Suomen kaunein koti 2025 Official
Uusi kausi starttasi tänään. Aloitetaan uusi keskustelu tällekin kaudelle.
Kommentit (61)
Pidin itse eniten keskimmäisestä. Jotenkin kodikas tunnelma.
Näin yhden talonrakennusohjelmaan. Siinä tehtiin maasta seinät. Talo on kuulemma kesällä viileä ja talvella lämmin. Seinät olivat yli 50 paksut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivoja koteja.
Tuntuu silti, että asumisen trendit menevät niin sykleissä.
Luulen, että vielä muutama vuosi sitten vaikkapa tuo jakson voittajatalo olisi ollut tuomareiden mielestä kalsea, kun värit ja runsaus olivat muodikkaita.
Nyt muodissa taas ääriminimalismi.
Taidetta ei kovin paljon kodeissa näkynyt.
Itse pidän enemmän kodeista, jotka kestää aikaa. Myös sisustamisessa.
Jokaisen tulisi rakentaa ja sisustaa kotinsa oman maun mukaan. Ei minkään trendin.
Minä taas tykkäsin tuosta ensimmäisestä kovastikin, mutta olisin lisännyt kyllä esimerkiksi sinne keittiön seinälle ison maalauksen, paljon leikkokukkia pöydille, pehmeitä torkkupeittoja ym. kotoisuutta tuovat asioita. Perusrunko ja ajattelu tuossa kodissa oli minusta kiinnosta ja jotenkin pehmeän pesämäinen, mutta tuollaisenaan hieman liian riisuttu ja minimalistinen omaan makuun.
Taas hämmentävää, kun Sumari usein kritisoi noita minimalistisia koteja, että ei kukaan oikeasti elä noin siististi ja vähillä tavaroilla - nyt tämä oli vain kerrassaan täydellinen.
Kakkosasunnossa oli kivoja asioita, mutta osin vähän levotonta ja eriparista. Samassa voisi sanoa kyllä kolmannestakin asunnosta. Mutta yleisesti kiva jakso ja aloitus taas tälle ohjelmalle! Tykkään erityisesti miestuomarin harkitusta kommenteista, joille itsekin usein nyökyttelen.
Vierailija kirjoitti:
Minun talo on niin täynnä kaikenlaista tavaraa ja sisustusjuttua, että tuomaripoppoo varmasti pyörtyisi tai ryntäisi kauhusta kirkuen ulos.
"Täällä on niin paljon tavaraa, että täällä ei ole tilaa hengittää."
"Tänne ei mahdu rauhoittumaan. Tämä ei tunnu kodilta."
"Täällä ei ole yhteensointuvaa kokonaisuutta. Liikaa värejä."
Ensimmäinen koti oli ehkä kaikkien aikojen rumin. Piha näytti siltä, että on vielä keskeneräinen raksa meneillään. Epäsiistin näköinen. Ehkä se oli tarkoituskin, että jää ns niille sijoilleen
Talo oli aivan kamala. En ymmärrä mistä ne pisteet herui, kun oli tyhjä harmaa huone joka paikassa. Toisessa kodissa sitten marmatettiin materiaalien käytöstä, mutta niitä oli selvästi käytetty. Ekassa kodissa ei tarvinnut ns osata mitään, koska kaikki oli tyhjää. Toinen koti oli kaunis, mutta ehkä neliöitä oli ainakin 20 liian vähän kotiin, jossa huoneita oli kuitenkin noin paljon.
Yleensä näen kaikkialla kauneutta ja potentiaalia. Tämän kauden ensimmäinen talo oli kuitenkin sellainen, etten keksi mitään positiivista siitä.
Huh huh, jopa oli talokavalkadi. Ensimmäinen ja kolmas muistuttivat kyllä halkoliitereitä, jotka olivat nähneet jo vähän aikaa. Ja mikä trendi tuo värittömyys on? Kolkkoa ja kylmää. Ei juuri mattoja lattialla. Paljas kivilattia on varmasti kylmä ainakin talvella. Jo katsellessa kesällä alkoi varpaita palella. Kaikissa taloissa on kyllä neliöitä, mutta minne ne oikein katoavat, kun huoneet ovat pieniä kopperoita? Yhdessä olohuoneessa varsinkin sohva oli niin lähellä isoa telkkaria, että ohjelmat kaatuvat katsojan päälle.
