Mika Ruonala ei aio palata töihin oululaiseen K-Supermarketiin, jossa hänen työnsä päättyivät 19 vuoden uran jälkeen omistajapariskunnan vai
Kommentit (84)
No mitä jos sitten annettaisiin olla, eikä näitä typeriä aloituksia enää tehtäisi?
Eli ihan turhaa yöhötystö somessa.
Tämä median ylilyönti tulee kyllä heikentämään entisestään vajaatyökykyisten työllistymistä. Itse olen harkinnut vastaavaa omassa organisaatiossani, mutta koska siitä seuraa tilanteen muuttuessa suuntaan tai toiseen potentiaalinen paskamyrsky, jossa ainoastaan toinen osapuoli voi tosiasiallisesti kertoa kantansa, antaapa olla.
No, sittenhän mitään suurta menetystä ei alun perinkään tapahtunut.
Antakaa jo olla. Siskonsa sanoi Hesarissa että tämä median ja somen tykitys ei ole tehnyt hyvää Mikan toimintakyvylle, eikä hän ymmärrä/käsitä asioita samalla tavalla ja ahdistuu vain. Antaa Mikan nyt palata omaan elämäänsä ja varmasti hänelle löytyy uusi tukityöpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Tämä median ylilyönti tulee kyllä heikentämään entisestään vajaatyökykyisten työllistymistä. Itse olen harkinnut vastaavaa omassa organisaatiossani, mutta koska siitä seuraa tilanteen muuttuessa suuntaan tai toiseen potentiaalinen paskamyrsky, jossa ainoastaan toinen osapuoli voi tosiasiallisesti kertoa kantansa, antaapa olla.
Älä valehtele. "Omassa organisaatiossani" my ass 🙄
Ihan ymmärrettävä ratkaisu. En minäkään menisi takaisin työpaikkaan, josta uusi pomo irtisanoo henkilööni liittyvien pysyvien ominaisuuksien takia ja ottaa vain julkisen painostuksen takia takaisin. Joutuisin olemaan samassa tilassa tällaisen tyypin kanssa ja tietämään, että hän ei pidä minusta ihmisenä ja pitää vain väkisin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trust me, oka toinen palstamamma on jonkin sortin toimitusjohtaja.
Ihmiset vissiin lähestyy Mikaa suoraan ja jankuttaa tuosta asiasta. Mies ahdistuu eikä käsitä sitä. Antakaa olla.
Vierailija kirjoitti:
No et sä sinne vuokrayksiöösi työttömänä voi ketään työllistääkään, itse sun pitää imuroida tästä eteenpäinkin.
Minusta asiasta voi keskustella täällä, koska ei tämä henkilö näitä keskusteluita kuitenkaan seuraa. Hänen itsensä kontaktointi asiasta ei sen sijaan ole ok.
En tiedä, mutta irtisanominen kai sattui kuun vaihteeseen ja kauppiaspari ainakin väitti etteivät olleet vielä aloittaneet kaupassa ja olivat tehneet päätökset henkilöstön määrästä puutteellisilla tiedoilla, ainoastaan sillä perusteella että uusittu pullokone ei tarvitse niin paljon valvomista kuin vanha,
Työkokeilu ja muissa vastaavissa harjoittelusopimuksissa on ehto että työsuhde päättyy välittömästi, sanoi sen irti kumpi vain -> Mika olisi voinut koska vain sanoa heippa ja ei koskaan enää palata, mutta tällä kertaa sanoi kauppias Mikalle heippa, älä enää tule.
Vierailija kirjoitti:
"Vastaavassa omassa organisaatiossani" Kultaseni, en usko että äitisi haluaisi toista vajaavaltaista istumaan pöytäkoneesi äärelle joka päivä.
Kiitos taas Erkille alapeukusta :)
Ymmärsin jotenkin myös, että tämä väkisin pakotettuna häntä takaisin ottamassa ollut pomo ei olisi päästänyt häntä takaisin siihen hänen 19 vuotta hoitamaansa tehtävään kuitenkaan. On mahdollista, että hän ei olisi yksinkertaisesti kyennyt suoriutumaan jostain muusta tehtävästä, niin siksikään hän ei varmaan voi palata.
Mitä hyvin yksinkertaisia tehtäviä kaupassa edes muita on kuin juuri joku pullonpalautusmasiinan takahuoneessa toimiminen? Jo hyllyttäminen voi vaatia esim. sujuvaa lukutaitoa, jota kaikilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ymmärrettävä ratkaisu. En minäkään menisi takaisin työpaikkaan, josta uusi pomo irtisanoo henkilööni liittyvien pysyvien ominaisuuksien takia ja ottaa vain julkisen painostuksen takia takaisin. Joutuisin olemaan samassa tilassa tällaisen tyypin kanssa ja tietämään, että hän ei pidä minusta ihmisenä ja pitää vain väkisin töissä.
En minäkään. Kusipää kauppiaspariskunta heitti ilmaisen orjan pihalle välittömästi, otti takaisin käskystä kun paska osui tuulettimeen, nyt esittävät taas olevansa pahoillaan. Laittaisin kaupan boikottiin lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trust me, oka toinen palstamamma on jonkin sortin toimitusjohtaja.
Kyllä ja tekee VAATIVAA ASIANTUNTIJATYÖTÄ. Kunnon palstamamma (ja -uli) taipuu moneen.
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos sitten annettaisiin olla, eikä näitä typeriä aloituksia enää tehtäisi?
Nytkö ei saisi keskustella mulkeroista kauppiaista?
Vierailija kirjoitti:
No, sittenhän mitään suurta menetystä ei alun perinkään tapahtunut.
Etkö tajua? Hän oli ollut työssä 19 vuotta ja olisi jatkanut edelleen ellei tämä mulkkupariskunta olisi potkaissut häntä pihalle!
Hänen siskonsa toivoo että asian annettaisiin nyt olla mediassa ja somessa, koska Mika ei jaksa tätä pyöritystä.