Voi kuinka haluaisinkin asua hyvällä asuinalueella! Tekisin melkein mitä tahansa
Sellaisessa, jota ei tarvitse hävetä aina kun sanoo osoitteen. Sellaisessa, missä asuvat kunnolliset ja työssäkäyvät ihmiset, esim. opettajat, lääkärit jne.eikä mitään siivoojia. Missään ei olisi narkkeja, juoppoja, mielenterveyspotilaita, vieraskielistä kälätystä pilaamassa tunnelmaa...
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Vanhaan Munkkiniemeen. 12 vuotta täällä olen asunut ja yhteenkään juoppoon en ole törmännyt täällä.
Muita hyviä alueita Helsingissä:
Kulosaari, Ruskeasuo, Käpylä, kantakaupungin eteläpuoli (miinus Jätkäsaari), Lauttasaari, Arabianranta, Kuusisaari, Lehtisaari... Siinä muutamia.
Noista ainoastaan Kulosaari ok
Kyllä nuista jokainen on aika huikea alue. Mutta vaatii vakaan ja korkean pinkan että noille pystyy muuttamaan, varmaan reilusti yli puoli miljoonaa? Nuissa kaikissa on hyvin vähän kaupungin asuntoja, jossain Munkkinemessä ei varmaan ollenkaan
---
Munkkiniemessä on paljon sosiaalista asuntotuotantoa, Munkkivuoressa ei ole ollenkaan.
Munkkiniemessä on myös moskeija. Tosin en usko, että siitä on tullut levottomuutta, siellä käy rauhallisia uskonnollisia ihmisiä. Nykyäänhän väkivaltaisia ovat nuoret huumeidenkäyttäjä roadmanit ja ne jengiläiset liikkuvat ihan kaupunginosasta toiseen.
Ns. hyvälle alueelle voi muuttaa myös vuokralle. Minä laitoin oman asuntoni vuokralle ja asun nyt ns. paremmalla alueella itse vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisia paikkoja ainakaan pk-seudulla ole. Sun pitää muuttaa kauas jonnekin Kuhmon seutuville, siellä on perisuomalaista.
korkki kiinni. Mitäs sanot Pakilasta, Munkkiniemestä tai Jollaksesta? Myös Espoossa ja Vantaakin hyviä alueita.Asun Vantaalla vanhalla, metsäisellä omakotitalo-alueella. Iso tontti, rauhalliset naapurit, kilometrin päässä ostari. Bussipysäkille 400m, juna-asemalle 1km.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Vanhaan Munkkiniemeen. 12 vuotta täällä olen asunut ja yhteenkään juoppoon en ole törmännyt täällä.
Kulosaari, Ruskeasuo, Käpylä, kantakaupungin eteläpuoli (miinus Jätkäsaari), Lauttasaari, Arabianranta, Kuusisaari, Lehtisaari... Siinä muutamia.
Hahhah! Et sitten ole kauheasti liikkunut tai olet mennyt laput silmillä. Mä käyn siellä kerran viikossa ja joka kerta on joku narkki siinä heilumassa.
En ymmärrä keskustelua palstalla. Miten se auttaa minua taloudellisesti, että sosiaalisesti eteenpäin"taviksena" vaikka naapurissa asuisi itse Keisari. Ei muiden kaupunginosan asukkaiden pankkitili ole minun käytössä tuhlattavaksi ylimääräisiin. Terveisin, Taviksena varakkaiden kaupunginosassa.
Ja ap itse on hyvin koulutettu ja hyvässä asemassa . Hmmmmm , epäilen , sitä paitsi mitäs huonoa ainesta ne esim. siivojat on , käyvät töissä ja maksavat veroja siinä missä muutkin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta Munkkiniemessä on paljon enemmän rikollisuutta ja levottomuutta kuin Munkkivuoressa. Olen asunut molemmissa ja nähnyt myös viralliset tilastot.
En kyllä usko alkuunkaan, varmaan osaat kaivaa ne tilastot väitteesi tueksi? 😂 (niin, et löydä kun keksit omasta päästäsi)
Vanhan Munkkiniemen puolella on viimeisen vuoden aikana asunut kaksi presidenttiämme, (Subb nyt muutti pois virka-asuntoonsa kun remontti loppui) luuletko että siellä asuisivat jos olisi turvatonta? Siksihän heidän osoitteensa siellä ovat olleet kun on rauhallista.
Ei sillä, onhan Munkkivuorikin ihan kiva alue, mutta kyllä siellä asuu hieman eri tyyppistä porukkaa, ja se ostari hieman kerää häiriöitä, niin kuin ostarit aina tekee. Siitä Huopalahdentien itäpuolelta, jossa on koko laajemman Munkkiniemen ainoat kaupungin talot, ne ihmiset eivät Vanhan Munkkiniemen puolelle eksy oikeastaan koskaan, vaan pyörivät nimenomaan sillä puolella ja myös käyvät Munkkivuoren ostarilla.
Vanhan Munkkiniemen puolelle he eivät eksy, ei siellä heille mitään ole kun on pussinperä jossa hyvin harvalla on mitään asiaa.
Ehkä olet asunut siellä Huopalahdentien itäpuolella? Sitä ei kukaan (paitsi postikoodi) laske Vanhaan Munkkiniemeen, vaan laajempaan Munkkiniemeen (johon myös Munkkivuorikin kuuluu). On täysin erilaista seutua kuin kuuluisien arkkitehtien suunnittelema Vanha puoli, jota pidetään yhtenä koko maan arvostetuimpina alueina.
Vierailija kirjoitti:
Munkkiniemessä on paljon sosiaalista asuntotuotantoa, Munkkivuoressa ei ole ollenkaan.
Näillä ei ole mitään asiaa sinne vanhalle puolelle, nimenomaan kulkevat Munkkivuoren suuntaan siitä omalta nurkaltaan kun siellä on ostari ja muita palveluita.
Vanhalle puolelle ei ole oikeastaan kenellekään mitään syytä tulla jos ei siellä asu.
Asun perheeni kanssa Helsingissä kaupunginosassa, jota ajoittain parjataan ja pidetään ns huonona alueena.
Kerrostalossa jossa asumme on rauhallista. Lapset leikkivät pihalla ja iltaisin ja öisin on hiljaista. Pesutuvassa on siistiä ja pari kertaa olen unohtanut sinne pyykinpesuaineen ja sieltähän se on löytynyt kun olen muistanut hakea. Usein rapussa leijuu ruokien ja leipomusten tuoksu, myös meiltä. Ja joskus teinit tömistelevät ja huutavat puhelimiinsa ja toisilleen, milloin milläkin kielellä. Omat teinimme myös. Yläkerran vauva itkee välillä. Tavallista elämää.
Naapurit ovat monesta maasta ja kulttuurista. Olemme myös kaksikielinen perhe. Rapussa tervehditään ja vaihdetaan muutama sana. Töissä käyvät kaikki, paitsi ihan pienten lasten äidit. Ja juu, joukossa on siivoustyöntekijöitä, raksamiehiä, taksi,-ja bussikuskeja, kaupan kassoja. Mukaan mahtuu myös sairaanhoitajia, lastenhoitajia, automekaanikkoja, toimistotyöntekijöitä. Siis tavallisia ihmisiä, jotka pitävät yhteiskuntaa pyörimässä, maksavat veroja ja huolehtivat perheistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta Munkkiniemessä on paljon enemmän rikollisuutta ja levottomuutta kuin Munkkivuoressa. Olen asunut molemmissa ja nähnyt myös viralliset tilastot.
En kyllä usko alkuunkaan, varmaan osaat kaivaa ne tilastot väitteesi tueksi? 😂 (niin, et löydä kun keksit omasta päästäsi)
Vanhan Munkkiniemen puolella on viimeisen vuoden aikana asunut kaksi presidenttiämme, (Subb nyt muutti pois virka-asuntoonsa kun remontti loppui) luuletko että siellä asuisivat jos ol
Minä olen asumut nimenomaan vanhassa Munkkiniemessä 4 osoitteessa ja Munkkivuoressa samoin 4 talossa. Parhaillaankin omistan asunnon sekä Munkkivuoresta että vanhasta Munkkiniemestä. Vertailupohjaa siis löytyy puolueettomasti molemmista.
Munkkivuori on tssaisen keskiluokkaista ja rauhallista, Munkkiniemessä on seassa toisaalta joitain rikkaita ja toisaalta myös sosiaalisia ongelmia. Rikostilastot ovat julkisia, kaiva ne esikn ihan itse.
Mikset käynyt kouluja ja menestynyt? Ei tarvitsisi nyt itkeä, vaan voisit rauhassa heräillä itse rakennuttamassa kivitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah! Et sitten ole kauheasti liikkunut tai olet mennyt laput silmillä. Mä käyn siellä kerran viikossa ja joka kerta on joku narkki siinä heilumassa.
Veikkaanpa että sinulla on nyt hieman haasteita Helsingin maantiedon kanssa. 😊
Yhden ainoaa narkkia ei ole näkynyt Ramsaynrannan ja Huopalahdentien länsipuolella 12 vuoteen.
Paikallisilla tuntuu olevan suuri tarve kummalla puolella Huopalahdentietä asuvat "siellä vanhalla puolella", tai "siellä Huopalahden puolella". Itäpuolen porukka ei halua assosioitua länsipuolilaisten kanssa, ja toisin päin. Ovatkin kyllä aivan erilaisia paikkoja.
Huopalahdentien itäpuolen porukka sitten hengaakin siellä omissa paikooissaan, ja myös Munkkivuoren puolella, joka näkyy alueen hinnoissa verrattuna Vanhaan puoleen.
Munkkiniemessä keskineliöhinta on 6 386€/m2, ja Munkkivuoren puolella 4 961€/m2. Toki vanhan puolen arkkitehtuuri on kauniimpaakik ja meri lähempänä.
Ei sillä, että Munkkivuoresta juuri pahaa sanottavaa olisi, turvallista sielläkin on, ja mukavan vihreä alue. Kourallinen deekuja Huopalahdentieltä ja Talista ei sitä mitenkään onnistu pilaamaan. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa että sinulla on nyt hieman haasteita Helsingin maantiedon kanssa. 😊
Yhden ainoaa narkkia ei ole näkynyt Ramsaynrannan ja Huopalahdentien länsipuolella 12 vuoteen.
Paikallisilla tuntuu olevan suuri tarve kummalla puolella Huopalahdentietä asuvat "siellä vanhalla puolella", tai "siellä Huopalahden puo
Ohis, mutta ainoa narkki, jota olen ikinä eläessäni nähnyt, oli vanhassa Munkkiniemessä. Hän käveli sieltä neloseen viime talvena, muistan yhä, kun oli lunta ja loskaa ja hänellä ei ollut kenkiä vaan villasukat. Puhui itsekseen ääneen ratikassa ja jäi pois Meilahden sairaalan kohdalla. Palautui mieleen hiljattain, kun on ollut lehdissä juttua peukun käyttäjistä. (Vanhassa) Munkkiniemessä asuessani muistan myös elävästi, miten puliukot pääsivät jotenkin alaovesta sisään ja nukkuivat rappukäytävässä. Lisäksi lapseni kaverin kimppuun hyökättiin Koneen puistossa. Se on levottomampaa seutua kuin Munkkivuori, vaikka ihan kiva muuten, siksi muuttelenkin niiden välillä koko ajan. Erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia. Jos haluaa lapsiperheelle rauhallisen kasvupaikan, niin Munkkivuori, jos taas haluaa vaikka nuorena aikuisena päästä kaupunkiin nopeasti ratikalla, niin Munkkiniemi.
Vierailija kirjoitti:
Asun perheeni kanssa Helsingissä kaupunginosassa, jota ajoittain parjataan ja pidetään ns huonona alueena.
Kerrostalossa jossa asumme on rauhallista. Lapset leikkivät pihalla ja iltaisin ja öisin on hiljaista. Pesutuvassa on siistiä ja pari kertaa olen unohtanut sinne pyykinpesuaineen ja sieltähän se on löytynyt kun olen muistanut hakea. Usein rapussa leijuu ruokien ja leipomusten tuoksu, myös meiltä. Ja joskus teinit tömistelevät ja huutavat puhelimiinsa ja toisilleen, milloin milläkin kielellä. Omat teinimme myös. Yläkerran vauva itkee välillä. Tavallista elämää.
Naapurit ovat monesta maasta ja kulttuurista. Olemme myös kaksikielinen perhe. Rapussa tervehditään ja vaihdetaan muutama sana. Töissä käyvät kaikki, paitsi ihan pienten lasten äidit. Ja juu, joukossa on siivoustyöntekijöitä, raksamiehiä, taksi,-ja bussikuskeja, kaupan kassoja. Mukaan mahtuu myös sairaanhoitajia, lastenhoitajia, automekaanikkoja, toimistotyönte
Jospa kasvattaisit sitä kakaraasi, niin toisten ei tarvitsisi kuunnella rappukäytävässä mitään älämölöä. Mikään ei ole ärsyttäväämpää kuin portaikossa metelöivät ihmiset.
Ap tekisi mitä tahansa, paitsi opiskelisi hyvän ammatin?
Vierailija kirjoitti:
Ap on jo ketjussa kertonut, että hänellä on hyvä ammatti ja rahaa.
Siksi kiinnostaisi, että miksi ap on jäänyt 'jumiin' asuinalueelle, mistä ei pidä? Onko se joku henkinen lukko, ettei uskalla ns astua ulos häkistä, vaikka haluaisi? Miksi ap yhä asut siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on jo ketjussa kertonut, että hänellä on hyvä ammatti ja rahaa.
Siksi kiinnostaisi, että miksi ap on jäänyt 'jumiin' asuinalueelle, mistä ei pidä? Onko se joku henkinen lukko, ettei uskalla ns astua ulos häkistä, vaikka haluaisi? Miksi ap yhä asut siellä?
Nyt meni ehkä vähän pieleen, en ole koskaan sanonut olevani varakas, ihan tavallinen amk-koulutettu. Sanoin olevani kokopäivätöissä ja tienaavani omaksi tarpeekseni ihan hyvin. Sinkku olen myös. Pystyn siis maksamaan asuntolainaani hyvin juuri kyseiseltä alueelta, jossa nyt asun. En tiedä saisinko isoa lainaa, jos haluaisin muuttaa vaikkapa omakotitaloalueelle hyvälle ja rauhalliselle alueelle. Ap
En muuttaisi noista myöskään Kulosaareen, enkä Ruskeasuolle, enkä Arabianrantaan.
Toivottavasti ap löytää mieleisensä alueen. En ihan ymmärtänyt, miksi hän jumittaa inhoamallaan alueella, kun kerran kertoi, että rahaakin löytyy.