Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##ELOKUISTEN vuoden 1. päivä##

01.01.2006 |

Hyvää alkanutta vuotta kaikille. Toivottelen heti aluksi kaikkien yksiöön tarrasukkia, erityisesti Lillille! Toivottavasti vaikea ja raskas tilanteesi kääntyy vielä parhain päin.

EMINElle. Meille on tämä elovauva tulossa vähän alle 1v6kk ikäerolla esikoiseen. Kyllä sitä jotenkin on vain pärjättävä. Ystäväpiirissämme on paljon lapsia 1v 3-5kk ikäerolla ja suurimmaksi osaksi ovat pärjänneet hienosti, vaikkei kaikilla isä työkiireiden takia ehdi paljon osallistua lasten hoitoon. Tosin, eräs varoittava esimerkkikin löytyy siitä, että äidin voimat ovat rajalliset, ja jossain vaiheessa jotain apua on joltain suunnalta saatava, että edes joskus saa käydä suihkussa/asioilla yms. ilman toista/molempia lapsia. Tässä porukassa tuntuu, että meitä alle 2v. ikäerolla synnyttäneitä onkin jo kivasti: Hanneli, puuhapetet77, Emine, joten eiköhän me vertaistuen ja yhdessä löydettyjen keinojen avulla saada arki aikanaan järjestykseen. :)

IUIU: meilläkään ei tarkka LA ole tiedossa. Tai no eihän se koskaan ole kuin päivä, josta +/- 2 viikkoa on hyvä aika syntyä koon&kehityksen puolesta. Imetin esikoista vielä jouluna, mutta nyt sitten on lopeteltu sopivaan tahtiin. Varasin alkuraskauden ultran heti huomiseksi, jotta pääsen vähän perille rv:sta. rv7-9 kasvu on kaikilla sikiöllä suht käyrän mukaista, joten koon perusteella on luotettavaa arvioida LA. Myöhemmin sitten yksilöllinen kasvukäyrä tulee sekoittamaan laskureita ja meillä " isokokoinen esikoinen" olisi mittojen mukaan joka ultrassa aina vain aikaistanut LA:ta.

HIPSUHIIRI: Soittelin neuvolaan ja varasivat minulle ajan 11.1., olisivat halunneet se jo ensi viikolle, mutta oma terkkani on lomalla, joten mielummin sitten vähän myöhemmin hänelle, kuin jollekin toiselle tässä välissä.

Viime yö meni meillä taas esikoisen kanssa valvoessa (kuten edelliset 9½kuukautta). Hän ei ole sitkeistä unikoulutukista (kotona) huolimatta alkanut nukkua kunnolla öitä vaan herätyksiä on 5-20/yö. Alkaa vähän univelat painamaan, kun päivisin etova olo vaivaa, jos ei ole koko aika jotain napostelemassa.

Hyviä vointeja kaikille!

-Eliisa La06.08.06? (rv9+0?) & poju 03/05

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi vaihtui sateisesta säästä huolimatta raketteja paukutellen. Tinat kyllä unohtu valaa. Appivanhemmat kävi kuohuviinipullon kanssa kylässä. Maistelin kohteliaasti vähän ja salaa kippasin loput lavuaariin. Onneks eivät huomanneet! Mie oon edelleen niin epävarma tän raskauden onnistumisesta,et meillä ei kerrota sukulaisille ennen kuin np-ultran jälkeen kun on rv12 täynnä. Jos päästään niin pitkälle,niin kerrotaan asiasta ensin lapsille ja sitten ne saa hoitaa kertomisen muille. Sukulaisten reaktiot on mielenkiintosta nähdä. Osan tiedän olevan aidosti kauhuissaan,mut osasta en oo varma. Kaikki on varmasti hyvin hämmästyneitä. Kaverit ei ylläty,koska kaikki tietää meidän haaveista ja aiemmista yrityksistä. Muutama tietää jo tästäkin raskaudesta.

