Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mika Ruonala ei aio palata töihin oululaiseen K-Supermarketiin, jossa hänen työnsä päättyivät 19 vuoden uran jälkeen omistajapariskunnan vai

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ole siellä vain istunut. On ahertanut tarkasti ja hoitanut työnsä vastuullisesti tuntikausia joka päivä.

Tee itse työtäsi 19 vuotta, herää klo 6 ja hoida hommasi aamusta iltapäivään, saat 7e/päivä. Sitten sinut irtisanotaan ylimääräisenä kuluma. "Olet sinäkin korvattavissa" -ajatuksella.

Ei häntä irtisanottu koittakaa nyt jo tajuta se,ja tuo hänen hommansa oli täysin tarpeeton kauppiaalle jo aijemmin mutta pitivät hänet siellä hyväntahtoisuuttaan.

Kenen tahansa työn voi ajatella olevan tarpeetonta. Jokainen on korvattavissa. Kyllä kaupasta löytyy muutakin työtä, jos pullokoneella ei tarvita vastuuhenkilöä. 

Meidän lähikaupassa ainakin tarvitaan. Se pitää tyhjentää, menee välillä jumiin ym. 

Vierailija
62/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sittenhän mitään suurta menetystä ei alun perinkään tapahtunut.

Etkö tajua? Hän oli ollut työssä 19 vuotta ja olisi jatkanut edelleen ellei tämä mulkkupariskunta olisi potkaissut häntä pihalle!

Mitäpä jos häntä ei enää tarvittu? Jos hänen työllistämiseensä meni enemmän panosta kaiken tuen jälkeenkin kuin mitä siitä sai?

Keskon omilta sivuita: pyrimme työllistämään kaikenlaisia ihmisiä. Nää kauppiaat otti ensimmäisenä huudot konsernilta.

Ei tuo ihminen ollut töissä eikä saanut palkkaa. Eikä vuosien kokeilunkaan jälkeen aiemmat kauppiaat halunneet palkata ihan oikealla palkalla ja oikeaan työhön. Just tuon vuoksi nää kaikki demarien

Eiköhän tällaisessa työssä se palkkaa tärkeämpi arvo ole se, että henkilö saa tuntea itsensä osalliseksi muusta yhteiskunnasta ja pystyy pitämään sopivaa rytmiä päivissä. Luultavasti työ on ollut lähinnä jotain sellaista jota hädin tuskin tarvitsee tehdä tai minkä joku muu työntekijä pystyisi helposti hoitamaan omien toimiensa ohessa. Se on suunnattu työntekijän itsensä hyödyksi, ei työnantajan. Siksi on aika kohtuutonta vaatia siitä samaa palkkaa kuin mitä maksettaisiin ihan täysin työkykyiselle ihmiselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikalle 19 vuoden palkka nettona heti. Häntä on vain hyväksikäytetty 7e/päivä "palkalla".

Kehitysvammaisten tekemät työt ovat työtä siinä kuin muittenkin työt. Ovat yksi osa erilaisten työnkuvien ketjua.

Eiköhän se Mika ole eläkkeellä. Saa sitten verovapaan päivärahan siihen päälle ja elämäänsä sisältöä. En minä näkisi että häntä hyväksikäytetään. Mies on ollut pullokoneen tyhjentäjä 19 vuotta. Eiköhän se kerro siitä että pääasia on saada kaverille rutiinia päiviin eikä kyse ole rahasta.

Tietysti on kyse rahasta. Hän oli töissä ja teki töitä.

Ei kenenkään, terveen tai vammautuneen, kohdalla saa ajatella hänen tekemänsä työn olevan vain jotakin "ilmaista rutiinia" jonkinlaisen päiväohjelman vuoksi, että "kunhan jossakin häärii".

Vaikeasti vammaisille on toki elämään iloa tuovaa askartelua ja leikkiä yms. puuhakerhoa, koska muuhun eivät kykene, mutta Mikalla on kuitenkin työkykyä.

Hän kävi säännöllisesti töissä, ei missään "työtoiminnassa".

Vierailija
64/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävä ratkaisu. En minäkään menisi takaisin työpaikkaan, josta uusi pomo irtisanoo henkilööni liittyvien pysyvien ominaisuuksien takia ja ottaa vain julkisen painostuksen takia takaisin. Joutuisin olemaan samassa tilassa tällaisen tyypin kanssa ja tietämään, että hän ei pidä minusta ihmisenä ja pitää vain väkisin töissä.

Oikea ratkaisu Mikalta. On fiksumpi kuin nuo k-kauppiaat yhteensä.

Vierailija
65/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, enpä itsekään menisi. Sen verran itsekunnioitusta, etten alentuisi potkujen jälkeen säälin takia palaamaan. Ja tässä tapauksessa median painostaman työnantajan.

Vierailija
66/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja Sulle Mika! Älä anna kuspäitten häiritä elämääsi tai tunteitasi. Kyllä tuo K-kauppiaspariskunta mokasi nyt raskaasti, suurin osa ihmisistä laittaa kaupan boikottiin ja kohta ne on konkassa. Mikähän siinä on että juuri K-kauppiaat on tollasia mulukkuja, esmes Tampereen Härmälän K-marketin kauppiaat??? Muut kauppiaat ovat hyvin ystävällisiä. Joskus 100 vuotta sitten olin ostoksilla Prismassa ilman rillejä ja etsin kuumeisesti sipuleita mutten heti nähnyt. Kehitysvammainen työntekijä huomasi etsiskelyni ja tuli kysymään mitä ettin. Vastasin ja hän otti mua kädestä kiinni ja talutti sipulihyllylle. Aivan ihanaa, itku meinas tulla ja kyllä vuolaasti kiittelin häntä ja kassalle vielä lisää.

Vierailija
67/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on myös tästä:

"Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille. (Luuk. 6:31)"

Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne. (Joh. 13:34-35).

Vierailija
68/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävä ratkaisu. En minäkään menisi takaisin työpaikkaan, josta uusi pomo irtisanoo henkilööni liittyvien pysyvien ominaisuuksien takia ja ottaa vain julkisen painostuksen takia takaisin. Joutuisin olemaan samassa tilassa tällaisen tyypin kanssa ja tietämään, että hän ei pidä minusta ihmisenä ja pitää vain väkisin töissä.

En minäkään. Kusipää kauppiaspariskunta heitti ilmaisen orjan pihalle välittömästi, otti takaisin käskystä kun paska osui tuulettimeen, nyt esittävät taas olevansa pahoillaan. Laittaisin kaupan boikottiin lopullisesti.

Eiköhän moni ole niin jo tehnytkin.

Vierailija
69/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nostaa itsensä kuninkaaksi ja luulee, että orjia on olemassa.

Mika on tässä tapauksessa nyt se kuningas. Hyvää kohtelua ja hyvää elämää hänelle.

"25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? >> Jakeen lisätiedot

25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'."

Matteus 25:38-40

Vierailija
70/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä median ylilyönti tulee kyllä heikentämään entisestään vajaatyökykyisten työllistymistä. Itse olen harkinnut vastaavaa omassa organisaatiossani, mutta koska siitä seuraa tilanteen muuttuessa suuntaan tai toiseen potentiaalinen paskamyrsky, jossa ainoastaan toinen osapuoli voi tosiasiallisesti kertoa kantansa, antaapa olla. 

Sinulla ei ole firma, turhaan öyyhötät 

Vierailija
71/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse työhösi 8-16(17), heräät 5.30. Siirrän sinulle 7e Mobilepaylla klo 18 joka päivä.

