Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko välttyä roikkuvalta iholta jos laihdutan 62 kg?

Vierailija
06.09.2025 |

Olen 48v nainen ja painoa on päässyt kertymään ~10 viimeisen vuoden aikana ihan liikaa. Painan nyt 133 kg ja tavoitteena on saada vaaka näyttämään 71 kg, mikä on se lukema jossa olen ollut suurimman osan aikuisiästäni. Jääkö ihoni istämättä roikkumaan rumasti kun pudotettavaa on näin paljon? Mitä voin tehdä jotta saisin ihoni pysymään mahdollisimman kiinteänä? 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta hitaasti jos tahdot että iho pysyy mukana. 0,5-1 kg kuussa on sopiva tahti.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että laihdutukseen kannattaa käyttää yli 10 vuotta aikaa?

Vierailija
22/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoa on. Äitini laihdutti 60-kymppisenä yli 30 kiloa eikä iho jäänyt roikkumaan yhtään.

Kummallista. Luulisi 600-vuotiaan ihon roikkuvan ihan ilman laihdutustakin.

Mä taas ihmettelen sun kommenttia. Onko 600-vuotiaalla yhä ihoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laihduttaa pitkillä vesipaastoilla (3-7 vrk tai lääkärin seurannassa pidemmilläkin), jos haluat ihosi pysyvän mukana. Autofagia kuluttaa ylimääräisiä ihosoluja pois ja auttaa ihoa uusiutumaan. 

Älä AP kuuntele jotain palstalaista! Hae neuvoja ammattilaisilta. Äkillinen painonpudotus se vasta johtaa roikkuvaan ihoon. D: En osaa sanoa, kirjoittiko kommentoija pahuuttaan tämän vai ei, joten en ota siihen kantaa.

Ei se äkillinen pudotus ole yhtään huonompi iholle kuin hidaskaan. iholla menee kauan aikaa palautua. Jos laihtuu hitaasti, niin iho voi ehtiä palautua samaa tahtia

Vierailija
24/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pätkäpaastoa.

Vierailija
25/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no en ole asiantuntija, mutta jos mä oisin sä niin laihduttaisin hitaasti ja samalla kävisin kuntosalilla pitämässä lihasmassasta huolta. Eli läski muuttuu lihakseksi ja samalla lähtee painoa HITAASTI!

Tai painoa ei lähde juuri ollenkaan, koska lihas painaa enemmän kuin läskit. Kesän aikana lähti kolmessa kuukaudessa vain viisi kiloa, mutta vaatteet menee nyt paremmin päälle, maha on pienentynyt.  Ihan käsipainoilla kotona treenaten pari kertaa viikossa ja tunnin kävelylenkeillä muutaman kerran viikossa. Tässä iässä pitää antaa palautumiselle enemmän aikaa, joten sekin hidastaa prosessia. 

N51

Vierailija
26/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5:2 on paras versio, niin että on 2 päivää viikossa täysin syömättä. 

Vierailija
27/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laihduttaa pitkillä vesipaastoilla (3-7 vrk tai lääkärin seurannassa pidemmilläkin), jos haluat ihosi pysyvän mukana. Autofagia kuluttaa ylimääräisiä ihosoluja pois ja auttaa ihoa uusiutumaan. 

Älä AP kuuntele jotain palstalaista! Hae neuvoja ammattilaisilta. Äkillinen painonpudotus se vasta johtaa roikkuvaan ihoon. D: En osaa sanoa, kirjoittiko kommentoija pahuuttaan tämän vai ei, joten en ota siihen kantaa.

Kirjoittaja oli jonkin verran perehtynyt autofagiaan, toisin kuin valtaosa ihmisistä.

Perehdy, ap, siis autofagiaan.

Vierailija
28/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5:2 on paras versio, niin että on 2 päivää viikossa täysin syömättä. 

Tämä vaatii useimmilla kyllä vähän harjoittelua, että kroppa oppii polttamaan sitä rasvaa, eikä tule nälkä tai muuten huono olo. Voi aloittaa siihen 24 tunnin paastoon totuttelemisen vaikka 16:8 tai 20:4 paastolla, niin koko päivän paastoon on helpompi sopeutua. Itse syön paastopäivää edeltävänä iltana normaalin iltaruuan ja seuraavan kerran sitte iltaruuan samaan aikaan=24 tunnin paasto. Nestettä pitää juoda tarpeeksi, mulla menee kofeiinitonta yrttiteetä varmaan kaksi litraa paastopäivinä. Suolaa ei saa myöskään unohtaa eli vissyä tai elektrolyytijuomaa pari lasillista myös.