Miulla raskaus jatkuu ilman suurempaa pahoinvointia. Pientä ällötystä välillä. Kamala väsymys vaan piinaa koko ajan. Sen lisäks alavatsalla ja nivusissa tuntuu kipua usein esim. noustessa ja rinnat on alkanu hiljalleen kasvaa. Masun kasvusta en pysty sanomaan mitään,kun oon viime aikoina lihonu sen verran. Nyt alkaa tiukempi linja syömisten suhteen ja pitää yrittää raahata ittensä välillä liikkumaankin. Jos vaikka aloittais lumitöistä! Sit ruoanlaittoon ja töihin.

Hipsuhiiri rv n.8+1

Vierailija
2/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä annan linkin kotisivuillemma jos tahdotte käydä kurkkaas.... http://www.elisanet.fi/minna.halme/

oma oloni....yök pahoinvointia on ja selkäkipua ...tissit ovat kipeät enkä jaksa mitään...eiköhän siinä olekkin. nyt tekee mieli saunaan lämpöiseen....

palaillaaan

minttu ja sintti 8+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden vuoden vaihde meni nukkuessa, mutta ennen sitä ehdittiin juhlistaa vuoden vaihtumista. Meille tuli 2 ystäväperhettä kylään, molemmissa perheissä on alle vuoden ikäinen lapsi, joten kuviomme oli hyvin samanlaiset: aikaiset juhlat ja ajoissa kotiin nukkumaan ;-)

Itsekin olen tämän väsymyksen seurauksena pohtinut välillä, että miten sitten jaksan kolmen alle 3-vuotiaan kanssa. Meillä on kahden ekan lapsen väli 1v2kk ja voin omalta osaltani kertoa kaikille jaksamistaan miettiville, että kaikki sujuu, kun oma asenne on kohdallaan ja rytmittää kaiken. Pulassa ollaan, jos moelmmilla pienillä on yhtaikaa nälkä tms. Itse rytmitin unet niin, että pystyin päiväsaikaan miehen ollessa töissä hoitamaan yhden asian kerrallaan.

No, nyt sitten mietin, miten tämä kolmas pieni tähän kuvioon istuu. Toisaalta nyt ikäeroa on jo huikeat 1v8kk kuopukseen a esikoiseen 2v10kk, joten eiköhän tuo suju. Helpottaa, kun kuopus kävelee ja syö itse. Aikanaan jouduin esikoista kantelemaan, kun oppi kk ennen kuopuksen syntymää kävelemään. Sinällään ihanaa, että nyt tulee kesävauva ja pukemiset on alussa helpompaa kolmen kanssa.

Mulla on torstaina eka neuvola ja ekaan ultraankin Kättärille tuli jo kutsu. Odotan np-ultraa kovasti, vaikka sykkeen näimmekin jo varhaisultrassa. Esikoisen np-ultrassa tämä sieltä katsoi suoraan ruudun välityksellä meitä ja vilkutti meille ja se tuntui jotenkin huikealta.

Nyt en enää muista muita aiheita, joten palaan taas muihin hommiin.

Lillille voimia kilokaupalla ja toivotaan, että kaikki on leikkauksen jäljiltä hyvin!!!

Pumpuli 9+2

Vierailija
4/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille elohiirille!!

Täällä oli rauhallinen vuoden vaihde. Illalla saunottiin ja katottiin leffoja. Illalla käytiin vaan ajeleen kaupungilla ja kateltiin kun toiset ampui raketteja. Tosi rauhallisesti verrattuna muihin vuosiin...

Olo on ollut nyt ihan OK, kunhan muistaa syödä säännöllisesti. Mielialat vaihtelee päivästä toiseen ja mies on välillä kummissaan, kun tavallisesti oon niin tasapainoinen tyyppi.

Eka neuvola minulla on parin viikon päästä ja tuskin silloin vielä on ultraa, mutta eiköhän se sitten pian pitäisi olla kun viikkojakin ois jo 9+jotain.

Teittekö mitään uuden vuoden lupauksia? Minä lupasin että otan rennosti ja hemmottelen itteä hiukan useammin kuin nyt. Toivottavasti elokuussa on sitten terve taapero meillä kolmantena =)

Vierailija
5/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin useampi ketju liikkeellä. kirjoitin aamulla alituksen mutta se taisi hukkua muiden jalkoihin.

