Inhottaako sinua ihmisten hajut?
Kommentit (56)
Kyllä! Ketju/keskustelu, jota en tiennyt kaipaavani. Viime aikoina julkisissa liikennevälineissä kulkeminen on alkanut olla paikoin hyvin hankalaa. Tuntuu, että ihmisten hajut leijailevat nenääni kauempaakin. Joskus muistan olleeni kääntyneenä koko junamatkan ikkunan suuntaan, kun en kestänyt vieruskaverin hajua. Jopa (perusterveen/puhtaan) vieruskaverin hönkäys voi olla hyvin vastenmielinen. Ei tämä kiva ominaisuus ole, että haistaa ihmiset niin tarkkaan.
Vanhemman miehen tunkkainen vaattteen haju, joka korostuu keväällä ja kesällä lämpöisillä säätiloilla. Miehellä saattaa olla takki, joka on likainen ja pesty vuosia sitten kunnolla vaatteen pinnan perusteella. Kun ihminen on vapaa työelämän sosiaalisista kuvioista, niin "oon sellainen kun oon" kulttuuri saa kukkia estoitta. Itseymmärrys omasta hygieniasta häviää.
Kyllä se haju ällöttää, jos ei ole viitsinyt suihkussa käydä pariin päivään. YÖK
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä ehkä mulla on toimimaton nenä mutta ei ole oikeestaan koskaan häirinnyt muiden hajut paitsi jotkut sellaset elämänhallintaongelmaiset jotka ei oo koskaan käyneet suihkussa tms
Sellainen duunarihaalareista pöllähtelevä mädän haju on kyllä aika vastenmielistä, muttei minua muuten haittaa jos joku tuoksahtaa vaikkapa sipulilta.
Kyllä. Esimerkiksi Onnibussissa matkustaessa tunnin jälkeen osa ihmisistä alkaa lemuta oudosti nyhrylle. Johtuu joko kehon tai vaatteiden huonosta pesusta. Eniten inhoan kuitenkin parfyymilla peiteltyä pesemättömyyden löyhkää; siihen meinaa kuolla.
Kyllä se pahin on nämä jotka lotraa hajuvadellä ja luulevat tuoksuvanse hyvälle! Karmea haju.
Nuorilla naisilla oli alkukesällä voimakkaita tunkkaisia tuoksuja. Ärsytti jopa bussipysäkillä! Mitähän nuo oli?
Olen huomannut hevitapahtumissa että yleisö haisee vaikka mille eritteille, vaikka oltaisiin ulkoilmassa. Onko henkilökohtainen hygienia taantunut korona-ajan takia vai mikä lie.
Kyllä inhottaa. Aika monet haisee sellaiselle vanhalle tiskirätille, kun ei pestä vaatteita tarpeeksi kuumassa. Likaisen ja hikisen hajuiset on sitten ihan oma lukunsa, yök!
Työskentelen lähärinä vanhushoidossa, ja lääkekurapaskan sekä virtsiskusen hajut ovat turruttaneet aistit. Pienet laatat tai isommat pierutkaan eivät meikämatamia heilauta. Kyllä maailmaan hajua mahtuu!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Esimerkiksi Onnibussissa matkustaessa tunnin jälkeen osa ihmisistä alkaa lemuta oudosti nyhrylle. Johtuu joko kehon tai vaatteiden huonosta pesusta. Eniten inhoan kuitenkin parfyymilla peiteltyä pesemättömyyden löyhkää; siihen meinaa kuolla.
No eihän niitä vaatteita pidä pirukaan raikkaina kaapissa, kun alkavat tunkkaantua niin pyhyessä ajassa ellei niitä jatkuvasti ole pesemässä.
Hajuvesi ja partavesi pilvet oksettaa samoin muslimien joku mauste? Tms hyi 😒
Jätekaivojen tyhjentäjäkuski sanoi, että 2 viikkoa ja et haista enää juuri mitään. Mutta kuka tuota haluaa?
Päivystyksen hoitajana vanhan viinan haju, joka on ehkä yleisin työssä esiintyvä haju, sekä työkaverin purkalla peitetty tupakan haju.
Asuin Kölnissä, Saksassa 70 luvulla. Kerran ratikassa huomasin ilman oudon hajun, katsoin ympärilleni, turkkilaisia kaikkialla. Olin ottanut väärän ratikan. Kyllä näemmä on totta kansallinen hajukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nivushajuja?
Elinhaju, ihan perseenhaju ja pallihiki. Menkkalöyhkä. Pyyhkimättömyyden ja pesemättömyyden löyhkä. Jos joku kuvittelee ettei alapäätä muut haista, niin kuvittelevat väärin.
Ja varsinkin lihavien ihmisten nivusiin ja muihinkin ihopoimuihin kertyy rasvaa, ihottumaa, silsaa jne ja haju on kaamea. T. Hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nivushajuja?
Elinhaju, ihan perseenhaju ja pallihiki. Menkkalöyhkä. Pyyhkimättömyyden ja pesemättömyyden löyhkä. Jos joku kuvittelee ettei alapäätä muut haista, niin kuvittelevat väärin.
Yleisissä vessoissa haisee joskus kammottava alapään löyhkä.