Luetellaan musiikkikappaleita joista iho menee kananlihalle
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanyen koko tuotanto
Vielä kovempi.
No ainakin kertoo miehen luovuudesta. Ei taitaisi kovin monelle tulla mieleen rimmata Hit_leriä Twitterin kanssa.
Eipä ole yksikään kappale koskaan saanut ihoa kanalihalle ja vain yksi kappale ja vain live versio kylmät väreet. Sancnityn The Cradle kappale on jäänyt mieleen siitä, että kylmät väreet menivät pitkin selkää kohdassa jossa Kurki laulaa puhtaasti ja Saksa Janne örisee/murisee laulun sanat.
Levy versio ei enää aiheuttanut samaa reaktiota, vaikka monesti olen innostunut levyn ostamaan nähtyäni bändin livenä, vaikka sinkut tai videot eivät ole vakuuttaneet.
Ah nuoruutta, ah ne vuodet, ovat jo jääneet taa, tämän muiston voin, mielelläni kuitenkin jakaa!
Mulla on spotifyssä ihan oma lista kananliha-biiseille. Mitä genreä saisi olla?
Dietrich Bonhoeffer "Hyvyyden voiman iihmeelliseen suojaan".
Vierailija kirjoitti:
En saa musiikista minkäänlaista tunnereaktiota, sillä omaan niin tarkasti virittyneen kuuloaistin ja analyyttisen musiikillisen älyn, että jokainen kappale avautuu minulle täysin rakenteellisena kokonaisuutena.
Kuulen välittömästi sävelkulkujen kaavamaisuuden, sointujen funktiot, tuotannon kerroksellisuuden ja rytmisten ratkaisujen tarkoituksenmukaisuuden. Jokainen elementti asettuu paikoilleen kuin matemaattinen palapeli ennakoitava, looginen ja hallittu.
Missä muut ehkä vaipuvat tunteisiin, minä erottelen taajuuksia, tempoja ja modulaatioita. Jokainen vibrato, jokainen miksauspäätös ja jokainen dynamiikan muutos rekisteröityy tietoisuuteeni kuin signaali oskilloskoopissa.
Tämä ei ole ylimielisyyttä, vaan yksinkertainen seuraus siitä, että musiikillinen ymmärrykseni ja kuuloherkkyyteni ovat kehittyneet poikkeuksellisen korkealle tasolle.
Siinä missä musiikki monelle on pakopaikka tai tunnekuohu, minulle se on ku
Olen sitten täysi vastakohta. Mikään muu ei saa itsessäni aikaan yhtä suuria tunnereaktioita kuin musiikki. Eläydyn siihen jokaisella solullani. En kuitenkaan huomaa mitään epätäydellisyyksiä tai virhesointuja (on se edes sana?) vaan keskityn nimenomaan siihen tunteeseen. Hyvä musiikki saa ajan ja paikan katoamaan ja maailmassa on niin paljon hyvää musiikkia mitä ei elinaikanaan tule koskaan kohtaamaan. N33
Vierailija kirjoitti:
Finlandia- hymni kyllä, mutta ei Jarkko Ahola!
Eikä ainakaan Paula Vesala 🙉🤨
Faith kirjoitti:
Chopin: Fantaisie-Impromptu, op. 66
Tuli heti kylmät väreet, kun soitto alkoi. Ah, niin kaunista. Kiitos tästä!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on spotifyssä ihan oma lista kananliha-biiseille. Mitä genreä saisi olla?
Olisiko klassinen?