Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura, 25, on vapaaehtoisesti lapseton naapureilta painostusta

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekkin muuten kerran eräs tätönen totesi keskustelun yhteydessä jotenkin, että voi, kun minä ja miehenikin voisimme jo jättää ehkäisyn pois :D Tähän totesin, että "no älä muuta sano!" Ja jatkoin oikein huojentuneen kuuloisena, että "mutta onneksi ihan kohta saan kauan odotetun steriilisaation, saa vihdoin olla vailla huolta ehkäisystä!" Tähän täti oikein happamana vastasi, että oi minkä onnen menetätkään.

Kuulen, kuinka nainen itse karjuu vihaisena harva se päivä kakaroilleen. Varsinainen onni joo.

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki itsekkyydestä ja epäkypsyydestä. 

Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa ja se kuuluu elämään. 

Suurin osa ihmisistä ei ole lisääntynyt. Ja ne jotka lisääntyivät tekivät niin koska ei ollut vaihtoehtoja.

Väestöstä lisääntyjiä on suurempi osuus kuin koskaan.

Syntyvyys laskee koska ihmiset panostaa laatuun.

Vierailija
82/92 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse keskustella yksityisasioista vieraiden kanssa eikä perustella valintojani kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloja, varsinkin naisia, pidetään seksuaalisesti saatavilla olevina. Onhan se raskaana olevalle uhka.

Vierailija
84/92 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veloja, varsinkin naisia, pidetään seksuaalisesti saatavilla olevina. Onhan se raskaana olevalle uhka.

Jos tämä olisi totta, sehän tarkoittaisi että joillain ihmisillä on pahoja luottamusongelmia puolisoiden kanssa.

Sehän ei ole velanaisen tai velamiehen vika jos ihmiset ovat näin epävarmoja itsestään ja muista.

Vierailija
85/92 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse keskustella yksityisasioista vieraiden kanssa eikä perustella valintojani kenellekään.

Ei tarvitsekaan. Mutta jos jotkut eivät kunnioita rajoja ja esittävät tunkeilevia kysymyksiä, miten vastaat heille?

Vierailija
86/92 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes ymmärrä miksi ihmiset muotoilee sen asian noin että "vapaaehtoisesti lapseton" - ihanku se lapsien teko olis jotenki pakollist ensi kädeskää, että se on johonki elämän ohjekirjaan painettu " tee lapsia" tai ole " vapaaehtoisesti lapseton" ja ota mummojen kiukut niskaasi 🤣😅😅😅 Elämä ei toimi niin, omat asiat ihmiset, omat asiat, antakaa muiden hengittää

Vapaaehtoisesti lapsettomassa se vapaaehtoisuus tarkoittaa sitä omaa valintaa lapsettomuudesta. On heitäkin lapsettomia jotka eivät esimerkiksi halusta ja yrittämisestä huolimatta vaan saa lapsia. On myös esim. sellaisia lapsettomia jotka haluaisivat lapsia mutta heillä ei ole siihen sopivaa kumppania, silloinkaan lapsettomuus ei ole suoraan vapaaehtoista.

Vierailija
87/92 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki itsekkyydestä ja epäkypsyydestä. 

Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa ja se kuuluu elämään.

Kumpi on itsekkäämpää ja epäkypsempää:

1) jokainen päättää omasta kehostaan hankkiiko lapsia vai ei.

2) manipuloi, syyllistää tai jopa pakottaa muita ihmisiä synnyttämään, kasvattamaan ja maksamaan lapset - mutta ei itse osallistu siihen mitenkään.

Vastauksen varmaan tiesitkin, mutta olet tullut tänne tullut levittämään synnytyspakotuspropagandaa.

Vierailija
88/92 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitsekaan. Mutta jos jotkut eivät kunnioita rajoja ja esittävät tunkeilevia kysymyksiä, miten vastaat heille?

Kuten yllä kirjoitin.

Vierailija
89/92 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naapurit painostaa naista lapsen tekemiseen. Eikö yhteisössä kuulu kannustaa sellaiseen elämään kuin itse haluaa.

Vierailija
90/92 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naapurit painostaa naista lapsen tekemiseen. Eikö yhteisössä kuulu kannustaa sellaiseen elämään kuin itse haluaa.

Katkeruus ja kateus iskee, kun näkee vapaan ja nuorekkaan naisen jolla on elämä edessään. Halutaan purkaa omaa pahaa oloa lapsettomiin, että muillakin on yhtä paha olla kuin itsellä.

Vierailija
91/92 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hullu, eikä halua kokea elämänsä tärkeintä ihmissuhdetta, vaan tyytyy ulkoiluttamaan koiraa sateella ja pitää sitä tyydyttävänä suhteena, voi niinkin olla onnellinen. Mutta silloin pitää olla hullu, minun mielestäni.

Oletko jo kertonut puolisollesi että ihmissuhteesi hänen kanssaan ei ole elämäsi tärkein?

Jos teillä ei ole vielä lapsia tai ette voi saada lapsia, minkä arvoisena pidät puolisoasi?

Toivottavasti puolisosi saa tietää mitä oikeasti ajattelet hänestä.

Vierailija
92/92 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ensimmäisen lapsen 25-vuotiaana ja sitä kauhisteltiin yleisesti, koska olin muiden mukaan todella nuori äiti. Tilastollisesti toki olinkin, mutta en tiedä, miksi asiaa piti kauhistella minulle. Opetelkaa kunnioittamaan toisten rajoja.

Rajojen kunnioittaminen on hankalaa ihmisille jotka eivät arvosta toisten itsemääräämisoikeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi