Voinko välttyä roikkuvalta iholta jos laihdutan 62 kg?
Olen 48v nainen ja painoa on päässyt kertymään ~10 viimeisen vuoden aikana ihan liikaa. Painan nyt 133 kg ja tavoitteena on saada vaaka näyttämään 71 kg, mikä on se lukema jossa olen ollut suurimman osan aikuisiästäni. Jääkö ihoni istämättä roikkumaan rumasti kun pudotettavaa on näin paljon? Mitä voin tehdä jotta saisin ihoni pysymään mahdollisimman kiinteänä?
Kommentit (45)
Väistämättä iho tulee roikkumaan jonkin verran, jos pudotettavaa on noin paljon. Myös se, kuinka kauan olet ollut ylipainoinen, vaikuttaa asiaan. Itselläni jäi ylimääräistä ihoa reilusti käsivarsiin, vatsaan ja reisiin. Olen siis laihtunut 57kg ja käynyt samalla salilla ja liikkunut muutenkin. Lääkäri sanoi, että jos olisin nuorempi, iho olisi kimmoisampi. N53
Vierailija kirjoitti:
Laihduta hitaasti jos tahdot että iho pysyy mukana. 0,5-1 kg kuussa on sopiva tahti.
Puoli kiloa kuussa on hyvä tavoite normaalipainon sisällä laihduttavalle, muttei todellakaan sairaalloisen lihavalle ihmiselle. Kilo viikossa on tässä vaiheessa paljon parempi tavoite ap:lle.
Iho suattaapi jäädä roikkumaan tai suattaapi kutistuamuun kropan mukana. Only time will tell.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, mä painan 62kg!
En osaa edes kuvitella tuollaista ylipainoa
No minkä pituinen olet? Hassua, kun ihmiset aina ilmoittaa painojaan ilman pituutta. Pelkkä paino on aika turha tieto. Nainenkin voi nykyään olla 150cm-185 cm pitkä.
Mainitsiko ap pituutensa?
Suomalaisen naisen keskipituus on 164cm. Olen juuri tuon pituinen
Aika jööti 124kg on 185cm pitkänäkin (vrt mun mies on roteva 193cm/100kg, ylipanoa siinäkin)
Nähnyt sen niin monesti kuinka ihmiset vanhenee silmissä kun laihdutetaan tuossa iässä. Ei 62 kg ylipainoa vahingossa tapahdu, se kertoo todella huonoista elintavoista. Turha unelmoida timmistä kropasta, paikat tulee todellakin roikkumaan kun iho ollut vuosia venytyksessä.