Nuo lattiaan asti ulottuvat verhottomat ikkunat eivät kyllä ole minun makuuni. Tekstiilejä pitää olla riittävästi, jotta asunnossa ei kaiu. Nuo arvostelijat tosin kehuivat ainakin yhtä melkoisen alastonta taloa, ettei siellä kaiu. Miltähän kuulostaisi, jos siellä meuhkaisi muutama villi tenava? Yhdessä talossa runsas ikkunaverho oli vaarallisen lähellä takkaa. Vai onko takka vain koristeena nurkassa?
En olisi antanut yhdellekään talolle enempää kuin kahdeksan pistettä, olisi voinut jäädä jopa senkin alle niissä huonekaluhalleissa, varsinkin siksi, ettei yhdessäkään talossa ollut oikeata keittiötä, vaan olohuoneessa vain yhdellä seinällä kaappeja ja komeroita. Miltähän huusholli haisisi, jos siinä feikkikyökissä paistettaisiin vaikkapa silakkapihvejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus katsoneeni vastaa tanskalaista ohjelmaa ja siellä ne tuomarit jakoi pisteitä aika paljon hillitymmin. Suomessa nää jakaa pelkästään noita korkeita pisteitä. Itse olisin antanut sille ekalle talolle ehkä seiskan, en todellakaan kymppiä kuten kaikki tuomarit.
Skaala on 8-10.
Antoi Hanna kerran yhdelle seiskan, jotta oma suosikkitalonsa pääsisi jatkoon. Se talo kun tuntui olevan muiden suosikki ja Hannan suosikki oli jonkun tuttunsa talo. Tuolla puljauksella se tutun talo pääsi jatkoon. Saattoi olla mökkiohjelmakin, en niin kovin hyvin muista asiaa.
Ohjelma on mennyt tosi tylsäksi, koska mukana on vain Avotakka ja Glorian Koti -tyylisiä koteja. Muistan, kuinka ennen vuosia sitten oli jopa vuokra-asuntokin, jonka vuokralainen oli sisustellut oman makunsa mukaan ja olihan sitä dc-fixiä sitten vedelty aika ronskilla kädellä - mutta silloin ohjelma oli ainakin mielenkiintoinen! ja pisteitäkin annettiin seiskasta (gasp!) kymppiin. Nyt on mukana haukotuksentylsiä koteja, joissa kumpikin asukkaista tienaa 100k vuodessa ja hymistelevät "kuinka meidän koti on Suomen kaunein, kun tässä yhdistyy moderni minimalismi suuriin tuloi...siis skandimuotoiluun"
Vierailija kirjoitti:
Minun talo on niin täynnä kaikenlaista tavaraa ja sisustusjuttua, että tuomaripoppoo varmasti pyörtyisi tai ryntäisi kauhusta kirkuen ulos.
Sama lisäten vielä pienet ikkunat mistä ei luonto tunge sisälle . Sauna ja pesu tilatkin pesua varten eikä spaasta tietoakaan .Keittiössä jopa yläkaapit!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Täällä on niin paljon tavaraa, että täällä ei ole tilaa hengittää."
"Tänne ei mahdu rauhoittumaan. Tämä ei tunnu kodilta."
"Täällä ei ole yhteensointuvaa kokonaisuutta. Liikaa värejä."
"Miksi täällä on värejä?"
Mun mielestä noiden tuomareiden pitäisi antaa käydä kohteissa yksin ja antaa pisteet ja vasta lopuksi mennä yhdessä taivastelemaan.
Jotenkin tää konsepti on alkanut henkilöityä niin vahvasti Hannaan, joka taisi olla tila-ohjelmassa joskus nollarilla. Olisiko jo aika vaihtaa?