Uusi vuosi meni töissä ja tänä aamuna iski pahoinvointi ihan uudessa mittakaavassa. Taisi huonosti nukuttu yö myös vaikuttaa. Kyselinkin aiemmassa aloituksessani kuinka erilaisia raskaudet voivat olla.

Eli onko tyttö- ja poikaraskaudet erilaisia. Aiemmin en kärsinyt minkäänlaisista oloista ja olo oli muutenkin loistava. Nyt on pahoinvointia ja muutenkin erilainen fiilis. Nytkö mun pitäisi sitten alkaa ajattelemaan vaaleanpunaisia röyhelöitä ja ballerina tossuja ;)

Uuden vuoden lupauksia en virallisesti tehnyt mutta kai niitä kahvipullia voisi vähentää.

Nyt on jo tammikuu ja 16pvä neuvola, vaikka tiedän ettei siellä mulle mitään ihmeellistä tapahdu (ei sydänääniä, ei ultraa) niin kumminkin se on seuraava etappi ja sitten voikin jo odotella aikaa np-ultraan. Pumpuliko se oli menossa juuri tuolloin KOSlle ultraan? Sinne minäkin sitten kun kutsu käy.

Päätän raporttini tähän :)

pubu rv7+0

Vierailija
6/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kahdesta edellisestä raskaudesta 24/7 etovaa oloa ja oksentelinkin aamuisin. Molemmat ovat tyttöjä. Nyt ei oo muuta oireita kun väsymys. Samoin oli pojista. Eli en tiedä jännällä odottelen onko tää tulokas nyt sitten poika. Muistan että pojista pääsin viikoille 8 ja 9 ennenkuin tiesin heitä odottavani ja tytöistä on ollut heti huonoa oloa ettei ole voinut jäädä erehdykseksi.

Puuhis ja pojat 97,00 Tytöt 99,02,05 kirppu 8+1

Vierailija
7/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ensimmäiseksi terveiset Lillille! Toivon kovin, että pieni toukka pysyy kyydissä mukana ja itsekin toivut nopeasti!

Kylläpä Elohiirissä on hiljaista tänään; taitavat hiiroset olla vielä juhla-viikonlopun vietossa tai lomilla. Meillä täällä uusivuosi meni kovin rauhallisesti, niinkuin muillakin palstalle ehtineillä. Kaveripiirissä vietettiin iltaa ja ammuttiin muutamia raketteja. Pari lasillista kaupan siideriä riitti hyvin ja kukaan ei hoksannut salamatkustajaa..

Pahoinvointi on mulla aika aaltomaista; kamalan torstain ja perjantain jälkeen eilen oli suht helppo päivä, mut tänään taas vähän pahempi. Jännään jo nyt mitä huominen tuo tullessaan, kun vapaiden jälkeen pitäisi taas suunnata töihinkin, voi yök.

Ulkona on satanut melkoisesti lunta tänään, ja vähän tekisi mieli mennä vielä ulos kävelemään. Ennen kuin taas kaikki sulaa..

Jospa unikin tulisi sitten helpommin, eikä menisi yö ihan sängyssä pyörimiseksi.

Voikaahan siis kaikki hyvin ja nauttikaa talvesta!

toivottaa Kumkwatti, 7+0

Vierailija
8/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekan ja tokan väli on 1v11kk 10/97 ja 9/99. ihan hyvä ikäero esikoinen osasi j syödä itse ym. Mutta ei sitten nukkunut päiväunia enään. Vauvan kun laitoin vaunuihin nukkuun oli esikoisen kanssa pari tuntia yhteistä aikaa. Mustasukkaisuus oli todella pientä kun oli esikoisen kanssa omaa aikaa.

Toisen ja kolmannen väli oli 11kk. ikäero oli todella pieni toinen lapsista oli vielä todella vauva ei osannut vielä kävellä piti kahta pientä kantaa. No se hyvä puoli oli että molemmat nukkuivat päiväunet samaan aikaan. Esikoinen oli 3v ja oli taas aikaa olla hänen kanssaan kun pienemmät nukkuivat.

