Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura, 25, on vapaaehtoisesti lapseton naapureilta painostusta

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut ohjelmaa, pitää laittaa muistiin. Lienee jokin uskonnollinen tai muuten vanhoillinen kyläyhteisö, jos jopa naapureilta tulee kysymyksiä tai painostusta lastenhankintaan.. 

Onneksi nykypäivänä on tarjolla monet ehkäisykeinot ja voi valita myös lspsettoman elämän.

Vierailija
2/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton naapureilta? Mitä tuo tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton naapureilta? Mitä tuo tarkoittaa?

Kaksi sanaa sitten poimit ? 🙄

Vierailija
4/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekkin muuten kerran eräs tätönen totesi keskustelun yhteydessä jotenkin, että voi, kun minä ja miehenikin voisimme jo jättää ehkäisyn pois :D Tähän totesin, että "no älä muuta sano!" Ja jatkoin oikein huojentuneen kuuloisena, että "mutta onneksi ihan kohta saan kauan odotetun steriilisaation, saa vihdoin olla vailla huolta ehkäisystä!" Tähän täti oikein happamana vastasi, että oi minkä onnen menetätkään.

Kuulen, kuinka nainen itse karjuu vihaisena harva se päivä kakaroilleen. Varsinainen onni joo.

Vierailija
5/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Muakin on painostettu vielä lähes 50-vuotiaana. Näillä ei tunnu olevan mitään rajoja. 

En ymmärrä, mikä pakkomielle uskiksilla on seksiin ja nimenomaan suojaamattomaan seksiin. Ja lisäksi tietysti se, että mitä ihmettä jonkun seksielämä kuuluu kenellekään suhteen ulkopuoliselle. 

Vierailija
6/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut ohjelmaa, pitää laittaa muistiin. Lienee jokin uskonnollinen tai muuten vanhoillinen kyläyhteisö, jos jopa naapureilta tulee kysymyksiä tai painostusta lastenhankintaan.. 

Onneksi nykypäivänä on tarjolla monet ehkäisykeinot ja voi valita myös lspsettoman elämän.

Mietin myös, että todennäköisesti joko uskonnollinen tai sitten muuten harvinaisen jumiutunut ja sisäsiittoinen kyläyhteisö. Jälkimmäisissä samat suvut ovat touhunneet keskenään niin pitkään, ettei normaaleja rajoja ymmärretä ja osalla älyllisen kapasiteetin vähyys heijastuu suoraan käytöstapoihinkin.

Vierailija
7/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekkin muuten kerran eräs tätönen totesi keskustelun yhteydessä jotenkin, että voi, kun minä ja miehenikin voisimme jo jättää ehkäisyn pois :D Tähän totesin, että "no älä muuta sano!" Ja jatkoin oikein huojentuneen kuuloisena, että "mutta onneksi ihan kohta saan kauan odotetun steriilisaation, saa vihdoin olla vailla huolta ehkäisystä!" Tähän täti oikein happamana vastasi, että oi minkä onnen menetätkään.

Kuulen, kuinka nainen itse karjuu vihaisena harva se päivä kakaroilleen. Varsinainen onni joo.

Perhe-elämään pettyneet ovat monesti kovimpia lapsenhankintaan painostajia. Kun omat elämänvalinnat kaduttavat, on helpompi yrittää vetää muut samaan jamaan kuin keskittyä parantamaan omaa elämää niiltä osin kuin se on mahdollista.

Vierailija
8/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 32 ja vela.

Jopa työpaikalla on kysytty perhetilanteesta ja kun olen kertonut, ettei ole perheellistymissuunnitelmia, niin tädit sanoo että "kyllä se mieli muuttuu"

Olen ollut 17v kun tein tämän päätöksen. Miksi mieleni muuttuisi? Ja vaikka ei muuttuisi tai muuttuisi, niin miten se muille kuuluu?

Vierailija
9/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 32 ja vela.

Jopa työpaikalla on kysytty perhetilanteesta ja kun olen kertonut, ettei ole perheellistymissuunnitelmia, niin tädit sanoo että "kyllä se mieli muuttuu"

Olen ollut 17v kun tein tämän päätöksen. Miksi mieleni muuttuisi? Ja vaikka ei muuttuisi tai muuttuisi, niin miten se muille kuuluu?

