Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura, 25, on vapaaehtoisesti lapseton naapureilta painostusta

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan jokaisen oma asia haluaako lisääntyä vai ei. Ainoastaan ylimielinen p*rsereikä pitää omia valintojaan niinä ainoina oikeina ja pyrkii "kannustamaan" muitakin siihen samaan. Kielii vakavista ongelmista sekä pettymyksestä niihin omiin valintoihinsa ja siihen elämään joka ei sitten ollutkaan täynnä prinsessaunelmien autuutta, kuvitellaan että ajamalla muita samanlaiseen se oma olo ja elämä jotenkin paranee mutta eipä se parane vaan kierre on loputon. 

Elä ja anna toisten elää ja tehdä itse elämästään juuri sellaista kuin se heistä on hyvää, tasapainoista ja onnellista. 

Yleensä nämä vapaaehtoisesti lapsettomat ovat ihan yhtä kovaäänisiä kritisoimaan lapsia saaneita maailman ylikansoittamisesta jne. Että omaa agendaansa hekin ajaa, ja usein todella kovaäänisesti.

Täällä lapsettomat huutavat kurkku suorana kirjoittajille, että älä painosta tai pakota ihmisiä hankkimaan lapsia. Mistään pakottamisesta tai painostamisesta ei voi puhua kun kirjoittaa omia mielipiteitään. Nämä lapsettomat ovat herkkiä loukkaantumisen oman elämän tarkoituksen puuttuessa. 

Vierailija
62/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 32 ja vela.

Jopa työpaikalla on kysytty perhetilanteesta ja kun olen kertonut, ettei ole perheellistymissuunnitelmia, niin tädit sanoo että "kyllä se mieli muuttuu"

Olen ollut 17v kun tein tämän päätöksen. Miksi mieleni muuttuisi? Ja vaikka ei muuttuisi tai muuttuisi, niin miten se muille kuuluu?

Lasten hankkiminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin sinä otat vastuuta jostain toisesta ihmisestä etkä ole enää vastuuton koheltaja. 

Olet idiootti.

Kerro tarkemmin, mutta ethän sä kykene, koska olet itse idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa niiden ihmisten puolesta jotka kokevat elämänsä niin turhaksi että vain lisääntymisellä on merkitystä.

Ainoa elämä ja tuhlata se moiseen angstiin? Ei mitään järkeä...

No onneksi velat osaavat pitää hauskaa ja juhlivat muidenkin edestä koska elämässä on miljoona muutakin elämisen aihetta kuin omat biologiset lapset.

Kerron sinulle salaisuuden. Lapset kuuluvat elämään. Jatkuvaan hauskanpitoon kyllästyy nuoruuden jälkeen aika nopeasti. Ne miljoonat muut asiat on turhia ihan loppupeleissä. Sä et vaan sitä tajua ennenkuin koet pettymyksesi. 

Kerron salaisuuden. Kaikki ihmiset eivät ole sinun kopioitasi eivätkä ajattele samoin kuin sinä. Huomaisit tämän jos tulisit kellaristasi ihmisten ilmoille ja tapaisit uusia ihmisiä. Siksi et tajua muiden ihmisten arvomaailmoista mitään vaan sokeasti näet vain omasi ainoana oikeana. Suurin osa tajuaa tämän teininä tai viimeistään nuorena aikuisena.

Kaikkien ei tarvitse haluta lapsia. Lapsien hankkiminen on vapaaehtoista. On ihmisoikeus päättää omasta lapsiluvusta. On valitettavaa, kun et puolusta ihmisoikeuksia vaan vastustat niitä.

Vierailija
64/64 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma keho, oma päätös.

Joillekin ottaa koville hyväksyä tämä tosiasia.

Tervetuloa nykyaikaan sieltä keskiajalta.

Kuka on niin itsekäs ja omien mielihalujen vallassa että haluaa pakottaa muita lisääntymään vasten tahtoa? Sehän se on sitä itsekkyyttä. "Lisääntykää koska MINÄ haluan niin!" Minä minä minä -ajattelua se on.

Biologia on paljon vanhempi kuin keskiaika.

Elämä on 4 miljardia pitkä ketju. Jokainen joka elää nyt on tämän 4 000 000 000 vuoden elämän tulos.

Haluatko olla se ensimmäinen, joka katkaisee tämän ketjun kohdaltasi ja estää kaikkien tulevien sukupolvien syntymän. Synnyttivätkö vanhempasi sinut vain, jotta voit elää helpon ja itsekkään elämän ja lopettaa 4 mrd ketjun tähän, kun se voisi jatkua toiset 4 mrd.

Miksi sinulle on niin vaikea tajuta, että lisääntyminen on vapaaehtoista? Miksi haluat että lapset joutuvat syntymään kurjuuteen koska vanhemmat eivät halunneet oikeasti lasta? Tuo on erittäin itsekästä eikä siinä ajatella lasten etua ollenkaan.

Jos kaikki ihmiset lisääntyisivät loputtomasti, koko maailma hukkuisi wc-pöntön sisältöön. Siihen suuntaan ollaan menossa jo nyt, koska maapallon väestö kasvaa vielä ainakin 2060-2080 vuosiin saakka, ja silloin väestön koko on 10-11 miljardia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi