Kuinka avoimesti peukku näkyy Helsingissä ja missä pahiten?
Kysymys otsikossa? Onko julkisilla esim. raitiovaunulla turvallista vielä kulkea ilta-aikaan? Itse ahdistun pelkästä ajatuksesta, että sekaisin olevat ihmiset lähestyisivät minua tai sekoilisivat raitsikassa tmv. Onko Alppila-Kallio alueella erityisen pahoja alueita tämän suhteen?
Kommentit (48)
kyllä vähän tuon kaman yleistyminen hirvittää, kun Helsingissä sitä laitapuolen porukkaa parveilee ja istuskelee vähän joka puolella kesäaikaan varsinkin.
Kallioon nyt ei ainakaan kannata muuttaa. Siellä on huumeidenkäyttöön liittyvät ongelmat näkyneet todella pitkään jo todella kauan ilman mitään peukkuakin.
Vierailija kirjoitti:
Kallioon nyt ei ainakaan kannata muuttaa. Siellä on huumeidenkäyttöön liittyvät ongelmat näkyneet todella pitkään jo todella kauan ilman mitään peukkuakin.
Olen tilanteessa, jossa olen tulossa paikkakunnalle auttamaan apua tarvitsevaa sukulaistani, joka asuu noilla seuduin. Joudun ihan konkreettisesti hoitamaan hänen asioitaan ja kulkemaan seuduilla, olemaan hänen luonaan iltaan saakka muutaman päivän ajan. Viime aikaisia uutisia lukeneena ahdistaa jo valmiiksi. Vaikka en pumpulissa ole kasvanut ja monenlaista nähnytkin, niin nyt mennään jonkun rajan yli ja mietin tosissaan, että kuinka mahdollista on joutua todistamaan tuota sekoilua ja sekaisin olemista.
Kaikkien asuntoloiden lähellä on melkoista menoa. Esim pelastus armeijan. Ilmeisesti niissä ei vaadita päihteettömyyttä.
Käyn päivittäin kaupassa Piritorilla. Jo vuosikymmenet sekakäyttäjät ovat kokoontuneet siihen päivästä toiseen. Vaan mistä minä tietäisin, kuka niistä on vetänyt viinaa, piriä, subuja, peukkua tai jotain muuta huimausainetta. Kaikki ovat yhtä sekaisin, elleivät ole sammuneet.
Miksi noilla seuduilla ei tehdä TV-sarjaa. Olisi varmasti kontenttia.
Vierailija kirjoitti:
Käyn päivittäin kaupassa Piritorilla. Jo vuosikymmenet sekakäyttäjät ovat kokoontuneet siihen päivästä toiseen. Vaan mistä minä tietäisin, kuka niistä on vetänyt viinaa, piriä, subuja, peukkua tai jotain muuta huimausainetta. Kaikki ovat yhtä sekaisin, elleivät ole sammuneet.
Niin, piritorilla, jonka nimi on tietystä syystä. Mutta nyt noita täysin sekaisin olevia on joka puolella. Eron näkee selvästi kuka on vetänyt viinaa ja kuka tuota vatun peukkua.
Voisivat laittaa 10 webbikameraa, joista voisi katsoa suoraa lähetystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, piritorilla, jonka nimi on tietystä syystä. Mutta nyt noita täysin sekaisin olevia on joka puolella. Eron näkee selvästi kuka on vetänyt viinaa ja kuka tuota vatun peukkua.Mistä sinä ne erotat? Agressiiviset ja levottomat ovat peukunkäyttäjiä? Niin on moni muukin.
Pärjäät hyvin. Voit ladata Boltin ja kulkea taksilla. Älä juo tai syö mitään mitä taksikuski tarjoaa.
Jos kuitenkin menet julkisilla, istu kuskin lähellä. Jos joku sekopää lähestyy sinua pysy rauhallisena ja poistu seuraavalla pysäkillä.
Ei niitä nyt niin paljon ole, ettei siellä voisi liikkua. Myös illalla voi ihan hyvin, kun siellä on koko ajan muitakin ihmisiä ja nuo ei lähtökohtaisesti ole sinusta vähääkään kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noilla seuduilla ei tehdä TV-sarjaa. Olisi varmasti kontenttia.
Joku dokumentti voisi olla mielenkiintoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilanteessa, jossa olen tulossa paikkakunnalle auttamaan apua tarvitsevaa sukulaistani, joka asuu noilla seuduin. Joudun ihan konkreettisesti hoitamaan hänen asioitaan ja kulkemaan seuduilla, olemaan hänen luonaan iltaan saakka muutaman päivän ajan.
Ei kai sinun illalla tarvitse siellä liikkua, paitsi ehkä lähtöpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, piritorilla, jonka nimi on tietystä syystä. Mutta nyt noita täysin sekaisin olevia on joka puolella. Eron näkee selvästi kuka on vetänyt viinaa ja kuka tuota vatun peukkua.Mistä sinä ne erotat? Agressiiviset ja levottomat ovat peukunkäyttäjiä? Niin on moni muukin.
Ainakin sellaiset omituisesti liikkuvat. Voivat olla jopa linkissä tai raajat liikkuu nykien.
No omalla asuinalueella peukku ei näy mitenkään, mutta Kallio-Sörnäinen akselilla voi olla vipinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilanteessa, jossa olen tulossa paikkakunnalle auttamaan apua tarvitsevaa sukulaistani, joka asuu noilla seuduin. Joudun ihan konkreettisesti hoitamaan hänen asioitaan ja kulkemaan seuduilla, olemaan hänen luonaan iltaan saakka muutaman päivän ajan.
Ei kai sinun illalla tarvitse siellä liikkua, paitsi ehkä lähtöpäivänä.
Kyllä tarvii, kun majoitun yöt toisaalla.
up