Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset haluavat elää miehen rahoilla, mutta miehet eivät halua elää naisen rahoilla?

Vierailija
05.09.2025 |

Mikä selittää tämän eron sukupuolten välillä? 

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on miehen biologinen tehtävä hoitaa naista, aivan kuten naisen biologinen tehtävä on hoitaa lapsia, niin eihän siinä olisi paljon järkeä elää naisen rahoilla. 

Vierailija
82/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies kaataa kurkusta alas oman palkkansa ja naisen palkalla ostetaan ruuat, vaatteet, bensat ja maksetaan asumiskustannukset. Eron hetkellä mies raivoaa, kun pääosin naisen säästöillä rakennettu talo ositetaan ja hän joutuu maksamaan naisen ulos. Eron jälkeen karu todellisuus iskee, kun ruoka, puhtaat vaatteet ja astiat eivät ilmesty tyhjästä eikä huusholli putsaannu itsekseen. Nähty on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on miehen biologinen tehtävä hoitaa naista, aivan kuten naisen biologinen tehtävä on hoitaa lapsia, niin eihän siinä olisi paljon järkeä elää naisen rahoilla. 

🖕

Vierailija
84/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun näkisi että mies hoitaa naista! Epäuskottavampi kuin yksisarvinen.

Vierailija
85/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni maksattaisin kaiken naisella, jos vain löytyisi rahakas nainen, jonka seuraa kestäisi vetämättä ranteita auki. Toistaiseksi ei ole löytynyt. 

m46

Vierailija
86/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan vitsin murjaisit. Miehen tehtävä on olla kumppani, ei mikään hoitaja.

Vierailija
88/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies kaataa kurkusta alas oman palkkansa ja naisen palkalla ostetaan ruuat, vaatteet, bensat ja maksetaan asumiskustannukset. Eron hetkellä mies raivoaa, kun pääosin naisen säästöillä rakennettu talo ositetaan ja hän joutuu maksamaan naisen ulos. Eron jälkeen karu todellisuus iskee, kun ruoka, puhtaat vaatteet ja astiat eivät ilmesty tyhjästä eikä huusholli putsaannu itsekseen. Nähty on.

Meillä exän kanssa oli aikoinaan tällaista. Hän maksoi asuntolainan, mutta sähköt, vakuutukset, puhtaanapito yms menivät minun tililtäni. Luonnollisesti maksoin kaikki lasten kulut, omat menot, melkein kaikki ruuat ja kodin tarvikkeet. Tienasin paljon vähemmän kuin ex, mutta pihistelin omilla rahoilla nämä kaikki. Hoitovapaita varten olin säästänyt, mutta silti ex aina selitti miten hän elättää kaikki. Eron jälkeen olemme riidelleet kaikesta. Exän mielestä hänen ei tarvitse maksaa elatusmaksuja, koska saan lapsilisät. Asiasta saatiin onneksi sopu, mutta tietenkin niin, että minä myönnyin paljon pienempään elatusmaksuun mitä lastenvalvoja laski. Seuraavaksi pitäisi omaisuudesta riidellä, sillä exän mielestä olen lokkeillut koko ja itse asiassa hän on maksanut aivan kaiken.

Kuvaavaa oli, että eron jälkeen minulla alkoi ilman exän maksamia elatusmaksuja jäädä rahaa käyttöön enemmän, kun ruokalasku pieneni niin paljon. Olin tottunut ostamaan todella paljon ruokaa, mutta eron jälkeen tajusin, että nehän olivat menneet exän mahaan. Hän muuten myös aina sätti minua holtittomasta rahan käytöstä, koska minulla meni kauppaan satanen ja hänellä parikymppiä. Että mitä helvettiä aina ostin, kun niin paljon piti tuhlata? Exän omat rahat menivät kyllä muuten alkoholiin ja elektroniikkaan.

Ex myös aina valitti, kun olin niin laiska ja sotkuinen. Nyt kun erosta on pari vuotta aikaa niin alkaa näkymään mikä asiassa todellisuus oli. Minun asuntoni on nätti, siisti ja hyväntuoksuinen. Exän asunnossa lojuu likaisia työvaatteita siellä täällä, keittiön ovet ja välitila ovat lian peitossa (ei siis yksittäisiä roiskeita, vaan pitemmältä ajalta kerääntynyt) ja wc-pönttö on liasta pinttynyt. En siis tosiaan jaksanut avioliiton aikana pienten lasten lisäksi siivota exän jälkiä.

Vierailija
89/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva nainen haluaa elää miehen rahoilla. Moni mies sen sijaan haluaa elää naisen siivellä ja toivoo naisen tekevän kaikki kotityöt

"Harva nainen haluaa elää miehen rahoilla" hah. Miksi naisia sitten lähes aina alkaa ahdistamaan kun mies pyytää 50/50 suhdetta ja alkaa huuto että maksut menee tulojen mukaan ja miehen kuuluu suurempituloidena maksaa enemmän niin kuin tälläkin palstalla naiset huutaa aina kun tulee tämä puheeksi?

Vierailija
90/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä exän kanssa oli aikoinaan tällaista. Hän maksoi asuntolainan, mutta sähköt, vakuutukset, puhtaanapito yms menivät minun tililtäni. Luonnollisesti maksoin kaikki lasten kulut, omat menot, melkein kaikki ruuat ja kodin tarvikkeet. Tienasin paljon vähemmän kuin ex, mutta pihistelin omilla rahoilla nämä kaikki. Hoitovapaita varten olin säästänyt, mutta silti ex aina selitti miten hän elättää kaikki. Eron jälkeen olemme riidelleet kaikesta. Exän mielestä hänen ei

Aika tavallinen tarina. Mutta hienoa, että otit eron. Nauti elämästäsi äläkä tee samaa virhettä! 

Vierailija
91/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me miehet ollaan viisaampia ja omavaraisia. Ostokset maksetaan aina itse. Jos puhutaan tasa-arvosta niin miksi ihmeessä minun pitäisi miehenä maksaa esim naisen ravintola lasku? Olisi todella alentavaa suostua moiseen tässä tasa-arvon maailmassa.

Niin, omat ostoksenne maksatte. Lasten tullessa kuvioihin sinun kaltaisesi mies ei halua maksaa penniäkään lasten tarvikkeista tai kotona "loisivan" (lue lapsiasi hoitavan) naisen tarpeista.

Juu, ostokset maksetaan itse, ja naisen kuuluu hoitaa ruoka- ja kodintarvikeostokset. Mies ei ruokakauppaan mene kuin korkeintaan ostamaan itselleen jonkun täsmäsapuskan.

En mä sitä ihan kyllä omavaraisuudeksi kutsuisi.

Onneksi mun mies menee ihan oma-aloitteisesti kauppaan ja kysyy vielä minultakin mennessään että tarvinko jotain. Ja tuo mitä toivon, vaikka muikunmätiä tai tamponeja jos sellaisia tarvin. 

Vierailija
92/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä joutuisin elämään ilman vakavaa sairautta naiseni rahoilla niin ottaisin joko eron tai tapppaisin itseni. Ei varmaan paljon nöyryyttävämpää voisi tapahtua.

Vierailija
93/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehetkin haluavat elää naisten rahoilla! Opiskelin humanistista alaa, jolla oli paljon hyvien perheiden tyttöjä, eli tausta varakas. Kummasti näille löytyi opiskelijaseurasta aina mies, vaikka ala oli naisvoittoinen.Ja kautta linjan miehet tulivat köyhemmistä taustoista.

Vierailija
94/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan vitsin murjaisit. Miehen tehtävä on olla kumppani, ei mikään hoitaja.

Hoitaja on tyhmästi sanottu, huolenpitäjä ennemmin. Mies pitää huolen että perheellä on kaikki hyvin, nainen sitten hienosäätää henkilökohtaisemmalla tasolla. Nuin toimivat perinteiset roolit.

