Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KesäHeinät viikkoon 15***

09.04.2007 |

[color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan täällä hirmu jännittyneenä huomista illan lääkäriä. Toisaalta pelkään, että mitä se sanoo ja toisaalta mietin että tietty tehdään just niin kuin lääkäri sanoo ja mikä lapselle on parhaaksi. Mulla nimittäin oli just esikoisesta viikolla 28 lääkäri ja siltä istumalta jouduin koko loppuajaksi sairaslomalle. Nyt tilanne on siinä mielessä eri, että viimeiksi mä en ollut ollut yhtään pois töistä raskauden aikana ja palkka juoksi koko loppuajan, nyt mulla on enää 8 kalenteripäivää palkallista sairaslomaa tälle vuodelle, joten viikon + 1 päivän sairasloma ja se oli sitten siinä palkat. Hivenen kateellisena kuuntelen muiden aamukampaa, sillä mulla olis töitä jäljellä 7 viikkoa.

Vierailija
22/39 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen on viikonloppu. Mieli vähän yleni kun pesin ikkunat ja vaihdettiin huonejärjestystä.. Kyllä se tästä lähtee!

-p 29+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitellaas uusi pino tällekin viikolle.

Oma loma senkun jatkuu. Vielä olisi kolme ihanaa päivää aikaa lomailla.

Lastenhuone on nyt valmis, matto ja pinnasängyn patja tulee ensi viikon loppupuolella ja verhot pitää lyhentää, mutta muuten valmista. Siitä tuli juuri sellainen kun kuvittelin.

Huonoina puolina oli, että eilen myöhään illalla alkoi koskemaan maahaan ihan kunnolla. Oli kuin olisi yhtä pitkää supistusta jatkunut tunnin verran. Koski kylkiin ja kohtuun ja Julle potki lisäksi oikein kunnolla. Asentoa ei sängyssä saanut millään. Nousin sitten ylös ja kävelin hetken yläkertaa edestakaisin niin sitten helpotti sen verran että sain unen päästä kiinni. Toivottavasti johtui vaan eilisestä raatamisesta (tajuttiin illalla kasin aikaan ettei edes syömään oltu maltettu...) eikä toistu enää. Nyt olisi liian aikaista kuitenkin jo loppuajan kipujen alkaa.

No mutta, tänään siis rauhassa tämä päivä. Kaverit tulee illalla syömään ja siinä kaikki.

Myöhemmin lisää.

Vierailija
24/39 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ilmoittautua, että hengissä ollaan ;-)

Hirmu iisisti vaan pitää ottaa. Lauantaina olin kaupoilla noin tunnin ja voi hyvänen aika mitkä supistukset taas illaksi sillä tilasin. Siinä vaiheessa kun supistuksia tuli 2-5 minuutin välein, niin meinas jo lievä paniikki iskeä, että onkohan kohta pikkupoika lattialla... No, mutta yhtenä kappaleena selvittiin. Tässä mietiskelen, että onkohan nuo supistelut nyt alkaneet tehdä jo jotain tekosiaan vai ei. Yksityinen lääkäri mulla olis tasan viikon päästä maanantaina ja mietiskelen, että miten uskallan sinne asti taas töissä olla ilman että kohdunkaulantilannetta tiedän. No, mutta päivä kerrallaan. Kuinka usein teiltä muilta supistelijoilta on tuota kohdun kaulan tilannetta tarkkailtu? Mulla taitaa olla nyt 2 vko aikaa edellisestä ja mitään kontrolliaikaa ei olisi, mutta tuo yksityinen lääkäri nyt tulee tuohon 3 vko edellisestä. Sillä vaan mietin, kun viimeiksi kaikki paikat aukesi neljässä tunnissa, niin jos nyt menee vielä vauhdikkaammin, niin aika nopeasti on poika maailmassa.

Mä olen tässä yrittänyt pikkupojan vaatteita pestä ja voi onneton kun olen niin hyvä lajittelemaan (valkoiset onkin sitten valkoisia ja keltaiset keltaisia toisaalta), niin noita koneellisia ehtii kertyä ties minkämoinen määrä, kun yksittäin melkein pesee.

Ristiäiset on mietityttäneet vielä enemmän kuin aikaiseksi ja nyt alkaa jo tuntua, että suunnitelma alkaa olla suht toteuttamista vaille valmis. Mieskin on ihan samaa mieltä onneksi kaikesta mun kanssa. Meillä nyt on aika tuoreessa muistissa viime syyskuisten häiden järjestäminen, niin sillä muistikuvalla onneksi moni asia hoituu.

Vierailija
25/39 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eihän vauvan vaatteista saa ees lähtee väriä, niin oon kyllä vetänyt ihan autuaan sekasin. Ja ei niistä kyllä oo lähtenytkään.. Ja niin paljon on esim. raidallisii vaatteita, että niissä on jotain väriä ja valkosta vaikkapa. Meillä on niin kirjavat vaatevalikoimat, että tulis itku kun miettii ympäristöä jos pesis kaikki erikseen :D Enkä vaan jaksasi.. Tosin oman huolimattomuuteni takia miehellä on usein vaaleenpunasia sukkia tai jotain mutta eihän se oo niin vakavaa :D

Täällä kanssa aika muikeet mahakivut, supparit ja selkävaivat.. Mutta iloita pitää kun tänä aamuna herätessä ei koskenut mihinkään. Jospa se siitä :)

Ottakaa kaikki supistelevat rauhassa!! Ja siis kaikki muutkin mammat, olis hyvä vauvojen kypsyä vielä jonniin aikaa..

-pals 28+3

Vierailija
26/39 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen mummolassa ohi ja työviikkoa taas pukkaa päälle. Onneksi tämä tuleva viikko on suhtkoht kevyt työviikko :-) Mulla on töissä erittäin tärkeä projekti varsin kriittisessä vaiheessa ja en missään tapauksessa halua nyt sairastua/joutua sairaslomalle... kunpa kaikki menis nyt vaan hyvin.

Se minun kohdunkaulan lyhenemisen täytyy johtua siitä että tuo kaveri tykkää edelleen olla tuolla alhaalla. Ultrassa näytti suorastaan loikoilevan kohdun alaosassa :-) eli veikkaan että tämä ongelma häviäisi/vähenesi kun tuo sälli nousisi ylemmäs. Supistuksia minulla ei ole ollut. Kai minunkinlaiseni luupää ne erottaisi??

Vaatteita on tullut jo jotain osteltua ja se äippäpakkaus on purettu. Täytyy vaan tehdä vaatteista lista exceliin että saa näppärästi lajilteltua koon ja/tai tyypin mukaan :-) Vaippakuoria ostin 2 kpl, sellaisia Imse Vimse Organic Cotton 3-6kg. Niillä pääseekin sitten alkuun kestoilussa... Harson kolmiotaitos sujuu jo teoriassa, käytäntö voi olla sitten toinen juttu :-)

ja ne vaunut on edelleen ostamatta

unta unettomille ja työiloa työssäkäyville!

t. Fiikus

Vierailija
27/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ElluP.

Mutta katsohan seuraavan kerran tarkemmin josko joku on jo aloittanut uuden viikon pinon. (eli 9.4 klo 00.52)

Satun olemaan yötöissä vielä tämän yön ja aloittelin heti yöllä uuden pinon (ei ehkä tullut mieleen että joku ois jo tehnyt) (eli 9.4 klo 00.52).

Kopioin nyt kuitenkin mun ja Senniinan jutut sieltä ja siirrän tänne.

Kerta pinon aloituksessa siis riitti vaikka aikaa oiskin...

Mutta kaikesta huolimatta mukavaa arkipäivien alkua kaikille.

Yötyöläinen (onneksi viimistä viedään...hermot ei enempää kestäis) Miiu ja vaavikka 29+5

Vierailija
28/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiu77 -

Oho..mä osasin.. =)

Mukavaa viikon alkua ja pääsiäisen jatkoa kaikille.

Hiljaiseloa taas jonkin aikaa mutta nyt ajattelin tsempata ja tehdä uuden pinon uudelle viikolle. Noin se sit kai onnistuu jatkossakin.

Pääsiäisen pyhät oon ollut töissä, viimisiä öitä viedään. Jee, ja sit viel 1ilta ja 1aamu. Sen jälkeen haen sairaslomaa... Pitkä juttu..

Mutta unettomuus se täälläkin vaivaa. Sekä raskaiden potilaiden nostelu...Ei vaan enää jaksa. Ja se että saa pelätä vauvan turvallisuuden puolesta kun ei yhtään tiedä koska joku lyö..Koko ajan saa olla varuillaan. ja työtahti on hullua...Etenkin kun norovirus jyllää. Mutta kun ei sitä itse sais.

Nyt lähden jatkamaan työntekoa ja jatkankin ehkä myöhemmin kirjottelua, mutta jos en niin kaikille vauvakerholaisille mukavaa viikon alkua.

Toivottelee Miiu ja pirpana 29+4.

Vierailija
29/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniina - 09.04. 07:15

Huomenta!

Täällä toinen uneton ja esikoisen varhain herättämä..

Ikaalisten reissu meni kivasti ja mukavaa oli. Tosin paikka oli aivan täynnä (suurin osa vaunu- ja ratasikäisien perheitä) enkä ole mikään ryysisihminen. Ruokajonot kuitenkin veti hyvin ja ruoka oli kevollista. Paikka ei ollut niin nuhruinen kuin luulin, mutta esim. Naantalin kylpylään verrattuna " keskiluokkainen" . Paraskin sanomaan..:-)

En nyt muista, mitä viime viikolla kirjoiteltiin. Tavarat kuitenkin mulla odottaa vielä pusseissaan enkä ole tehnyt uusia hankintoja. Jotenkin en osaa orientoitua ennenkuin ehkä mammalomalla. Saa kuitenkin nähdä, mihin asti jaksan, kun nukun niin sikamaisen huonosti. Hillitön närästys vaivaa myös, Renniet ei juurikaan auta. Ekana täytyy kuitenkin tehdä cracon rattaisiin uusi istuinpatja, kun entinen on päässyt mystisesti katoamaan.

Mukavaa maanantaita kaikille!

Vierailija
30/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava pääsiäisloma mökkeilemässä lähiperheen kanssa. Tuli syötyä oikein tosissaan ja onneksi vähän ulkoiltuakin.

Olin sitten ilmeisesti niin rentoutunut, että heräsin hämmästyneenä tänä aamuna miehen herätyskelloon ilman yhtäkään väliheräämistä koko yönä.

En ees muista, koska olisin viimeksi nukkunut koko yön heräämättä edes kerran. Ilmarikin oli rauhallinen, mutta on onneksi nyt aamulla potkiskellut. Eipähän tarvitse olla huolissaan.

Aamukammassa on 22 piikkiä jäljellä! Aika loppuu ihan tyystin, olis vielä monta juttua töiden ja opintojen osalta tekemättä. Vaikka en jaksa stressata, jää sitten vaan tuonnemmaksi.

KELA-paperit ajattelin lähettää tällä viikolla, oli kuulemma jo yksi tuttu saamassa uuden äippäpaketin. Olivat KELAsta oikein soittaneet, että kumman haluaa. Aika ystävällistä, täytyy todeta, vaikka varmaan hommaa on siinäkin virastossa ihan tarpeeksi muutenkin.

Aurinkoista päivää kaikille,

Koala ja Ilmari (rv 28+6)

Vierailija
31/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas niin heikko olo et jäin pariksi päiväksi kotiin. Mietin tässä että jos to ja pe sinnittelisin töissä, sitten taas la ja su lepäisin ja sitten maanantain olisin töissä ja maanantai-iltana mulla onkin sitten se yksityislääkäri, joka on myös NKL lääkäri, joka osaa varmaan ottaa kantaa tähän tilanteeseen.

Me päädyttiin sitten ottamaan paketti kuitenkin rahana. Tuli osteskeltua noita vaatteita jo sen verran uusina ja käytettynä ja anoppilassa odottaa meidän huuto.net ostoksetkin vielä, että en sitten oikein enää tiennyt, että minkä tavaroiden takia olisin sen pakkauksen halunnut. Harja ja kynsisakset pitää nyt hankkia, harja tuskin kovin kallis on ja kynsisakset ovat kuulema esikoisen ajoista muuttuneet Fiskarsin kunnollisista joksikin kiinalaisiksi, joten kiitos, ostankin vauvalle mielellään ihan itse omat sakset. Kevyttoppapukuja meillä on kaksi jo kokoa 70. Haalari on uudessa pakkauksessa nätti, mutta niin oli minusta edellisessäkin, varsinkin pojalle ja sitten kun se koko on joku 80 cm, niin varmasti mahtuu ensi vuoden heinäkuussa hyvin... eli voi jäädä koko haalari käyttämättä.

