Voinko välttyä roikkuvalta iholta jos laihdutan 62 kg?
Olen 48v nainen ja painoa on päässyt kertymään ~10 viimeisen vuoden aikana ihan liikaa. Painan nyt 133 kg ja tavoitteena on saada vaaka näyttämään 71 kg, mikä on se lukema jossa olen ollut suurimman osan aikuisiästäni. Jääkö ihoni istämättä roikkumaan rumasti kun pudotettavaa on näin paljon? Mitä voin tehdä jotta saisin ihoni pysymään mahdollisimman kiinteänä?
Kommentit (9)
Et voi, mutta olosi on kehossasi todennäköisesti silti paljon parempi kuin nyt. Kevyempi ja vapaampi.
Syö glukosamiinisulfaattia ja vältä auringon UV-säteilyä.
Nahkasi kutistuu kyllä jos olet saanut hyvät geenit. Jos et, varaudu leikkaukseen.
Kannattaa laihduttaa pitkillä vesipaastoilla (3-7 vrk tai lääkärin seurannassa pidemmilläkin), jos haluat ihosi pysyvän mukana. Autofagia kuluttaa ylimääräisiä ihosoluja pois ja auttaa ihoa uusiutumaan.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Jos on valtavan hyvät geenit ja laihdutat äärihitaasti, roikkuvaa jää vähän.
Itse olen laihduttanut nyt 15kg ja 10 vielä jäljellä ja aika vähän roikkuu. Olen hiukan nuorempi kuin sinä.
Sama ikä ja 5 kiloakin vähemmän ikäännyttää 10 vuotta.
Kasvojenkohotukseen menisin jos olisi varmaa että paino myös pysyy tässä lukemassa.
Toivoa on. Äitini laihdutti 60-kymppisenä yli 30 kiloa eikä iho jäänyt roikkumaan yhtään.
Et voi.