En aio käyttää yhtään rahaa ruokaan syyskuussa -seurantaketju
Lokakuussa vasta seuraavaksi kauppaan. Kaapeissa ja pakastimessa on jotakin, nyt on hyvä aika syödä ne pois. Mitä ei ole, en tarvitse.
Kommentit (111)
Olen tässä kuussa ostanut ruokaa 65 eurolla. Olen pääasiassa syönyt ahven fileitä perunamuusin kanssa joita olen itse kalastanut. Sitten pakastimessa ollut vihanneksia ja muuta ruokaa joita ostin viime kuussa jo. Ahventa saa nyt paljon ja olen käynyt kalassa lähes joka päivä. Pitää säästää loppuvuodeksi työttömyysrahoista 500 euroa vähintään. Lisäksi olen myynyt ahventa ja tutut ostaa sitä niin paljon kuin saan.
Onnea ap:lle projektin onnistumisesta! Varmasti on tosi hyvä fiilis kun pystyit siihen. Kiitos kun jaoit täällä matkaasi, oli mielenkiintoista seurata. Meinaatko vielä jatkaa päivittämistä lokakuussa?
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap:lle projektin onnistumisesta! Varmasti on tosi hyvä fiilis kun pystyit siihen. Kiitos kun jaoit täällä matkaasi, oli mielenkiintoista seurata. Meinaatko vielä jatkaa päivittämistä lokakuussa?
Kiitos ystävällisistä sanoista! Ajattelin jatkaa tätä projektia ja vaikka en yritä nollabudjettia lokakuussa, koetan kuitenkin selviytyä mahdollisimman halvalla ja hyödyntää mitä kaapeissa on. Ruokajakelussa en ensi viikolla todennäköisesti juuri ehdi käydä työn ja muiden velvotteiden vuoksi. Tavoite on päästä alle viidelläkympillä lokakuussa. Ehkäpä aloitan uuden ketjun lokakuun osalta.:)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ystävällisistä sanoista! Ajattelin jatkaa tätä projektia ja vaikka en yritä nollabudjettia lokakuussa, koetan kuitenkin selviytyä mahdollisimman halvalla ja hyödyntää mitä kaapeissa on. Ruokajakelussa en ensi viikolla todennäköisesti juuri ehdi käydä työn ja muiden velvotteiden vuoksi. Tavoite on päästä alle viidelläkympillä lokakuussa. Ehkäpä aloitan uuden ketjun lokakuun osalta.:)
ap
Up
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jatka samaa ketjua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
menee samaan kastiin kuin "söin ilmaiseksi, käytin vain niitä ruokia ja mausteita mitä kaapeista löytyi", ihan kuin ne olisivat sinne itsestään veloituksetta ilmestyneet
Jos kyse on nopeasti kiertävistä elintarvikkeista, niin tämä on totta, mutta jos on tullut ostaneeksi paljonkin tarvikkeita joita ei sitten tulekaan käytettyä, niin onhan se kannattavampaa kehitellä niistä ruokaa ja syödä ne pois kuin heittää lopulta roskiin. Varmaan moniltakin löytyy pusseja ja laatikoita ruokakaapista, joita voisi yrittää hyödyntää. Kaikki käytetyt ovat pois uusista ostoksista.
Täähän on ihan normaalia että varastoa kierrätetään koko ajan. Ei ole mikään juttu, että voisipa alkaa hyödyntää mitä kaapista löytyy. Normia jokapäiväistä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
menee samaan kastiin kuin "söin ilmaiseksi, käytin vain niitä ruokia ja mausteita mitä kaapeista löytyi", ihan kuin ne olisivat sinne itsestään veloituksetta ilmestyneet
Jos kyse on nopeasti kiertävistä elintarvikkeista, niin tämä on totta, mutta jos on tullut ostaneeksi paljonkin tarvikkeita joita ei sitten tulekaan käytettyä, niin onhan se kannattavampaa kehitellä niistä ruokaa ja syödä ne pois kuin heittää lopulta roskiin. Varmaan moniltakin löytyy pusseja ja laatikoita ruokakaapista, joita voisi yrittää hyödyntää. Kaikki käytetyt ovat pois uusista ostoksista.
Täähän on ihan normaalia että varastoa kierrätetään koko ajan. Ei ole mikään juttu, että voisipa alkaa hyödyntää mitä kaapista löytyy. Normia jokapäiväistä toimintaa.
Sinä et nyt ymmärtänyt pointtia. Onhan ne itse ostettuja tarvikkeita ja joudut myös tilalle ne luultavasti ostamaan mutta tämä että jos siellä on epämääräisiä pussinpuolikkaita ne voi nyt käyttää ensiksi pois, pakastin käydä läpi ym. Kuukaudessa menee kuitenkin ruokaa jos et mene kauppaan ostamaan sitä lisää. Silloin tulee luultavasti kaikki nyssykät käytettyä vaikka se luovuttaa vaatiikin. Meinasin kokeilla, ketjun innostamana.
Jatkuuko haaste lokakuussa vai olisiko joku uusi haaste paikallaan? Laittakaa ideoita!
Vierailija kirjoitti:
Jatkuuko haaste lokakuussa vai olisiko joku uusi haaste paikallaan? Laittakaa ideoita!
Minä kokeilen lokakuun ostolakkoa. Silmäilin kuivatavaroita ja hetihän sieltä löytyi lähellä päiväystä olevia tuotteita. Mm. Kalja maltaita, ruis-ja ohra jauhoja, tonnikalaa, ananasta , papuja. Käytän kaikki -25 tuotteet pois ja pakastimen antimet myös. Eli saaristolaisleivän tekoon viikonloppuna, pitää tehdä omenamehuun kun piimää kaapissa ole😄
Kävin tänään vielä ruokajakelussa hakemassa kassin. Muunmuassa jugurttia ja leipää/pullaa, sain myös porsaankyljyksiä ja mustaleima juuston sekä atria valmisjuustomakaronilaatikon. Lokakuun tavoite on pysyä alle viidessäkympissä. Nollabudjettiin en pääse toista kuukautta putkeen, mutta ei tarvitsekaan. Tämä on ollut hyvin opettavainen ja hyödyllinen kokeilu. Positiivista on ollut se että olen huomannut kuinka hyvin pärjää ilman jotain tiettyjä, tuttuja ruokaostoksia, kunhan osaa soveltaa ja joustaa sekä sietää hiukan sitä ettei ryntää kauppaan heti kun mieli tekee jotakin. Mieliteot menevät aina ohi. Nälkää ei ole tarvinnut nähdä.
ap