Mitä henkilökohtaisempi asia kyseessä, sitä innokkaammin ulkopuoliset siihen puuttuvat. Tuo kai jotain vallantunnetta päästä besserwisseröimään ja arvostelemaan muiden "vääriä" valintoja.

Lisäksi lasten hankinta on niin monen sukupolven ajan ollut joko käytännön sanelema (ei toimivia ehkäisykeinoja) tai sosiaalinen pakko, varsinkin naisille. On paljon ihmisiä, jotka eivät osaa kyseenalaistaa opittuja asenteita ja jotka höpöttävät ääneen kaiken mitä sylki suuhun tuo. "Mieli muuttuu" -kommentti kertoo aina sen sanojasta, ei ikinä sen kohteesta.

Vierailija
10/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Muakin on painostettu vielä lähes 50-vuotiaana. Näillä ei tunnu olevan mitään rajoja. 

En ymmärrä, mikä pakkomielle uskiksilla on seksiin ja nimenomaan suojaamattomaan seksiin. Ja lisäksi tietysti se, että mitä ihmettä jonkun seksielämä kuuluu kenellekään suhteen ulkopuoliselle. 

Tirkistelyfetissi, kontrollin halu, narsismi.... onhan näitä...?

Vierailija
11/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä tässä on kyse, mutta jotain vikaa on jossain, jos asuu tuollaisessa naapurustossa. Muutto muualle niin ongelma pienenee. Jos kyse on jostakin uskonnollisesta lahkosta, niin sitten ei mahda mitään.

Vierailija
12/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 32 ja vela.

Sano takaisin että "joko ne omat lapset ovat alkaneet kaduttaa?"

Tai ilmoita HR:lle seks.häirinnästä.

Vierailija
13/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa näköjään ehkäisyn tosissaan, kun on pukenut koko yläosan kumiin !

Vierailija
14/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin myös, että todennäköisesti joko uskonnollinen tai sitten muuten harvinaisen jumiutunut ja sisäsiittoinen kyläyhteisö. Jälkimmäisissä samat suvut ovat touhunneet keskenään niin pitkään, ettei normaaleja rajoja ymmärretä ja osalla älyllisen kapasiteetin vähyys heijastuu suoraan käytöstapoihinkin.

Ymmärtäisin siinä tapauksessa, jos joku niistä naapureista haluaa itse olla toimituksen toteuttajina🤷🤷

Vierailija
15/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki itsekkyydestä ja epäkypsyydestä. 

Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa ja se kuuluu elämään. 

Vierailija
16/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe-elämään pettyneet ovat monesti kovimpia lapsenhankintaan painostajia. Kun omat elämänvalinnat kaduttavat, on helpompi yrittää vetää muut samaan jamaan kuin keskittyä parantamaan omaa elämää niiltä osin kuin se on mahdollista.

Ei ole. Ei kaduta. Päinvastoin haluan kertoa että se vasta kaduttaa jos jää ilman lapsia. Siksi kannustan lasten hankkimiseen. Minä melkein jätin lapset tekemättä. Onneksi muutin mieleni. 

Vierailija
17/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä ovat vanhempasi siitä että et jatkanut heidän sukuaan? Ajattelitko vain sinun omaa helppoa elämääsi? Niin taisi käydä.

Vierailija
18/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 32 ja vela.

Lasten hankkiminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin sinä otat vastuuta jostain toisesta ihmisestä etkä ole enää vastuuton koheltaja. 

Vierailija
19/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 32 ja vela.

Lasten hankkiminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin sinä otat vastuuta jostain toisesta ihmisestä etkä ole enää vastuuton koheltaja. 

Höpönpöpö ja huomenna lisää. Voihan sitä asiat noinkin itselleen selittää mutta totuus on yleensä taruakin karumpaa. Kaikki eivät ole edes koskaan mitenkään vastuuttomasti koheltaneet aikaisemminkaan mutta ehkä sinä tarvitsit henkilökohtaisesti itsellesi motivaation ja tekosyyn lopettaa se vastuuton koheltamisesi ja aikuistua. Kaikki eivät tarvitse. 

Vierailija
20/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 32 ja vela.

Vastuun ottaminen toisesta ihmisestä on henkistä kasvamista ja tärkeä osa ihmisen kasvua. Lapsettomat ovat heimonsa lastenvahteja omille sisarusten lapsille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi