Suomen kaunein koti 2025 Official
Uusi kausi starttasi tänään. Aloitetaan uusi keskustelu tällekin kaudelle.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (776)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tämä ohjelma nimetä uudelleen Suomen Paras Sisustussuunnitelija-ohjelmaksi? Niin paljon ammattilaisten koteja mukana ja tuntuvat myös aina voittavan omassa ryhmässään.
Tai Suomen rikkaimmat lapsiperheet.
Kaikkein eniten ärsytti ekan talon lapsen huone. Pienessä tilassa tyhjyyttä, kylmä tunnelma, mustaa ja valkoista. Ankein kaikista oli lapsen musta pinnasänky!
Koko talo tyhjyyttä täynnä.
Mahtaako olla vilkas lenkkipolku? Ei vaikuttanut siltä ohjelman perusteella. Verhoihin oli selvästi panostettu, nehän antaa yksityisyyttä jos sitä kaipaa, ja ikkuna oli sängyn jalkopään puolelle. Lenkkeilijät jää maan tasoon makuuhuoneen ollessa ylhäällä ja sieltä näkyi metsä. Se on makuasia haluaako asua täydessä yksityisyydessä keskellä metsää jossain kauempana ilman naapureita vai parin kymmenen minuutin ajomatkan päässä Helsingin keskustassa järven vieressä . Joitain ehkä haittaa että ruokaa laittaessa joku voi nähdä vilauksen kadulle, toisia ei. Esim Amsterdamissa ei selvästi tällainen pahoita kotien asukkaiden mieltä. Tuon kodin ruokailutilaan eikä olohuoneeseenhan ei kadulta edes näy ja sitä yksityisyyttä myös tuomarit kommentoivat.
Selvästi järvimaisema ja näkymä viereiseen metsään yläkerran oleskelutiloissa oli tuossa oli se mitä haluttiin optimoida. Mietipä tuohon harjakatto, ei olisi saatu niin lattiasta kattoon ikkunoita noihin ilmansuuntiin. Pulpettikaton ansiosta talo kurottautuu juuri järven suuntaan. En näe miten pakasta vedetty tusinatalo harjakatolla olisi ollut parempi tuohon jos tavoitteena on maisemien korostaminen sisältä ulos. Makuja ja preferenssejä on toki monia. Minusta kaunein voitti!
En tajua ollenkaan ihmisiä jotka haikailevat umpikeittiön perään. Meillä kokkailu on ainakin sosiaalinen tapahtuma ja luontevasti ruokailutilan kanssa, kuten melkein kaikissa esitellyissä kodeissa. Kääntyisin asuntonäytöstä jos ois umpikeittiö. Mutta makuja monenlaisia! Mielestäni keittiö saa ja pitää olla talon keskipiste
@talovillalouise on Instagramissa tämä eilisen jakson voittajatalo
Vierailija kirjoitti:
En tajua ollenkaan ihmisiä jotka haikailevat umpikeittiön perään. Meillä kokkailu on ainakin sosiaalinen tapahtuma ja luontevasti ruokailutilan kanssa, kuten melkein kaikissa esitellyissä kodeissa. Kääntyisin asuntonäytöstä jos ois umpikeittiö. Mutta makuja monenlaisia! Mielestäni keittiö saa ja pitää olla talon keskipiste
Tarvitset siis vieraista apua ruoanlaittoon, kun itseltäsi yksin se ei onnistu. Jos minä tiedän vieraita tulevaksi, teen tarjottavat ruoat jo ennakkoon, tarjoan yleensäkin pitkän kypsytysajan vaativia patoja yms. Niitten maku näes paranee yhä, kun ne lämmitetään uudelleen. Meillä osataan hoitaa nuo sosiaaliset jutut ilman ruoanlaittoa, on paljon muitakin asioita tuolla saralla.
