannalta.
Kommentit (67)
Ei kiinnosta pätkääkään...omat tilit kunnossa..
Eniten mua ahdistaa se, että jos sota syttyy, en tiedä, mitä käytännössä pitää tehdä. Miten valmistautua jne. Tarkemmat ohjeet pitäisi saada kuin se valmiusopas.
Pitääkö siirtyä jonnekin, tuleeko armeijaa käymättömälle naiselle tehtäviä jne. Minne suojautua.
Taloyhtiön pommisuojaan ei ole huollettu.
Korona oli jollakin tapaa käänne kaikessa, ennen koronaa maailmassa asiat meni jollakin tapas hyvin. Korona aikana alkoi joukkohysteeria ja koronapassipelleilyt alkoi, tämän myötä maailman talous rupesi sakkaamaan. Sitten tuli ukrainan sota joka lamaannutti euroopan.
Nyt sitten usa ja brics nokittelee toisilleen.
Ennen koronaa asiat oli paremmin.
Ukrainan sota alkoi Krimin valloituksesta jo ennen koronaa.
Tätä sotimista on suunniteltu jo kauan. Vähintään naapurimme ja Kiina yhdessä. Kiina haluaa ainakin Taiwanin. Venezuelassa pelätään usan hyökkäävän.
Joka puolella tuntuu olevan jotain meneillään. Mitä mahtaa tehdä p-korean johtaja.
Venäjää olen opiskellut ajan kuluksi ja tulevaisuuteen viisaana.
Hällä väliä. Jos jotain sattuu niin ei minun murehtiminen sitä olisi estänyt. Miksi murehtia asioista joille ei voi yhtikäs mitään?
No mikä tässä on muuttunut huonommaksi viimeisen 10 vuoden aikana?
Usa on tärkeässä roolissa. Mitä se trump on jutellut naapurimme kanssa.
Aikooko usa puuttua sotaan Euroopassa mitenkään, onko jotkut maat luvattu valloittajalle muun Euroopan säästämiseksi.
Meneekö usan voimavarat muualle, kuten Taiwanin pelastamiseen. onko naapurimme sopinut kiinan kanssa, että Kiina pitää usan kiireisenä muualla.
Nää on tietenkin tarkoin mietitty.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta pätkääkään...omat tilit kunnossa..
Missä sun tilit on, että pysyy kunnossa sodassakin.
Vierailija kirjoitti:
No mikä tässä on muuttunut huonommaksi viimeisen 10 vuoden aikana?
Sodan uhka!
En voi vaikuttaa mitenkään maailmantilanteeseen, joten seuraan sitä aika matalalla intensiteetillä. Olen kiinnostunut tietyistä kehityskuluista, joten ne kiinnostavat enemmän. Mutta kun en voi niihinkään vaikuttaa, olen antanut itselleni luvan ottaa vähän huumorillakin tietyt jutut.
Kyllä mua huolettaa öisin lasten tulevaisuus.
Vaikken asioihin voi vaikuttaa. Sen verran hulluja päättäjiä maailmalla.
Mietin viime sotaa. Isoäitini kaikki lapset olivat poikia ja joutuivat sotaan kukin täysi-ikäistyttyään.
Isoisäni kuoli sodan aikaan.
Isoäitini varhaisdementoitui kaiken seurauksena.
En tiedä siitä mitään. Valemedian yksisilmäiset länkytykset jätän omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Venäjää olen opiskellut ajan kuluksi ja tulevaisuuteen viisaana.
Vintohka vniz! Rukij vehr! Idi sudaa, russkij govno!
Siinä on se kaalirottain vinkuna mitä pitää osata. Muu on liioittelua.
Nauran sitten kun Tussuppi on sotasyyllisyysoikeudenkäynnissä jos ollaan vielä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä huolissaan.
Kenen?
Vierailija kirjoitti:
Sodan läheisyys ja uhka huolettaa.
Kannattaa miettiä, mistä ja miksi uhkaa tulee taukoamatta poliitikkojen ja median tahoilta.
Jos seuraa ulkomaan uutisia ulkomaisista medioista, ei voi välttyä vaikutelmalta, että uhka on tahallisesti marinoitu pelote.
Miten kenelläkään olisi tarvetta saada mitään konkurssi kypsästä Suomesta?
Siis aikuisen oikeasti?
suurin osa ihmisistä joka maassa ei halua sotia, silti soditaan eikö ole hassua.