Pitääkö syödä enemmän kuin kuluttaa että lihakset kasvaa?
Kasvaako lihakset jos syö saman verran kuin kuluttaa?
Kommentit (13)
Lihakset ei kehity miinuskaloreilla.
Lihas tarvitsee energiaa ja rakennusaineita kasvaakseen. Siis ruokaa. Jos keho ei saa tarpeeksi ravintoa, ei lihaskaan kasva.
Merkitystä on sillä mitä syö. Jos et saa riittävästi proteiinia, ei lihakset kasva
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kehittyy. Tämän on läpitutkittu asia.
Vierailija kirjoitti:
Lihas tarvitsee energiaa ja rakennusaineita kasvaakseen. Siis ruokaa. Jos keho ei saa tarpeeksi ravintoa, ei lihaskaan kasva.
Läski on energiaa, helvetin uuuvatti.
Elimistö muuttaa liian proteiinin rasvaksi. Eli se kertyy mahan ympärille rasvarenkaaksi ja myös rasittaa esim. munuaisia.
Varsiaiset kehonrakentajat eivät ole kuuluisia hyvästä terveydestään, mutta ehkä niistä piireiestä kannattaisi kysellä neuvoa, eikä täältä.
Kyllä ne kasvaa, jos syö kulutuksen verran, mutta ei ns. optimaalisesti. Toki vähän riippuu myös lähtökohdasta, jos on ylipainoa niin ei välttämättä kannata syödä kulutusta enempää. Itse olen aika laiha niin olen kehittynyt hyvin kun olen syönyt ihan reippaasti.
Varsinkin aloittelevan ja ylipainoisen treenaajan on mahdollista kasvattaa lihasta ja polttaa rasvaa samaan aikaan. Pienellä miinuskalorilla, mutta hyvin koostetulla, runsasproteiinisella ruokavaliolla ja tietenkin tavoitteellisella treenaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski on energiaa, helvetin uuuvatti.
Lihas tarvitsee aminohappoja ym kasvaakseen, mutta kehon rasvaa se ei käytä rakennusaineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kehittyypäs!
T: Antti Laine
Kunnon mättöä naamariin, niin ainakin keskikumpulihas kasvaa 😅
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kehittyy aluksi kun säätää ruokavaliotaan, ei tosin alkukuukausien jälkeen.
Tietysti yhdistettynä voimaharjoitteluun