Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Vasemmiston Anna Kontula paljastaa olleensa alaikäinen seksityöntekijä - Kimmo Kiljuselta erikoinen kommentti

Vierailija
06.09.2025 |

Siis tämä on jo aivan käsittämätöntä touhua. Suomessa kansanedustaja voi tulla ulos kirjan kanssa, jossa kehuskelee tehneensä seksityötä 16-vuotiaana, ja samaan aikaan meille muille paasataan moraalista ja tasa-arvosta. Miten on mahdollista, että vasemmiston edustaja, joka saa meidän verorahoilla palkkaa, myy avoimesti julkisuudessa tarinoita tylsistä panoista ja politisoituu vielä kommunistina eduskunnassa? Ja SDP:n konkari-Kiljunen kommentoi asiaa kuin olisi joku iso vitsi. Tämä on suora sylkäisy tavallisten perheiden arvojen päälle.

Onko tämä sitä, mitä politiikka nykyään on että nuoruuden prostituutiolla ja intiimeillä yksityiskohdilla kerätään näkyvyyttä ja kannatusta? Jos sama olisi ollut jonkun perussuomalaisen taustalla, hänet olisi lynkattu mediassa yhdessä yössä. Mutta vasemmistolle annetaan vapaat kädet vaikka kuinka rikkoa tabuja ja loukata kansan moraalia. Ja juuri sama porukka jaksaa paasata naisten oikeuksista ja sukupuolten tasa-arvosta, vaikka tässä on kysymys alaikäisen hyväksikäytöstä ja rahalla pelaamisesta. Eikö tässä mene jo raja?

Kommentit (2216)

Vierailija
1261/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetään nyt siitä, että jos haluttaisi suojella nuoria prostituution harjoittamiselta tai tukea ettei moni sellaiseen houkutukseen sortuisi tulojen vuoksi, niin opintotuki pitäisi olla vähintään 750e. 

Tämän olen laskenut ihan lukion ohuella matematiikalla. Tiukkaa tekisi mutta. 

Jos Anna on joutunut tuollaiseen, niin ei hän ole ainut. Luulisi konservatiivien haluavan nuorille konservatiivista elämää ja tukea sellaista konservatiiveina?

Tukemalla opiskelijaa kelvollisella opintotuella, tuetaan opiskelijan siveyttä ja mahdollisuutta toteuttaa konservativismiä opinnoissaan ja arkisessa elämässään.

Luulisi ainakin kristillisille olevan tärkeää tämä?

Suomessa kenenkään ei ole pakko ryhtyä prostituoiduksi. Jos haluaa tienata Dubaissa nahkalaukun omalla nahkalaukulla, niin siitä vaan. Läyhäämisesi tekee rumaa pilkkaa kehittyvien naisten ja tyttöjen tilanteesta, jossa prostituutio ei ole valinta.

Vierailija
1262/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää, mitkä Anna Kontulan ja Sanna Marinin välit ovat. En ole ikinä nähnyt  heistä yhteiskuvaa enkä muista valtuuston ajoilta yhteisiä aloitteita tms. Sinänsä kiinnostavaa, sillä he olivat pitkään vahvoina vasemmistonaisina mukana Tampereen paikallispolitiikassa ja myöhemmin eduskunnassa.

Demarit pelkäävät Kontulaa, kritisoi tarvittaessa suoraan demareitakin. Hän on oikeasti älykäs, itsenäinen vasemmistolainen ajattelija - Marinilta nyt ei lopulta kovin erikoista ajattelua ole kuultu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko Annan valikoimaan:

- paljaalla

- pöllönsilmän raottaminen

- nieleminen,

vaiko onko ne varattu vain Kiljuselle ja ministeritason herrasmiehille?

Vierailija
1264/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää, mitkä Anna Kontulan ja Sanna Marinin välit ovat. En ole ikinä nähnyt  heistä yhteiskuvaa enkä muista valtuuston ajoilta yhteisiä aloitteita tms. Sinänsä kiinnostavaa, sillä he olivat pitkään vahvoina vasemmistonaisina mukana Tampereen paikallispolitiikassa ja myöhemmin eduskunnassa.