Joo, mutta jos noita hankintoja ei ole, niin varmasti on tuo pakkaus kiva ja minä olen niin " epäronkeli" että minusta nuo molemmat pakkaukset, sekä 2006 että 2007 ovat oikein hyviä (lukuunottamatta noita saksia, mistä ei minusta saisi säästää).

Ja mitä tämän viikon kahteen pinoon tulee, niin mielenkiinnolla odotan, että montakohan pinoa mahtaa olla kesäkuussa - saattaa nimittäin pää pehmentyä itse kullakin niin paljon että ei ihan kaikkea hoksaa ja muista. Mulla on onneksi lanttu vielä leikannut, mutta muistan esikoisesta että imettäminen vei kyllä sitten viimeistään kaikki aivosolut. Onneksi sentään mokat oli tyyliin että lihat ei menneet kylmälaukusta jääkaappiin eikä esim. vauva unohtunut minnekään ;-)

Vierailija
32/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän lomalla oloon vois jo vaikka tottua! Torstaista asti olen ollut pois töistä ja vasta torstaina takaisin. Yhtään ei jomota eikä kivistä mistään, kun saa puuhastella rauhassa omaan tahtiin.

Mun ystävättärellä on la 2.5 ja oltiin tänään sen kanssa tuolla Lempäälässä sellaisessa netti/kotiputiikissa nimeltä Touhutoukka. Ostin sellaiset joustavat imetysliivit, jotka siis venyy ja paukkuu, muotoutuu vaihtelevaan rinnan kokoon. Käyvätten kuulemma myös imetyksen jälkeen urheilurintsikoina. Jos jotakuta kiinnostaa, niin merkki oli Carrywell, drop-cup ja ainakin vaikuttivat tosi mukavilta päällä. Niin vielä, ovat saumattomat ja mukavat siis yökäytössä. Tuntuu ihan oudolta, että kohta sitä nukutaan yölläkin rintsikat päällä :) Tai jos sitä maitoa edes tulee...

Kai se olis pakko vaikka imuroida tai tehdä jotain hyödyllistä, kun kerran tässä kotosalla olen.

Vierailija
33/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että muutkin ovat taas linjoilla, että mun elämä ei näytä niin ankealta, kun täällä aina ehdin kökkiä. Nyt tulin tähän koneelle rauhoittumaan, kun tuli kilahdettua muksuille meluamisesta, kun yritin ihan pienen hetken olla pitkälläni. Huono-äiti-minä :(

Mitään ihmeen erityistä ei ole, väsyttää vain, kun viime yönä ei taas oikein uni tullut. Tai lähinnä se vika on siinä, että hyvää asentoa ei löydy. Mies mulle illalla nauroi, että painaako mun pää niin paljon, että jo kolme tyynyä saan litistettyä, kun narisin, ettei edes kolmesta tyynystä ole hyötyä. Mutta kun ne ei vaan asetu niin, että saisin hyvää asentoa :/

Muuten olin kyllä varautunut valvomaan yöllä, kuopus kun siirrettiin eilen pois meidän makkarista. Mutta neitipä nukkua posottikin koko yön sanomatta sanaakaan, eli sen puoleen olisin kyllä saanut nukuttua.

Kiharalta sen verran kysyisin niistä liiveistä, että oliko ne ihan jumalattoman kalliit? Mulle vois olla myös hyötyä sellasista saumattomista, koska mulla on ihan ylisuuri taipumus saada ja sairastaa rintatulehduksia ja silloin siis kaikki ylimääräinen puristus on ikävää.

Melballe jaksamista ja mukava, että löytyy joku muukin pyykin super lajittelija :) Välillä mietin, että pitääköhän naapurit mua hulluna, kun ulkona roikkuu aina rivissä vain saman värisiä vaatteita :) Mutta sitten taas toisaalta, näin suuren sakin kanssa pääsis varmaan huomattavasti vähemmällä, jos viittis tunkea vähän suruttomammin värejä keskenään koneeseen.