Mä tykkäsin eniten ekasta talosta, sellaiseen voisi itselläkin olla varaa. Kaksi muuta oli jotain miljoonataloja. Ekan talon kyllä sisustaisin kauniimmin, oli liian kolkko. Kolmoskämpän hehkutusta en ymmärrä, oli kuin jokin hotelli; tylsää vaaleaa, vaaleaa, beigeä, harmaata, pliisua. Lastenhuoneet on kyllä todella aneemisen näköisiä näissä hulppeissa kämpissä, kuin ois veret imetty pois koko porukalta
En siedä noita seinän kokoisia ikkunoita! Kaikki talot olivat hyvin samanlaisia, saunoja myöten. Missä persoonallisuus? Ja tuo latomuoti on myös erikoinen kauniisti sanottuna, vähemmän kauniisti hirveä. Peukutan erillistä keittiötä, en ikinä laittaisi keittiötä olohuoneeseen enkä muutenkaan suunnittelisi kotiani vieraideni tai ystävieni vierailujen mukaan. No tietysti jos niitä joka päivä käy, mikäs siinä. Ja tehkööt vaikka kaksi keittiötä olohuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tämä ohjelma nimetä uudelleen Suomen Paras Sisustussuunnitelija-ohjelmaksi? Niin paljon ammattilaisten koteja mukana ja tuntuvat myös aina voittavan omassa ryhmässään.
Kyllä pitäisi! Eilinen Ruutu + jaksossa ei enää kauheasti edes peitelleet, että tiesivät talojen asukkaat ammatilaisiksi. No sitten kaikki olikin niin harmoonista, seesteistä ja vaikka mitä muuta adjektiivia..... lopetin katselun kesken ja katsoin vain mikä asunto voitti! Tykkään yleisesti katsella sisustuksia ym mutta ei noin!
Kuulun nyt tässä vähemmistöön sillä pidin eniten keskimmäisestä talosta. Se atriummalli ja terassit oli minun makuuni. Lisäksi se oli asutun näköinen, omistajien persoona näkyi. Eka ja viimeinen talo olivat kuin jostain asuntomessuilta, kaikki asumisen jäljet oli pitänyt tyhjentää pois.
Vierailija kirjoitti:
Nämä viimeiset kolme kotia oli kaikki mun silmiin toistensa kopioita. Ne olisi voinut yhdistää yhdeksi taloksi, eikä huomaisi ollenkaan siirtyvänsä kodista toiseen.
Se on se nykymuoti susustuksessa ja rakentamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun nyt tässä vähemmistöön sillä pidin eniten keskimmäisestä talosta. Se atriummalli ja terassit oli minun makuuni. Lisäksi se oli asutun näköinen, omistajien persoona näkyi. Eka ja viimeinen talo olivat kuin jostain asuntomessuilta, kaikki asumisen jäljet oli pitänyt tyhjentää pois.
Samaa mieltä. Siinä oli kodikkuuttakin persoonallisuuden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä ihmiset tekee työkseen kun on varaa näihin miljoona taloihin😮kyllä jaksan ihmetellä.
Aika moni on joku sisustus- tai rakennusalan ammattilainen. Välillä ehtii nimen perusteella googlaamaan. Samalla käy ilmi, että montaa kotia on esitelty jossain lehdessä tai sisustusblogissa.
Toki tulotaso tai etenkin velkamäärä ei ole tiedossa
Itse en välitä taloista, joissa on pantryt ja spat. Kuin yrittäisi tehdä kodista hotellin. Turhaa hienostelua, joissa kodikkuus kärsii.
Mua ihmetyttää aina kun makuuhuoneeseen on haettu sitä hotellitunnelmaa ja sitten makuuhuone näyttää ihan tavalliselta makuuhuoneelta. Että missä ja miten se hotellitunnelma oikein näkyy kun omaan silmään nuo kaikki näyttää korkeintaan scandicin perushuoneilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Siinä oli kodikkuuttakin persoonallisuuden lisäksi.
Siellä oli kivasti rouvan omatekemää keramiikkaa esillä siellä täällä. Omakuvakin oli, olikohan keittiön pöydällä vai jollain seinällä, en muista tarkalleen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en välitä taloista, joissa on pantryt ja spat. Kuin yrittäisi tehdä kodista hotellin. Turhaa hienostelua, joissa kodikkuus kärsii.
Itse oon mielummin omassa spa:ssa kuin hotellin tai kylpylän spa:ssa vieraiden ihmisten kanssa. Mut kukin tyylillään.
Pantry=apukeittiö espoon kielellä
Saman aikakauden taloja, niin tietysti muoti arkkitehtuurissa ja sisustusratkaisuissa yhtenevä. Niin se on joka vuosikymmenellä ollut. Kyllä 70- ja 80-luvullakin tehtiin niin omannäköis, mutta silti ne talot näyttää ihan samalta.