Kolmannen ja neljännen väli on 1v8kk. tää ikäero oli luksusta edellisen pieneen ikäeroon verrattuna. toinen oli 2v7kk ja esikoinen 4v6kk. eli kakkonen osasi kävellä ja syödä itse.

neljännen ja viidennen väli on 2v9kk mikä on isoin ikäero mikä meijän lapsilla on. Tämä ikäero oli tähän tilanteeseen ihan passeli. En olisi varmaan jaksanut pienemmällä ikäerolla. Sai nukuttua kaikki univelat sun muut pois.

Nyt on tulossa 1v7kk ja olen tyytyväinen ikäeroon. pojilla on ikäeroa 3vuotta ja ovat hyvät kaverukset keskenään samoin vanhimmilla tytöistä. Heillä on myös yhteiset huoneet.

Puuhis sekä poika 10/97, tyttö 9/99, Poika 8/00, Tyttö 4/02, Tyttö 1/05 ja kirppu 8+1

Vierailija
9/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus oli sylissä kun kirjoitin sitä. Toivottavasti siitä jotain ymmärsi.

puuhis edelleen

Vierailija
10/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitkeä flunssa ja raskausväsymys päälle vetää todella voimattomaksi. Katselin ensimmäisen raskauden " päiväkirjaani" ja väsymys oli ollut pahimmillaan juuri viikot 7-9.

Lämmin kunnollinen ruoka ei maistu, mutta pahoinvointia ei ole yhtään...jäiset marjat maistuvat ihanilta ü.

Meille tulee ikäeroa ensimmäiseen 1 v 10 kk. Tätä plussaa on odotettu puolisen vuotta, toivottavasti matkustaja pysyy kyydissä!

Hyvää vuoden alkua!

petraelena 7+6

Vierailija
11/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyny vielä tuota eilistä pinoa lukemassa joten en tiedä mistä on ollut puhetta.... Mut pari päivää sit oli puhetta vitamiineista ja joku kehui Lady Vita Plussaa. Mä käytin nitä samoja edellisessäkin raskaudessa ja ostin uuden pakkauksen perjantaina, ihan K-citymarketista muuten ;) Niissä täytyy vaan ne aamun keltaiset pillerit ottaa täyteen mahaan, muuten tulee yrjöt... sinkki kuulemma aiheuttaa sen.

Meillä meni kans uudenvuoden juhlinta rauhallisesti perheen parissa muiden raketteja katsellen. Tinat valettiin mut en osaa oikein sanoa mitä ne esittää....

Tänään muuten esikoinen sanoi etä äitin tissit on jotenkin kasvanu, tullu pyöreemmiks... oiskoha noin, nyt jo?

Pahasta olosta kans, mulla oli pari parempaa päivää mut tänään taas varsinkin aamulla oli huono olo ja sai taas käydä kakomassa. Ja se on inhottavaa kun pitäis syödä jotain mut ei yhtään tee mieli syödä mitään :( Tänään on ollu taas ihan karsee väsykin vaikka nukuin päiväunetkin. Täytyykin tästä nyt mennä ukon viereen köllimään kun laspetkin meni jo nukkumaan.

Niin vielä piti sanoa että meille tulee nyt kolmoselle ja neloselle ikäeroa 1v 7kk.

Peeveli ja rv??(6-8 välillä kai)

Vierailija
12/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rauhallinen vuoden vaihtuminen. Käytiin alkuillasta ulkona esikoisen 1v2kk kanssa katsomassa kun muut jo ampuivat pieniä rakettaja, mutta itkuhan siitä tuli. Poitsu pelkäsi niitä, joten oli suunnattava sinne missä ei paukkunut. Tähtisädetikkut olivat pojan mieleen :) Oltiin ihan perheen parissa koko ilta. Tehtiin pitsaa, valettiin tinat ja kippisteltiin keskiyöllä. Laseissa molemmilla pommacia, mutta eipä se meitä haitannut. Rakettejakin näkyi ikkunasta tosi paljon! Mä tuumasinkin eilen, että onpas hassua kun ei yhtään haittaa vaikka viettää vuoden vaihtumista näin rauhakseltaan. Tunsin itseni melkeinpä vanhaksi (ja jopa aikuiseksi ;), oikeesti 27 v. Niin se mieli muuttuu elämäntilateiden myötä ja sehän on vaan hyvä!