(. ) Neuvolassa kävin tänään ja siellä kaikki ok. Paineet hyvät, pissa puhdas, sf-mitta nyt 25cm jne. Painoa tullut taas vaihteeksi reilut 600g/viikko, mutta en jaksa siitä enää stressata. Mä nyt vaan olen tällainen :( Ja lääkärineuvola seuraavaksi, tasan kuukauden kuluttua.

Jep, nyt ei enää höyry nouse päästä, joten palannen takaisin lasten luo :)

Misti rv 27+4

Vierailija
34/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiulle kirjoitukseni kopioinnista!

Meillä onkin Koalan kanssa samat aamut:-) Töissä olen jaksanut jotenkuten olla, mutta ei käy kieltäminen ettenkö aamuja laskeskelisi..

Jotakin erityistä piti kirjoittaa, mutta unohdin. Palailen siis..

Vierailija
35/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin siis lomat takana ja työt edessä. Mullakin kyllä meni lomalla oikein kivasti eikä kivistänyt selkää ja unikin tuli suht hyvin. Tänään oli sitten neuvola ja lääkärineuvola ja kun yritin lääkärille unettomuudesta puhua, niin sanoi vain, että 2h syväunta on riittävä määrä. Huh huh, varmaan onkin, mutta siihen päälle pitäis jaksaa töissäkin käydä!

Kohtu oli päällepäin kiinteä ja vauvan sykkeet voimakkaat ja korkeat, 158-160. Vauveli on muuttanut kohdun alaosaan asumaan, ja se lääkäri kun tunnusteli kohdunkaulaa yms, sanoi että tuntee sen vauvan pään siellä alhaalla. Kuulosti hurjalta. Kohdunkaula oli lyhentyny vähän ja kohdun sisäsuu kiinteä ja kiinni, mutta ulkosuu hieman pehmennyt ja vähän auki. Kuulemma kuitenkin normaalia, eikä määrännyt lepoa tai mitään. Haluaa kuitenkin tarkistaa tilanteen 3 viikon päästä.

Mutta se huolenaihe: SF-mitta on viimeksi 3 viikkoa sitten neuvolassa ollut 22cm. No, nyt lääkäri sai taas mitaksi sen 22cm (tosin eri mittaaja kuin viimeksi). Mutta kuitenkin nyt mentiin sen verran käyrien alapuolella että sain lähetteen ultraan perjantaiksi. Märsäsin aamun kotona ennen töihin lähtöä, mutta sisko rauhoitteli, että todnäk kaikki on ihan ok, se vauva vaan on vähän pienempi. Ja sitten se lääkärikin sanoi, että se voi vaikuttaa kun se vauva on NIIN alhaalla mulla koko ajan ettei se mitta veny ylöspäin. En tiedä. En tiedä. Huolta.

Sen tiedän, ettei me jättiläistä olla saamassa, mutta eihän tuo kasvu sais kokonaan loppua. Onko kellään muulla kokemusta? Laittaako ne helposti siihen ultraan vai? Kuitenkin mulle oli tullut painoa lähemmäs 500g/vko, eli hyvin. Ja mun mielestä maha on kasvanut ja kaikkea. Perjantaihin on pitkä aika. Noh, päästäänpä ainakin se sukupuoli sitten kysymään kun muutenhan ei ois menty enää ultraan. Ja lääkäri sanoi, että tän takia saattaa olla useampikin ultra sitten.

Tällaista tänne. Anteeksi nyt kun kommentointi jää vähälle, olen vähän " huolesta sekaisin" . Hyvää viikkoa kaikille!

-Veruska 28+4 & Sirriäinen-

Vierailija
36/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa JAKSAN kirjoittaa, sori ihan oikeesti, kun jotenkin aika kuluu tällä hetkellä vallan mahdotonta vauhtia ja sitten väsyttää jne. Ihanaa, kun jaksatte ylläpitää keskustelua, kun kivahan täällä on käydä, ei sen takia, mutta...

Lomalla oltiin mekin tässä Pääsiäinen, ihan vaan miehen siskon riesana eli eipä ole senkään vuoksi tullut kirjoiteltua/lueskeltua turinoitanne pii-itkään aikaan.

Mulla on huomenna vasta neuvola, mutta Veeruskan viestiin liittyen aivan sama tilanne. Kaikki päivittelee, kuinka on niin pieni maha, mutta kun mullakin masuasukki on tuolla (ihan liian) alhaalla ja poikittain, niin eihän se masu silloin voikkaan nousta ylös. On muuten todella ihana, kun vääntelee virtsarakkoa ja siirtelee muita sisäelimiä, mutta loppusuorallahan tässä jo!

Tänään oli sitten postin ilmoitus äippäpakkauksen saapumisesta. Tuolta ylhäältä luin jonkun onnelisen saaneen valita uuden tai vanhan väliltä - kyllä on ollut hyvää palvelua! Mulle ei ole kukaan vaan soitellut - ja ehdottomasti uuden olisin halunnut. No, tää on turhaa tässä vaiheessa, mutta lievästi harmittaa edelleenkin.

Muutenkin on äippälomakeskeisesti mennyt tää päivä. Sain nimittäin tietää, ettei aikomani suunnitelma siirtää KAIKKI lomat sinne loppuun onnistukaan eli työehtosopimusta täytyy noudattaa... Outoa, koska enhän oikeesti voi pitää kesälomaa kuin vasta äippäloman päälle, mutta meillä lasketaankin, että uutta lomaa täytyy pitää NYT?! Ainut " pelastus" olisi saada saikkua, että loma ihan oikeesti jäisi pitämättä ja muutoin väliin, mutta töitä on nyt niin paljon keskeneräisinä, etten ainakaan tahallaan voi ottaa sairaslomaa. Näillänäkymin mulla alkaa lomat sitten jo viikolla 19 - saan siihen vielä varmistukseen tällä viikolla. Harmittaa sekin, kun mieluiten venyttäisn sitä töihin menoa, kun oikeesti olisi sillon tarve...

Tässäpä vuodatusta kerrakseen, nyt täytyy mennä syömään jotain, kun huomenna on se sokeri ja kax`toista tuntia pitää olla syömättä ja juomatta, niin pitääpä oikein tankata tässä illalla!

Jaksuja vaan kaikille, Nikki

Vierailija
37/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne Misti ollut kalliit. Olikohan 26,90e, eli ihan edulliset.

Veruska, koita jaksella murheiden kanssa, josko ei olis vakavaa. Taitaa olla laiha lohdutudyritys, mutta mul ei oo kokemusta. Antaiskohan joku, jolla on jo muksuja sulle parempaa tietoa. Mutta mua jäi kauhistuttaan toi unimäärä. Eihän 2 tuntia voi piisata mitenkään. Johan sitä on vaaraks tuolla liikenteessäkin, jos ihan nukkuneen rukouksena pitäis liikennöidä. Pyysitkö saikkaria?

Ja @nikki, sait siis viime vuoden pakkauksen, jos ymmärsin oikein? Kai se on pakko vielä venyttää ihan viime metreille tota pakkauksen hakua :)

No, vointeja kaikille!

Vierailija
38/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan täälläkin, vaikka enpä mä niin aktiivinen muutenkaan ole ollut. Nyt vaan on ollut pitkän aikaa niin vetämätön olo, etten todellakaan ole jaksanut työpäivien jälkeen raahautua edes koneelle lukemaan teidän kirjoituksia. Joten olen autuaan tietämätön kaikkien kuulumisista. Tai no nyt luin tämän viikon jutut.

Mutta meille tänne kuuluu hyvää. Vaavi voi hyvin, potkii ja möyrii niin kybällä, et hyvä ettei läpi tuu. Etenkin mun oikea kylki kokee kovia. Lääkärineuvola oli viikko sitten, paikat on kiinni ja lääkäri sano kans et pää tuntuu alhaalla. Hb oli vähä noussu, 118 nyt. Paineet ok ja pissa puhdas. Meille onhan tullut kans jo äitiyspakkaus, vanha malli. Ihan kivoja vaatteita siinä on, toppavaatteet ei niin bueno, mut poika meille tulossa niin vaaleensiniset menee ihan juu. Täytyy ottaa kiitollisuudella vastaan, kun ilmaseksi saa.

Meikäläinen meinaa rytkästä vielä työporukan kanssa laivalle toukokuun puoles välis, viikkoja ois sillon 33. Hui...Mä kyl annoin pienen varotuksen, et saatan perua viime metreillä, ellei vointi salli lähtöö.