Ei sillä, että itse niistä pitäisin. Olen tekniseltä alalta koulutuksen hankkinut nainen jota kiinnosti lapsenakin enemmän rakentaa kuin barbittaa. Ymmärrän silti mistä on kyse, ja miksi jotkut tuollaista toivovat. 

Eri

Vierailija
95/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asiasta saatiin onneksi sopu, mutta tietenkin niin, että minä myönnyin paljon pienempään elatusmaksuun mitä lastenvalvoja laski."

Saanko kysyä miksi tuollaiseen suostuit? Elareitahan voi myös korjata, eli jos vielä ajankohtaista niin mene nyt hyvä nainen ne tarkistuttamaan!

Vierailija
96/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä joutuisin elämään ilman vakavaa sairautta naiseni rahoilla niin ottaisin joko eron tai tapppaisin itseni. Ei varmaan paljon nöyryyttävämpää voisi tapahtua.

Olet paska kumppani. Eikö kannattaisi kysyä siltä naiselta mitä hän haluaa? Naisillakin on mielipiteitä ja toiveita. 

Vierailija
97/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapas pojat nuo historian kirjanne, kautta aikojen on ollut Auervaaroja. Lisäksi suomalainen nainen  on nykyään huomattavasti korkeakoulutetumpi kuin mies, naisenemmistö on sekä korkeakouluissa että lukioissa.

Itse olen ollut kolmessa pitkässä parisuhteessa, jokaisessa olen ollut se paremmin tienaava. 2/3 mies on ollut se  nk. pihi vaikka tulot ovat kuitenkin olleet ihan  kohtuulliset. Klassinen esimerkki on se, että enimmäkseen on oltu minun luona esim viikonloput, ja koska olen hyvä ruoanlaittaja, ovat saaneet mahansa täyteen laadukasta ruokaa ja juomaa. Mutta jos on oltu vaikka yhdessä lounaalla ulkona , mies on ollut tooodella tarkka että molemmat maksaa omansa. Eivätkä nämä  viimeistä puolisoa lukuunottamatta,  koskaan nähneet tässä mitään ristiriitaa. Jos oltiin miehen luona (yleensä karsean sotkuista mutta koska en ole ammatiltani siivooja, en puuttunut siihen) ruokana oli tyyliin kaupan maksalaatikko /makaroni laatikko 30% leimalla . Mutta muussa elämässä olivat ihan ok miehiä, mutta oman huushollin pito ei vaan onnistunut.

Viimeisin, ikävä kyllä nyt jo  edesmennyt puolisoni, oli herrasmies, mutta sellaiset ovat valitettavasti nykyään harvassa. No nyt olen jo sen ikäinen ettei ole tarvettakaan ja kun voi tehdä mitä lystää.  esim matkustaa tai olla matkustamatta, niin yhtään miesloisijaa en kaipaa elämääni,  mutta olipa hyvää kun pitkän matkan varrelle sattui edes yksi herrasmies. Sääliksi käy nykynaisia.

Vierailija
98/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan miehet ovat naisten rahoilla eläneet ihan hyvillä mielin. Siitä ei vain ole tapana huudella. 

Vierailija
99/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rahat olivat yhteiset silloin, kun miehellä oli vähemmän, nyt kun hänellä on enemmän niin teillä onkinaa omat rahat. Miehesi on lokki.

Minä maksan lähinnä oman autoni kustannukset, puhelimeeni liittyvät menot, omat vaatteeni ym.  Mies maksaa kaikki asumiseen liittyvät menot, kuten vesi ja sähkölaskut laajakaistan  sekä vakuutukset, ym. kotiin tulevat laskut.  Omat rahat ovat lähinnä kai minun toivomuksestani, koska olen aika itsenäinen ihminen, enkä halua tilittää jokaista pikku ostosta.  Itse olen myös ostanut autoni enkä aio luopua siitä koskaan.  Puoliksi maksoimme aika kalliin kattoremontin.

Vierailija
100/101 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijäthän ne vasta osaakin loisia ja saavat sen vielä käännettyä jotenkin niin, että nainen onkin syyllinen ja mies uhri tilanteessa.