Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, voisitko olla suhteessa jossa joutuisit olemaan koko ajan pärjäävä ja itsenäinen?

Vierailija
06.09.2025 |

Mies ei kykenisi osoittamaan minkäänlaista huolenpitoa, ottamaan tilanteita haltuun tai kannattelemaan. 

Ei olisi kalliota johon nojata huonona/vaikeana hetkenä. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika pitkälti mun suhteet ovat olleet sellaisia, no problem. Paskempihan se olisi olla pärjäämätön ja epäitsenäinen ilman sitä kalliota.

Vierailija
2/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään kuulu olla pärjäävä ja itsenäinen. Me olemme laumaeläimiä. Me tuemme toisiamme. Tällöin pysymme terveinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipäivä. 

Vierailija
4/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen aina ollut se kallio, sekä taloudellisesti että henkisesti. Harkitsen eroa... 

Vierailija
5/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista naisista on tuollaisessa suhteessa. Lisäksi kannattelevat sitä miestä ja pitävät sen itsetuntoa kasassa teipillä.

Vierailija
6/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni toimivan parisuhteen yksi ehdoista on, että kumpikin osapuoli on pärjäävä ja itsenäinen. Ei kukaan jaksa toista kannatella loputtomiin, eikä tarvitsekaan.

Take some responsibility and man up / woman up! 

Vierailija
7/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni molempien kuuluu olla toistensa turva ja peruskallio. Molempien on hyvä osata olla itsenäisiä mutta kuitenkin viihtyä paljon yhdessä. 

Vierailija
8/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen elänyt jo elämän niin, että pitää hoitaa itse asioita. Ja joskus ehkä sukulaisen apu. Mutta olisi kiva että miehestä on jotain iloa tai tukea. Mitään pakkoja ei ole.

Vierailija
9/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni toimivan parisuhteen yksi ehdoista on, että kumpikin osapuoli on pärjäävä ja itsenäinen. Ei kukaan jaksa toista kannatella loputtomiin, eikä tarvitsekaan.

Take some responsibility and man up / woman up! 

joo toki molempien on seistävä omilla jaloillaan, mutta kai toiselta voi saada sympatiaa, jos on ollut vaikka raskas päivä? Ehkä jos kaksi tunnekylmää suorittajaa menee yhteen niin ei, mutta jos suhtessa on yhtään inhimilisyyttä niin joo.

Vierailija
10/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on pulkstaikinaa, veteliä ja turpoavia. Joten olen koko elämäni ollut vahva, itsenäinen ja aikaansaapa, mutta miehet eivät kiinnosta.

Eihän niistä ole edes seksuaalisesti tyydyttämään naista. Teen senkin itse paremmin.

Vierailija
11/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Mielestäni toimivan parisuhteen yksi ehdoista on, että kumpikin osapuoli on pärjäävä ja itsenäinen. Ei kukaan jaksa toista kannatella loputtomiin, eikä tarvitsekaan.

Take some responsibility and man up / woman up!'

Ei minulta..👋

Vierailija
12/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen ollut sellainen kun olen suhteessa ollut. En muuta osaisi enkä haluaisi. (Tämä ei toki tarkoita etten esim. itkisi tai että olisin kova järjestämään asioita).

Vierailija
13/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään kuulu olla pärjäävä ja itsenäinen. Me olemme laumaeläimiä. Me tuemme toisiamme. Tällöin pysymme terveinä.

Äijälaumat ei ole terveitä.

Vierailija
14/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista naisista on tuollaisessa suhteessa. Lisäksi kannattelevat sitä miestä ja pitävät sen itsetuntoa kasassa teipillä.

Kyllä kai nainen voi kannatella miehen itsetuntoa ja antaa tälle arvostusta, jotta hän voi puolestaan tarjota turvaa naiselle naisen asettamien odotusten täyttäjänä.

Mies haluaa naisen arvostusta ja kunnioitusta. Tätä ei tietysti mies ei saa, jos ei ole arvostettava ja kunnioitusta ansaitseva. Ja nainen kai haluaa miehen rakkautta huolenpidon kautta ilmaistuna?

Perhe kai on yhteistyötä, jossa tehdään työtä vastavuoroisesti hyvinvoinnin mahdollistamiseksi molemmille ja mahdollisesti tulevien lasten pesän rakentamisessa kaikilla elämän osa-alueilla?

m50+

Vierailija
15/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuvaa äidin ja lapsen suhdetta.

Ei tuo mikään parisuhde ole. Parisuhteessa on kaksi aikuista.

Vierailija
16/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut pärjäävä ja itsenäinen. Mies kyllä tukee mutta on toisaalta omalla tavallaan itsekäs, olisin ihan pulassa jos olisin heikko tai epä-itsenäinen. Kyllä omia puoliaan joutuu joka tapauksessa pitämään. 

Vierailija
17/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saattaa olla minun tapaani erittäin ratkaisukeskeinen, voimakkaasti toiminnallinen eikä välttämättä ymmärrä vihjailuja ym diibadaabaa vaikka kuinka olisi tukkaa avattu ja tuijoteltu silmiin, eli toimii pienimmästäkin rasahsuksesta ainakin omasta mielestään naisen parhaaksi. Tällöin älä koskaan anna ymmärtää mitään piilomerkityksillä ja verbaalisesti kiellä tai käske selkeästi. On sanottava päin näköä laitahan äijä auto kuntoon tai hanki uutta sitä sun tätä kampetta, muuten mies tekee nopean ratkaisun ja ostaa ensimmäisestä (väärin)tulkinnastaan sen naiselta puuttuvan moottorisahan tai alu-tikkaat. 

Vierailija
18/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat! Ihan turha vinkua pillua kun ette osaa edes ehkäistä. 

Vierailija
19/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#10 ei myöskään.

En tuo exiäni palstalle

negatiivisessa valossa.

Korkeintaan muistan heitä lämmöllä.

Ikävät asiat, jos niitä oli (tottakai

niitäkin oli) - pidän omana tietonani..

Tämä on pieni maa. Kun tänne kirjoittaa,

se menee äkkiä eteenpäin, jos joku

tunnistaa. Tämänkin otan toisia

kunnioittavana ihmisenä aina huomioon.

Vierailija
20/48 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saattaa olla minun tapaani erittäin ratkaisukeskeinen, voimakkaasti toiminnallinen eikä välttämättä ymmärrä vihjailuja ym diibadaabaa vaikka kuinka olisi tukkaa avattu ja tuijoteltu silmiin, eli toimii pienimmästäkin rasahsuksesta ainakin omasta mielestään naisen parhaaksi. Tällöin älä koskaan anna ymmärtää mitään piilomerkityksillä ja verbaalisesti kiellä tai käske selkeästi. On sanottava päin näköä laitahan äijä auto kuntoon tai hanki uutta sitä sun tätä kampetta, muuten mies tekee nopean ratkaisun ja ostaa ensimmäisestä (väärin)tulkinnastaan sen naiselta puuttuvan moottorisahan tai alu-tikkaat. 

Onhan se mies nyt ihan läpeensä daiju jos autossa on vikaa ja se ratkaisee ongelman ostamalla moottorisahan. Jotain vastuuta nyt siitä omasta toiminnasta.