Kaippa tuo masuasukki alkaa painaa keuhkoja, hengästyttää välillä niin hirveesti. Etenkin nukkumaan mennessä, makuulla. Ja työmotivaatiotahan ei oo ollu enää aikoihin, nyt se alkaa väsyttää jo henkisesti ja fyysisesti. Onneksi oon saanu töitä aika hyvin työkavereiden kanssa sumplittuu, et raskaimpia hommia ei oo tarvinnu tehä kauheesti. Ja onneks nosteltavia asiakkaita ei oikeestaan oo. Kumarrella täytyy paljon, mut ei muutaku polvilleen jne.

Mun pientä mahaa jaksetaan edelleen ihmetellä V¤¤¤¤¤¤seen asti. Mun sf-mitta kuitenkin oli viimeks 24,5, eli mun käsittääkseni aika normaali. Ei kukaan tolla ihmettelyllä varmaan pahaa tarkota, tulee vaan sellanen olo et onks tässä nyt jotai vialla. Vaikka itse kuitenkin tietää, et tuskin on. Painoo on tullu nyt 6,6 kg, eli ihan hyvin, mut ei liikaa. Ja jättiläistä tuskin saamme.

Mä tos yks päivä jo miehelle ihan pillitin, et mä en jaksa mennä enää minnekkään kylään, kun joka paikassa ekana voivotellaan et voi ku sun maha on pieni, saatko sä muka jo sillon, voi, voi...

Omasta mielestä maha on iso ja ihan tarpeeks on selkävaivoja ja raskasta olla hoitotyössä jo tälläkin mahalla. Mun mies on niin ihana, kun se jokapäivä silittelee mun mahaa ja sanoo, et ihanan iso maha.

Anteeksi ihan hirveesti tää mun paatosmainen tilitys....Omaa napaa vaan...Mut kuten sanoin, oon aika pihalla muiden kuulumisista.

peetta ja vaavi 28+4

Vierailija
39/39 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Peetta sustakin piitkästä aikaa! Koitetaan nyt me vaan kestää ne päivittelyt. Se ei tosissaan oo enää kovin mukavaa tässä vaiheessa... Ja @nikin masua vissiin kans päivitellään ihan kiitettävästi. Tai sen pienuutta. Ja tosiaan se, että kuitenkin tuntuu et monen on hankala tajuta näitä viikkoja kun ei oo niin hirveen iso maha. Kyllä mulla silti supistelee yms ettei oo hirveen kiva töissä kauheena rehkiä. Siis et tuntuu että sitten vasta annettais armoa hommista kun ois jättiläismasu. Hoksaatteko pointin? Hormonit jyllää silti samallalailla kun isomassuisemmillakin.

Ja Kihara, kyllä mä siis saan nukuttua enemmän kuin sen 2h, lääkärin mielestä vaan jopa se 2h ois riittävä. Niin varmaan. En mä viittinyt käydä ruinaan saikkua kun se tolleen ohitti sen mun unettomuusjutun vaan tuolla kommentillaan. Enkä mä oikein viittis hirveenä saikkua pyytää. Kattoo tässä nyt vielä pari viikkoa että miten alkaa hommat eteneen. Työt kyllä väsyttää paljon, varsinkin päivät jotka kestää klo 11-20.15. Eli aina keskiviikkoisin ja torstaisin teen tollaset päivät. Muut 3pv 11-17. Ja sitten päälle vielä jotain esim jos joskus lauantaisin on nuokkari auki tai mennään nuorten kans leffaan tjms.

Toivottavasti en oo tulossa kipeeksi kun palelee ja kurkku on tosi kipeenä. Kuumetta ei ollu. Anoppi miehensä kera ois tulossa huomenna Järvenpäästä visiitille kolmeksi päiväksi. Sitten onkin viikon sisään kateltu koko miehen perhe kun viime viikolla oltiin mökillä miehen toisen siskon perheen kanssa ja toinen sisko oli sit perheineen meillä to-su. Ja nyt anoppi! Onneksi anoppi on jees!

-Veruska 28+4 & Sirriäinen-

Ps. Kiitos myötätunnosta sen sf-jutun suhteen!