Vierailija
29/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin 5:2 dieettiä. Kannattaa hakea aihettava koskeva dokkari netistä hakusanoilla Michael Mosley 5:2.

Vierailija
30/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, mä painan 62kg!

En osaa edes kuvitella tuollaista ylipainoa

Vierailija
31/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuten kun jos sisällytät laihtumiseen 3 kertaa viikossa kunnon kuntosaliharjoituksen.Silleen että hiki virtaa.nim. kokemusta on

Vierailija
32/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoaminen kannattaa tosiaan aloittaa varovasti, mutta liikaa ei silti kannata himmailla. Ensimmäisen vesi/kahvi/tee-pastoni oli tarkoitus kestää 24 tuntia, mutta se venyi 3-päiväiseksi kun olo tuntui niin hyvältä. Sitä pidempään en enää uskaltanut jatkaa, vaikka voinnissa ei todellakaan ollut mitään valittamista.

Vierailija
33/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painoin 108,8 kiloa, kun aloitin 5 kk sitten. Käytän laihdutuslääkettä apuna ja nyt painan 96 kg. Mikään ei toistaiseksi roiku. Tavoitteena noin 69-74 kg. Olen 169 cm. Olen ollut tuossa painohaarukassa aikuisikäni kunnes lihoin. Olin hoikka. S-M koon vaatteet. Mutta hassua on, etten tässä 96 kg painossakaan näytä erityisen pyöreältä. Olen aina liikkunut monta kertaa viikossa. Niin nytkin. Ikää 49v. 

Vierailija
34/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala, mä painan 62kg!

En osaa edes kuvitella tuollaista ylipainoa

No minkä pituinen olet? Hassua, kun ihmiset aina ilmoittaa painojaan ilman pituutta. Pelkkä paino on aika turha tieto. Nainenkin voi nykyään olla 150cm-185 cm pitkä. 

Vierailija
35/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi muuten kun jos sisällytät laihtumiseen 3 kertaa viikossa kunnon kuntosaliharjoituksen.Silleen että hiki virtaa.nim. kokemusta on

Treenikertojen määrän määrittää oma palautuminen, ei sokkona lausuttu nettikommentti. Mikään ei ole typerämpää treenaamista kuin se, ettei anna kropan palautua kunnolla treenien välissä.

Vierailija
36/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta hitaasti jos tahdot että iho pysyy mukana. 0,5-1 kg kuussa on sopiva tahti.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että laihdutukseen kannattaa käyttää yli 10 vuotta aikaa?

Minä olen eri, ei kannata. Johan isolla painolla ehtii saada elintapasairaudetkin, jos niitä on tullakseen. Alussa kannattaa laihduttaa varsin nopeasti, jos paljon ylipainoa. Pienenee terveysriski, verensokeri ja verenpaine laskee, olo paranee jne

Vierailija
37/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenikertojen määrän määrittää oma palautuminen, ei sokkona lausuttu nettikommentti. Mikään ei ole typerämpää treenaamista kuin se, ettei anna kropan palautua kunnolla treenien välissä.

Jos on paljon painoa, ei kannata ehkä siitä kuntosalista aloittaa. Nostaakin painoa ja korkealla painolla liikkuminen on epämukavaa. Kävely riittää. Mutta niukka ja terveellinen runsaasti proteiinia sisältävä ravinto tärkein. 

Vierailija
38/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ja tule sitten kertomaan kuinka kävi.

Vierailija
39/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö glukosamiinisulfaattia ja vältä auringon UV-säteilyä.

Miten glukosamiini liittyy tähän?

Se auttaa ihoa kiinteytymään.

Vierailija
40/44 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta vain 61,5 kg?

Ihmeellisen tarkka aikomus laihtua, ihan kuin paino ei jo päivän aikana aamu-ilta heittäisi kilon tai jopa kaksi. 

Ei kukaan voi sun nahasta tietää roikkuuko se vai ei, siihen vaikuttaa esim. ikä ja ihon kunto ja missä ne ylimääräiset kilot enimmäkseen sijaitsee.

Mahanahka saattaa roikkua, tisseistä tulee lapaset, mutta tuskin pakarat polviin pakenee.