Vierailija
72/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksuja Sulle Mika! Älä anna kuspäitten häiritä elämääsi tai tunteitasi. Kyllä tuo K-kauppiaspariskunta mokasi nyt raskaasti, suurin osa ihmisistä laittaa kaupan boikottiin ja kohta ne on konkassa. Mikähän siinä on että juuri K-kauppiaat on tollasia mulukkuja, esmes Tampereen Härmälän K-marketin kauppiaat??? Muut kauppiaat ovat hyvin ystävällisiä. Joskus 100 vuotta sitten olin ostoksilla Prismassa ilman rillejä ja etsin kuumeisesti sipuleita mutten heti nähnyt. Kehitysvammainen työntekijä huomasi etsiskelyni ja tuli kysymään mitä ettin. Vastasin ja hän otti mua kädestä kiinni ja talutti sipulihyllylle. Aivan ihanaa, itku meinas tulla ja kyllä vuolaasti kiittelin häntä ja kassalle vielä lisää.

Tuskinpa vain boikottiin lopullisesti. Nyt ihmiset uhkuvat pyhää vihaa mutta menee pari viikkoa niin kohu unohtuu ja ihmiset menee siihen kauppaan joka sopii parhaiten heidän arkeensa. Hyvin harva jaksaa boikotoida ikuisesti, etenkin jos oma arki siitä boikotissa kärsii eli sori vaan, kauppiaspariskunta tulee porskuttamaan ihan tavallisesti eivätkä mene konkkaan eikä edes kesken mustalle listalle.

Vierailija
73/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinta saastaa sellanen sakki joka tämän jälkeen käy kyseisessä kaupassa ostoksilla!

Vierailija
74/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaijai, kyllä teki uudet kauppiaat elämänsä emämokan. Maine tuosta jää.

Vierailija
75/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itse työhösi 8-16(17), heräät 5.30. Siirrän sinulle 7e Mobilepaylla klo 18 joka päivä.

Menen, tosin 7-15 ja herään klo 4 joka aamu. Saan siitä kyllä paljon enemmän rahaa, mutta jos haluat maksaa ylimääräistä työstä, jota teen jollekin toiselle, niin kyllä käy. Laita kuitenkin mielummin kerran kuussa tilille. Oot mulle elokuusta 217 € velkaa.

Vierailija
76/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kuka haluaisi työskennellä sellaisten idioottien ja ennakkoluuloisten kusipäiden kanssa, jollaiseksi nuo uudet kauppiaat heti kättelyssä osoittautuivat?  

Hehän toi ilmi suoranaisen inhonsa kehitysvammaisia kohtaan, eikä se asenne ole mihinkään muuttunut, vaikka suuren ketjun markkinointiosasto kuinka laatii kaunopuheisia tiedotteita. Toivottavasti heidän kauppiasuransa jää lyhyeksi ja tilalle saadaan paremmat arvot omaavia yrittäjiä.

Vierailija
77/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään olisi Mikana enää palannut ko. työpaikkaan.

Vierailija
78/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sittenhän mitään suurta menetystä ei alun perinkään tapahtunut.

Tottakai tapahtui kun erotettiin yhtäkkiä!! On hyvin tärkeää miten toimitaan. Ei ole ok tuo kauppiaan käytös.

Vierailija
79/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kauppiaspari inhoaa ja halveksii vammaisia, erilaisia ihmisiä, se tuli selväksi heti kättelyssä. Mikalta oikea päätös!

Vierailija
80/84 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä median ylilyönti tulee kyllä heikentämään entisestään vajaatyökykyisten työllistymistä. Itse olen harkinnut vastaavaa omassa organisaatiossani, mutta koska siitä seuraa tilanteen muuttuessa suuntaan tai toiseen potentiaalinen paskamyrsky, jossa ainoastaan toinen osapuoli voi tosiasiallisesti kertoa kantansa, antaapa olla. 

Vai että olet harkinnut, höpö höpö. Harkinta ei johda koskaan mihinkään, joten lopeta tuo hyvesignalointi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä