Miksi taalla vihataan Volvoa? En kasita muka miten joku voi ajatella, etta joku volvoilija kuvittelee nyt muiden ihailevan hanta tms, kun volvohan on ihan tavis-auto.
Minusta ihan sama kuin volkkari tai toyota. En tiedä mikä olisi luksusauto, mutta ehkä perinteinen mersu, joita niitäkin alkaa olla aika paljon liikenteessä, tai se lexus esim. tai joku muu " ulukomaan ihme" .
Kommentit (22)
Itse voin kyllä omasta kokemuksesta sanoa, että ajettuani kerran volvolla tuntui Volkkari ja jopa Audi tosi tavisautoilta sen jälkeen, ennen kaikkea pieniltä ja paljon epämukavimmilta ajaa.
Meillä on nyt Volvo ja vaikka samalla hinnalla, kun osti pari vuotta vanhan Volvon olis saanut uudemman esim. Passatin en ole valintaani katunut. Jokainen voi itse kokeilla ja valintanasa tehdä. Itselleni on ihan sama millä kukin ajaa. Auton merkki ei kerro ihmisestä mitään.
t. Volvon omistaja joka tulee ajamaan vastaisuudessakin Volvolla mikäli vain varallisuus antaa myöten
Tosin, mulla on tällä hetkellä ajossa fiiatti, vitsi kun onkin upee, ja kulkee kuin ferrari. Mutta, volvoo en huoli. (Meillä on myös 4 muuta autoa ton fiiun lisäksi)
Linjakas ja hyvä ajettava. Skandinaavista muotoilua ja hyvää laatua. Turvallista.
Mitä muuta lapsiperhe voi toivoa?
pari. Minusta autot ja kaikenlaiset koneet on perin epäkiinnostavia vehkeitä. Unelma-autoni olisi automaattivaihteinen, notkea kuin tiikeri mitä tulee parkkeeraukseen, tankki olisi aina täynnä eikä koneessa koskaan mitään vikaa. Renkaissakin olisi joku supersysteemi, että talvinastat vetäytyisivät kissankynsien tapaan sisään ilman eri toimia. Tässä haastetta insinööreille! :)
volvo, S60, ja on todella hyvä auto. Hankittiin se osaksi sen takia, että olen lukenut jostain volvon olevan turvallisin kolaritilanteessa, osaksi sen takia että mies halusi vähän paremmin kulkevan.
Jos ei ole pakko, en halua enää muuta merkkiä kuin tämä, mersu tai BMW.
teistäkään joka toisella ole siihen varaa. Jos mä äkkiä mietin naapuriston pihoja, niin aika kirjavaa on autokanta. Ne, joille auto on elämää suurempi unelma, seisottavat pihassaan Saksan tuonti-Mersua, perus C-mallia tai sitten ihan Väyrystä.
Ei Volvo nyt NII-IN kallis auto kuitenkaan ole...
Vierailija:
asetettu markkinoille sellaiseen hintaluokkaan, että siihen ei
teistäkään joka toisella ole siihen varaa
Kuka täällä sitä Volvoa oikeasti vihaa?
Volvo vaan mielletään samanlaiseksi itsestäänselväksi haluamisen kohteeksi kuin vaikka omakotitalo tai kultainen noutaja. Eihän se tarkoita, että siinä olisi mitään vikaa. Paitsi jos ainut motivaatio saada se on se, että se pitää haluta, kun muutkin haluaa.