Valittiin väärä talo jatkoon.Makuasia tietenkin,mutta voittaja jaksossa oli kolkko.Kaksi muuta asuttuja koteja.Kolmas mielestäni paras.Kaunis keittiö,ihanan kodikas ja toimiva koti.Ja mikä maisema!Ympäristö kaunis,piha toimiva.Tuomarit hakevat jotain taideteosta eivät näe kotia,joka on kaunis ja lämmin.
Se hetki,kun naistuomari arvosteli sanakääntein kolmannen kodin koriste-esineitä,niitä ei ollut liikaa,ne toivat kodikkuutta,mutta hänen makuunsa ne eivät sopineet.Ja niin peli ratkaistiin,yhden "huonon maun" mukaisesti.Siksi tätä ohjelmaa ei jaksa katsoa.On niin eri maku siinä mikä on kaunein k o t i.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä noiden tuomareiden pitäisi antaa käydä kohteissa yksin ja antaa pisteet ja vasta lopuksi mennä yhdessä taivastelemaan.
Jotenkin tää konsepti on alkanut henkilöityä niin vahvasti Hannaan, joka taisi olla tila-ohjelmassa joskus nollarilla. Olisiko jo aika vaihtaa?
Joka Kodin Asuntomarkkinat pyöri jo aikaisin ysärillä. Siellähän tuo Hanna aloitteli Remontti-Reiskan kanssa.
Tuomarit voi olla mutta katsojat saisi valita kaikista mieluisamman eli tuomaripisteillä ei olisi merkitystä ketä saa äänestää. Voisi olla yllätys kuka voittaa .
Eka jakson voittatalon olohuoneesta tuli mieleen terapiahuone jossa mielenterveyskuntoutuja keskustelee terapeutin kanssa.
Niin tylsä talo kun olla ja voi mutta jokainen tyylillään
Miksi käsikirjoitettu siten, että Hanna on se joka punaisen maton ihan joka kerta löytää? Niin läpinäkyvää, kun esim Pekka selkeästi sen jo näkee ja joutuu odottamaan, että Hanna on tullut paikalle ja huomaa.
Mua on alkanut ärsyttää se, että tuomarit antavat oman maun vaikuttaa, kun pitäisi kokonaisuutta arvioida. Tavaraa voisi vähentää. Entäs jos talon asukkaat eivät halua, jos he pitävät siitä että in tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen koti oli ehkä kaikkien aikojen rumin. Piha näytti siltä, että on vielä keskeneräinen raksa meneillään. Epäsiistin näköinen. Ehkä se oli tarkoituskin, että jää ns niille sijoilleen
Talo oli aivan kamala. En ymmärrä mistä ne pisteet herui, kun oli tyhjä harmaa huone joka paikassa. Toisessa kodissa sitten marmatettiin materiaalien käytöstä, mutta niitä oli selvästi käytetty. Ekassa kodissa ei tarvinnut ns osata mitään, koska kaikki oli tyhjää. Toinen koti oli kaunis, mutta ehkä neliöitä oli ainakin 20 liian vähän kotiin, jossa huoneita oli kuitenkin noin paljon.
Yleensä näen kaikkialla kauneutta ja potentiaalia. Tämän kauden ensimmäinen talo oli kuitenkin sellainen, etten keksi mitään positiivista siitä.
Olen ekasta talosta täsmälleen samaa mieltä. Kolkko ja kylmä talo, liian vähän huonekaluja, kylmät metalliset valaisimet kiinnitettyinä seiniin. Kattovalaisimien puute korosti asunnon tyhjyyttä. Ulkoapäin talo todella ruma samankokoisine ikkunoineen.
Suomalaisten sisustus maku yhtä huono kuin pukeutuminen. Ei jatkoon.
TODELLA karseita.
Ihan kivoja koteja.
Tuntuu silti, että asumisen trendit menevät niin sykleissä.
Luulen, että vielä muutama vuosi sitten vaikkapa tuo jakson voittajatalo olisi ollut tuomareiden mielestä kalsea, kun värit ja runsaus olivat muodikkaita.
Nyt muodissa taas ääriminimalismi.
Taidetta ei kovin paljon kodeissa näkynyt.
Itse pidän enemmän kodeista, jotka kestää aikaa. Myös sisustamisessa.