Tänään on ollut aika hyvä päivä mulla. Hankalinta on syömisten ennen ja jälkeen, mut sitte helpottaa. Hedelmät on nyt ihan pop! Nyt poden huonoa omaatuntoa, kun ahmin äsken maissilastuja ja salmiakkia, melkonen määrä suolaa niissä. Väsymyskin on ollut hallinnassa tänään, pojan kanssa on tullut tavaksi nukkua aina päikkärit :)

Kiitos niille, jotka valistitte muo vitamiineista! Minkäs takia se foolihappo on tärkeetä?

Ja kiitos myös niille, jotka loitte uskoa, että kyllä se arki lähtee rullaamaan elokuussa kahden lapsen kanssa. Mites muut meinaatte liikkua kahden alle 2 vuotiaan kanssa, hankitteko tuplat?

Petraelena: meillä taitaa olla samanikäiset esikoiset! Muistinkohan oikein?! Meillä esikko nyt 1v2kk kohta 1v3kk, elokuussa siis reilut 1v10kk.

Nyt annan " puheenvuoron" jollekin muulle!

emine ja masuasukki rv 8?

Vierailija
13/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on on emmaljungan tuplahuskyt ostettiin 2001 kun kakkosella ja kolmosella on 11kk ikäeroa. Silloin olivat ihan ehdottomat. Olivat välillä maailmalla ja tänä syksynä ostin ne takasin kun siskon tyttö tuli 10kuisena hoitoon ja meijän kuopus oli 8kk.

Sit mulla on brion vaunut -99 jos erillinen vaununkoppa ja ratasosa joihin on sisaristuin. Sisaristuimen kanssa ne oli esikoisella ja kakkosella käytössä. Niin ja sitten löytyy seisomalauta mutta se taitaa olla huonoin vaihtoehto kun ikäero on 1v7kk ehkä sitten myöhemmin. Oli hyvä kun nelosella ja vitosella on ikäeroa 2v9kk ei ihan joka paikkaan jaksanut kävellä ja jäi kyllä äkkiä pois käytöstä kun keväällä pääsi jo polkupyörällä.

Tuplahuskeihin kallistun sinänsä kun menee pieneen tilaan mahtuu jopa meijän auton takaronkkiin. Muutenkin hyvät työntää. ainoo huonopuoli on se että ovat aina naama menosuuntaan. Talvisin mulla on ollut pienemmän kohdalla sideharso ettei hirveesti tuule ns sisään vaunuihin.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja kirppu 8+1

Vierailija
14/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heipat kaikille. Olen viidennen odottaja, viikkoja kasassa tänään 9+0 ja la ilmeisesti 6.8. Sama ainakin toistaiseksi kuin Eliisalla :) Tämä kaikki tarkastetaan huomenna neuvolassa, päivällä voi ehkä heittää. Huominen nla jännittää, syystä että nykyinen paino on sama kuin viime raskaudessa viimeisilläni ;P .... eli 80kg alussa, nyt jouluherkkujen jälkeen varmaan 82 ja pituus 166. Ei kiva... Pitää nyt yrittää pitää huoli ettei pääsisi kummemmin nousemaan, olenkin koittanut kävellä työmatkat ja muuta hyötyliikuntaa. Ottaa kyllä kertakaikkisesti pattiin että näin pääsi käymään... saas nähä tuleeko satikutia ;D

Tutustun nyt teihin hieman paremmin, neuvolakommentteja myöhemmin tuomaan.

Ja Hyvää Uutta Vuotta Kaikille!!!

Vierailija
15/15 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin rohkaistua ja kirjottaa nyt tänne ihan ekaa kertaa....

23.12 tein testin ja...niihän se joulu meni siinä ihan " pihalla" ja shokissa(ihan positiivisesti :O) ) . meille tulee vauva 26.8 !!!apuva...ja ihanaa....joo eli siis 7 viikko pyörähti juuri käyntiin ja pahoinvointia ja väsymystä on riittäny...on tää kyl tosi jännää...mut kyl hiukan pelottaa et mitäs jos kaikki ei meekkään hyvin jne.noh...toisaalta ei asiat mikskään etukäteen suremalla muutu!!!huomen täytyy soittaa sit neuvolaan ja varaa aika. :)

karila78