Demarit pelkäävät Kontulaa, kritisoi tarvittaessa suoraan demareitakin. Hän on oikeasti älykäs, itsenäinen vasemmistolainen ajattelija - Marinilta nyt ei lopulta kovin erikoista ajattelua ole kuultu.

Älykäs? Ehkä. Ajattelija? Ei todellakaan.

Vierailija
1265/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se asui tampereella ja myi perzettä siellä hotellihuoneissa nii silloin nää ministerit on jostain tampereen seudulta jotka pani sitä.

Miksi kuvaat asiaa niin, että miehet ovat panneet Kontulaa. Jospa Kontula olikin se subjekti. 

Vierailija
1266/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Kontulalla ilmiömäinen muisti? Selittäisi, miksi niin moni oikealla oleva kansanedustaja ei ole uskaltanut haastaa Kontulaa. Jos seksihommien ohessa Kontula on osannut imeä mieleensä intiimejä yksityiskohtia ja salattuja tietoja kumppaneidensa elämästä, on hän ollut eri tavalla uhkaava vastapuoli.

Olisi mukavaa tietää onko jollain muullakin uhtä hyvä kuulomuisti kuin mulla. En ikinä eläissäni lukenut koulussa kokeisiin kun muistin joka sanan mitä opettaja puhui.

Mulle oli järkytys kun sitten armeijassa koko tupa pänttäsi muistiinpanoja, minä kysyin mitä ihmettä te teette? Vastasivat että luetaan lomakokeisiin.

Minä olin niin hämmentynyt että mitä hä? Ei ollut tullut ikinä eläissäni ennemmin edes mieleen että johonkin kokeeseen pitää lukea.

Sama juttu yliopistossa, kävin kuuntelemassa luennot, en ikinä lukenut juuri mitään, koska m

Pitää vielä kertoa että tämä taito on hämmästyttänyt useita kavereita. Kun on mökillä pistetty random biisilista soimaan, minä tunnistan lähes kaikki kappaleet ja voitan aina ylivoimaisesti biisien tunnistuskilpailun. Sen lisäksi osaan sanat jokaisesta kappaleesta jonka olen joskus eläissäni aiemmin kuullut. Usein ovat kaverit monttu auki että miten voi olla. Eivät voi ymmärtää.

Vierailija
1267/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnilleen saman ikäinen kuin Kontula ja muutin tuossa iässä toiselle paikkakunnalle lukioon. Se ei olisi ollut mahdollista ilman jotain opintorahaa. En myynyt itseäni eikä vanhempani olleet rikkaita. 

Kontula on halunnut käyttää valtaa miehiin ja nähdä miten ne innostuu isorintaisesta teinistä. 

Kyllähän se kertoo paljon ihmisestä, että onko valmis tekemään osa-aikahommia ja ottamaan opintolainaa, vai jakaako toosaansa tai puikottaa anustaan netissä tai livenä maksusta.

Vierailija
1268/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se asui tampereella ja myi perzettä siellä hotellihuoneissa nii silloin nää ministerit on jostain tampereen seudulta jotka pani sitä.

Miksi kuvaat asiaa niin, että miehet ovat panneet Kontulaa. Jospa Kontula olikin se subjekti. 

Miten se voi olla subjekti jos se ottaa rahaa vastaan.

Vierailija
1269/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Kontulalla ilmiömäinen muisti? Selittäisi, miksi niin moni oikealla oleva kansanedustaja ei ole uskaltanut haastaa Kontulaa. Jos seksihommien ohessa Kontula on osannut imeä mieleensä intiimejä yksityiskohtia ja salattuja tietoja kumppaneidensa elämästä, on hän ollut eri tavalla uhkaava vastapuoli.

Olisi mukavaa tietää onko jollain muullakin uhtä hyvä kuulomuisti kuin mulla. En ikinä eläissäni lukenut koulussa kokeisiin kun muistin joka sanan mitä opettaja puhui.

Mulle oli järkytys kun sitten armeijassa koko tupa pänttäsi muistiinpanoja, minä kysyin mitä ihmettä te teette? Vastasivat että luetaan lomakokeisiin.

Minä olin niin hämmentynyt että mitä hä? Ei ollut tullut ikinä eläissäni ennemmin edes mieleen että johonkin kokeeseen pitää lukea.