Olen lueskellut ihmeissäni näitä viestejä, missä vihataan milloin mitäkin merkkiä, usein Volvoa. Eikö jokaisella voi olla mikä auto heille parhaiten sopii tai mihin on varaa. Jokaisella on omat kriteerinsä auton suhteen...On meilläkin tiettyjä merkkejä, mitä meidän pihaan ei tule ikinä, mutta ei niistä huudella sen enempää. Joku muu pitää niistä merkeistä ja antaa ihan rauhassa pitääkin, ei kuulu mulle.
t. V70:n omistaja
Kun ohitan moottoritiellä vaikka rekkaa, nopeutta mittarissa 130 (rajoitus 120), minkä auton nokan näen useimmiten taustapeilistäni? Volvon! Eikä ohitusta odoteta normaalilla turvavälillä vaan yritetään tuupata lisää vauhtia puskuristani. Kun ei volvokuskin tajuntaan mahdu että yhtään nopeampaa hän ei pääse vaikka ajaisi perseessäni kiinni. Minullakin on oikeus ohittaa ajamatta hillitöntä ylinopeutta, enkä todellakaan vaihda kaistaa suoraan kenenkään nokan eteen. Mutta kun (farmari-)Volvoilla on sitä nopeutta oltava vähintään 150, niin äkkiäpä sitä saavutetaan hitaammat ohittelijat. Ja kuvitellaan että ohituskaista on ainoastaan heitä varten. Moisella käytöksellä ei aiheuteta kuin vaaratilanteita kun edellämenevä pakotetaan vaihtamaan takaisin reunakaistalle suoraan sen rekan eteen (jos et välittömästi vaihda niin valot välkkyvät ja torvet soivat).
Volvoa ei meille tule, sillä olen varma että jokin siinä merkissä saa kusen nousemaan kuskin päähän. Haluan pysyä fiksuna kuskina, joka osaa ottaa toisetkin huomioon.
että joku haluaa sijoittaa noin paljon autoon. Minulla ei ole autoa, mutta minusta 20 000- 25 000 olisi todella maksimi. En tosin tiedä, minkälaisen auton sillä saisi.
Reimatec-viha.
Kateelliset siellä vaan yrittää mussuttaa, ei niistä tarvitse välittää =D
Volvo on vähän sama kuin Reimatec. Kyllä siihen voi olla monella varaa, mutta pitää vähän kuitenkin venyttää. Se on jotakin, joka mielletään tavoiteltavaksi.
Jos se on ulottumattomissa, niin sitä aletaan vihata. Ihan klassinen defenssimekanismi: arvon kieltäminen.
Volvohan oikeasti on aika kiva auto.
Ikävä (?) tosiasia on, että automerkkejä myydään puhtaasti mielikuvilla. Volvon suurempi hinta vaikkapa saman koko- ja varusteluokan toyotaan verrattuna määräytyy pitkälti volvon paremman jälleenmyyntiarvon mukaan. Ja se taas pohjaa mielikuviin. Nykyautot ovat puhtaasti teknisinä koneina tarkasteltuina erittäin samanlaisia keskenään. Jos mielikuvista luovuttaisiin kaikki ajaisivat " halpisautoilla" ja autoteollisuus olisi lirissä.
Jos haluaa turvallisen auton kannattaa ostaa iso (=paljon peltiä ympärillä) ja pitää nopeus hillittynä.
Siis voi mitä huttua! Todellakin Mersun asiakkaat tuon mukaan ovat ihmisiä, jotka haluavat olla parempia kuin muut, ja jotka suuresti nauttivat, kun jotenkin ovat siihen tilaan päässeet. Markkinointikirjeistä huokuu niin sisäpiiriylimielisyys, että niiden juttujen perusteella en edes haluaisi ko automerkkiä.
Ihan kiva auto, mutta kun uuden auton vaihto tuli ajankohtaiseksi, muut merkit menivät edelle. Kyllähän se Volvo Opelin jälkeen hyvä ajettava oli, mutta nykyinen on paljon parempi, vaikka onkin halvempi.
En muutenkaan ymmärrä ihmisten luokittelua auton mukaan, ajakoon kukin millä tykkää, kunhan noudattaa liikennesääntöjä. Joku aikaisemmin valitteli volvokuskien käytöstä liikenteessä, meillä päin tuntuu ne törpöimmät kuskit ajavan Ford Mondeolla.
mutta minulle on kyllä ihan sama onko auto laadukas vai ei kun ajan sillä vain alle kymmenen kilometrin pikataipaleita. Siksi valintani on Fiat!