Sama juttu yliopistossa, kävin kuuntelemassa luennot, en ikinä lukenut juuri mitään, koska m

Pitää vielä kertoa että tämä taito on hämmästyttänyt useita kavereita. Kun on mökillä pistetty random biisilista soimaan, minä tunnistan lähes kaikki kappaleet ja voitan aina ylivoimaisesti biisien tunnistuskilpailun. Sen lisäksi osaan sanat jokaisesta kappaleesta jonka olen joskus eläissäni aiemmin kuullut. Usein ovat kaverit monttu auki että miten voi olla. Eivät voi ymmärtää.

Niin? Ei mitään erikoista teiltä kirjolla olevilta.

Vierailija
1270/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontula on todella älykäs ja perehtyy asioihin, erinomainen ulosanti, tämän myöntävät hänen poliittiset vastustajansakin. 

Ihmettelen seksityön herättämää kohua. Asia on kyllä ollut tiedossa eikä Kontula ole sitä ikinä yrittänyt erityisesti salata. Itse olin jossain seminaarissa 20 v sitten, jossa kertoi asiasta puheenvuorossaan, mutta pyysi, että jos paikalla on toimittajia, asiasta ei tehtäisi julkista. Vetosi siihen, että hänellä on kouluikäisiä lapsia. 

Anna Kontula on tutkijan roolissa lähinnä kieltänyt seksikaupan ongelmat, vaikka esim. suuri osa mamutaustaisista prostituoiduista on parituksen alaisena ja monille ns. vapaaehtoisillekin kehittyy henkisiä ongelmia.

Vierailija
1271/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi olla subjekti jos se ottaa rahaa vastaan.

Kontula on kertonut harjoittaneensa seksityötä vain noin kolmen vuoden ajan nuoruudessaan. Eiköhän nämä ns. poliittiset panot ole tapahtuneet ihan yhteisestä himosta ilman rahaa.

Vierailija
1272/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpöhöpö. Ei ne ministerit liity prostituution aikoihin lainkaan. Lukisit kirjan, niin ei tarvitsisi miettiä, Annalla on ollut monia rakastajia ja aktiivinen seksielämä aikuisena. Seksityö oli lyhyt vaihe.

Vierailija
1273/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sit varmaan pylsinyt Kontulaa nuorempana pikkuahasta,  koska jotain tuttua tuossa naisessa on. Muistan kun pk-seuraa ilmoiteltiin igan jopa hesarissa. Oli ihan kelpo jyystö.

Vierailija
1274/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sit varmaan pylsinyt Kontulaa nuorempana pikkuahasta,  koska jotain tuttua tuossa naisessa on. Muistan kun pk-seuraa ilmoiteltiin igan jopa hesarissa. Oli ihan kelpo jyystö.

Mahtoi haista pahalta.

Vierailija
1275/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hauskaa että Kontula osaa yhä ravistella kansakuntaa! Kiljunen vaikuttaa kyllä säälittävältä noiden selittelyidensä kanssa.

Vierailija
1276/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäs? Ehkä. Ajattelija? Ei todellakaan.

Demareihin verrattuna. Sanna, Tytti ja Krista eivät ole varsinaisia ajatuksen Tonavia.

Vierailija
1277/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko Hallaahon  valikoimaan:

- paljaalla

- nuoleminen

vaiko onko ne varattu vain salapanolle 8vuotta. 

Vierailija
1278/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä täytyy olla hyvin vahvat ja terveet limakalvot. Olen muutenkin ihmetellyt, miten seksityöntekijöiden limakalvot kestävät sitä työtä. 

Vierailija
1279/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kontula on varmaan lapsuudessa traumatsoitunut, seksikäyös on trauma käytöstä. puolustelee ihmiskauppaa ja hyväksikäyttöö poliittisesti.

Vierailija
1280/2216 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko Hallaahon  valikoimaan:

- paljaalla

- nuoleminen

vaiko onko ne varattu vain salapanolle 8vuotta. 

Sinua tuntuu kovasti tuo Halla-aho kiihottavan kun siitä jatkuvasti jaksat jankuttaa.